Jin - To shipping-sjefer deler 58 mill.
Pent......
2 stk. Deler nesten halve overskuddet.
Ikke rart de kjøper aksjer for symbolske beløper!
Utrolig trist lesing. Selskaper hadde nå muligheten til å fremstå som annet enn toppsjefenes private lommebok.
«Ni prosent av omsetningen gikk til to sjefer.»
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/To-shipping-sjefer-deler-58-mill
2 stk. Deler nesten halve overskuddet.
Ikke rart de kjøper aksjer for symbolske beløper!
Utrolig trist lesing. Selskaper hadde nå muligheten til å fremstå som annet enn toppsjefenes private lommebok.
«Ni prosent av omsetningen gikk til to sjefer.»
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/To-shipping-sjefer-deler-58-mill
Redigert 21.01.2021 kl 05:02
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
tankardjr
09.04.2019 kl 09:15
5479
Det er en annen kultur som ikke vi helt forstår på berget. De oppgir disse bonuser i årsrapporten. Ta Herbjørn Hansson sitt rederi NAT der tapte han en sak som ga 17.6 millioner i pensjon til en tidligere direktør. Da er vel ikke 15 millioner til de toppsjefer som jobber 24 /7 så galt i Jinhui?
JimJohnny
09.04.2019 kl 06:55
5563
Tankardjr
Nei, er ikke GOGL aksjonær. Men bare skuffet over at de ikke benyttet seg av muligheten til å restarte omdømme sitt.
De gjorde noen bra grep, før de så falt tilbake til «gamle synder».
Det er egentlig så enkelt som at JIN er «ødelagt» som case om markedet virkelig skulle stramme seg til igjen.
Man vet allerede nå at pengene ramler i to bukselommer.
At det er urimelig at de stikker av med nesten 50% av overskuddet i bonuser, handler ikke om «pessimistisk tankegods»,
Men mer en reaksjon på det som må betegnes som rene kjeltringe streker.
Først og fremst sier det mye om ledelsens forhold til etikk, deretter blir det naturlige spørsmålet: hva stikker de av med, som man ikke vet om?
Med ran på åpenlys gate, så må man vel regne med at det skjer verre ting i kulissene?
Nei, er ikke GOGL aksjonær. Men bare skuffet over at de ikke benyttet seg av muligheten til å restarte omdømme sitt.
De gjorde noen bra grep, før de så falt tilbake til «gamle synder».
Det er egentlig så enkelt som at JIN er «ødelagt» som case om markedet virkelig skulle stramme seg til igjen.
Man vet allerede nå at pengene ramler i to bukselommer.
At det er urimelig at de stikker av med nesten 50% av overskuddet i bonuser, handler ikke om «pessimistisk tankegods»,
Men mer en reaksjon på det som må betegnes som rene kjeltringe streker.
Først og fremst sier det mye om ledelsens forhold til etikk, deretter blir det naturlige spørsmålet: hva stikker de av med, som man ikke vet om?
Med ran på åpenlys gate, så må man vel regne med at det skjer verre ting i kulissene?
tankardjr
09.04.2019 kl 01:01
5639
Ok du er vel en GOGL aksjonær som har brent cash på den aksjen og nå skal du spre pessimistisk tankegods her på Jin forumet ?
JimJohnny
09.04.2019 kl 00:21
5659
https://www.dn.no/bors/jinhui-shipping-and-transportation/ng-siu-fai/ng-kam-wah-thomas/de-to-toppsjefene-fikk-mer-i-lonn-enn-rederiets-65-ansatte-til-sammen/2-1-583133
Dette handler ikke om å være blind for annet enn norsk kultur. Faktum er at de stikker av med nesten halvparten av overskuddet.
At de har stått for salg av skipene (om det er tilfelle), hva er det for et argument? Det er selskapets skip de har solgt, og det er ledelsens jobb å gjør det beste for alle aksjonærene.
Dette var det mest stupide de kunne gjøre. Tipper bortimot all tillit i aksjemarkedet er nå borte.
Emisjon for å redde selskapet, når det så blir bedre tider, så stikker de av med mesteparten selv. Sier seg selv at dette er røverfakter.
Eller har man kanskje hørt om "omvendt bonus" i JIn noen gang, når de har drevet selskapet dårlig så må de inn med penger?
(de solgte bl.a. et knippe med relativt nye skip for en tid tilbake, til spot pris)
Dette handler ikke om å være blind for annet enn norsk kultur. Faktum er at de stikker av med nesten halvparten av overskuddet.
At de har stått for salg av skipene (om det er tilfelle), hva er det for et argument? Det er selskapets skip de har solgt, og det er ledelsens jobb å gjør det beste for alle aksjonærene.
Dette var det mest stupide de kunne gjøre. Tipper bortimot all tillit i aksjemarkedet er nå borte.
Emisjon for å redde selskapet, når det så blir bedre tider, så stikker de av med mesteparten selv. Sier seg selv at dette er røverfakter.
Eller har man kanskje hørt om "omvendt bonus" i JIn noen gang, når de har drevet selskapet dårlig så må de inn med penger?
(de solgte bl.a. et knippe med relativt nye skip for en tid tilbake, til spot pris)
Redigert 09.04.2019 kl 00:23
Du må logge inn for å svare
tankardjr
08.04.2019 kl 23:41
5693
Nei jeg tenkte jeg skulle sende en e post til Jinhui og forklare hvordan dette opprører norske investorer. I tillegg så vil jeg gjerne lese det som står om bonuser på årsrapporten men jeg har ikke hatt tid til å bla igjennom 122 sider enda. Dessuten så er det bra at de oppgir dette i årsrapporten hadde ikke vært problem å kamuflere det bort som kostnader eller noe annet. Så Jinhui forklarer jo tydeligvis eksplisitt at dette er toppsjef bonuser.
Empire
08.04.2019 kl 23:35
5701
Du har sjekket opp grundig og du tipper...?
Siden du er så grundig, hvor mye har lønnsutgiftene økt i Jin det siste året? Hvor kommer disse pengene fra?
Ser du en rød tråd i salgene eller er du blendet av billige parkeringsplasser?
Siden du er så grundig, hvor mye har lønnsutgiftene økt i Jin det siste året? Hvor kommer disse pengene fra?
Ser du en rød tråd i salgene eller er du blendet av billige parkeringsplasser?
Redigert 08.04.2019 kl 23:38
Du må logge inn for å svare
tankardjr
08.04.2019 kl 23:27
5716
Du overdriver fordi du ikke forstår deg på annet enn Norsk ledelse kultur. Jeg skal sjekke opp dette grundig. Tipper de 2 skipssjefene har null kr i lønn og blir lønnet utelukket på lønnsbonuser. Og har de stått for selve salget av båtene så er det også formildende omstendigheter.
JimJohnny
08.04.2019 kl 21:44
5779
Det er en vesentlig forskjell. Fredriksen selskapene tilgodeser aksjonærene i oppgangstider (så det holder), og når det går nedover, så blør man selvsagt.
Vedrørende Seadrill så var de også rimelig åpen om situasjonen til selskapet.
Det som nå skjer i JIN er så ille at det er nesten ikke til å tro at det er mulig i et børsnotert selskap. Det er faktisk ikke så lenge siden JIN hadde emisjon, og de fikk reddet selskapet. Når det så går i pluss, så stikker 2 stykker av med nesten halve overskuddet.
Det er skurkefakter, ingenting annet.
Dette kommer til å ligge som en klam hånd over aksjekursen i lang tid, uansett om markedet bedrer seg, så det er i grunn bare å styre klar.
Vedrørende Seadrill så var de også rimelig åpen om situasjonen til selskapet.
Det som nå skjer i JIN er så ille at det er nesten ikke til å tro at det er mulig i et børsnotert selskap. Det er faktisk ikke så lenge siden JIN hadde emisjon, og de fikk reddet selskapet. Når det så går i pluss, så stikker 2 stykker av med nesten halve overskuddet.
Det er skurkefakter, ingenting annet.
Dette kommer til å ligge som en klam hånd over aksjekursen i lang tid, uansett om markedet bedrer seg, så det er i grunn bare å styre klar.
tankardjr
08.04.2019 kl 21:24
5813
Hvis man har hatt aksjer i Fredriksen selskaper så vet man at ting ikke er på stell der heller med kurs massakre og total utvanning på grunn av dårlig drift. Er det nå jeg skal nevne Sea drill som gikk fra over 200 kr til 0.20 øre. Eller Golden Ocean som gikk fra 45 kr i 2007 til 4 kr pluss en utvanningsemisjon?
tankardjr
08.04.2019 kl 21:06
5834
Vent nå litt de har solgt 4 skip og dette er nok det arbeidet de to styremedlemene har utført. Selv ikke Hunter group med Arne Fredly kommer unna den praksisen med kjøp og salg av skip. Arne Fredly drømmer om at denne praksisen skal opphøre, men en god megler på huset betaler vi jo gjerne??
Finder
08.04.2019 kl 20:11
5882
Mange på forumet som lurte på hvorfor JIN er så lavt priset i forhold til verdiene i selskapet.
Svaret er horribel ledelse..
Svaret er horribel ledelse..
JimJohnny
08.04.2019 kl 18:19
5974
Ikke bare drøyt, men spinnvilt!
Dessverre er det gamle takter som lever fortsatt. Det blir i alle fall ikke aktuelt å kjøpe seg inn igjen.
Dessverre er det gamle takter som lever fortsatt. Det blir i alle fall ikke aktuelt å kjøpe seg inn igjen.
holysmoke
08.04.2019 kl 17:58
6005
Dette er drøyt, særlig etter norske forhold, selv om redere her på berget vet å forsyne seg også. En stor forskjell mellom kinesernes virksomhet og de norske er at styremedlemmene det er snakk om her også utfører "day-to-day-operations" i rederiet, mens dette blir gjort av andre godt lønnede ansatte i rederier under norsk regulering.
-
«
- 1
- 2 »