Q4 - 18
No surprises except for the fairly large test digging (500 tons) on the Mindoro field.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
rischioso
01.03.2019 kl 17:48
5056
Jeg har skrevet om dette mer enn 1 gang.
Men du snur dette for å slippe å svare på hvilken løsning du ser for deg når både ABO og CMT skal forkastes - det er dette som mangler en plausibel forklaring ...
Men du snur dette for å slippe å svare på hvilken løsning du ser for deg når både ABO og CMT skal forkastes - det er dette som mangler en plausibel forklaring ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:25
nopetter
01.03.2019 kl 17:53
5052
Nå er du direkte latterlig.
Først og fremst solgte du med tap fordi du hadde et snitt over 0,80 da du kjøpte deg inn igjen du må ha solgt en plass mellom 0.67-0.69 etter å ha solgt forrige gang med hell på 1,80.
Du skrev det stikk motsatte av det du gjør nå og det senest for en uke siden og jeg gidder ikke å argumentere mot drit prat.
Husk jeg er heller ikke inne men jeg sitter å skriver svada for det.
Først og fremst solgte du med tap fordi du hadde et snitt over 0,80 da du kjøpte deg inn igjen du må ha solgt en plass mellom 0.67-0.69 etter å ha solgt forrige gang med hell på 1,80.
Du skrev det stikk motsatte av det du gjør nå og det senest for en uke siden og jeg gidder ikke å argumentere mot drit prat.
Husk jeg er heller ikke inne men jeg sitter å skriver svada for det.
Sorlandsinvest
01.03.2019 kl 18:08
5043
Synes forøvrig at det er morsomt når du, med en gang du selger deg ut, begynner å trekke frem fakta som har vært på plass i mange måneder - og som du viste om hele tiden. Samme når du kjøper. Tror ikke jeg skal gidde å bruke mer tid på deg her.
Lille
01.03.2019 kl 18:40
5019
Hadde WNF spilt på lag med ABO så ville de ha solgt på mandag isteden. De har tapt penger de også. Selv ABO tjente minimalt på 2 transje. Hvis de ikke tapte litt da.
Risch det ordner seg. De får renter av det beløpet som AMI har brukt på kullgruven, slik du har påstått.
Risch det ordner seg. De får renter av det beløpet som AMI har brukt på kullgruven, slik du har påstått.
rischioso
01.03.2019 kl 19:43
5005
RE - Husk jeg er heller ikke inne men jeg sitter å skriver svada for det.
* Ja, det er helt korrekt som du sier at du skriver svada for det .. :)
Men fortsatt altså ingen forklaring på hvordan selskapet skal klare seg videre om de forkaster ABO etter transje 3 ...
Du får bruke helgen til å tenke over det - God Helg!
* Ja, det er helt korrekt som du sier at du skriver svada for det .. :)
Men fortsatt altså ingen forklaring på hvordan selskapet skal klare seg videre om de forkaster ABO etter transje 3 ...
Du får bruke helgen til å tenke over det - God Helg!
rischioso
01.03.2019 kl 19:47
4995
Du får kose deg videre med de gifitige skjella slik du har påstått... :)
oddivar
01.03.2019 kl 20:22
4964
Rischioso.
Det virker som du argumenter for at transjelånet er avhengig av man gjennomfører CMT, men det er ikke tilfellet. Man kan utmerket godt kansellere CMT og beholde transjelånet for andre investeringer. Det er inngått en avtale med ABO som krever at 3. transje benyttes, men partene er nå enig om en oppstykking av denne transjen. Etter at transje 3 er benyttet, står Element fritt til å benytte seg av evt. ytterligere transjer. Forhåpentligvis vil selskapet da ha, forutsett at gjenværende prosjekter har nådd sentrale milepæler og blitt tilstrekkelig derisket, modnet frem alternative finansieringskilder (f.eks. IPO ifm. AMI). På den måten vil avhengigheten til én finansieringskilde bli redusert.
Det virker som du argumenter for at transjelånet er avhengig av man gjennomfører CMT, men det er ikke tilfellet. Man kan utmerket godt kansellere CMT og beholde transjelånet for andre investeringer. Det er inngått en avtale med ABO som krever at 3. transje benyttes, men partene er nå enig om en oppstykking av denne transjen. Etter at transje 3 er benyttet, står Element fritt til å benytte seg av evt. ytterligere transjer. Forhåpentligvis vil selskapet da ha, forutsett at gjenværende prosjekter har nådd sentrale milepæler og blitt tilstrekkelig derisket, modnet frem alternative finansieringskilder (f.eks. IPO ifm. AMI). På den måten vil avhengigheten til én finansieringskilde bli redusert.
nopetter
01.03.2019 kl 23:37
4888
Jeg synes det er veldig suspekt av WNF at de ikke solgte alt i forrige uke da de hadde fått maks fortjeneste for aksjene. De måtte vite at mosingen deres vill dra ned kursen.
At BO har tapt på transje 2 er soleklart når fasiliteten ble satt på 1,40. Men de tjener dette inn lett når den første fasiliteten på transje 3 på 20 mill blir på kanskje 0.45-0.50 pluss at warrantene kommer under kr 1
Derfor er det veldig rart at WNF måtte selge seg ut akkurat like før fasilitetes kursen blir fastsatt. Jeg tviler derfor veldig sterkt på at dette er tvangssalg men heller et avtalt spill
Og jeg kan ikke skjønne hvorfor du og de andre på top 10 listen vil ha Beitnes videre med pga Mindoro som kanskje ikke får en løsning før om 5 år pga de politiske forholdene.
det er å håpe at denne saken ikke smitter over til avgjørelsene i Ontario angående AMI prosjektet av Metis og first nation grupperingene
https://www.thestar.com/politics/federal/2019/02/28/why-snc-lavalin-matters-to-the-liberals.html
At BO har tapt på transje 2 er soleklart når fasiliteten ble satt på 1,40. Men de tjener dette inn lett når den første fasiliteten på transje 3 på 20 mill blir på kanskje 0.45-0.50 pluss at warrantene kommer under kr 1
Derfor er det veldig rart at WNF måtte selge seg ut akkurat like før fasilitetes kursen blir fastsatt. Jeg tviler derfor veldig sterkt på at dette er tvangssalg men heller et avtalt spill
Og jeg kan ikke skjønne hvorfor du og de andre på top 10 listen vil ha Beitnes videre med pga Mindoro som kanskje ikke får en løsning før om 5 år pga de politiske forholdene.
det er å håpe at denne saken ikke smitter over til avgjørelsene i Ontario angående AMI prosjektet av Metis og first nation grupperingene
https://www.thestar.com/politics/federal/2019/02/28/why-snc-lavalin-matters-to-the-liberals.html
rischioso
02.03.2019 kl 12:28
4760
Nei, det er nok rktig at transjelånet i teorien ikke er avhengig av CMT, men CMT investeringen er avhengig av transjelånet da selskapet har feilet med den asset backed Iron token også asset linked token som uansett ikke vil generere noe kapitaltilgang av betydning da den er provisjonsbasert.Token plattformen vil også kreve tid før den genererer kapital - også den er provisjonsbasert og vil av samme grunn heller ikke generere kapital av betydning - i alle fall ikke i uoverskuelig fremtid for først må den lanseres noe som er langt på overtid - den også.
Også vil heller ikke en børsnotering av AMI gi tilgang på kapital av betydning (IPO) om man ikke har en permanent lisens på plass alternativt og som et minimum en utvidet midlertidig lisens hvor prøveproduksjon er gjennomført med dokumentert interesse fra potensielle kunder som allerede har bindende bestilling i deler av prøveproduksjonen da det ble gjennomført en lignende prøveprod i 2017 dog med et mindre volum (test prod) dedikert for markedsføring hvor det ble med det. Selskapet har heller ikke meldt i markedet hvorfor de ikke gikk for den permanente lisensen som planlagt etter prøvelisensen i 2017 og igjen har søkt om en utvidet prøvelisens når det kommer til volum - mao, det vil være helt avgjørende for interessen og suksessen av børnoteringen at selskapet har alt av nødvendig dokumentasjon på plass og en søknad om permanent prod lisens pending før de tar AMI på børs noe som ikke er tilfellet i dag og noe som høyst sannsynlig ikke vil være tilfellet i 2019.
Dermed vil selskapet uansett være avhengig av transjelånet ut året i år og videre inn i 2020 uavhengig av om de forkaster CMT og starter med oppkjøp av et annet og mindre case.
Gjennom CMT så har man i alle fall muligheten til å tokenisere flere råvarer om ikke alt for lenge og tidligst siste kvartal i år alternativt første kvartal i 2020 avhengig av progresjonen av oppgjøpr for eierandeler. Forkaster de CMT og skal investere i et mindre case så vil inntekter/tokenisering komme senere noe som igjen vil forlenge behovet av transjelånet. Vi må heller ikke glemme at oppkjøpet av CMT er delt mellom ELE og Auplata - skal ELE trekke seg ut av CMT og dermed JV så vil det for det første koste gjennom at rundt 5m/nok er tapt i tillegg så vil man måtte finne et betydelig mindre investeringsobjekt hvor det pr i dag er full prod noe som ikke er gjort over natten - mao i teorien så er alt mulig, men i praksis så er det gjerne ikke slik ...
Det selskapet har gjort frem til i dag er å investere i AMI som er svært langt i fra en fullverdig produksjon og dermed inntekter av betydning hvor man fortsatt sliter med å få på plass en midlertidig og begrenset lisens. De har låst betydelig kapital (30/nok) til JV og CMT hvor 5m/nok er tapt om de trekker seg. Auplata har investert i ELE på basis av denne linken både når det kommer til tokenisering og JV hvor en forkastelse av CMT og dermed JV i tillegg til en mulig tokenisering av CMT sine råvarer så fjernes investeringsgrunnlaget for Auplata i ELE - mao, det er ikke bare å spasere ut av det de nå har rotet seg inn i uten konsekvenser ei heller gir det noen bedre forutsigbarhet for fremtiden uten å ha funnet plausible alternativer og som et resultat av det så vil kurspresset fortsette med full kraft.
Så får tiden vise hva som skjer videre, men de fleste kan nok være enige om at slik status virker å være i dag så er den alt annet enn positiv.
Også vil heller ikke en børsnotering av AMI gi tilgang på kapital av betydning (IPO) om man ikke har en permanent lisens på plass alternativt og som et minimum en utvidet midlertidig lisens hvor prøveproduksjon er gjennomført med dokumentert interesse fra potensielle kunder som allerede har bindende bestilling i deler av prøveproduksjonen da det ble gjennomført en lignende prøveprod i 2017 dog med et mindre volum (test prod) dedikert for markedsføring hvor det ble med det. Selskapet har heller ikke meldt i markedet hvorfor de ikke gikk for den permanente lisensen som planlagt etter prøvelisensen i 2017 og igjen har søkt om en utvidet prøvelisens når det kommer til volum - mao, det vil være helt avgjørende for interessen og suksessen av børnoteringen at selskapet har alt av nødvendig dokumentasjon på plass og en søknad om permanent prod lisens pending før de tar AMI på børs noe som ikke er tilfellet i dag og noe som høyst sannsynlig ikke vil være tilfellet i 2019.
Dermed vil selskapet uansett være avhengig av transjelånet ut året i år og videre inn i 2020 uavhengig av om de forkaster CMT og starter med oppkjøp av et annet og mindre case.
Gjennom CMT så har man i alle fall muligheten til å tokenisere flere råvarer om ikke alt for lenge og tidligst siste kvartal i år alternativt første kvartal i 2020 avhengig av progresjonen av oppgjøpr for eierandeler. Forkaster de CMT og skal investere i et mindre case så vil inntekter/tokenisering komme senere noe som igjen vil forlenge behovet av transjelånet. Vi må heller ikke glemme at oppkjøpet av CMT er delt mellom ELE og Auplata - skal ELE trekke seg ut av CMT og dermed JV så vil det for det første koste gjennom at rundt 5m/nok er tapt i tillegg så vil man måtte finne et betydelig mindre investeringsobjekt hvor det pr i dag er full prod noe som ikke er gjort over natten - mao i teorien så er alt mulig, men i praksis så er det gjerne ikke slik ...
Det selskapet har gjort frem til i dag er å investere i AMI som er svært langt i fra en fullverdig produksjon og dermed inntekter av betydning hvor man fortsatt sliter med å få på plass en midlertidig og begrenset lisens. De har låst betydelig kapital (30/nok) til JV og CMT hvor 5m/nok er tapt om de trekker seg. Auplata har investert i ELE på basis av denne linken både når det kommer til tokenisering og JV hvor en forkastelse av CMT og dermed JV i tillegg til en mulig tokenisering av CMT sine råvarer så fjernes investeringsgrunnlaget for Auplata i ELE - mao, det er ikke bare å spasere ut av det de nå har rotet seg inn i uten konsekvenser ei heller gir det noen bedre forutsigbarhet for fremtiden uten å ha funnet plausible alternativer og som et resultat av det så vil kurspresset fortsette med full kraft.
Så får tiden vise hva som skjer videre, men de fleste kan nok være enige om at slik status virker å være i dag så er den alt annet enn positiv.
Sorlandsinvest
02.03.2019 kl 16:04
4687
Hvorfor tror du at gruveselskaper må være 2 dager unna produksjon på børsnoteringstidspunktet? Om de er det, så trenger de ikke å noteres i det hele tatt da vel...
Sorlandsinvest
02.03.2019 kl 16:05
4686
Tror argumentet om tokenisering av CMTs råvarer er tåkeprat. ELE må først og fremst klare å tokenisere sine egne råvarer.
Møyfrid
02.03.2019 kl 16:14
4677
"Jeg synes det er veldig suspekt av WNF at de ikke solgte alt i forrige uke da de hadde fått maks fortjeneste for aksjene. De måtte vite at mosingen deres vill dra ned kursen."
hvordan vet du dette? Sitter du på dagsferske aksjonærlister?
hvordan vet du dette? Sitter du på dagsferske aksjonærlister?
rischioso
02.03.2019 kl 16:41
4659
Du må vel ha noe å tilby investorene - slik det er nå så er det jo ikke noe annet enn det det har vært siden 1953 så da er det nok alfa omega og kunne vise til at det ikke skal gå 66 år til før det blir produksjon ...
rischioso
02.03.2019 kl 16:47
4651
Tokenisering av CMT's råvarer er ikke tåkeprat nettopp fordi det er produksjon og har vært det lenge slik at råvaretilgjengeligheten er kjent.
Tokenisering av egne råvarer (AMI - Iron 68% FE) er vel heller tåkeprat nettopp fordi gruven aldri har vært i produksjon. Det er mulig å tokenisere før det er produksjon som Canamex Gull gjorde for ikke lenge siden, men med AMI sin historie så er det vanskelig om ikke umulig. Den exersisen har selskapet prøvd på og som vi kjenner til så ble det med det forsøket uten at vi fikk noen plausibel forklaring på hvorfor det strandet ...
Tokenisering av egne råvarer (AMI - Iron 68% FE) er vel heller tåkeprat nettopp fordi gruven aldri har vært i produksjon. Det er mulig å tokenisere før det er produksjon som Canamex Gull gjorde for ikke lenge siden, men med AMI sin historie så er det vanskelig om ikke umulig. Den exersisen har selskapet prøvd på og som vi kjenner til så ble det med det forsøket uten at vi fikk noen plausibel forklaring på hvorfor det strandet ...
Token er tåkeprat, EY stoppet token.
AMI IPO, spørgsmålet er om den kan indbringe mere end hvad IPOen koster, hvem gider sætte penge i et indianerhul som er milevidt fra produktion.
Har dere tænkt på hvad en IPO koster?
AMI IPO, spørgsmålet er om den kan indbringe mere end hvad IPOen koster, hvem gider sætte penge i et indianerhul som er milevidt fra produktion.
Har dere tænkt på hvad en IPO koster?
Møyfrid
02.03.2019 kl 18:01
4604
RIs.
Det har du helt rett i, men i all enkelhet er det vel ikke andre enn Bending Lake Iron som virkelig har klemt til for å få dette til å rulle. De ble som kjent stoppet av råvarepriser. Dette er helt annerledes i dag
I tillegg gikk ikke denne prosessen i 1953, men er nærmest dagsfersk. Dette i tillegg til forbedret teknologi.
La meg legge til at jeg ikke har peiling på om denne gruven kommer i produksjon, men jeg tør driste meg til å påstå at den aldri har hatt bedre forutsetning for nettopp å klare det.
Det har du helt rett i, men i all enkelhet er det vel ikke andre enn Bending Lake Iron som virkelig har klemt til for å få dette til å rulle. De ble som kjent stoppet av råvarepriser. Dette er helt annerledes i dag
I tillegg gikk ikke denne prosessen i 1953, men er nærmest dagsfersk. Dette i tillegg til forbedret teknologi.
La meg legge til at jeg ikke har peiling på om denne gruven kommer i produksjon, men jeg tør driste meg til å påstå at den aldri har hatt bedre forutsetning for nettopp å klare det.
Sorlandsinvest
02.03.2019 kl 18:17
4591
Får jeg spørre deg om hvorfor du var så positiv til AMI ca 6 dager siden, når du vet at gruven ble funnet 50 år siden, og hvorfor er det plutselig negativt?
Når det er sagt, så har funnet vært i skauen i alle år, men nå skjer det ting. Første steg er AdEx. Tipper at du kjøper når de melder det, hausser her på HO til den store gullmedaljen, selger to uker senere, og begynner å bable om hvor lang tid det skal ta.
Greia er at du ikke klarer å påvirke kursen slik du håper. Eneste du oppnår er at alle vi som sitter her blir irritert på deg.
Når det er sagt, så har funnet vært i skauen i alle år, men nå skjer det ting. Første steg er AdEx. Tipper at du kjøper når de melder det, hausser her på HO til den store gullmedaljen, selger to uker senere, og begynner å bable om hvor lang tid det skal ta.
Greia er at du ikke klarer å påvirke kursen slik du håper. Eneste du oppnår er at alle vi som sitter her blir irritert på deg.
rischioso
03.03.2019 kl 00:10
4530
Jeg tenker mer som Møyfrid, MEN det er ikke jeg som skal putte penger inn i en eventuell børsnotering og potensielle investorer har nok et ønske om å se litt mer kjøtt på bena enn det som er status i dag. Hadde vi visst hva vi vet i dag så hadde nok investeringslysten vært noe annerledes i 2018 - tror du ikke ...?....
De som eventuelt vil vurdere caset vil jo få med seg alle utsettelser og ikke minst at ingenting har materialisert seg de siste 2 årerne ser vi bort i fra eierandelen i AMI og av samme grunn er det alfa omega at lisens kommer på plass før børsnotering om man skal greie å skape interesse rundt AMI caset ...
De som eventuelt vil vurdere caset vil jo få med seg alle utsettelser og ikke minst at ingenting har materialisert seg de siste 2 årerne ser vi bort i fra eierandelen i AMI og av samme grunn er det alfa omega at lisens kommer på plass før børsnotering om man skal greie å skape interesse rundt AMI caset ...
SR99
03.03.2019 kl 18:42
4393
Mest sansynlig kommer ELE til å trekke transe etter transe fremover. Dette fordi inntektene uteblir og oppkjøp koster penger. Det er vel ingen grunn til at selskapet endrer lånepolitikken og setter seg i gjeld når de har inngått denne låneavtalen som konverteres til aksjer. Kursen går ned men selskapet opparbeider seg ikke gjeldsbrev. Lite trolig at dette endres.
Sorlandsinvest
03.03.2019 kl 19:05
4371
Tviler på at ledelsen vil gå imot aksjonærenes ønske om å begrense opptak av konvertible lån til det høyst nødvendige (les obligatoriske). Da kan aksjonærene kreve EGF og kaste hele ledelsen på flekken. Se også at kun folk som ikke eier aksjen, som Rikstoto, vil gjerne at selskapet konverterer så mye som mulig slik at de selv får lavest mulig inngang.
Sorlandsinvest
03.03.2019 kl 19:09
4761
Jeg satser på hyperbullnyheter fremover - droppe CMT (fjerne økonomiske forpliktelser som krever cash), så AdEx, så token TGE. Når det gjelder TGE så er det slik at kryptomarkedet er rævva for tiden, og en må ikke ha store håp om at de henter mye penger på det. Samtidig mener jeg at det er viktig å fullføre prosessen og sette i gang, slik at ved eventuell ny kryptoboom er ELE posisjonert og klar med tokens. Det nyter ikke å vente på ny kryptoboom, og i det ting begynner å røre seg så bruker selskapet ett år til på å finne ut av det regulatoriske. Da blir de forbikjørt av kjellerselskaper fra langtvekistan som gir f i reguleringer.
rischioso
04.03.2019 kl 01:27
4651
RE - Da kan aksjonærene kreve EGF og kaste hele ledelsen på flekken.
* Hvem skal så styre skuta - skal man ta inn noen nye på sparket og håpe på at de setter seg rett inn i caset - for om man sparker hele den sittende ledelsen så blir det ingen handover ...
RE - Se også at kun folk som ikke eier aksjen, som Rikstoto, vil gjerne at selskapet konverterer så mye som mulig slik at de selv får lavest mulig inngang.
* Jeg har eid aksjer her sikkert hundre ganger og solgt like mange ganger for tradingens skyld, men så lenge selskapet ikke leverer på triggerne så er det kun 1 vei kursen går og da er det vel heller uinteressant å være aksjonær eller trade aksjen uansett hvor lav kursen blir ...
* Hvem skal så styre skuta - skal man ta inn noen nye på sparket og håpe på at de setter seg rett inn i caset - for om man sparker hele den sittende ledelsen så blir det ingen handover ...
RE - Se også at kun folk som ikke eier aksjen, som Rikstoto, vil gjerne at selskapet konverterer så mye som mulig slik at de selv får lavest mulig inngang.
* Jeg har eid aksjer her sikkert hundre ganger og solgt like mange ganger for tradingens skyld, men så lenge selskapet ikke leverer på triggerne så er det kun 1 vei kursen går og da er det vel heller uinteressant å være aksjonær eller trade aksjen uansett hvor lav kursen blir ...
ketle homeowner
04.03.2019 kl 01:30
4642
Det høres ikke bra ut dette. Om jeg tolker signalene riktig så bør man ikke akkumulere, men heller selge de aksjene man måtte ha.
nopetter
04.03.2019 kl 08:57
4550
bare storvestre har solgt ca 2,5 mill aksjer sammen med WNF, Pachi, osv
grunnen er like enkel som alt annet
grunnen er like enkel som alt annet
Sorlandsinvest
04.03.2019 kl 09:29
4505
RE * Hvem skal så styre skuta
Er vel derfor Thomas C ikke har kvitta seg med Grue og Beitnes ennå. Må være overgang.
RE * Jeg har eid aksjer her sikkert hundre ganger og solgt like mange ganger for tradingens skyld, men så lenge selskapet ikke leverer på triggerne
Nei, du forsøker hele tiden å manipulere markedet. Eksempel: du kjøper aksjen, og skriver 30 meldinger om triggere i fremtiden, for eksempel nå sist - AdEx i løpet av Q2. Så selger du deg ut, og bruker de samme triggere som noe negativt - fra å skrive "AdEx om maksimalt bare 3 måneder", til "AdEx kommer ikke før så seint som til sommeren". Hadde vi vært i Sverige, så hadde du sikkert vært bura in for markedsmanipulasjon :) Ikke at jeg tror at noen her ikke har fått med seg hvordan du opererer :P
Er vel derfor Thomas C ikke har kvitta seg med Grue og Beitnes ennå. Må være overgang.
RE * Jeg har eid aksjer her sikkert hundre ganger og solgt like mange ganger for tradingens skyld, men så lenge selskapet ikke leverer på triggerne
Nei, du forsøker hele tiden å manipulere markedet. Eksempel: du kjøper aksjen, og skriver 30 meldinger om triggere i fremtiden, for eksempel nå sist - AdEx i løpet av Q2. Så selger du deg ut, og bruker de samme triggere som noe negativt - fra å skrive "AdEx om maksimalt bare 3 måneder", til "AdEx kommer ikke før så seint som til sommeren". Hadde vi vært i Sverige, så hadde du sikkert vært bura in for markedsmanipulasjon :) Ikke at jeg tror at noen her ikke har fått med seg hvordan du opererer :P
nopetter
04.03.2019 kl 10:02
4461
SI
dette vet da alle at han holder på denne måten, HVIS ris tror han klarer å påvirke kursen med disse skribleriene sine så må han nesten få lov til å tro på det. jeg tror ikke stor traderen storvestre som er den som påvirker kursen mest lar seg affisere av det. han står bak sikkert 70% av salgene i aksjen
dette vet da alle at han holder på denne måten, HVIS ris tror han klarer å påvirke kursen med disse skribleriene sine så må han nesten få lov til å tro på det. jeg tror ikke stor traderen storvestre som er den som påvirker kursen mest lar seg affisere av det. han står bak sikkert 70% av salgene i aksjen
Sorlandsinvest
04.03.2019 kl 10:19
4427
Vi så jo hvordan det gikk med volumet når Storvestre avspaserte to dager forrige uka - sikkert vinterferieuka i Brasil?
nopetter
04.03.2019 kl 10:49
4394
storvestre bruker roboter som alle de andre, selv om mange har tapt stort på robot trading grunnen er at robotene egentlig er stokk dumme og gjør det de er programmerte til i en algoritme serie. særlig har mange hedge fond tapt vanvittig med at de utelukkende bruker roboter uten å justere disse med nyheter ww slik som at kina og usa snart er i havn med en handelsavtale. så er det å se hvor langt dette rekker. derfor har gull kursen falt med nær 100 usd/oz på kort tid
Idiotikontroll
04.03.2019 kl 21:29
4158
Stille inne på galehuset idag. Er vi ferdigsnakka om transjene, bandittene, moserne og baiserne?
Redigert 18.01.2021 kl 22:00
om ett par år når milliardene hentes opp så blir dagens trancher diskutert i hvert eneste innlegg fortsatt. Det er flott!
Møyfrid
04.03.2019 kl 23:05
4090
I motsetning til den gode tonen her på tråden er det litt mer uenighet i Vinland.
https://news.ontario.ca/mndmf/en/2019/03/statement-by-ontario-and-saskatchewan-on-the-canadian-minerals-and-metals-plan.html?_ga=2.266802508.331245972.1551736694-1355717809.1550125129
(Riktignok lite å gjøre med mosing og transjer, men litt interessant for det som er opptatt av gruvedrift i Canada)
https://news.ontario.ca/mndmf/en/2019/03/statement-by-ontario-and-saskatchewan-on-the-canadian-minerals-and-metals-plan.html?_ga=2.266802508.331245972.1551736694-1355717809.1550125129
(Riktignok lite å gjøre med mosing og transjer, men litt interessant for det som er opptatt av gruvedrift i Canada)
nopetter
04.03.2019 kl 23:23
4082
Delstatene mener de blir overkjørt av regjeringen i avgifter som co2. Problemet sett fra en utenforstående er at beslutningsprosessene er alt for tungvinte og byråkratiske. Tror de heller skal koste foran sin egen dør først slik at utlendingene ikke går lei av et vanvittig byråkrati. Når man ser på kartet over gruver som er i drift ift de som er under planlegging/saksbehandling i byråkratiet så er det ca 1:10
Møyfrid
04.03.2019 kl 23:28
4076
Full fest på Mindoro.
https://news.mb.com.ph/2019/02/26/npas-burn-power-firms-plant-trucks-in-mindoro/
“This is a clear message to all destructive mining and energy projects: the NPA does not allow plunder and environmental destruction in the island of Mindoro,” the NPA said in its Facebook post.
Jeg tror Beitnes må smugle ut malmen i håndbagasjen.
https://news.mb.com.ph/2019/02/26/npas-burn-power-firms-plant-trucks-in-mindoro/
“This is a clear message to all destructive mining and energy projects: the NPA does not allow plunder and environmental destruction in the island of Mindoro,” the NPA said in its Facebook post.
Jeg tror Beitnes må smugle ut malmen i håndbagasjen.
nopetter
04.03.2019 kl 23:38
4067
Dette viser hvor vanvittig idiotisk det er å kaste bort penger på det prosjektet. Beitnes må enten starte sin egen frigjøringshær eller starte med massive bestikkelser, noe han garantert har gjort for å få ut de 500 tonns med malm og fraktet dette til Kina
Møyfrid
05.03.2019 kl 00:19
4049
Ja, du sier noe:
https://business.financialpost.com/commodities/mining/theyve-lost-it-ontario-falls-sharply-in-ranking-of-mining-jurisdictions-saskatchewan-tops-in-canada
Dypdykk for spesielt interesserte:
https://www.fraserinstitute.org/?utm_source=sudbury.com&utm_campaign=sudbury.com&utm_medium=referral
https://business.financialpost.com/commodities/mining/theyve-lost-it-ontario-falls-sharply-in-ranking-of-mining-jurisdictions-saskatchewan-tops-in-canada
Dypdykk for spesielt interesserte:
https://www.fraserinstitute.org/?utm_source=sudbury.com&utm_campaign=sudbury.com&utm_medium=referral
rischioso
05.03.2019 kl 02:39
4020
Beitnesen smugler nok ut malmen i kondomer ... :)
Condom Outlet
Who is the controller of your personal data?
The company Winyol Healthcare Limited (“Condomoutlet”), is the controller of the personal data you submit to us and responsible for your personal data under applicable data protection law.
Winyol Healthcare Limited
Edge Water Business Complex
Triq Elija Zammit
STJ3150 St Julians
MALTA
Companies register: MFSA (Malta Financial Services Authority)
Company registration number: C 54208
Authorised representative: Lars Christian Beitnes
VAT registration number: VAT NO. MT20546929
https://www.condom-outlet.com/privacy-notice
Condom Outlet
Who is the controller of your personal data?
The company Winyol Healthcare Limited (“Condomoutlet”), is the controller of the personal data you submit to us and responsible for your personal data under applicable data protection law.
Winyol Healthcare Limited
Edge Water Business Complex
Triq Elija Zammit
STJ3150 St Julians
MALTA
Companies register: MFSA (Malta Financial Services Authority)
Company registration number: C 54208
Authorised representative: Lars Christian Beitnes
VAT registration number: VAT NO. MT20546929
https://www.condom-outlet.com/privacy-notice
asulg
05.03.2019 kl 09:10
3897
Auplata rappelle que les fonds levés au titre de l'augmentation de capital en numéraire
seront affectés à l’exercice de l’option d’achat, augmentant la participation indirecte d’Auplata dans la
Compagnie Minière de Touissit (CMT) à hauteur de 18,52%. La capitalisation boursière de CMT au
4 mars 2019 était de 2 379 millions de dirhams marocains, soit approximativement 219 millions
d’euros
https://www.actusnews.com/documents_communiques/ACTUS-0-57371-auplata-cp-05032019-fr.pdf
seront affectés à l’exercice de l’option d’achat, augmentant la participation indirecte d’Auplata dans la
Compagnie Minière de Touissit (CMT) à hauteur de 18,52%. La capitalisation boursière de CMT au
4 mars 2019 était de 2 379 millions de dirhams marocains, soit approximativement 219 millions
d’euros
https://www.actusnews.com/documents_communiques/ACTUS-0-57371-auplata-cp-05032019-fr.pdf
nopetter
05.03.2019 kl 09:42
3863
Dette er faktisk et alvorlig problem ikke bare i Ontario med i Canada generelt som de har prøvd å løse i byråkratiet med digitale løsninger noe de skrøt av for ca 1 år siden da skulle de bli mer løsnings orienterte dette løste ikke en pøkk problemet ligger i hele systemet og i hodene til disse folkene. dette er galskap satt i system når de egentlig vil det motsatte, forskjellige politikere skriver og skriver og prøver å skryte av systemene med får ikke gjort noe med dette.
nå ligger AMI løsningen hos urfolksgrupperingene metis og first natioen der de vil ha den ene utredningen etter den andre om gruven vil være forurensende for vann veiene helt fram til 2020
nå ligger AMI løsningen hos urfolksgrupperingene metis og first natioen der de vil ha den ene utredningen etter den andre om gruven vil være forurensende for vann veiene helt fram til 2020
Hellothere
05.03.2019 kl 12:56
3780
Jaja lite volum og lite kjøpere.. virker som de har mistet helt tillit til markedet og potensielle nye aksjonærer. Her må det nok litt utskiftninger til snart.
Idiotikontroll
05.03.2019 kl 15:47
3706
Welcome to Pierre, Grue og Beitnes shitshow. Kommer vel en spleis snart slik at man kan starte hele karusellen på nytt, bare med nye og enda mer lettlurte aksjonærer.
nopetter
05.03.2019 kl 15:50
3701
det nicket passer deg som hånd i hanske
Hellothere
05.03.2019 kl 15:53
3698
Vedkommende har jo et godt poeng.. er jo et sirkusshow hele ELE. Lamslått aksjonærer står å ser kursen blir gruset uten å ta tak.
nopetter
05.03.2019 kl 15:59
3692
hvis du er aksjonær så er det en ide å slutte å skrive om dette og gjøre noe med det. hvis ikke så fatter jeg ikke hvor du og han idioten bryr dere
Idiotikontroll
05.03.2019 kl 17:01
3641
Rolig nå :) måtte bare lufte en teori
Hellothere
05.03.2019 kl 17:18
3627
Nopetter jeg virkelig prøvd å få med folk men ikke mye respons. Støtter deg dersom du setter i gang et opprør!
Bankmanden
05.03.2019 kl 17:28
3611
Har hevda lenge at ELE er ett instrument for å berike skjerfemannen og hr. Beitnes på bekostning av ELE-menigheten.
Opplegget går ut på at hr. Beitnes og skjerfemannen får utsteda aksjer med rabatt som de umiddelbart eller i forkant selger til ele-menigheten. Dette skjer med liten eller ingen risiko for duoen. For at ikke Ele-menigheten skal forstå spillet så sendes det ut børsmeldinger som ser ut som om ELE gjør gode forretninger.
Opplegget går ut på at hr. Beitnes og skjerfemannen får utsteda aksjer med rabatt som de umiddelbart eller i forkant selger til ele-menigheten. Dette skjer med liten eller ingen risiko for duoen. For at ikke Ele-menigheten skal forstå spillet så sendes det ut børsmeldinger som ser ut som om ELE gjør gode forretninger.
Idiotikontroll
05.03.2019 kl 18:02
3585
Og hvis vi ser på tilfellet i Fit Biotech i Finnland, så ba jo skjerfemannen selv om en aksjespleis i selskapet.
nopetter
05.03.2019 kl 18:07
3576
I aksje verden så er det du kaller opprør, penger. Og da har du makten. Den største fisken eter de andre, der ligger opprøret. Og har du 50 million liggende for hånden så kjøper du hele transje 3 da eier du selskapet
Idiotikontroll
05.03.2019 kl 18:22
3557
det kan bli trykt rundt 40 mill aksjer den 18 mars. Og med den siste tids omsetning så ser det desverre ikke ut som om markedet vil absorbere disse aksjene i lynfart. I tillegg så skal det trykkes aksjer for 30 mill de påfølgende uker og måneder. Tror desverre ikke det blir å se pent ut...
Actionhank
05.03.2019 kl 18:32
3549
Personlig har jeg snakket med Thomas Christensen flere ganger. Det er en mann av beste kaliber. Han snur dette. Ikke i morra, ikke til uka, men gi det litt tid, så ser vi oppgang igjen. Uten Thomas hadde element vært en sagablott innen kort tid. Jeg vil på det sterkeste anbefale alle aksjonærer å gi han fullmakt til general forsamlingen.