Løkke: Dette går raskere enn forventet. Smeller opp!
A key quote in this announcement, "...deployment of hydrogen as a fuel for the heavy-duty sector is moving faster than expected. Merk dere denne setningen. Dette går raskere enn forventet sier Nel.
Nå fikk jeg mail: Jeg ble tildelt 356.091 aksjer i emisjonen. Deilig. Husk at Nel stiger alltid raskere enn det den synker. Alle ikke Nel aksjonærer som dukket opp her inne i natt - må jeg rett og slett bare le av. Patetisk. De vet faktisk ikke hva de snakker om. Men de dukker først opp ved en råsterk emisjon på kr 480 mill som ble fulltegnet på 30 minutter. Det blir en vill Nel omsetning i dag. En dipp kl 09.01 ned mot 5.50, så er det straka vegen rett oppover. Neste trigger skyter Nel oppover. Jeg vektet 40% av min portefølje inn i NAS på NAS emidippen på mandag, det ga meg +22% økning på 3 dager. Bunnfiske er lønnsomt. Tradere kan tjene mye penger på å plukke opp mye av Nel ved dagens børsåpning. Men jeg kjenner jeg NEL rett kan kursen ligge på kr 5.90 eller høyere i dagens slutthandel. Løkke kan trekke frem nye jokere. Det er mye stort på gang nå. Det blir er løft i dag. Kontrakten i går på kr 51 mill sier mye om Nel sin unike posisjon. Er det Warren Buffet som har bestillt denne giga Heavy Duty Vechile elektrolyse/H2 pumpstasjonen som leverer vel samme ydelse som Nikola sine H2 pumper. Leverer minimum 1 tonn H2 pr cluster. De to demo stasjonene til Nikola kostet kr 71 millioner. Så gårsdagens pumpe er større en Nikola sin. Hmmm??? Det må være Flying Pilot J ved Warren Buffet som nå lurer i kulissene. Buffet+Nikola+Nel=Krem for alle Nel aksjonærer eller hva? Hadde det vært Nikola som bestilte i går så hadde dette vært kunngjort. Spennende tider for alle Nel aksjonærer. Nel er verdt mere i dag - enn i går. Nå har de nesten +en halv milliard i banken for vekst. Herlig :-) Løkke til.
Nå fikk jeg mail: Jeg ble tildelt 356.091 aksjer i emisjonen. Deilig. Husk at Nel stiger alltid raskere enn det den synker. Alle ikke Nel aksjonærer som dukket opp her inne i natt - må jeg rett og slett bare le av. Patetisk. De vet faktisk ikke hva de snakker om. Men de dukker først opp ved en råsterk emisjon på kr 480 mill som ble fulltegnet på 30 minutter. Det blir en vill Nel omsetning i dag. En dipp kl 09.01 ned mot 5.50, så er det straka vegen rett oppover. Neste trigger skyter Nel oppover. Jeg vektet 40% av min portefølje inn i NAS på NAS emidippen på mandag, det ga meg +22% økning på 3 dager. Bunnfiske er lønnsomt. Tradere kan tjene mye penger på å plukke opp mye av Nel ved dagens børsåpning. Men jeg kjenner jeg NEL rett kan kursen ligge på kr 5.90 eller høyere i dagens slutthandel. Løkke kan trekke frem nye jokere. Det er mye stort på gang nå. Det blir er løft i dag. Kontrakten i går på kr 51 mill sier mye om Nel sin unike posisjon. Er det Warren Buffet som har bestillt denne giga Heavy Duty Vechile elektrolyse/H2 pumpstasjonen som leverer vel samme ydelse som Nikola sine H2 pumper. Leverer minimum 1 tonn H2 pr cluster. De to demo stasjonene til Nikola kostet kr 71 millioner. Så gårsdagens pumpe er større en Nikola sin. Hmmm??? Det må være Flying Pilot J ved Warren Buffet som nå lurer i kulissene. Buffet+Nikola+Nel=Krem for alle Nel aksjonærer eller hva? Hadde det vært Nikola som bestilte i går så hadde dette vært kunngjort. Spennende tider for alle Nel aksjonærer. Nel er verdt mere i dag - enn i går. Nå har de nesten +en halv milliard i banken for vekst. Herlig :-) Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36
Du må logge inn for å svare
oppvigår
31.01.2019 kl 11:18
4288
Der er jeg uenig med deg Tigeren. Med nye ordrer den nærmeste måneden, så hadde vi sett 7-tallet, og det hadde vært mulig å få ca. 100 millioner mer i en emisjon. Her er nok andre ting, som kommer til å skje.
I går nevnte jeg at vi skulle ned neste uke. Den kom kjappere, så det kan se ut som vi skal opp igjen.
I går nevnte jeg at vi skulle ned neste uke. Den kom kjappere, så det kan se ut som vi skal opp igjen.
Her ser vi 4 tallet igjen fremover til Q4 presentasjonen. Nel selskapet er mere verdt en sparebanken Vest iht dagens kurs??
Tigeren: Ja, han KAN, men det gir ingen mening at han gjør det. Kommer han med store nyheter nå like etter emisjonen så har han rett og slett gjort en meget dårlig trade. Og en dårlig selger er han ikke!.
Vi er enige om alt i det det lange bildet (les: 4-6 uker fra nå og fremåt), men i det korte så gir det som sagt i mine øyne NULL mening med store news.
Men at prisen kan gå i det korte bildet, det er mulig. Det kommer jo bare an på hva markedet mener.
Jeg snakker ikke om kursen, men news flowen. Jeg får beskrive newsflowen som en viss politimann kunne sagt : "overskyet og fint, men husk solkrem i tilfelle solen titter frem. Både faktor 5 og faktor 55. Titter den frem kan den bli sterk..."
Vi er enige om alt i det det lange bildet (les: 4-6 uker fra nå og fremåt), men i det korte så gir det som sagt i mine øyne NULL mening med store news.
Men at prisen kan gå i det korte bildet, det er mulig. Det kommer jo bare an på hva markedet mener.
Jeg snakker ikke om kursen, men news flowen. Jeg får beskrive newsflowen som en viss politimann kunne sagt : "overskyet og fint, men husk solkrem i tilfelle solen titter frem. Både faktor 5 og faktor 55. Titter den frem kan den bli sterk..."
Faktisk gjenstår NEL med de nye aksjene, de private som har tusenvis av nye aksjer i går vet at noe stort kommer ...
Blå stripe utvides og røde smalere ... Dette kan gå veldig fort! Volumet er til stede med en stor kjøpsinteresse ...
Furuen
31.01.2019 kl 11:28
4181
Omsatt for ca 122 mill. på 2,5 time. Siste 5,62.
Synest dette ser bra ut.
Synest dette ser bra ut.
bullen2
31.01.2019 kl 11:41
4035
Fremdeles er Nel et luftslott utifra børsverdien.
Meglerhusene som tjener fett på emisjonene, har utført et særdeles godt håndverk ved å løfte kursen opp til kr.6.
Dette er gjort i nært samarbeid med Nel. Kommer med en bitte liten kontrakt hånd i hånd med emisjonen. Det blir nesten for dumt.
Børsverdien på selskapet er nesten 7 milliarder. Det skal jo tjenes noen kroner for å forsvare verdien.
Mulig at de lykkes, hydrogen er jo en del av fremtiden.
Etter en emisjon detter nesten alltid kursene på aksjer under emikursen.
Her er det bare å vente med å kjøpe.
Meglerhusene som tjener fett på emisjonene, har utført et særdeles godt håndverk ved å løfte kursen opp til kr.6.
Dette er gjort i nært samarbeid med Nel. Kommer med en bitte liten kontrakt hånd i hånd med emisjonen. Det blir nesten for dumt.
Børsverdien på selskapet er nesten 7 milliarder. Det skal jo tjenes noen kroner for å forsvare verdien.
Mulig at de lykkes, hydrogen er jo en del av fremtiden.
Etter en emisjon detter nesten alltid kursene på aksjer under emikursen.
Her er det bare å vente med å kjøpe.
optimist68
31.01.2019 kl 11:48
3995
Kjekt at flere har fått kjøpt Nel til lav og tilnærmet emisjonskurs idag. Det unner vi alle. Blir spennende fremover
Framtia
31.01.2019 kl 12:00
3914
Svært bra utvikling! Ca 850 millioner i arbeidskapital og en lovende fremtid? Storm i et vannglass, det som skjedde i dag tidlig! Det er dog greit å riste av seg de som ikke vil være med videre...
Lykke til!
Lykke til!
really
31.01.2019 kl 12:01
3904
Ser en på kapitalsituasjonen i selskapet var gårdagens kapitalutvidelse en nødvendighet for å finansiere veksten frem til 2020. Nå er de fullfinansiert for de planer de har offentliggjort. Det kommer nok ingen stor nyhet nå, da hadde de ventet med emisjonen til den kunne komme, slik at de kunne bruke den til å jekke opp prisen. Den lille ordren de brukte viser det kortsiktige potensialet.
Det positive er at nå kan de konsentrere seg om utvidelsen og veksten fremover.
Det positive er at nå kan de konsentrere seg om utvidelsen og veksten fremover.
mozel
31.01.2019 kl 12:18
3789
Gode til å sette emisjoner, men dårlige til å holde kostnader innenfor budsjetterte rammer.
Det er vel grunn til å tvile på resultatene av prispressede leveranser til Nikola. Emisjoner kan ikke fortsette
, nå må de levere resultat fra drift.
Det er vel grunn til å tvile på resultatene av prispressede leveranser til Nikola. Emisjoner kan ikke fortsette
, nå må de levere resultat fra drift.
Holo
31.01.2019 kl 12:19
3789
I presentasjonen nevnes «HDV», og jeg tenker på h2buseurope. Kan det tenkes at det (blandt annet) var kapitalbehov i forbindelse med dette som måtte på plass før dette kan presenteres senere i vinter?
omans
31.01.2019 kl 12:25
3772
Hvorfor har ikke TS skrevet noe om emisjoner, men bare hausseprat for det meste(?)
Det er naturlig å tenke på kapitalbehov, og se hvordan inntekter beløper seg ift utgifter og investeringer.
Igår skulle kurs til 6.20 ifølge noe som ble sagt.
Greit å være optimist positiv, og bra kan det bli men greit å ha litt bakkekontakt og være realistisk.
Kanskje fikk han noen til å kjøpe på 6 kroner, siden han mente det "brøyt opp på stort volum av en sperre"?
Det er naturlig å tenke på kapitalbehov, og se hvordan inntekter beløper seg ift utgifter og investeringer.
Igår skulle kurs til 6.20 ifølge noe som ble sagt.
Greit å være optimist positiv, og bra kan det bli men greit å ha litt bakkekontakt og være realistisk.
Kanskje fikk han noen til å kjøpe på 6 kroner, siden han mente det "brøyt opp på stort volum av en sperre"?
Redigert 31.01.2019 kl 12:25
guiden skrev Får man tilbudt emissionsaktier 1:1?
forrige gang var det vel 1:12 tror jeg. altså for hver tolvte aksje du eier får du tildelt en aksje a 5,45. tror det var sånn i fjor sommer.
jb10000
31.01.2019 kl 12:31
3710
Den lille ordre de viste var et scam i håb at der ikke blev kursmassakre.
En ordre af den størrelse havde ikke behøvet en børsmelding.
De havde en halv milliard i banken - hvorfor havde de akut brug for mere?
ethvert firma kan være gældfri når man kører 3 emmisioner om året - men på et tidspunkt løber man tør for idioter
En ordre af den størrelse havde ikke behøvet en børsmelding.
De havde en halv milliard i banken - hvorfor havde de akut brug for mere?
ethvert firma kan være gældfri når man kører 3 emmisioner om året - men på et tidspunkt løber man tør for idioter
jb10000 skrevInnlegget er slettet
Var det ikke 2 mill han hadde tjent? Mulig jeg tar feil, men synes å huske det. 10 000 kr blir nok altfor lite for at bevis blir langt frem ;)
optimist68
31.01.2019 kl 12:51
3652
Forrige emisjon var 1:50 . Man kunne overtegne til 1:25. Hver 25. aksje fikk man tegne for. Tror det var sånn :-)
Redigert 31.01.2019 kl 12:57
oppvigår
31.01.2019 kl 13:06
3566
Støtteberettigede Aksjonærer vil være 0,01910 Tegningsretter for hver aksje som holdes.
lucky strike. Du bør våkne opp. Les Norne Seqirites sine estimer rundt Nikola ordre til Nel kun de 448 elektrolysere. Norne estimerer dennen kontrakten med en verdi på ca kr 12 milliarder. Dette er ikke endel av Nel/Løkke sin backlogg informerte. Med det er endel av backloggen, da Nel og Nikola velger å å ikke gi tallene på om dss første 448 elektolysere/elektorlyserør er på kr 5 eller kr 12 milliarder kroner. For du har vel fått med at Løkke har uttalt til media at Nikola kontrakten er på mange milliarder? Med beløp er ikke børsmeldt. Det er poenget.
Furuen
31.01.2019 kl 13:13
3503
Det satses hardt i USA. Stillingene som var utlyst i Norge, ser ut til å være besatt. Nåværende ledige stillinger:
CAD DESIGNER
KONSTRUKTIONS INGENIØR
INSTALLATION & COMISSIONING ENGINEER
SYSTEMS ENGINEER
TEST ENGINEER FOR PRODUCT DEVELOPMENT
ELECTRICAL SYSTEMS DESIGNER ENGINEER
FIELD SERVICE TECHNICIAN
INSIDE SALES REPRESENTATIVE
MACHINE EQUIPMENT ASSEMBLER
MANUFACTURING
MECHANICAL DESGINER
MECHANICAL ENGINEER
PRODUCTION ASSEMBLER
PROGRAM MANAGER
De 5 første i Danmark, resten i USA.
CAD DESIGNER
KONSTRUKTIONS INGENIØR
INSTALLATION & COMISSIONING ENGINEER
SYSTEMS ENGINEER
TEST ENGINEER FOR PRODUCT DEVELOPMENT
ELECTRICAL SYSTEMS DESIGNER ENGINEER
FIELD SERVICE TECHNICIAN
INSIDE SALES REPRESENTATIVE
MACHINE EQUIPMENT ASSEMBLER
MANUFACTURING
MECHANICAL DESGINER
MECHANICAL ENGINEER
PRODUCTION ASSEMBLER
PROGRAM MANAGER
De 5 første i Danmark, resten i USA.
Nikko
31.01.2019 kl 13:18
3460
Vi taper litt på hver leveranse, men det er mengden som drar, sa mannen før firmaet gikk konkurs ;-))
jb10000 skrevInnlegget er slettet
Du mr.nobody...Jb et eller annet.. har nå i løpet av denne dagen dessverre utnevt deg selv til tigermat.....
enig mozel. de kan ikke i de nærmeste 2 til 3 åra levere minus 60 mill ved hvert kvartal. det blir for svakt. viktig at alle emisjonspengene går til å videreutvide Nel og IKKE til den daglige drifta. Dette er viktig.
Nikko er nå også tigermat for en sulten tiger. Du bør ikke komme med villledene og uriktig informasjon til forumbrukere her inne. Løkke har bekreftet at Nel har en 30% bruttomargin på alle industriprodukter de selger. Punktum.
30 % bruttomargin og så tappas det 90 miljoner i q4?
Kan det vara att bruttomargin er for lav då?
Kan det vara att bruttomargin er for lav då?
Furuen
31.01.2019 kl 13:39
4496
Du tar ofte litt hardt i, Tigeren.
Løkke sa de hadde en margin på høyt 20-tall, og noe opp i 30 %.
Løkke sa de hadde en margin på høyt 20-tall, og noe opp i 30 %.
spaggio
31.01.2019 kl 13:41
4483
Tigeren, ( Broker,Lorden, James Bond) nå er det vel du som står for 80% av feilinformasjonen her inne og det er vel en grunne til at du blir "delistet" og dukket opp med nytt nick med jevne mellomrom. Hvis brt.fortjenesten har hvert 30% ved hvert salg hadde de vel ikke tapt 30% på hver omsatt krone eller ? Bekrefter du at Jon A Løkke har sagt at fortjenesten er i den størrelsesorden du refererer til ?
Nikko
31.01.2019 kl 13:42
4479
Det får vi se når resultatene fra Q4 kommer, din skøyer.
Jeg møtte ingen av dere på investorkonferansen hvor Løkke holdt sitt innlegg og bekreftet at de har en 30% bruttomargin på det de selger. Mr.Trevor Milton, CEO fra Nikola Motors var også på podiet (han hilste jeg også på der inne sammen med Jon Andre Løkke). Nel fakturerer også ut noen titalls millioner kroner hver år i serviceavtaler,som aldri blir børsmeldt - av prinsipp. Det er fakta. Men at en 30% bruttofortjeneste ikke dekker utgiftene i en målrettet vekstfase, det er innlysende. Nel vil øke og har økt omsetningen kraftig fremover også i Q4-17. Q1-19 vil også bli preget positivt av en sterkt omsetningsvekst kvartal. Alle 3 fabrikkene til NEL(ProtonOnSite i USA, DK og Norge) går for fulle mugger :-) Så aksjekursen vil klatre godt oppover.
rischioso
31.01.2019 kl 13:56
4402
Skjønner ikke stresset med å ta en inngang - kursen holder seg flytende over emi kursen i dag pga traderne - etter hvert så skal kursen ned og krysse emikursen som den mer eller mindre alltid har gjort og et svakt q4 (igjen) den 27.02 om knappe 18 dager vil nok være til god hjelp for å få det til...
Det er jo ikke for ingenting at de gjennomførte emisjonen nå i hui og hast før q4....;)
Det er jo ikke for ingenting at de gjennomførte emisjonen nå i hui og hast før q4....;)
fastinvest
31.01.2019 kl 13:58
4371
Ja jeg lurer på hva som skjer nå investorene forstår det var dumt å selge nå mitt i en vekst fase. For mange ser på emisjon som noe negativt.
Jeg er superglad den ble så høy som 5.45kr. Nå er vi klar for nye kontrakter, mer vekst og høyere aksjekurs. Ser bare mer og mer lovende ut dette!
Jeg er superglad den ble så høy som 5.45kr. Nå er vi klar for nye kontrakter, mer vekst og høyere aksjekurs. Ser bare mer og mer lovende ut dette!
Det er riktig herr Tigeren, vi investorer har alle utgiftene planlagt i løpet av disse ekspansjonstrinnene, og det er veldig positivt, NEL som eple, amazom og google ble født i en garasje og gikk gjennom det samme som NEL for å komme dit de er! Det viktigste er at vi var privilegerte å kunne kjøpe disse aksjene til en svært lav pris, og vi gikk med det gjennom tiden ... På en eller annen måte måtte vi få vår pensjon med god inntekt og vi er på riktig vei.
rischioso
31.01.2019 kl 14:00
4350
En ide kan være å regne på hvilken samlet kontraktsverdi man må ha for å gå i BE...
Et drypp her og et drypp der hjelper jo ikke noe vi har sett i årevis...
Et drypp her og et drypp der hjelper jo ikke noe vi har sett i årevis...
optimist68
31.01.2019 kl 14:14
4268
Det som nå vil være mest mulig fair er at Nel melder kontrakt(er) ifbm Q4. Siden resultatet ikke vil være kursdrivende, heller motsatt, bør vi få noe som holder kursen over emi kurs. Ellers vil det ikke være behov for den
Nikko
31.01.2019 kl 14:28
4202
For en gangs skyld er jeg enig med deg, riskoker ;-))
omans
31.01.2019 kl 15:01
4093
Du skriver om q4 17 og q1 18, som er langt tilbake i tid.
Samtidig evner du ikke se at kurs kan gå andre veier enn opp hver dag, selv om selskapet vokser.
At selskapet vokser, betyr ikke nødvendig vis at kurs stiger hver dag og inn i fremtiden
Kan godt være kurs er 12 kroner om ett år, men den er ikke 9 kroner i neste uke.
En stor medvikrende årsak til kursoppgangen i januar ( i tillegg til selskapsspesifikt) har vært at markedene generelt har fått mer ro, og det har kommet mer risk on inn fra kjøpere. Kursen hadde nok steget mer siden i fjor høst og frem til desember, dersom det ikke var resesjonsfrykt i markedene og en hadde extreme investors fear, som forekommer på markedsbunner. Dermed ble kursoppgang holdt igjen til januar, sammen med markedet generelt som bunnet, og siden trykket som hadde samlet seg og blitt holdt nede under den brede markedsnedgangen, ble oppgangen så sterk.
Samtidig evner du ikke se at kurs kan gå andre veier enn opp hver dag, selv om selskapet vokser.
At selskapet vokser, betyr ikke nødvendig vis at kurs stiger hver dag og inn i fremtiden
Kan godt være kurs er 12 kroner om ett år, men den er ikke 9 kroner i neste uke.
En stor medvikrende årsak til kursoppgangen i januar ( i tillegg til selskapsspesifikt) har vært at markedene generelt har fått mer ro, og det har kommet mer risk on inn fra kjøpere. Kursen hadde nok steget mer siden i fjor høst og frem til desember, dersom det ikke var resesjonsfrykt i markedene og en hadde extreme investors fear, som forekommer på markedsbunner. Dermed ble kursoppgang holdt igjen til januar, sammen med markedet generelt som bunnet, og siden trykket som hadde samlet seg og blitt holdt nede under den brede markedsnedgangen, ble oppgangen så sterk.
En emisjon til NEL i denne vekstfase er meget positivt. De (vi) er da fortsatt gjeldfrie. Nesten ingen som har drevet "butikk" i en kraftig vekstfase, har samtidig 20/30 bruttofortjeneste. Er rimelig sikker på at den virkelig store nyheten kommer når Nikola TRE, blir lansert 16 april. Om NEL viser et betydelig underskudd i Q4, legger jeg ingen stor vekt på. Den som fortsatt står med lua i handa i sine fastlåste (ofte kverulerende) oppfatninger- blir taperen. Dette blir kjempestort. All-inn.
rischioso
31.01.2019 kl 15:17
4003
Du har nok vært det før og det mer enn 1 gang - men akkurat denne gangen passet det nok litt bedre...;)
riskoker`n vet heldigvis intet om veien til Nel. Det eneste hun vet er at hun dukker når hun prøver å snakke noe ned. Hun har mislykkes gjentatte ganger. Mislykkes som regel alltid. Har vel vi ikke ser hun på Nel trådene siden Nel stod i kr 3?? Da var samme kjedelige agenda dengang. Nå står Nel i nesten kr 6,- Haha. Jeg bare ler...Nå serverer vel Løkke oss nye nye kursdrivende meldinger de neste 4 ukene, så da er det heldigvis stille fra han. Da kursen vil klatre opptil kr 7 i løpet av 4 uker, er mitt bet, forutsatt at det tikker inn noen triggere. VI nyder oppgangen og stabiliten selv i dag.
rischioso
31.01.2019 kl 15:21
3978
Det går an å tjene penger under vekst - de fleste selskaper gjør nettopp det da de sjelden har en levetid over 90 år og NEL har eksistert siden 1927 og lever dermed på overtid med sine 92 år med fortsatt underskudd finansiert med kriseemisjoner som menigheten fortsatt mener er vekstemisjoner - fantastico...;)
bullair
31.01.2019 kl 15:23
3949
No får dei kapasitet til å handtere endå meir av tungtransport markedet i USA og Europa. Samt industri og Tog. Slik det var hadde dei knakk nok kapasitet til å betena Nikola kontrakta. No kan dei betene endå fleire kundar. Kontraktene har alltid visst seg å komma i kluster, så reknar med det tikkar inn nokre gode kontrakter dei næraste dagane eller par vekene.