NAS - Max 8 problemene kan bli en gullgruve for NAS
Hei,
Gjør comeback her på forumet, da jeg har kjøpt NAS idag.
Solgte meg ut og var ferdig med selskapet i fjor høst - trodde jeg.
Har fulgt Max 8 saken i media og tror dette kom som sendt fra vår herre for selskapet. Her har selskapet fått mulighet til å kansellere haugevis med ulønnsomme avganger, mulighet til å kreve erstatning for innstilte flygninger som i utgangspunktet driftes med tap, muligheter for utsettelser av leveranser, og kanskje også forhandlingsrom for prisreduksjon, og eventuelt kansellering av fremtidige leveranser. Dette vil lette trykket på selskapet og gi mulighet for raskere å komme i balanse og vise til solid overskudd.
Bjørn er nå på veg til USA for å drøfte disse tingene med Boeing. Her blir det spennende tider fremover.
Mitt tips er at vi ser NAS over 70 kroner, allerede i år.
NB! Det er lite trolig at vi så bunnen i dag, men jeg klarte ikke vente lengre. Regn med at aksjen må godt ned på 30 tallet før det snur opp.
GM
Gjør comeback her på forumet, da jeg har kjøpt NAS idag.
Solgte meg ut og var ferdig med selskapet i fjor høst - trodde jeg.
Har fulgt Max 8 saken i media og tror dette kom som sendt fra vår herre for selskapet. Her har selskapet fått mulighet til å kansellere haugevis med ulønnsomme avganger, mulighet til å kreve erstatning for innstilte flygninger som i utgangspunktet driftes med tap, muligheter for utsettelser av leveranser, og kanskje også forhandlingsrom for prisreduksjon, og eventuelt kansellering av fremtidige leveranser. Dette vil lette trykket på selskapet og gi mulighet for raskere å komme i balanse og vise til solid overskudd.
Bjørn er nå på veg til USA for å drøfte disse tingene med Boeing. Her blir det spennende tider fremover.
Mitt tips er at vi ser NAS over 70 kroner, allerede i år.
NB! Det er lite trolig at vi så bunnen i dag, men jeg klarte ikke vente lengre. Regn med at aksjen må godt ned på 30 tallet før det snur opp.
GM
Redigert 21.01.2021 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Ypsilon 7
01.04.2019 kl 17:37
8260
Tror du kalkulerer riktig. Kan nok hende at det blir litt turbulens framover, men det betyr ikke at det ikke vil roe seg og vi kommer derfor til å komme opp mot gamle høyder, sånn småningom ...
Får vente til neste emisjon så kjøper jeg meg inn på kr 10.
clanz
01.04.2019 kl 17:41
8227
Gullgruve at de kansellerer fly med at det styret det innebærer?
Det er ikke lenge til påske... da de trenger alt de kan få... og NAS har allerede tegnet leasing avtale for et Airbus A330-300 aircraft from Evelop Airlinesfly i 3 mnd. Og det er lite trolig at de får dekket alt av Boeing.... og vedvarer max-ene på bakken til sommersesongen snakker vi store tap.
Det er ikke lenge til påske... da de trenger alt de kan få... og NAS har allerede tegnet leasing avtale for et Airbus A330-300 aircraft from Evelop Airlinesfly i 3 mnd. Og det er lite trolig at de får dekket alt av Boeing.... og vedvarer max-ene på bakken til sommersesongen snakker vi store tap.
Redigert 01.04.2019 kl 17:43
Du må logge inn for å svare
Kjøpte aksjer idag! Nas skal nok opp til minst 100 kr før 2020! Og budet kan komme, og da Kjos har fått vannet ut aksjene sine så mulig han tar imot ett tilbud på 150-200 kr! Da har vi gjort ett kupp! PS! Skal doble antallet hver 3 kr den faller!
Mange storfisken nå som er livredde for at den skal ta av på børsen! 50% opp på en dag er ikke umulig! Kommer Kjos til enighet med Boeng så fyker den opp!
gmtrade
04.04.2019 kl 08:46
7779
Svært delte meninger om NAS fremtid. Dagens trafikktall er etter min mening meget gode og viser at selskapet vil komme greit gjennom MAX krisen. Står fortsatt på at dette vil bli meget bra utover året. Et av selskapets største problem har vært den meget aggressive leveranseplanen av nye fly. Her finns det nå muligheter til endring om kortene spilles rett. Ser noen hevder at Boeing ligger nede og ikke kommer til å gjøre opp for seg i særlig grad. Ber disse lese seg opp på selskapets status og finansielle situasjon. Kan nevnes at de har inne bestillinger på 5000 MAX fly. Hvert fly med en listepris rundt 120mill dollar. Noen som tror de ikke kommer til å rydde opp her? Tipper bunnen settes i meget nær fremtid. Deretter starter stigningen mot minst 100 kroner neste år.
Gm
Gm
Nei det er ikke svært delte meninger om NAS
Det er stort sett enighet om at selskapet er i kjempe trøbbel og at aksjen ikke skal opp
Mindre fyllingsgrad og stort underskudd enda
Ny emisjon må til dersom de ikke blir solgt
Selskapet er nå en total fiasko
Det er stort sett enighet om at selskapet er i kjempe trøbbel og at aksjen ikke skal opp
Mindre fyllingsgrad og stort underskudd enda
Ny emisjon må til dersom de ikke blir solgt
Selskapet er nå en total fiasko
Redigert 04.04.2019 kl 20:46
Du må logge inn for å svare
Utrolig viktig for selskapet at Kjos holder seg i bakgrunnen og holder kjeft alt han sier er med på å dra ned aksjekursen.
Kise er snart ferdig som styreformann noe som kan være med på å løfte kursen hadde kjus trukket seg tilbake tror jeg kursen
ville løftet seg betraktelig men de ser ut til at den gamle gnukken har tenkt å fortsette til alt er rasert.
Kise er snart ferdig som styreformann noe som kan være med på å løfte kursen hadde kjus trukket seg tilbake tror jeg kursen
ville løftet seg betraktelig men de ser ut til at den gamle gnukken har tenkt å fortsette til alt er rasert.
gmtrade
08.04.2019 kl 16:49
7079
Da er første skritt tatt på veien til at Bjørn Kjos blir pensjonist. Tror det er en bra - og rett - manøver. Mulig Kjos er syk, eller kjenner alderen tynger. Uansett spiller det ingen rolle. Hans medvirkning til det siste halvårets kollaps gjør at det er fornuftig å legge opp til en gradvis overføring av ansvar for å drive selskapet videre. Norwegian 2.0. Ser noen over her hevder at det er enighet om at NAS skal ned. Det er ikke slik jeg ser det. Flere store har solgt ut masser av emisjonsaksjer. Da er det greit å tenke på at alle aksjer som selges kjøpes av andre som vurderer situasjonen annerledes. De som kjøper mener NAS er forholdsvis billig nå og skal oppover i tiden fremover. Jeg er i alle fall positiv med et perspektiv på 3-6 måneder, men risikoen er likevel høy for at det kommer en knekk lengre ned. Mange er nervøse og kan fort lempe ut ved negative nyheter. Oljeprisen er også høy og tynger ytterligere. Handle med forsiktighet.
Gm
Gm
Spørs når 737 Max fly er tilbake i lufta, strekker det seg utover sommeren vil NAS gå på store tap er min tips.
Jeg økte med 50% på dagens melding om deputy CEO. DAgens prolongerte forløp og den heldige dippen på meldingen gir en veldig fin og symmetrisk Omvendt Hode Skulder.
Hvordan er det med budmulighet på Bank Norwegian?
Hvordan er det med budmulighet på Bank Norwegian?
Redigert 08.04.2019 kl 19:35
Du må logge inn for å svare
Blir spennende om det kommer noen nyheter rundt JV med Airbus snart.
Ja kostnadskuttprogrammet også, hvor de bare på 6mnd fom. oktober nå har inne ca 20% av target 2mrd,-.
Ja kostnadskuttprogrammet også, hvor de bare på 6mnd fom. oktober nå har inne ca 20% av target 2mrd,-.
Redigert 08.04.2019 kl 20:03
Du må logge inn for å svare
gmtrade
08.04.2019 kl 20:20
6494
Jeg økte også litt på slutten i dag. Tror denne meldingen 'blir' positiv når markedet får fordøyet den. Nå er folk overnervøse og dumper for å være på den sikre siden. 2019 blir et 'vinn eller forsvinn' for NAS. Da jeg selv flyr 70-100 turer med Norwegian i året og et meget fornøyd med selskapet håper jeg på vinn. Har fløyet mye med NAS etter Max8 problemene og ikke merket noen forskjell. Business as usual. Heller fullere fly. Flyr igjen i morgen tidlig..
Blir noen spennende og nervepirrende børsuker fremover, men det er vel derfor vi holder på med dette!
Gm
Blir noen spennende og nervepirrende børsuker fremover, men det er vel derfor vi holder på med dette!
Gm
Ang. den første linken, så passer det jo bra at NAS rudnt årsskiftet? utsatte leveranse av var det ca 5 b737 fra 2020 til 23-24. Imens har de også Airbus-fly å selge.
Ang. den andre linken, så er det veldig spennende ifm Joint Venturet med asia-aktøren og Airbus.
Ang. dagens deputyCEO, så tror jeg NAS har funnet sin nye mangeårige CEO. Karlsen er meget dyktig, kreativ og hardarbeidende (jeg mener, jobb er et herlig liv:) med meget god oversikt og gode lederegenskaper. I et best-case, så kan de ha spart inn 1mrd,- i kostnadskuttprogrammet innen kommende des-januar (og skal vi grovt anslå 2mrd året etter). Dette kicker inn som en annuitet i verdivurderingen.
Ang. den andre linken, så er det veldig spennende ifm Joint Venturet med asia-aktøren og Airbus.
Ang. dagens deputyCEO, så tror jeg NAS har funnet sin nye mangeårige CEO. Karlsen er meget dyktig, kreativ og hardarbeidende (jeg mener, jobb er et herlig liv:) med meget god oversikt og gode lederegenskaper. I et best-case, så kan de ha spart inn 1mrd,- i kostnadskuttprogrammet innen kommende des-januar (og skal vi grovt anslå 2mrd året etter). Dette kicker inn som en annuitet i verdivurderingen.
Redigert 08.04.2019 kl 23:52
Du må logge inn for å svare
Ingen tvil om at markedet er tilstede for mindre fly som kan fly langt, bruker lite og er nye og moderne.
NAS har muligheten til å være blant de første som kan begynne ordentlig å levere flyreiser med slike fly.
Det heter å innta og erobre markedet.
Boeing skal slutte med 747. Airbus skal slutte med A380.
NAS har muligheten til å være blant de første som kan begynne ordentlig å levere flyreiser med slike fly.
Det heter å innta og erobre markedet.
Boeing skal slutte med 747. Airbus skal slutte med A380.
Incredible buying opportunity at 39.2 Kr hard to believe but true ....
MAX-flyene handler om en flyindustri som trimmer seg for å kunne tilby mer økonomiske fly.
Fly som bruker mindre, kan fly lengre og får med seg flest mulig ombord i forhold til disse egenskapene/behovene.
På kortdistanse tilpasser flyprodusentene seg tilsvarende.
Det handler om for flyselskapene å kunne produsere en setekilometer billigst mulig.
Jumbojeten og A380 er i ferd med å gå ut av tiden. De henger ikke med økonomisk lenger.
Fly som bruker mindre, kan fly lengre og får med seg flest mulig ombord i forhold til disse egenskapene/behovene.
På kortdistanse tilpasser flyprodusentene seg tilsvarende.
Det handler om for flyselskapene å kunne produsere en setekilometer billigst mulig.
Jumbojeten og A380 er i ferd med å gå ut av tiden. De henger ikke med økonomisk lenger.
Does anyone know why the absurd reason that the price fell below 40 Kr? I am applying a bank credit to put all the money here! It seems absurd to me, I do not believe that this is perpetrated by public investors! It must be some kind of manipulation to scare the investors .... The truth is that the price is ridiculous ....
Single Malt
09.04.2019 kl 14:19
5764
The truth is that the price is ridiculous ..... Agree, it is way to high.
Problemet er vel at markedet p.d.d ikke har noen info om noe som helst i Norwegian. Tenker uansett utfall av kvartals tallene vil aksjen gå 10 % siden mye av usikkerheten vil være borte rundt ting... Jeg tror ikke på noe tvangssalg av aksjeposten til verken Kjos eller andre... Bankene er i dette selskapet ikke tjent med tvangssalg siden verdiene da vil utraderes totalt..
Det er kun shortere som tjener penger. Dersom aksjer fortsatt faller 15%-20% hjelper det ikke med en rally når Q1 resultater kommer ut (om det er rally). Burde ikke kommet i dette gamet men nå sitter jeg til the bitter end.
RAS ferdig snakka.. Vondt i magen av å tenke 20 tallet dersom det skjer.. I så fall helt sykt..
kimh
09.04.2019 kl 14:45
5602
Why do you believe it should be higher price on the stocks? It keeps going down, but you are yelling buy. Let us know why you think this is a good paper to continue owning. Just yelling out doesn't help.
La robotene steke i sitt eget fett!
tickerlover
09.04.2019 kl 15:11
5905
Ikke akkurat.
Boeing 747 er jumbojeten som er gammel og utgått.
Airbus 380 derimot er en nytt kjempefly som floppet helt nylig.
A380 er kostnadseffektivt isolert sett, men så store fly er ikke fleksible i rutekombinasjoner. Og dermed er gevinsten borte.
Flyselskapene trenger kombinasjonen av kostnadseffektivitet og fleksibilitet.
Derfor vil B737 MAX'en komme sterkt tilbake og bli mest brukt sammen med A320.
Boeing 747 er jumbojeten som er gammel og utgått.
Airbus 380 derimot er en nytt kjempefly som floppet helt nylig.
A380 er kostnadseffektivt isolert sett, men så store fly er ikke fleksible i rutekombinasjoner. Og dermed er gevinsten borte.
Flyselskapene trenger kombinasjonen av kostnadseffektivitet og fleksibilitet.
Derfor vil B737 MAX'en komme sterkt tilbake og bli mest brukt sammen med A320.
Redigert 09.04.2019 kl 15:12
Du må logge inn for å svare
Tangible Book Value is 86.27 Kr !
Fair value is : 84.65 Kr !
IAG is interesting to make business together or take the whole company ... Summer is here, the company can be refinanced... I use to fly in Norwegian as many people like and we don't like the other ones....
Fair value is : 84.65 Kr !
IAG is interesting to make business together or take the whole company ... Summer is here, the company can be refinanced... I use to fly in Norwegian as many people like and we don't like the other ones....
CS_invest
09.04.2019 kl 21:53
5576
Kommer ikke at sette meg på et 737-max. Feilkonstruksjon - som er betinget av økonomer frem for ingeniører. Der kan gjerne (økonomer?) harcellere om 747 - men den er nå statistisk MEGET trygg. Også 380 airbuss. Også eldre737.
737 max - definitivt ikke - pga. dette er en feilkonstruksjon (for store motorer feil plassert - hvor elektronikk skal kompensere, og hvor atter en gang dagens "helte": dvs. IT-idioter som neppe har noe annet end spillerfaring - får lov til at ta over og ta styring FRA erfarne piloter...
Kan si det så klinkende klart - at jeg kommer ikke at sette meg på et fly (som 737 -max) hvor denne digitalitis-idioti(megalomani) får kombinere med like store idioter fra BI eller noe tilsvarende i USA! Andre får gjere som de vil - men jeg vil i alle fall ikke akseptere at bli drept pga. slike komplette idioter får (av designere og Board i Boing) lov til at overstyre erfaring og sund fornuft (les: kompetent kaptein med typisk 7-14000 timer i luften - kontra de par hundre timer It-idiotene som programmerer styresystemene til flyene har...!!)
I mine øyne - så burde både styre i Boing og programmører for 737-max bli etterforsket under anklage for DRAP!
737 max - definitivt ikke - pga. dette er en feilkonstruksjon (for store motorer feil plassert - hvor elektronikk skal kompensere, og hvor atter en gang dagens "helte": dvs. IT-idioter som neppe har noe annet end spillerfaring - får lov til at ta over og ta styring FRA erfarne piloter...
Kan si det så klinkende klart - at jeg kommer ikke at sette meg på et fly (som 737 -max) hvor denne digitalitis-idioti(megalomani) får kombinere med like store idioter fra BI eller noe tilsvarende i USA! Andre får gjere som de vil - men jeg vil i alle fall ikke akseptere at bli drept pga. slike komplette idioter får (av designere og Board i Boing) lov til at overstyre erfaring og sund fornuft (les: kompetent kaptein med typisk 7-14000 timer i luften - kontra de par hundre timer It-idiotene som programmerer styresystemene til flyene har...!!)
I mine øyne - så burde både styre i Boing og programmører for 737-max bli etterforsket under anklage for DRAP!
dreamliner
09.04.2019 kl 22:11
5534
Ja, leste nettopp en artikkel på New York Times, og når jeg leser den så skjønner ikke jeg hvordan man skal få disse flyene på vingene igjen.
gmtrade
09.04.2019 kl 22:38
5452
Jeg tror det vil komme en modifisert flytype som erstatning for Max. Det er 5000 fly i bestilling fra alle verdens flyselskap og ingen vil fly med denne flytypen lengre.
Dette er et mye større problem for Boeing enn det er for NAS.
Som jeg tidligere har nevnt kan det her være muligheter for at trykket vil lette på mottak av nye fly. Mener selv selskapet har hatt en altfor ekspansiv leveranseplan. Nå kan selskapet jobbe med å få til lønnsomhet med det de allerede har.
Det er greit å ta med seg at ingen andre konkurrenter mottar nye Max fly heller. Det kan gi noe mindre prispress i markedet, spesielt om problemene drar ut i tid. NAS har nå falt langt mer en det konsekvensen av Max problemene skulle tilsi. Folk vedder helt enkelt på at hele greia går overende.
Ser folk snakker om Kjos og at han kan bli tvangssolgt. Det er ikke helt usannsynlig at det kan skje på et tidspunkt, men det vil ikke ha noe å si for selskapets videre drift. Noen kjøper aksjene. Kjos blir ev en mindre eier. Han er allerede en ganske liten eier, da han har overdratt størstedelen av aksjene til barna. Kjos mister således i hovedsak stemmerett.
Uansett blir der langsøkte spekulasjoner. Selskapet består. Svært få kreditorer er særlig bekymret for selskapets gjeld, tror jeg. Mange andre flyselskap hungrer for nye fly nå og NAS har kjøpt mange på billigsalg. De underliggende verdiene her langt overgår gjelden ved en avvikling, slik jeg ser det.
Dette er et mye større problem for Boeing enn det er for NAS.
Som jeg tidligere har nevnt kan det her være muligheter for at trykket vil lette på mottak av nye fly. Mener selv selskapet har hatt en altfor ekspansiv leveranseplan. Nå kan selskapet jobbe med å få til lønnsomhet med det de allerede har.
Det er greit å ta med seg at ingen andre konkurrenter mottar nye Max fly heller. Det kan gi noe mindre prispress i markedet, spesielt om problemene drar ut i tid. NAS har nå falt langt mer en det konsekvensen av Max problemene skulle tilsi. Folk vedder helt enkelt på at hele greia går overende.
Ser folk snakker om Kjos og at han kan bli tvangssolgt. Det er ikke helt usannsynlig at det kan skje på et tidspunkt, men det vil ikke ha noe å si for selskapets videre drift. Noen kjøper aksjene. Kjos blir ev en mindre eier. Han er allerede en ganske liten eier, da han har overdratt størstedelen av aksjene til barna. Kjos mister således i hovedsak stemmerett.
Uansett blir der langsøkte spekulasjoner. Selskapet består. Svært få kreditorer er særlig bekymret for selskapets gjeld, tror jeg. Mange andre flyselskap hungrer for nye fly nå og NAS har kjøpt mange på billigsalg. De underliggende verdiene her langt overgår gjelden ved en avvikling, slik jeg ser det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
Bluejet har nettopp bekreftet at de skal på langdistanse og da kanskje i direkte konkurranse med Norwegian ?
Bekreftet i kveld. Kanskje dette var grunnen til nedgangen i dag.
Bekreftet i kveld. Kanskje dette var grunnen til nedgangen i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
boltzmann
10.04.2019 kl 06:37
5227
This is old news. It was thoroughly discussed in the media around March 10, see for example [https://e24.no/boers-og-finans/luftfart/flere-vil-kopiere-norwegians-lavpris-langdistansesatsing-naa-kommer-amerikanske-jetblue/24575550], where the announcement date April 10 was also singled out.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
boltzmann
10.04.2019 kl 09:56
5067
15:24 UTC+8, 2019-04-10: "China Eastern Airlines is claiming losses from Boeing after its 737 MAX fleet was grounded following two deadly crashes. The Shanghai-based carrier has 14 Boeing 737 MAX aircraft, operated by affiliates, which have been grounded since March following orders from the Civil Aviation Administration of China."
"Norwegian Air has also sought compensation from Boeing for costs and lost revenue after grounding its 737 MAX fleet. The Oslo-based airline has 18 such passenger jets in its 163-aircraft fleet."
PS! "This is the second time that global airlines have asked for compensation from Boeing after the grounding of its aircraft. Carriers including Japan Airlines, All Nippon Airways and Polish Airlines received compensations from Boeing after the US Federal Aviation Administration grounded the Boeing 787 Dreamliner after two lithium-ion-battery-related fires in the aircraft in early 2013.
"Norwegian Air has also sought compensation from Boeing for costs and lost revenue after grounding its 737 MAX fleet. The Oslo-based airline has 18 such passenger jets in its 163-aircraft fleet."
PS! "This is the second time that global airlines have asked for compensation from Boeing after the grounding of its aircraft. Carriers including Japan Airlines, All Nippon Airways and Polish Airlines received compensations from Boeing after the US Federal Aviation Administration grounded the Boeing 787 Dreamliner after two lithium-ion-battery-related fires in the aircraft in early 2013.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
gmtrade
17.04.2019 kl 11:46
4741
Følger opp denne med å meddele at jeg solgte meg helt ut av NAS i dag - med blandede følelser.
Har stor tro på selskapet med et par års perspektiv. Selger i hovedsak for å frigjøre cash og ha ledig kapital ved en korreksjon ned som jeg føler nærmer seg.
Fortsatt er det mye som kan slå ut positivt - som tidligere nevnt i ulike innlegg over, men kortsiktig uten store nyheter vil Marshalls aggresive shorting rundt 40 kroner, samt økende oljepris, bidra til å holde kursen nede. Ser for meg en tur ned på 30 tallet igjen, dersom ingen drar en kanin opp av hatten.
God påske!
Gm
Har stor tro på selskapet med et par års perspektiv. Selger i hovedsak for å frigjøre cash og ha ledig kapital ved en korreksjon ned som jeg føler nærmer seg.
Fortsatt er det mye som kan slå ut positivt - som tidligere nevnt i ulike innlegg over, men kortsiktig uten store nyheter vil Marshalls aggresive shorting rundt 40 kroner, samt økende oljepris, bidra til å holde kursen nede. Ser for meg en tur ned på 30 tallet igjen, dersom ingen drar en kanin opp av hatten.
God påske!
Gm
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
gmtrade
24.04.2019 kl 17:34
4406
Vekker denne tråden til liv igjen da jeg har kjøpt meg inn igjen.
Sjanser på en kamikazetrade i forbindelse med resultat i morgen. Kun en post på 1500 aksjer i første omgang. Skumleser gjennom rapporten i morgen tidlig og vurderer videre strategi. Dersom det ikke er full krise og alle mann til pumpene, blir det vel å legge inn et kjøp ytterligere kjøp på 35 kroner og håper på en overreaksjon ned, når de nervøse dumper kl 09.05.
Stalltips er at Kjos annonserer sin avgang i morgen.
Gm
NAS har en tendens til å øke på dårlige tall, når markedet får summet seg. Typ, det var dårlig, men i grunn forventet. Så dårlig var det jo ikke..?
Sjanser på en kamikazetrade i forbindelse med resultat i morgen. Kun en post på 1500 aksjer i første omgang. Skumleser gjennom rapporten i morgen tidlig og vurderer videre strategi. Dersom det ikke er full krise og alle mann til pumpene, blir det vel å legge inn et kjøp ytterligere kjøp på 35 kroner og håper på en overreaksjon ned, når de nervøse dumper kl 09.05.
Stalltips er at Kjos annonserer sin avgang i morgen.
Gm
NAS har en tendens til å øke på dårlige tall, når markedet får summet seg. Typ, det var dårlig, men i grunn forventet. Så dårlig var det jo ikke..?
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
24.04.2019 kl 17:58
4351
Hva er taktikken her?
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
gmtrade
24.04.2019 kl 18:36
4273
Taktikken er å tjene penger. Selge dyrt og kjøpe billig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
gmtrade
24.04.2019 kl 18:40
4262
gbkvinlog skrev Hva er taktikken her?
Nei, ingen gjennomtenkt taktikk vedrørende kjøp i dag og resultat i morgen, bortsett fra at det er spennende å sitte med en liten pott og vente på resultatet.
All moro koster penger..
Kanskje blir det noen raske tusenlapper dersom NAS åpner et par kroner opp i morgen tidlig. Åpner det ned 2-3 kroner blir det en vurdering å kjøpe mer dersom jeg vurderer nedgangen å være overdrevet i forhold til resultat og rapport. Kanskje kan jeg da komme ut med noen tusen i pluss selv om det ender ut i null i morgen.
All moro koster penger..
Kanskje blir det noen raske tusenlapper dersom NAS åpner et par kroner opp i morgen tidlig. Åpner det ned 2-3 kroner blir det en vurdering å kjøpe mer dersom jeg vurderer nedgangen å være overdrevet i forhold til resultat og rapport. Kanskje kan jeg da komme ut med noen tusen i pluss selv om det ender ut i null i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
Rent logisk sett ift Q1 for flyaksjer er vel det lure å være ute på rapport og inn før trafikktall for april. Men, det er ikke godt å si i år. Svært mange ubesvarte spørsmål rundt Norwegian akkurat nå og morgendagens rapport kan belyse mange ting.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »