PHO- Norne er superbull!

focuss
PHO 21.02.2019 kl 17:53 30561

Dette er jo superbull. Nornes tall viser en fortjeneste per aksje på kr 6,15 og kr 8,72 i henholdsvis 2020 og 2021. Med P/E=20 så gir det en kurs på henholdsvis kr 123 og kr 174 for 2020 og 2021. Videre forventer Norne at overskuddet skal stige 4,5 gangeren eller med 350% på to år. Med slik vekst kan vi nok glemme P/E= 20 og langt høyere faktor kan rettferdiggjøres.

Dette viser at Norne støtter opp under de optimistiske tankene flere av oss på forumet gir uttrykk for. Er det noen grunn for at Norne skulle vært ennå mer optimistisk? Synes ikke det, kan knapt huske å sett et meglerhus strekker seg så langt som dette i en analyse de offentliggjør. Norne har åpenbart sterk tro på en kjempesuksess for Cysview i USA. At Norne har en hold anbefaling nå rett før rapportering av viktige tall ser jeg som en 100% ansvarlig holdning å ha, noe jeg støtter Norne fullt ut i.

Analysen er bedre enn noen kunne drømt om. Ingen grunn til å forvente 20% markedsandel allerede i 2021, men hvem vet? Dette kan selvfølgelig gå raskere enn hva både vi og Norne kan forestille seg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 16:43 4014

En investors liv består stort sett i å være bekymret så en kan spørre om det er verdt det. I dette tilfellet mener jeg det er det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Computum
24.02.2019 kl 16:48 4001

Bekymring og kritiske problemstillinger fører ofte til en mer opplyst debatt enn om alle bare er hjertens enige. Ihvertfall hvis de som vet bedre gidder å argumentere framfor å sjikanere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 17:16 3947

Bravi - er du bekymret for at kostnadene vil være høyere enn inntektene ved økt markedsandel? Eller er du bekymret for at PHO får store kostnader UTEN at de øker markedsandelen?

Jeg er derimot ikke enig med deg i at PHO ALDRI har lykkes med noen ting. Viser til det Focuss tidligere fremhevet overor DTT (refusjon TURBT 2018, FDA godkjenning og tilgang til Surveillance i 2018 med full refusjon i 2019) - PHO spiller nå i en helt annen liga sml med tidligere. Hvis det er inntrykket ditt (at PHO ikke har lykkes med ingenting) - og at du frykter at PHO aldri får overskudd (kostnadene vil overstige inntektene) - mener jeg det er legitimt å stille spørsmål om du har aksjer i PHO/ev hvorfor du har investert i PHO.



Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
24.02.2019 kl 17:33 3896

Det har du selvfølgelig rett i Computum.
Skulle det dukke opp info som skulle være negativ eller en direkte trussel mot min investering vil jeg helst være en av de første som får vite om det.
Problemet oppstår når det blir ett hakk i plata og eieren av plata syntes det er supert å høre på gjentagelsene inn i evigheten.
Biotek-investeringer er ikke for de med frynsete nerver, da er det bedre å få tilbake nattesøvnen og sette pengene i banken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Computum
24.02.2019 kl 17:55 3854

Vi kan vel bare tone ned spekulasjonene både i den ene eller den andre retningen nå. For i slutten av uka har vi litt mer "kjøtt på beina". Da vil noen kanskje angre at de ikke solgte i forkannt av presentasjonen, eller man vil angre på at man ikke kjøpte før kursen gikk til værs. Hvem vet? Regner med at Bravi blir sittende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 17:57 3841

Comp.
At du velger å kalle det hersketeknikk får stå for din regning. Når en som hevder å være pho aksjonær skriver følgende:

Ja det er seriøst, frykten er at utgiftene vil øke mere enn inntektene, dét vil være helt typisk det.
Som Dtt skriver, Photocure har ALDRI lykkes tidligere, med helt nøyaktig ingenting.

Da må det være innenfor å reagere og stille spørsmål. Det er ikke mulig å investere i pho og fortsatt være aksjonær dersom en tror på det som skrives over her, da er en jo komplett bedøvet og nedsnødd. En har jo med slikt utgangspunkt investert midler i et selskap som en garantert kommer til å tape penger i og hvem gjør det med viten å vilje?
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 18:08 3804

At investorer tviler på eller ikke har tro på at PHO vil lykkes og av den grunn avventer inngang eller glemmer selskapet helt, det har jeg forståelse og respekt for.
Det jeg derimot ikke skjønner er når investorer hevder de har gått inn i et selskap med midler og tror på og forventer at utgiftene framover langt vil overstige inntektene selv med en formidabel inntektsøkning, da klarer ikke jeg å skjønne det logiske.
Hadde jeg ikke trodd på at inntektene en gang i løpet av 2019 langt vil overstige kostnadene, ja, da hadde jeg selvsagt solgt.
I den situasjonen PHO er i nå vil det være fatalt og helt utenkelig med et 2019 i underskudd. I såfall har jeg totalt bommet på min investering.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
24.02.2019 kl 18:11 3796

Bravi.
Forstår ikke helt hvorfor utgiftene vil stige mer når Pho blir en suksess med 10, 20, 40 % markedsandel. Jeg vil tro det blir dramatisk motsatt. Jeg tenker slik at Pho står foran en akellererende vekst i US. Å selge inn scope til nye sykehus krever et team, Cysview/KZ, som håndterer x sykehus/legekontorer. Når innslaget er gjort og scopene er kommet i god drift, avtar salgsinnsats betydelig og selgerens kan dekke et betydelig antall flere sykehus. Altså salg av nye cysview doser blir betydelig enklere.
Når du bygger et selskap som skal gjøre suksess, vil kostnadene for å håndtere de første sykehusene være betydelige og negative i seg selv. Når du har kommet opp i en del sykehus vil denne kostnaden, kostnad pr nytt scope til nytt sykehus, gradvis synke. Dette skyldes blant annet læringseffekt, økt effektivitet, bedre kjennskap til produktet du selger. Når du oppnår en stor suksess 10, 20, 30% etc vil kostnaden PR sykehus går dramatisk nedover samtidig som repeterende salg av cysview til eksisterende kunder blir enklere å administrere på relativt færre selgere. Mitt tips, ved Pho suksess, er at utgifter/kostnader pr solgte dose Cysview vil gå dramatisk nedover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 18:21 3782

Må si meg helt enig i at det er noen som bærer på en ganske usaklig negativitet til selskapet. Dersom det er noe som deles av betydelig del av markedet så forklarer det på en grei måte hvorfor selskapet kan kjøpes så billig. Markeds psykologi er en flyktig størrelse. I det minste så betyr det at det er langt frem til vi ser den siste pessimist, noe som bekrefter at vi har betydelig oppside fremover. Det er fortsatt rom for veldig mange nye optimister. For å være ærlig så tror jeg faktisk at det kun er en ytterst liten del a markedet som vet hvilken posisjon PHO nå er i. Det representerer en verdi for dagens aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 18:35 3762

Ikke minst så synes det som det er noen som tror at å kjøre USA sitt største blærekreftstudie, noen gang, for å få markeds godkjennelse i USA sitt største kreftmarked er noe som ikke koster noe og er noe som kommer rekende på en fjøl.

Disse bør ta en prat med biotech aksjonærer i andre selskaper enn PHO. Og selv det vil være en urettferdig sammenlikning. Dette fordi PHO har ikke fokusert på utvikling basert på en ODD innvilgelse, Orphan Drug Designation. Nei PHO har suksess i et marked hvor det fra før er behandlingstilbud, men hvor eksisterende behandlinger skal feies av banen. Og FDA og Medicare mener at det er det de nå har gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 18:46 3733

Poenget er at å få godkjent et produkt i ett marked hvor det ikke finnes annen behandling er langt enklere en å bringe inn ett nytt produkt i et marked hvor det allerede finnes behandling. I PHO sitt tilfelle var det ikke nok med et pivotalt fase 2 studie. Det var nødvendig med fullt fase 3 studie. Og PHO leverte med sjokkerende gode resultater som får følger for hvordan hele helsesektoren i USA forholder seg til blærekreft.
Men noen mener PHO aldri har oppnådd noe som helst. Sjokkerende ignoranse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 18:54 3719

Hestdal fortjener faktisk Kongens fortjenestemedalje i gull. Og det tror jeg han kommer til å få sammen med Vidar Hansson.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
bravi
24.02.2019 kl 19:04 3693

m73102, jeg er mest bekymret for store kostnader UTEN at de øker markedsandelen. At Pho aldri yidligere har lykkes er bekreftet lenger oppe tråden av en av de mest erfarne aksjonærene i dette papiret.

Jeg kommer til å bli sittende, det kommer av at jeg tror det er minst 50% sannsynlighet for at dette kan bli bra. Det betyr ikke at jeg er fornøyd med selskapets innsats for å bygge aksjekurs, for snart 6mnd siden var kursen 13-14 kr høyere enn i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 19:12 3638

bravi skrev Innlegget er slettet
Kanskje greit også å ta med seg at 1.juni 2018 var kursen 27 og nå er den 50,90.

Det svinger gjerne litt opp og ned i denne bransjen.

Ikke lenge siden Nas var i 300 nå er den en femtilapp uten sammenligning av selskapene forøvrig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Hayen
24.02.2019 kl 19:15 3631

Bravi,
Du kan ikke bruke (svingninger i) kurs som målestokk på suksess. Det blir helt feil, spesielt i et lite selskap der omsetning av aksjer er lavt. Jeg sliter med å forstå hvorfor du gang på gang snakker om kurs.
Fokuser heller på det fundamentale. Det vil slå ut på kursen på sikt.
Jeg tror du ville fått bedre dager på børsen om du endret fokus.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Helme5
24.02.2019 kl 19:56 3566

Compentum - der rammer du sømmet på hovedet, så helt enig

Men hvad jeg mangler her er, at dine såkaldte “hausserne” skal argumentere, ikke at de skal argumentere, for det skal man selvfølgelig, enig i påstanden eller ej og også uden at sjikanere....!!!

Men det jeg savner her (og i andre tilfælde) er, hvorfor skal Bravi, eller andre med kritiske holdninger, IKKE argumentere men kan nøjes med at komme med påstande eller tænkte problemstillinger, UDEN at argumentere hvorfor han mener/tror det er et problem .

Som jeg ser det i nævnte tilfælde, så er her eneste argument - er at sådan så det ud i går(de sidste mange år) - hvilket efter min mening ikke indeholder noget argument, men hvor man udslynger en påstand.

Men korrekt, efter bolden ik manden, det er ok at bekymre sig og være kritisk til dtt og bravi - Fokus har flere gange nævnt det

En aktie skal vurderes på FREMTIDEN, ikke på fortidens bedrifter (eller evt mangel på samme..?)

Betyder det så at man blot skal lukke øjnene for kritikken omkring at PHO har kørt med underskud i gennem næsten alle årene, så langt fra - men man skal vel anstændigvis tage udgangspunkt i den NUVÆRENDE situation når man har denne bekymring, og også tage denne med, eller...?

I sin bekymring også at huske - har ny ledelse, at salgsstaben nu er mere eller mindre på plads, at antallet af scope, både turbt og flex er steget væsentlig i 2018, omsætningen (efter ledelsens egne ord) er kraftig stigende, refusion fra 2019 på flexscope ect. ect. - alt dette vil være medvirkende til at PHO fremover (nødvendigvis ikke i Q4 18) vender sine regnskaber fra at vise røde tal til sorte...

Håber at disse argumenter (som selvsagt kan imødegås) giver en mere rolige nætter til de usikre omkring PHO nogensinde formår at få sorte tal på bundlinien, det er efter min mening tæt på. :-)

Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
24.02.2019 kl 20:06 3541

En bør også legge merke til at tidligere års underskudd skyldes satsingen på Cevira og Visonac.
Hestdahl klarte ikke å få avtaler i havn for disse.
Kanskje D.S vil være rette mann for denne jobben.
I løpet av 2018 forsvant mye av utgiftene for disse satsningen og ble erstattet av fokuset på Cysview. Det sier seg selv at dette vil slå ut på bunnlinjen i fremtiden
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 20:10 3530

MM,
Helt korrekt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
bravi
24.02.2019 kl 20:28 3485

At Hestdal må ha gjort en god regulatorisk jobb med Cysview er det vel få som ikke er enige i. Med påstanden om at Photocure tidligere ikke har oppnådd noe gjelder for kommersielle resultater og ikke regulatoriske, dét er helt klart.

Mange mener man ikke skal legge noen vekt på aksjekursen, det er jeg ikke helt enig i. Kursen (i et effisient marked) er verdien basert på den til enhver tid tilgjengelig informasjon om et selskap. Jeg mener selskapet kunne innformert mere og på den måten bygget opp kursen. La oss si at det kommer et kanon resultat på Q4 og kursen stiger 20% er utgangspunktet for oppgangen viktig. Det er forskjell på om stigningen starter fra 50 eller fra 70kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 20:39 3461

Bravi
Det er ikke regulatoriske,men kommersielle resultater som er årsaken til at PHO har oppnådd det de har uten gjeld og emisjoner. Å få frem en blockbuster i USA uten emisjoner tror jeg ingen har klart tidligere. Ikke engang i nærheten. At aksjonærer ikke skjønner hva de investerer i må nesten investorer ta på egen kappe.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 20:43 3448

Bravi
Du og jeg kommer neppe noen gang til å bli enige om noe som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
bravi
24.02.2019 kl 20:59 3403

focuss, den dagen Photocure med Cysview er en blockbuster i Us skal jeg være helt enig i alt du skriver. Problemet er at vi er ikke der enda. Skulle det skje og vi får en 4 siffered kurs skrives det norgeshistorie, hverken mere eller mindre. Vil vi få oppleve det? Er det sannsynlig? Hvis ja, da er Pho totalt feilpriset i dag i forhold til andre biotek selskaper på OB
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:04 3385

Bravi - jeg mener i likhet med Helme5 at en selvfølgelig ikke skal se bort i fra historikken, men jeg mener at det sentrale er å vurdere hva som er årsaken til at PHO ikke er verdt mer i dag, er det derimot skjedd noe nylig (fundamentalt) som tilsier at kursen vil stige fremover? På hvilken måte vil ny CEO, tilgang til Surveillance i 2018, ny refusjonsordning, beste metode for å avdekke blærekreft, ha for fremtidig suksess? Har vi ennå noen grunn til å mistro det Schneider har sagt om fremtidig vekst, at refusjon er "the golden key" mv? Her må en selv vurdere på hvilken måte disse forholdene vil påvirke fremtiden for PHO. Jeg tror ikke veldig mange, undertegnede inkludert, som skjønner omfanget av det PHO har oppnådd i 2018. Det å si at PHO ikke har oppnådd noen ting er etter mitt syn helt feil - selv om det er kongen, statsministeren eller Buffet som sier det...

Jeg er relativt opptatt av fotball - og for å dra en parallell; Moss vant seriegull for første gang i 1987. Før 1987 - dersom en kun skulle sett på historikken - skulle Moss aldri vunnet seriegull. Vet du hvem de fikk som trener - og som var med på at Moss vant seriegullet året etter de rykket opp fra nivå 2? Det tok Molde 100 år før de vant seriegullet... På samme måte - det er ikke heller sikkert at noen som har hatt suksess for alltid vil ha det fremover...

Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
focuss
24.02.2019 kl 21:17 3355

Bravi
Meninger som at PHO aldri har oppnådd noe som helst, samt at problemet er at vi ikke allerede selger for en milliard, blir ærlig talt for dumt til å skape grunnlag for en diskusjon. Gidder ikke bruke mer tid på deg. Sorry.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:39 3303

Focus, per slutt kvartal 3 så var det utplassert ca 130 regide skop, mesteparten av de hos den definerte målgruppe i PHO's satsing, de såkalte MSA sykehus. PHO har altså en eksisterende kundemasse på 130 sykehus med regide skop. Regide og fleksible skop brukes hhv turbt og surveillance markedet ikke sant? Så nå få jeg lyst til å spørre deg direkte: Hvor mange av de eksisterende kunder (regid) burde etter din mening satse på fleksible skop innen utgangen av første kvartal 2019, før du synes det er et skuffende lav antall?
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 22:36 3200

Siden en eller to her tror på galopperende kostnadsutvikling når inntektene øker er det jo interessant å se hvordan Norne vurderer dette.
Norne stipulerer pho sine inntekter og kostnader som følger.

2018 Inntekter 176 mill. Kostnader 189 mill.
2019 Inntekter 242 mill. Kostnader 192 mill.
2020 Inntekter 348 mill. Kostnader 205 mill.
2021 Inntekter 417 mill. Kostnader 228 mill.

Det er ingen garanti knyttet til hverken det ene eller andre, men heller ikke Norne tror på galopperende kostnadsutvikling selv om inntektene nesten dobler seg fra 2019 til 2021 så øker kostnadene med snaut 15%.
Selv tror jeg på betydelig høyere inntekter enn Norne og følgelig noe forhøyet utgiftsside også.
Time to wake up!
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Computum
24.02.2019 kl 23:09 3135

Men det at du ikke skjønner at noen er aksjonær etter år med skuffelser er ingen god grunn til å gjenta usaklige insinuasjoner om at vedkommende lyver.
DTT er også langsiktig aksjonær. Det virker jo som også han regner med at investeringen vil gå i dass. Og det må han jo ha lov til. Det kan forhåpentligvis gi en positiv overraskelse :-).
Men la oss holde oss til trådens tema.

Det som gjør Norne og oss andre "superbull" er vel håpet om at Schneider er rette mann til å løfte selskapet opp i en annen divisjon.
Om Dahl hadde vært mannen styret hadde satset på som permanent CEO ville jeg vært ute av aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 23:17 3111

Jeg skjønner at det går an å bli skuffet, men bravi har ikke ifølge ham selv vært aksjonær lenge i selskapet.
En annen ting, av og til kan det lønne seg å bare ta et eventuelt tap og bli ferdig med et selskap. Men om kursen er 40, 50 eller 63 virker det som dere bare må sitte fortsatt for så bare gnage om det samme destruktive pisset om og om igjen. Skal garantere at dersom det blir positiv bunnlinje, høy utplassering, økning i frekvens samt høyere guiding, ja så vil dere rote fram noe negativt likevel. For deres helses skyld så tror jeg et salg av deres aksjer i pho ville være fordelaktig og det værste av alt, jeg tror dere alle er i pluss på deres aksjer i pho.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 23:24 3100

Vil gå i dass? For flertallet av aksjonærene som sitter med PHO aksjer, så er aksjen i dass. Spørmålet de stiller seg er vel heller, kommer den virkelig ut av den noen gang? At det finnes noen (smarte?) heldiggriser som kom inn til rett tid og derfor mener de har sett lyset og skjønt hva framtiden bringer forandrer vel egentlig ikke på det faktum.......
PS: Sjekk gjerne hvem av de største aksjonærer kom inn når og til hvilken kurs før dere skal komme med noen konklusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Wannatri
24.02.2019 kl 23:27 3093

Oppgang kommer skriver:
"Mine tips for Q4 er som følger:

Total revenue konsern 50 mill kr.

Derav 23 mill fra USA."

Jeg tror at dette er et greit tips OK, om enn i høyeste laget..
Om vi får disse tallene vil det for meg tilsi at vi er inne i en akselererende vekst, og videre at den akselererende veksten allerede er godt i gang. Jeg tror imidlertid ikke at ting går så fort som du tror riktig enda. TTT, og vi har alle en tendens til å tro/anta/håpe at prosessene "der ute" går fortere enn de i virkeligheten gjør.

Mitt guesstimat ligger litt under ditt, med 47 mill. i omsetning for hele 2018. Ganske likt, men du ligger likevel drøyt 6 viktige prosenter høyere enn meg.

Dersom vi ser på Nordic og partner har jeg samme totaltall som deg, fordelt på 12 i Nordic og 15 fra Partner.

Om vi ser 23 mill. i US tilsier det av vi har en økning fra 4Q17 på 125,5%. Jeg tror at det ligger i høyeste laget all den tid vi fortsatt ikke ser større effekter av surveillancemarkedet. I løpet av de to-tre neste kvartalene tror jeg imidlertid at vi vil se at veksten tiltar i styrke, og at vi reelt kan snakke om godt akselererende vekst.

Årets økning (hele butikken) tom. Q3 er på 15,6% (opp fra 109,5 v/Q317 til 126,6 v/Q318). Med 23 millioner i US vil total økning fra 17 til 18 være på 18,6%.
Dette tror jeg er for mye da Q4 ikke pleier å levere spesielt gode tall i forhold til Q3.
I 2016 hadde vi en økning fra Q3 til Q4 på 2,56%, og i 2017 en økning på -9,73% (reduksjon på 9,73%). Vi må helt tilbake til 2015 for å finne god stigning fra Q3. (Men da var også økningen høy, med hele 37,74%)
Økningen fra Q415 til Q416 var på 9,6% og tilsvarende fra 16 til 17 på 27,5%. Med ditt tips for Q4 på 23 mill fra US har vi en økning på 125,5% fra 17 til 18. Dette tror jeg er for høyt per nå. Vi ser muligens akselererende vekst, men trolig ikke i denne størrelsesordenen enda.

Jeg regner med at Q418 kommer inn med ca. 20 mill. fra US, som gir nesten 100% opp fra Q417 (som riktignok var uvanlig lavt sett mot Q317 og Q118 på hhv. 11,3 og 12,7 mill).

Q417 leverte US 10,2 mill.
Q118, 12,7 som utgjør en økning på 24,5% QoQ
Q218, 16,1 som utgjør en økning på 26,8% QoQ
Q318, 16,4 som utgjør en økning på 2,5% QoQ
Q418, 23 vil i så fall utgjøre en økning på over 40% QoQ. Jeg tor ikke at vi er kommet så langt i den akselererende veksten at dette er realistisk enda.
Q418, 20 vil utgjøre en økning på 22, noe jeg har større tro på gitt Q4-resultatene som beskrevet over.

Jeg tar gjerne kommentarer på tallene dersom andre ser annerledes på dem, eller vurderingen av dem!

Uanz; det blir spennende dager kommende uke, og på onsdag vet vi resultatet. Som flere har jeg stor tro på PHO dersom vi ser litt frem i tid. Jeg tror imidlertid at det er fornuftig å holde litt igjen ang. forventningene, så slipper vi de største skuffelsene med påfølgende kursskrell. Om Oppgang Kommer får rett, og jeg feil tar jeg det med et smil om munnen! ?

Lykke til med valg før kvartalspresentasjonen, enten det blir kjøp, hold eller selg! Selv har jeg tenkt å ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Computum
24.02.2019 kl 23:31 3083

Bravi kan vel snakke for seg selv, men han har nok lenger fartstid i PHO enn deg, såvidt jeg har forstått. Han var tidligere aksjonær i Biotec Pharmacon og fikk der også mye personfokusert kritikk av hausserne. Biotec skulle jo også bli det nye Algeta. Vi vet i ettertid at bekymringen var betimelig. Forhåpentlig vil den være grunnløs i PHO, men det gjenstår å se.
Lykke til på onsdag!
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
bravi
24.02.2019 kl 23:32 3078

Elvoquest, opptrer som en typisk besservisser og leser ikke hva folk skriver før han setter igang å drite ut folk. Hvis han ikke klarer å holde seg kan han gå til Tekinvestor, det er plassen for den slags oppførsel har jeg hørt.
Kl 12:43 skrev jeg "usikkerheten med utgiftene med satsningen i Us i forhold til inntekten". Det omskriver han lett til gallopperende utgifter når inntekten øker. Jeg har aldri snakket om når inntektene øker, jeg tenkte på hva gjør selskapet for å få inntektene til å øke (hvis salget ikke går så godt som forutsatt). Frem til nå har det såvidt jeg vet vært underskudd hvert bidige kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 23:37 3103

Det er greit.
Ja, bravi var nok inne et drøyt halvår før meg.
Jeg skal slippe det nå og framover, ingen problemer med det.
Lykke til på onsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 23:40 3099

bravi.
Jeg beklager, skal la deg være framover, du skal naturligvis kunne mene hva du ønsker.
Lykke til på onsdag og framover.
Forresten, tekinvestor har et noe høyere nivå enn HO.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
bravi
24.02.2019 kl 23:42 3097

Elvoquest, den er grei.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Hayen
24.02.2019 kl 23:43 3095

Se på vekst yoy for hvert kvartal og du vil finne ut yoy vekst har økt hvert kvartal fra og med q3 2017: 18%, 25%, 26%, 39%,42%

Det er (etter min mening) en mye bedre og oversiktlig trendindikator enn å se på vekst fra kvartal til kvartal.
Å sammenligne ulike kvartal blir litt spesielt

Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Wannatri
25.02.2019 kl 00:11 3049

Hayen
Når du skriver vekst på 18% Q317, hvilke tall ser du på da? US eller totalen? For US var økningen YoY for Q3 på 44,9% fra 16 (7,8) til 17(11,3). Totaløkningen var på 12,3% for samme periode (31,6 til 35,5).
Jeg er for så vidt enig i at det er spesielt å sammenlikne ulike Q, men dersom du ser trender over tid, ser du gjerne at noen mønstre gjentar seg, og det er dette jeg prøver å bruke i min oppstilling. Skal ta en runde på dine tall i morgen dersom du gir et hint om hvilke tall du ser på.
- Wannatri
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
25.02.2019 kl 02:47 2932

Norne er IKKE superbull for er man superbull så sier man ikke HOLD rett i forkant av en kvartalspresentasjon ...

De er som jeg inneforstått med at q4 presentasjonen etter knappe 2 børsdager vil skuffe.

Store ord om nye utplasseringer - data som verken kan sjekkes eller slår ut på bunnlinjen nettopp fordi brukerfrekvensen har vært og fortsatt er alt for lav og med en slik realitet så er det heller ikke å forvente at presentasjonen den 27.02 vil være noe å rope hurra for.

Noterer meg at meningheten ikke ønsker å snakke om akkurat det, men jobber heller med å flytte fokuset langt frem i tid hvor man argumenterer om betydelige markedandeler og skyhøye kurser - meninger som ikke er basert på et plausibelt grunnlag legger vi q3 reultatene til grunn og om knappe 2 hele børsdager q4 presentasjonen og det er nettopp nåtiden som er viktig for kursen i det korte og mellomlange bildet og som igjen gir en solid pekepinn for fremtiden ...

Lykke til på onsdag for er det noe dere trenger så er det akkurat det ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
focuss
25.02.2019 kl 06:23 2845

Norne ser for seg et betydelig overskudd allerede i år for deretter å vokse overskuddet med 350% i løpet av kommende 2 år. Det kaller jeg å være superbull. Ikke ofte en ser et meglerhus strekker seg så langt i en analyse. Forøvrig har Norne oppgradert sitt kursmål mange ganger siste året og det tyder på at den oppgraderingen ikke er over på lenge. En hold anbefaling rett i forkant av ny info er helt naturlig. Norne vet ikke mer om hva som kommer enn andre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare