NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer
Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 21.01.2021 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
Marianne
08.04.2019 kl 11:52
11104
Han har vel forventet solgt seg ned. Spetdalen da har sluttet å selge? Robotene tester ut tolmodighten og psyken til aksjonærene når de begynner å gi opp , folk selger fyker kursen rett opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Disse aksjene/Blystads/Spetalens er nok utlånt til shorting, og det kan vel tenkes at de deltar litt selv også og dermed er noen av tilbakekjøpoerene. Så spørs det hvor mye av de lånte aksjene shorterene tør å bruke.
Ting tyder på at mer enn halvparten av aksjene som framkommer som reduksjon hos emi-deltakere blir stående på ulike depotkonti hos shorterene, jfr. at shortregisteret ikek viser økning i short.
Shorterene selger mer og mer taktisk etterhvert som akkumuleringen har tiltatt siste uke.Med det mener jeg at de f.eks. solgte NAS på siste 10mins oppgang i OSEBX og oljepris for å få en aksentuering i ønsket nedgang ved å benytte en forvetnet naturlig nedgang/konsolidering i etterkant av oppgangen. Men så langt siste drøye yuke har de bommet på indeks og olje. Så regner med at de teller kruttet sitt nå og lurer på hvor skjevt de tør å ligge.
Ting tyder på at mer enn halvparten av aksjene som framkommer som reduksjon hos emi-deltakere blir stående på ulike depotkonti hos shorterene, jfr. at shortregisteret ikek viser økning i short.
Shorterene selger mer og mer taktisk etterhvert som akkumuleringen har tiltatt siste uke.Med det mener jeg at de f.eks. solgte NAS på siste 10mins oppgang i OSEBX og oljepris for å få en aksentuering i ønsket nedgang ved å benytte en forvetnet naturlig nedgang/konsolidering i etterkant av oppgangen. Men så langt siste drøye yuke har de bommet på indeks og olje. Så regner med at de teller kruttet sitt nå og lurer på hvor skjevt de tør å ligge.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
09.04.2019 kl 15:52
10773
Aksjen raser og raser, dette var det ikke mange som trodde da NAS satte en emisjon uten emisjonskurs for kort tid siden. Hvorfor kjøper dere ikke Bank Norwegian istedenfor...?
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning
37.90 -2.46 -6.10% 37.90 37.97 40.41
Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
40.41 37.90 40.36 2 249 694 88 361 820 3 645
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning
37.90 -2.46 -6.10% 37.90 37.97 40.41
Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
40.41 37.90 40.36 2 249 694 88 361 820 3 645
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
kristianfj
09.04.2019 kl 15:56
10739
Hvem er vel så dum at de kjøper Bank Norwegian når flyselskapet som de er avhengig av faller som en sten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
IKM-ANSATT
09.04.2019 kl 15:58
10723
Halleuja folkens gi meg aksjene??? steike ditta hadde me aldri trudd. Her kjøpe eg me føtter å tær alt så e??????? panta nyrer å hus å bil
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
minsin
09.04.2019 kl 15:59
10722
igrunnen overrasket over dagens fall , selv var jeg rimelig sikker på 40 kr ville holdt.
dagens verdi ligger vel rundt 5,5 mrd , som tilsier emisjons verdien pluss bankene i Bank Norwegian.
sånn sett er alt tapt i flyselskapet.
vel det finnes verdier i flyselskapet , så derfor holder jeg på aksjen...
himmel og helve....e er priset inn
dagens verdi ligger vel rundt 5,5 mrd , som tilsier emisjons verdien pluss bankene i Bank Norwegian.
sånn sett er alt tapt i flyselskapet.
vel det finnes verdier i flyselskapet , så derfor holder jeg på aksjen...
himmel og helve....e er priset inn
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
When blood runs through the streets it's time to buy! I think there is a lot of speculation trying to lower the value ... I keep buying, I'm sure it's just price manipulation ....
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
09.04.2019 kl 16:06
10698
Det kan virke som aksjen faller ekstra mye fordi de rike onklene som fikk de billigste aksjene i emisjonen, vil selge seg ut raskest mulig. Q1 kommer til å bli veldig spennende, da kommer det forhåpentligvis info om hvilken vei dette går ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
10.04.2019 kl 08:01
10614
NAS på 5 plass på klagetoppen over klager sent Forbrukerrådet i 2018. Dette er ikke bra
https://www.dn.no/handel/forbrukerradet/pia-host/the-european-consumer-centres-network/blir-lurt-trill-rundt-pa-nett/2-1-579720
https://www.dn.no/handel/forbrukerradet/pia-host/the-european-consumer-centres-network/blir-lurt-trill-rundt-pa-nett/2-1-579720
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Jeg tror de fleste passasjere som flyr med NAS sparer mye penger og samtidig har en like bra opplevelse som med andre flyselskaper. Derfor er NAS så populær.
Å samle slik nyheter vil ikke føre til NAS faller ytterligere. Salg fra bjellesau kan.
Å samle slik nyheter vil ikke føre til NAS faller ytterligere. Salg fra bjellesau kan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
10.04.2019 kl 11:41
10427
Hvorfor tror du passasjerer sparer så mye ved å fly med NAS? Tror alle NAS aksjonærene at fly billettene til NAS er langt billigere enn konkurrentene? Da ville jeg som aksjonær krevd fra styret at prisene ble satt opp omgående, så NAS ikke ga alle pengene fra aksjonærene til passasjerene via for billige flybilletter ;)
Nordea har kuttet kursmålet på NAS fra kr 150 til kr 35. Da er det ingen vits å vurdere kjøp i denne aksjen før kursen er MINST 20-30% under kr 35
Nordea har kuttet kursmålet på NAS fra kr 150 til kr 35. Da er det ingen vits å vurdere kjøp i denne aksjen før kursen er MINST 20-30% under kr 35
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Ja, det er trist vi aksjonær subsidierer billig pris for kunder. Ryanair mottar mer klager men driver en lønnsom business. Muligens vil NAS snu retning i fremtiden?(https://simpleflying.com/norwegian-moves-away-from-secondary-airports/). For å være ærlig er NAS svært uheldig i forhold til konkurrenter, men det er også svært uheldig for småaksjonær å sitte i en slik sinking båt. Jeg ville kun investere i selskap som viser lønnsomhet neste gang, hvis jeg kommet ut av dette mess en dag ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
10.04.2019 kl 14:53
10292
Jeg reiser veldig mye og har sluttet å reise med Ryanair ;) Det er lenge siden jeg reise med Norwegian også, men det er fordi de er ofte en del dyrere enn billettene jeg ender opp med. Nå skal jeg selvfølgelig holde meg langt unna 737 Max flyene, da jeg liker å komme frem til destinasjonen uten å måtte bekymre meg om flyet er trygt eller ei. Ja, får håpe du kommer deg ut av dette tapssluket. Hvis de klarer å snu skuta, er det håp for investeringen din. Må de ut i ny emisjon innen 1 år, er nok det meste av pengene dine tapt dessverre. Men da får du igjen ca 30% av pengene dine via skatten ;)
Det blir bare viktigere og viktigere å investere i lønnsomme selskap. Se på SMB indeksen, den har nesten ikke gått opp siden 2008. Selskap med størst fri cashflow er ofte vinnerne på børsen og helst sitter jeg kun i selskap som betaler utbytte. Da får jeg penger for å være aksjonær hvis jeg blir sittende fast med tap i en lengre periode. Lykke til :)
Det blir bare viktigere og viktigere å investere i lønnsomme selskap. Se på SMB indeksen, den har nesten ikke gått opp siden 2008. Selskap med størst fri cashflow er ofte vinnerne på børsen og helst sitter jeg kun i selskap som betaler utbytte. Da får jeg penger for å være aksjonær hvis jeg blir sittende fast med tap i en lengre periode. Lykke til :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.04.2019 kl 08:38
10198
Ny analyse ute fra Sparebank 1 - kursmål kr 35
«Keep Sell before Q1 2019 results - estimates updated with IFRS 16
Conclusion
We make no change to our recommendation/tp ahead of the Q1 2019 results (Sell report). We still find NAS expensive on EV/Sales when including operational leases in EV (this will become more visible in peer tables when estimates are updated with IFRS 16) and we expect the cash drain to continue in 2019. Our estimates are updated with IFRS 16 effects. Due to the change in accounting policies for operational leases, consensus estimates in Bloomberg for Q1 2019 seems outdated. Key focus areas when NAS reports Q1 will be pre-sold tickets (we expect NOK10.4bn), update on MAX problems/costs and update on cost-cutting programme (executing on a cost-cutting programme when the MAX aircraft is grounded could be harder to achieve). We expect production growth guidance for 2019 to be revised do«
«Keep Sell before Q1 2019 results - estimates updated with IFRS 16
Conclusion
We make no change to our recommendation/tp ahead of the Q1 2019 results (Sell report). We still find NAS expensive on EV/Sales when including operational leases in EV (this will become more visible in peer tables when estimates are updated with IFRS 16) and we expect the cash drain to continue in 2019. Our estimates are updated with IFRS 16 effects. Due to the change in accounting policies for operational leases, consensus estimates in Bloomberg for Q1 2019 seems outdated. Key focus areas when NAS reports Q1 will be pre-sold tickets (we expect NOK10.4bn), update on MAX problems/costs and update on cost-cutting programme (executing on a cost-cutting programme when the MAX aircraft is grounded could be harder to achieve). We expect production growth guidance for 2019 to be revised do«
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Sann
11.04.2019 kl 09:48
10159
Helt utrolig at noen lar seg påvirke positivt av 2018 rapporten og kaste gode penger etter dårlige. Sparebank 1 sitt kursmål på 35 er høyst sannsynlig og bør vel falle til 30 om denne risikoen er verdt å ta. Men noen har vel sittet på fra toppen og lærer vel aldri vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
boltzmann
11.04.2019 kl 09:53
10148
11/04-2019 09:43:04: (NAS) NAS:PARETO GJENTAR KJØP, KUTTER KURSMÅL TIL 100 KR/AKSJE (125)
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities gjentar kjøpsanbefaling på Norwegian Air Shuttle, men kutter kursmålet til 100 kroner, fra tidligere 125 kroner.
Det fremkommer av en oppdatering torsdag.
Meglerhuset mener Norwegian tydelig er ute av favør i markedet og mener det er for mye negativt som prises inn i aksjen.
Blant annet mener de at Boeing-problemene er nettopp det, et problem for Boeing. Videre har Boeing-situasjonen økt etterspørselen etter Airbus-fly, som Norwegian har en betydelig ordre på. For det tredje kan Brexit redusere passasjertrafikk i Storbritannia med 1-1,5 prosentpoeng på kort sikt, hvor Norwegian har rundt 12 prosent av inntektene. I tillegg mener meglerhuset at et svakt første kvartal og risiko knyttet til estimater er allerede reflektert i aksjekursen.
NS, finans@tdn.no
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities gjentar kjøpsanbefaling på Norwegian Air Shuttle, men kutter kursmålet til 100 kroner, fra tidligere 125 kroner.
Det fremkommer av en oppdatering torsdag.
Meglerhuset mener Norwegian tydelig er ute av favør i markedet og mener det er for mye negativt som prises inn i aksjen.
Blant annet mener de at Boeing-problemene er nettopp det, et problem for Boeing. Videre har Boeing-situasjonen økt etterspørselen etter Airbus-fly, som Norwegian har en betydelig ordre på. For det tredje kan Brexit redusere passasjertrafikk i Storbritannia med 1-1,5 prosentpoeng på kort sikt, hvor Norwegian har rundt 12 prosent av inntektene. I tillegg mener meglerhuset at et svakt første kvartal og risiko knyttet til estimater er allerede reflektert i aksjekursen.
NS, finans@tdn.no
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
DnB har i dag tatt opp dekning av NAS med kjøp og kursmål 65,-
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
NAS kursen kl. 10:00 i dag = 39,50
Pareto kursmål på 100
DNB kursmål på 65
Sparebank 1 kursmål på 35
og snittet blir 66,67 og opp ditt er det 68,78 % :)
Pareto kursmål på 100
DNB kursmål på 65
Sparebank 1 kursmål på 35
og snittet blir 66,67 og opp ditt er det 68,78 % :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.04.2019 kl 10:43
10075
Det smarteste jeg har lest til nå, er at dette er høy risiko og at investorer burde ha max 1% av porteføljen sin i NAS aksjer ;)
Kursmålene spriker voldsomt nå og det er sannsynligvis fordi dette er et høy risiko turnaround case. NAS må ut med ca 13 milliarder etter de fikk utsatt en del fly leveringer og alt dette skal finansieres. Får du JV partner? Får de solgt noen fly eller utsatt enda flere leveringer? Klarer de å betjene gjelden på 31 milliarder? Får de økte inntekter på billettene sine eller vil de store fly selskapene fortsatt presse prisene nedover? Vil NAS få økte drivstoffutgifter? Klarer de å treffe bra på hedging av drifstoffprisen? Hvis NAS treffer på alt dette, tviler jeg ikke på at kursen kan gå opp til kr 100. Men bommer de på for mange av disse tingene, må de ut i ny emisjon i 2020. Hvor står aksjekursen da??
Kursmålene spriker voldsomt nå og det er sannsynligvis fordi dette er et høy risiko turnaround case. NAS må ut med ca 13 milliarder etter de fikk utsatt en del fly leveringer og alt dette skal finansieres. Får du JV partner? Får de solgt noen fly eller utsatt enda flere leveringer? Klarer de å betjene gjelden på 31 milliarder? Får de økte inntekter på billettene sine eller vil de store fly selskapene fortsatt presse prisene nedover? Vil NAS få økte drivstoffutgifter? Klarer de å treffe bra på hedging av drifstoffprisen? Hvis NAS treffer på alt dette, tviler jeg ikke på at kursen kan gå opp til kr 100. Men bommer de på for mange av disse tingene, må de ut i ny emisjon i 2020. Hvor står aksjekursen da??
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
Beklager rotet.)
Costs focus. Norwegian Air Shuttle has guided for a 2019 CASK of NOK0.295–0.3, assuming NOK2bn cost cuts – which it needs to secure its short- and long-term competiveness. Hence, any update here and on the situation following the recent Boeing 737 MAX accident will be key focus points in our view. Our 2019 CASK forecast of NOK0.295 (excluding fuel) assumes that all wet-lease costs related to the 737 MAX situation will be covered by Boeing.
Capex guidance seen lower. We expect the 2019 and 2020 capex guidance to be lowered to cUSD1.8bn (USD2bn) and cUSD2bn (USD2.4bn), respectively, on the back of the revised delivery schedule for the Airbus order, as announced yesterday.
Estimates. We have cut our 2019e net profit by cNOK530m and 2020e by cNOK340m following the weaker than expected traffic statistics, higher fuel price assumptions, and revised delivery scheduled for the Airbus order.
Attractive valuation; resuming coverage with a BUY and NOK65 target price. Our updated SOTP indicates a value of NOK47/share, excluding future deliveries and NOK81/share including, while its historical P/E adjusted for IFRS16 and the value of Bank Norwegian points to a value of NOK65/share. Key near-term share price triggers include asset sales and more clarity on the potential costs of the Boeing 737 MAX issue.
Costs focus. Norwegian Air Shuttle has guided for a 2019 CASK of NOK0.295–0.3, assuming NOK2bn cost cuts – which it needs to secure its short- and long-term competiveness. Hence, any update here and on the situation following the recent Boeing 737 MAX accident will be key focus points in our view. Our 2019 CASK forecast of NOK0.295 (excluding fuel) assumes that all wet-lease costs related to the 737 MAX situation will be covered by Boeing.
Capex guidance seen lower. We expect the 2019 and 2020 capex guidance to be lowered to cUSD1.8bn (USD2bn) and cUSD2bn (USD2.4bn), respectively, on the back of the revised delivery schedule for the Airbus order, as announced yesterday.
Estimates. We have cut our 2019e net profit by cNOK530m and 2020e by cNOK340m following the weaker than expected traffic statistics, higher fuel price assumptions, and revised delivery scheduled for the Airbus order.
Attractive valuation; resuming coverage with a BUY and NOK65 target price. Our updated SOTP indicates a value of NOK47/share, excluding future deliveries and NOK81/share including, while its historical P/E adjusted for IFRS16 and the value of Bank Norwegian points to a value of NOK65/share. Key near-term share price triggers include asset sales and more clarity on the potential costs of the Boeing 737 MAX issue.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
HSBC har ikke oppdatert kursmål enda. Han sa kun to ting kan endre hans synspunkter: 1) tydelig kompensasjon fra Boeing 2) Selger flyer. Begge to pågår og man kan tolke mot alle retninger det man vil. Nysgjerrige om hvilke profesjonelle institusjoner / storfisk spiller gamet nå. :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.04.2019 kl 00:01
9815
Den 13.3.2019 kom Sparebank 1 Markets med et kursmål på NAS på kr 35, da de mistet troen på at selskapet ville bli kjøpt opp. Aksjekursen sto i kr 54,16 og som vanlig lo aksjonærene i NAS av dette useriøse kursmålet. Den 9.4.2019 bunnet kursen på kr 37,59.
Idag fikk NAS`erne en kandidat til Hall of Fame veggen. Hva synes dere om innlegget under?
"Bestinvest
I dag kl 21:25
Sparebank 1 har gjort en elendig analyse ved å sette kursmål på kr 35. Man setter ikke kursmål på et selskap hvor oppkjøp er noe sannsynlig. Det er uforsvarlig kunderådgivning. Hvorfor sette kursmål på 35? Hvorfor ikke heller ha en salgsanbefaling? Men du har ikke salganbefaling på en oppkjøpskandidat, da blir det hold er som korrekt. Nei, kan egentlig bare legge ned og pakke sammen hele meglerhuset".
https://forum.hegnar.no/thread/25902/view/443352/0
Frodon
13.03.2019 kl 07:39
Nytt kursmål kr 35 fra Sparebank 1 markets
«We reduce our recommendation from Neutral to Sell and target price from NOK140 (equals NOK69 after equity issue) to NOK35. We base our Sell recommendation on the following arguments: i) NAS is expensive on EV/Sales compared to peers, ii) we expect the cash burn to continue in 2019 and iii) our “best-effort” NAV does not give a satisfactory upside given the risk. The upside for NAS is in our mind a bid for the company, sale of assets/JV and/or potential upside in the order book. Our take is that the failed take-over attempt(s) for the company, the time it has taken to finalise the JV and the limited cash effect from sale of aircraft relative to the cash needed for principal repayments and interest payments indicate low probability for the factors mentioned above to counter our three Sell arguments. NAS is in our mind dependent on increased demand/ticket prices and the latest macro data point in another direction. Our target price is the mid-point of NAV and EV/Sales compared to peers»
Idag fikk NAS`erne en kandidat til Hall of Fame veggen. Hva synes dere om innlegget under?
"Bestinvest
I dag kl 21:25
Sparebank 1 har gjort en elendig analyse ved å sette kursmål på kr 35. Man setter ikke kursmål på et selskap hvor oppkjøp er noe sannsynlig. Det er uforsvarlig kunderådgivning. Hvorfor sette kursmål på 35? Hvorfor ikke heller ha en salgsanbefaling? Men du har ikke salganbefaling på en oppkjøpskandidat, da blir det hold er som korrekt. Nei, kan egentlig bare legge ned og pakke sammen hele meglerhuset".
https://forum.hegnar.no/thread/25902/view/443352/0
Frodon
13.03.2019 kl 07:39
Nytt kursmål kr 35 fra Sparebank 1 markets
«We reduce our recommendation from Neutral to Sell and target price from NOK140 (equals NOK69 after equity issue) to NOK35. We base our Sell recommendation on the following arguments: i) NAS is expensive on EV/Sales compared to peers, ii) we expect the cash burn to continue in 2019 and iii) our “best-effort” NAV does not give a satisfactory upside given the risk. The upside for NAS is in our mind a bid for the company, sale of assets/JV and/or potential upside in the order book. Our take is that the failed take-over attempt(s) for the company, the time it has taken to finalise the JV and the limited cash effect from sale of aircraft relative to the cash needed for principal repayments and interest payments indicate low probability for the factors mentioned above to counter our three Sell arguments. NAS is in our mind dependent on increased demand/ticket prices and the latest macro data point in another direction. Our target price is the mid-point of NAV and EV/Sales compared to peers»
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
ksandal
12.04.2019 kl 09:09
9631
Tok ut short i åpning på 40, da gode nyheter idag, kan sende den oppom 42 kr før nytt fall mot 33kr. haster ikke for min del, men NAS skal ned. langt ned enda tror jeg. i mellomtiden tar jeg påske og er fornøyd med 100k gevinst siste mnd i nas :-) på short fra 124kr :-) God påske.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Det jeg har lært er at man bør aldri lukke øye og øre for motsatt mening unnasett hvor hardt følelse kan bli. Gratulere med gevinst og god påske.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.04.2019 kl 08:47
9424
Gratulere med flott gevinst med åpne skriverier om dine plasseringer ;) De fleste på dette forumet backtrader og later som de fikk bra gevinst etter bevegelsen i aksjen har skjedd. Jeg synes nyhetene igår var akkurat som forventet, så aksjen går kanskje mer opp bare fordi den har falt veldig mye på kort tid? Never catch a falling knife ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Frodon
15.04.2019 kl 07:50
9156
Hvorfor selger han med tap? Er aksjen dyr??
«Arne Blystad fortsetter nedsalget i Norwegian
Skipsreder og investor Arne Blystad har gjennom selskapet Songa Trading kvittet seg med 440.578 aksjer i Norwegian. Det viser ferske aksjonærregistre.
Songa Trading står etter nedsalget oppført med 290.115 aksjer i Norwegian. Det tilsvarer en eierandel på 0,21 prosent.
Dermed ser det ut til at Blystad fortsetter nedsalget, som siden utgangen av mars har solgt i overkant av 1,8 millioner aksjer. Han er nå selskapets 46. største aksjonær.
Arne Blystad var et av flere kjente navn kom inn som aksjonærer i flyselskapet i forbindelse med milliardemisjonen i selskapet i mars«
https://aksjelive.e24.no/article/AdbPP3
«Arne Blystad fortsetter nedsalget i Norwegian
Skipsreder og investor Arne Blystad har gjennom selskapet Songa Trading kvittet seg med 440.578 aksjer i Norwegian. Det viser ferske aksjonærregistre.
Songa Trading står etter nedsalget oppført med 290.115 aksjer i Norwegian. Det tilsvarer en eierandel på 0,21 prosent.
Dermed ser det ut til at Blystad fortsetter nedsalget, som siden utgangen av mars har solgt i overkant av 1,8 millioner aksjer. Han er nå selskapets 46. største aksjonær.
Arne Blystad var et av flere kjente navn kom inn som aksjonærer i flyselskapet i forbindelse med milliardemisjonen i selskapet i mars«
https://aksjelive.e24.no/article/AdbPP3
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
15.04.2019 kl 08:06
9045
Hvordan kan du vite at han selger med tap❓❓
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Ja mange vil savne Skipsreder og investor Arne Blystad fremover,han har betydd så mye for Nas.Synd han solgte på bunn.
Am Airines venter max tilbake snart,nok en dårlig nyhet for de som ønsker grusing av Nas.
Am Airines venter max tilbake snart,nok en dårlig nyhet for de som ønsker grusing av Nas.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
boltzmann
15.04.2019 kl 08:50
8946
… yes, one should think about that. It is not logical? In the face of competing theories, always
use Occam’s razor, i.e., the simpler one is the better. Another (simpler and logical?) theory is that he is not selling (and is necessarily positive towards NAS) but lending out his shares (to say Marshall Wace).
use Occam’s razor, i.e., the simpler one is the better. Another (simpler and logical?) theory is that he is not selling (and is necessarily positive towards NAS) but lending out his shares (to say Marshall Wace).
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Frodon
15.04.2019 kl 09:50
8887
Ypsilon 7 skrev Hvordan kan du vite at han selger med tap❓❓
Vet ikke du at han selger med tap? Har kjøpte seg inn via emisjonen, laveste kurs noen fikk der var på kr 48, sist uke når han solgte aksjer var det under kr 40.
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
41.07 -0.28 -0.68% 41.05 41.09 42.00 42.00 40.95 41.35 279 442 11 549 972 591
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
41.07 -0.28 -0.68% 41.05 41.09 42.00 42.00 40.95 41.35 279 442 11 549 972 591
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Frodon
15.04.2019 kl 09:52
8889
NAS aksjonærene savner kanskje ingen av de store aksjonærene som har solgt kursen ned under kr 40, når dere NAS`ere har hylt om aksjekurs på kr 130 til 200 etter emisjonen...?
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
I bought 2000 New shares at 40 Kr is a Gif....
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Heldigvis har jeg ikke hylt om høyere aksjekurser og om den faller blir den bare billigere.Nå som den er der den er er en oppside større enn nedside.
Men enig i at mange tall er høye.Det fundementale burde ligge bedre tilrette og et oppkjøp kan aldri utelukkes.
Men enig i at mange tall er høye.Det fundementale burde ligge bedre tilrette og et oppkjøp kan aldri utelukkes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Strong support line at 40 Kr.... I set mi buy orders to this price ! I buy all the shares touche this limit.... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Tror nok det går mot oppkjøp selv også eller en allianse av en type. Men man må forberede seg på at det kan drøye en stund. Vil ihvertfall eie NAS gjennom sommersesongen som vanlig, når det blir kjøp er usikkert nå, men plukker gjerne forsiktig inn under 40 om det blir mulighet. Synes det er best å spre det litt ut istedet for å hoppe all-in på en vilkårlig kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2019 kl 07:41
8536
NAS’erne mener sikkert at Norwegian har klart seg bedre enn alle andre i Q1 ?
«Overkapasitet og dyrt drivstoff: Smell for flykjempen Lufthansa
Tyske Lufthansa tapte 3,2 milliarder kroner på driften i første kvartal. Dyrere drivstoff og overkapasitet får skylden».
https://e24.no/naeringsliv/deutsche-lufthansa-ag/overkapasitet-og-dyrt-drivstoff-smell-for-flykjempen-lufthansa/24604062
«Overkapasitet og dyrt drivstoff: Smell for flykjempen Lufthansa
Tyske Lufthansa tapte 3,2 milliarder kroner på driften i første kvartal. Dyrere drivstoff og overkapasitet får skylden».
https://e24.no/naeringsliv/deutsche-lufthansa-ag/overkapasitet-og-dyrt-drivstoff-smell-for-flykjempen-lufthansa/24604062
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
ksandal
16.04.2019 kl 08:15
8486
Takk. jeg er ikke så ofte her. men i perioder sånn passe aktiv. nå har det vært fint vær i en uke.. i Bergen, og da er vi ute :-) Jeg skriver alltid hva jeg gjør når og før jeg gjør det. syns de fleste her forteller uken etterpå hva de "liksom gjorde" det viktigste en har i livet. er integritet. uten den, har man ingen verdi. Klarer en og tjene litt og samtidig dele litt med andre småsparerer, syns jeg det er kjekt om andre kan dra nytte av min erfaring.
HAR SELV TAPT STORE SUMMER PÅ OG LYTTE TIL "GODE RÅD FRA EKSPERTER, før jeg lærte nok til og stole på egne valg. hender fortsatt at jeg lar meg friste av ekspertråd med dertil tap ha ha.
Nas kurs er trist for tiden, men de må nok vise til svært mye bedre tall og inntjening før optimistene kan få se noen kurser i riktig retning. Etter påske, blir det spennende og se om det blir nye friske tak, og kanskje kommer max flyene i luften i mai.
HAR SELV TAPT STORE SUMMER PÅ OG LYTTE TIL "GODE RÅD FRA EKSPERTER, før jeg lærte nok til og stole på egne valg. hender fortsatt at jeg lar meg friste av ekspertråd med dertil tap ha ha.
Nas kurs er trist for tiden, men de må nok vise til svært mye bedre tall og inntjening før optimistene kan få se noen kurser i riktig retning. Etter påske, blir det spennende og se om det blir nye friske tak, og kanskje kommer max flyene i luften i mai.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
I dag og i morgen dundrer det ned.. Tiilit må bygges helt på nytt. Pr i dag vet man ingenting. kun at flyene går. Hvor mye eiere selv tar ut, bruker eller skylder aner man ingenting om.. Norwegian er ikke lengre hjertebarnet til Kjos en gang kan det virke som.. Forundrer meg ikke om vi ser kurs 20. Heldigvis har jeg solgt mye og har kun en liten post inne..
Redigert 21.01.2021 kl 02:32
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
16.04.2019 kl 08:38
8450
Om du har en post og tror på 20 er det jo gull for deg å selge, og gå short?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
men kun 100 000 så bryr meg ikke sånn om det halveres..
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
16.04.2019 kl 08:47
8472
Hehe, skjønner. Gode tide for lektorer:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
nei, helt rævva.. rett ned og fortsetter å slippe lufta
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
All under 40 Kr is pure gold ! Mining NAS shares in this moment !!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
7 May ! Many in here will surprise..... Shopping time, we have Norwegian stronger and ready to tes fidelity to it's investors.... ++++++++++++++++
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare