Q4 -Guiding; -hva skal NEL bruke alle pengene til?

Krustjevskij
NEL 21.02.2019 kl 15:38 3676

Emisjonen er gjennomført. Det er ingen emisjoner i sikte.

De investorene som handlet på 5.45 selger seg ikke ut på disse nivåer. Den samme vurderingen som investorer gjorde for kjøp ligger til grunn fortsatt. Løkke selger seg heller ikke ut. Det er lite trolig at vi får et inside salg på lang tid.

Tipper vi ser sterke kjøpsignaler og omtaler i media etter at Q4 guiding, samt hva pengene skal brukes til, legges frem for allmennheten.

Løkke til!
Redigert 20.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2019 kl 16:00 3552

Jeg vil anta at vi kan se overraskende stor tung melding i morgen ??Perfekt helgegott?? Løkke har meget sannsynlig en eller to store jokere på lur.
aksjeintr
21.02.2019 kl 16:11 3475

Jeg tenker at det er Pilot Flying J som er de som har vært med å testet stasjonen til NEL og at de har kommet med innspill på justeringer/modifikasjoner som NEL har hentet penger til gjennom emisjonen. Derav hemmelighold om hvem som er kunden.

NIKOLA-Pilot Flying J-NEL blir et kjempesamarbeid som kommer til å revelusjonere langtransport i USA.

NEL kommer til å mangedobles i 2019.

MrPutter
21.02.2019 kl 16:27 3358

Høres plausibelt ut!

Kanskje Pilot Flying J følger med på Nikola/NEL-lasset til europa også? Warren Buffett er en lur rev....

MrPutter
Slettet bruker
21.02.2019 kl 16:31 3313

Mye cash, men glem ikke at med kontraktsmengden som ligger ift kostnader (regner ikke Nikola i dette) vil generere lite på inntektssiden så 3-500 av de millionene på bok vil forsvinne i det store intet og det bare i 2019.
Kostnadsiden eskalerer i høyt tempo kvartal for kvartal og har en ikke inntekter nok må en ta fra kassen for å dekke opp. 182,5 mill var kostnadene i q3 og vil nok ligge på ca. 200 mill fra q4 2018 og framover. Med dagens kontraktssituasjon vet en da at det for året 2019 vil mangle bortimot halvparten av dette. Såfremt det ikke kommer en mega avtale på kort sikt eller at inntekter fra Nikola kommer raskere enn antatt.
Redigert 21.02.2019 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2019 kl 16:33 3278

Ja bra innspill: Enig. Ja Warran Buffet hehe.. Ja Pilot Flying J ja som den siste hemmelige kunde for Nel på den kr 60 millioners kontrakten til tunge kjøretøy i Usa. Det må være Buffet. Det kan stemme meget bra. Hadde det vært Shell så hadde det blitt offentlig gjort. Det er meget god grunn til at det holdes hemmelig. Den ser jeg nå. Dette kan smelle voldsomt når dette blir børsmeldt.
Se også det voldsomme volumet i sluttaksjonen nå:
Volum Kjøp Ordredybde Selg Volum
263 457 5,105 5,105 641 241
Slettet bruker
21.02.2019 kl 20:01 2938

Det som skjer nå er stort. Det er bare å vente i spenning. Milliarder av kroner ligger i tungtransport segmentet. Det er der Nel skal bli verdens største og verdens beste ??? Spenn beltene for en vill opptur når Nel flagger hva de skal bruke noen hundre millioner på. Tung forretningsutvikling som vil garantert berike alle aksjonærer.
Redigert 21.02.2019 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Toks
21.02.2019 kl 20:11 2877

Toyota, Nikola and Shell Seek Fuel Cell Truck-Fueling Standards

Toyota, Shell and a group of automotive and industrial companies are working together to standardize hydrogen-fueling components that could get fuel-cell electric trucks on the road faster.

The group wants the fueling nozzle, vehicle receptacle, dispenser hose and other components to be useable in all fuel cell vehicles.

The companies include Hyundai, startup Nikola Motor, Norwegian hydrogen station builder NEL Hydrogen Fueling and French industrial gas maker Air Liquide. They signed a memorandum of understanding to test components for Class 8 heavy-duty trucks.
...........

https://www.trucks.com/2019/02/21/toyota-nikola-hydrogen-truck-fueling/
Slettet bruker
21.02.2019 kl 21:05 2675

Fin artikkel Toks. Det går så fort nå at næringen samarbeider og standariseringsmyndighetene henger etter. Jobbing med standarder er viktig, bl.a. EU standarder. Dette ble også tatt opp på departementets innspillmøte til en hydrogenstrategi i Norge tidligere i februar.
De som er interessert kan se på Standard Norge sitt innlegg fra 147:45 og utover:
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/invitasjon-til-innspillsmote--helhetlig-hydrogenstrategi/id2624196/
anderix
21.02.2019 kl 21:27 2549

Drift?
JosefK
21.02.2019 kl 22:00 2418


Bare fordi det er hemmelig, må det være Buffet? Skjerpings. Jeg har større tro på at det er Tesla som ekperimenterer med "fool cells" etter å ha byttet ut 10-20 år gammel, utdatert litteratur. I det hele tatt, det er mange aktører innen tungtransport segmentet. Det er minst ett 10-20 talls andre det kan være. Prøv nå å tenke litt mer objektivt.
kentove
21.02.2019 kl 22:50 2232

tigeren bør faktasjekkes hver gang, håper ikke folk kjøper pga hva som skrives på HO, spesielt ikke av tigeren, var long i Nas fra iallefall 130 ned til 90, og gikk short sent tirsdag, så gikk glipp av både tegningsretter, og fikk 30% tap dagen derpå. Blir vel rapportert for dette, men fyren burde vært utestengt, rallet om at nel skal bygge 40gw-fabrikk, han var nemlig på h2møte med bransjen og departementet, alle vi andre så på plansjene det er eu som ønsker 40gw innen ti år. (nel oppgraderer pr dags dato fra ca 36 til 360mw, eller noe sånn, så sier vel litt om forståelsen for caset :/)
Redigert 21.02.2019 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2019 kl 06:03 1976

Tror Kentove skal roe seg litt med å disse Tigeren.
Få er så oppdatert som Tigere her inne , dette blir mye større enn Buffet.
Det blir World Vide og Buffet er en liten brikke i den nye hydrogeneventyret , men stor i Nord Amerika
På tide å ta plass i Nel , det ruller fort frem nå.
De smarte laster nå på bunn.
Nel er midt i den nye utviklingen som fosser frem.
Hydrogen er den grønne fremtiden.
Go hard Go long.
Slettet bruker
22.02.2019 kl 07:59 1856

Takk Bjella.
Det er Shell!!! Melding..
Les tidl fakta her.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/NEL-hentet-463-millioner-godt-under-onsdagens-sluttkurs
Redigert 22.02.2019 kl 07:59 Du må logge inn for å svare