Slettet bruker
11.03.2019 kl 09:52 1308

33,1 opp 4,09% så langt i dag.
just4fun
11.03.2019 kl 11:23 1268

Ikke den store handelen i aksjen med unntak av en større post omsatt utenfor OSE. Får håpe det kommer en oppdatering eller to fra meglerhusene ifm bestilling av rigg nr 2 i løpet av uken.
p8
11.03.2019 kl 13:29 1229

Nodl har 2 nye rigger som kommer tidligere enn awilco sine rigger og er kjøpt til en vesentlig lavere pris. Jeg tror nok denne vil ligge død en god stund til. Er en aksje man må være veldig tålmodig til. Nodl er nok en bedre investering til dagens kurs.
Slettet bruker
11.03.2019 kl 14:06 1203

Har du regnet ut markedsverdien p8?
just4fun
12.03.2019 kl 08:41 1131

NODL er absolutt et interessant selskap og har det på min observasjonsliste. Med Fredriksen som storaksjonær vil jeg forvente at selskapet kommer til å betale utbytter til sine aksjonærer når de først får riggene i drift, for min del så vil jeg derfor avvente en investering her. AWDR er eneste unntaket i min portefølje som ikke betaler utbytte, men synes fremtiden ser såpass spennende ut at de får bli værende der i noen år til selv uten utbytter.
p8
12.03.2019 kl 09:12 1104

Markedetsverdien er ca der som aksjekursen er. De gamle riggene er ikke verdt mye. En skal jo også regne fremover i tid i aksjemarkedet så hva markedsverdien er idag er ikke så viktig.

Det en skal tenkte på er at det skal hentes inn masse penger i fremtiden. Fra neste år blir det emisjon etter emisjon. Det koster mye penger for et lite selskap som awilco å kjøpe nye rigger. Ja de har fått en lav pris, men kostnader for gjeld emisjoner og kontroll på verftene er det lite snakk om. Eksempelvis nodl har en smal struktur der du kan betale seadrill en liten sum penger for en rekke tjenester. Liker awilco men er ikke helt sikker om det blir en suksess i forhold til aksjekurs. Erfaringsmessig liker jeg satse på de store selskapene og styre unna de små. Men awilco, nodl og Odfjell er oppkjøpskandidater, og det er interessant også.
Redigert 12.03.2019 kl 11:25 Du må logge inn for å svare