Oslo; En god by å bo i!

Zorin
OSLO 10.04.2019 kl 10:01 929

Gjennom nyhetene har vi fra alle kanter fått tredd nedover ørene på oss hvor dårlig det står til i hovedstaden! Med kriminalitet på hvert hjørne og flyktninger som står bak alt som er gæli. Hagen og Listhaug lar ikke ett sekund gå til spille når de kan bruke tiden i nyhetene for ille det virkelig står til i byen! Med bompenger og miljø!!? FYSJ! Og hva ser vi? Byen som jeg bor i, og er så glad i, øker oppslutningen til de rødgrønne! SV, MDG og Rødt fosser frem! Folk legger merke til luften har blitt bedre, trafikkmengden på veiene har blitt redusert og kollektivtransporten blir bedre og bedre - selv om det er et stykke til at NSB blir det nye flytoget. Kriminaliteten er ikke så ille som folk tror det er. Noe er det jo naturligvis - det er jo Norges største by og hovedstad tross alt! Men så ille som FrP får det til å høres ut til, det er det jommen ikke! Og hvem kan ikke la være å bli glad i Marianne Borgen! Hun er jo reneste "Mor Oslo"! Nei, her håper jeg på de rødgrønnes return i september!

https://www.aftenposten.no/osloby/i/WbvV6a/Katastrofemaling-for-Frp-i-Oslo?fbclid=IwAR2Kr8k_lIBVVAC0I3dSDwjuXvrLUJc6yow0bUm2mhk6cpx5Z3ASv3q7ynE

Redigert 10.04.2019 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
atnorhe
10.04.2019 kl 10:25 919

Ja de røde fosser frem, så forventningene er skyhøy. Nå blir det meste gratis. Ikke rart du er fornøyd og trives:)
Daniel_K
10.04.2019 kl 11:06 904

Folk flest kjøper ikke propagandaen til ytrehøyre.
Drømmen til ytrehøyre er å starte en krig og elendighet. Heldigvis er folk flest oppegående nok til å forstå at slik hat ikke fører til noe godt.
Slettet bruker
10.04.2019 kl 11:09 899

Hvis noen finner glede av å bo i en kommuniststyrt by så dem om det. Det er bare synd at det er Norges hovedstad det er snakk om. Kan dere ikke flytte litt nærmere russergrensa og opprette en blandingsleir av romfolk, sv'ere, mdg'ere og røde-gardister så kan dere sitte der og drømme om Lenin og Stalin mens dere spiser mygg.
Znabel
10.04.2019 kl 12:14 886


Etterhvert som andelen innvandrere øker så vil jo oppslutningen til de rødgrønne øke tilsvarende. Såpass matvett har de.

Kombinert med en høy andel studerende + barnløse kaféstamgjester så blir det rødgrønt flertall.

Det kommer selvsagt til å ende med dundrende konkurs.
Slettet bruker
10.04.2019 kl 12:46 874

Marianne Borgen er bare sorgen.

Nesten 35% av alle mellom 0-17 år er nå innvandrere eller barn av innvandrere i Oslo.

Det er 45508 barn av de nevnte i Oslo pr. 1. januar 2018.
https://www.ssb.no/a/barnogunge/2018/tabeller/befolkning/bef1303.html

Totalt antall i årsgruppen er 132129.
https://www.ssb.no/a/barnogunge/2018/tabeller/befolkning/bef0003.html

Enkel regning (som venstrevridde ikke kan)

100 / 132129 * 45508 = 34,44 altså nesten 35%!!!!
Redigert 10.04.2019 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Zorin
10.04.2019 kl 12:55 870

Absolutt alt er nå flyktningenes feil. En hvit terrorist? Flyktningenes feil! Det hadde jo aldri skjedd uten dem! Venstresiden vinner frem? Naturligvis så er det jo flyktningene som har rottet seg sammen mot Frp! Det begynner å bli flere hakk i den nå utslitte plata som FrP spiller foran hvert valg. Legg til hvordan de har vært med på å vanstyre landet til et mer religiøst land med sterkere religiøs profil på skoleundervisningen og en innskjerping av abortloven - helt sikkert til glede for Islams fanskare! I tillegg til alle kuttene på bostøtte, behandlingsstøtte ved atføring, uføretrygder, pensjonskutt 6 året på rad, dobling av barnetrygder og SFO-kostnader osv. så er det ikke rart folk ønsker seg mot de rødgrønne, og da kanskje spesielt pensjonistene!
Slettet bruker
10.04.2019 kl 13:00 868

Om noen ganske få er dere i mindretall der inne. Er det Zorin & co som blir minoritet i egen by da?? Regn ikke med samme "forståelse" fra den nye majoriteten ovenfor den nye minoriteten. For noen fjols og dagdrømmere dere er.
Redigert 10.04.2019 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
convert
10.04.2019 kl 13:02 865

Oslo er blitt en fæl by. Den blir snart fullstendig muslimsk. Om få år styrer de byen også. Glem Oslo. Vi vil etterhvert trenge en ny hovedstad.
Fluefiskeren
10.04.2019 kl 13:08 859

Melvind

Hva gikk feil i livet ditt? Makan til nettroll har jeg knapt sett.
Slettet bruker
10.04.2019 kl 13:15 853

Netttroll som støtter seg på SSB? Det var noe nytt. Dessuten er alle med andre meninger enn deg å betrakte som troll?

Redigert 10.04.2019 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
10.04.2019 kl 13:16 853

Mange sytekopper her gett. Hvis oslo er så ille så er det jo bare å flytte ut. vi andre som bor her synes det er flott by.
Risk-reward1
10.04.2019 kl 13:18 850

Oslo er generelt en stygg by og har lite som imponerer turister, som har reist Europas store byer.
Dette har jeg forklart delvis skyldes århundrer med dansl og svensk styre som tømte landet for mye, og ga adelen for deres lojalitet.
Men det er mye i dagens Oslo spm gjør det stygt. "Evige" gravearbeider, nye stygge bygg, sperringer, hindre, koranklosser osv.

Så er det et faktum at vi har blitt en knistikkker by. Økende vold, voldtekter og ran. Innvandrere er overrepresentert, og ofte er det mindreårige involvert.

Rødgrønt styre vil forsterke dette, og med mindre man synes Venezuela er et forbilde, så bør man stemme noe annet.

RR
Fjordgubben
10.04.2019 kl 13:19 849

«En hvit terrorist» er selvsagt ikke flyktningenes feil, hvem har sagt det?

Men det ER et resultat av at det er sluppet inn altfor mange flyktninger.

Regner med at enhver person med IQ over 70 klarer å se forskjellen.

Er vel ingen som klandrer flyktningene for at de forsøker å skape et bedre liv for seg og sin familie, vi er alle skyldige i akkurat det.

På samme måte som at det ikke var AP’s feil at Hitler laget invasjonsplaner for Norge, det de var skyldige i var å rasere Forsvaret pluss å unnlate å mobilisere slik at de gjorde jobben for Adolf veldig lett.
Redigert 10.04.2019 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Zorin
10.04.2019 kl 13:21 844

Helt enig Daniel! Bor selv i byen og mener Oslo er Norges beste by! Og jo mindre stygg og forurenset den blir, dess triveligere er det å bevege seg rundt i bygatene!
Slettet bruker
10.04.2019 kl 13:31 837

Mindre stygg og forurenset....vel....
Slettet bruker
10.04.2019 kl 13:39 830

Gleder meg til dere idioter som bor i Oschlo skal ha rørlegger for å tette en vannlekkasje som tar 15 minutter og når regningen kommer så er det Kr. 2.500,- for kollektivtransport og gange for håndverkeren fordi han ikke hadde mulighet til å kjøre bil da det ikke var lov, og Kr. 150,- for selve jobben pluss deler.
Tipper det da vil bli månelyst i heimen når denne detter ned i postkassa.

Men dere er vel såååå glade for at det er slik at dere bare betaler med den største glede.
Zorin
10.04.2019 kl 13:52 823

MDG har ordnet det slik at håndverkere på næringsoppdrag kan uten problemer parkere bilene sine på plasser reservert for næringsvirksomhet. Bilene har også fått bedre flyt når de beveger seg ettersom det er mindre kjøretøy i bygatene. Mener også å huske at MDG snakket om å fjerne totimersregelen for parkering for de i næringsvirksomhet slik de slipper å gå fra arbeidet sitt skulle det ta lengere tid enn planlagt. Alt i alt så tar byrådet og de rødgrønne partiene vare på næringsselskaper som mennesker.
Fjordgubben
10.04.2019 kl 14:00 823

Tull, tipper det i 99,99% av tilfellene IKKE finnes noen tilgjengelige plasser som håndtverkere kan bruke, og at de uansett blir bøtelagt «ved en feil» slik at det vil ta 15 telefonsamtaler og 25 brev for å ordne oppi «feilen» og alle håndverkere etterhvert vil sky Oschlo som pesten.

Blir nok selgers marked ja, de få håndtverkerne som fremdeles orker å jobbe der vil ta seg ekstremt grovt betalt, vil nok koste over en million bare for å pusse opp et lite bad.

Fy faen så glad jeg er for å slipper bo i møkkabyen.
Redigert 10.04.2019 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 14:03 814

Oslolosen har mange relevante fakta om Oslo se: https://www.youtube.com/watch?v=HNhuAQDfWf0
Slettet bruker
10.04.2019 kl 14:13 807

Nei sier du det gitt. Trodde at det skulle bli bare kommunale tjenester i Oslo jeg....heretter ringer du kommunen når du skal ha snekker eller rørlegger.

PS. Ikke ring Raymond.

Redigert 10.04.2019 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 14:31 799

personlig,reiser jeg bare til oslo,om det er en konsert jeg vil på.Ser ut som downtown mogadishu når man rusler rundt i gatene.Må klype meg i armen,så jeg ikke glemmer at jeg er i oslo.
Bare kos deg i byen din du.
Men for all del,hold dere der borte,ikke kom hit!
Daniel_K
10.04.2019 kl 14:37 798

Kanskje best du holder deg i hulen din? Oslo er nok ikke noe for deg.

Vi andre har ingen problemer med å møte mennesker i ulike farger og fassonger.
Slettet bruker
10.04.2019 kl 14:50 793

Var på konsert i fjor høst og gadd ikke akkurat kaste bort en formue på hotell så vi booket rom på Forenom Aparthotel som ligger i Lakkegata 3. Jeg hadde neimen ikke trodd at jeg måtte krysse det afrikanske kontinentet for å komme fram til hotellet;-)
Redigert 10.04.2019 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Zorin
10.04.2019 kl 14:56 791

Helt enig Daniel! Oslo har så utrolig mye å by på! Den ene dagen kan jeg besøke Maemo med tre michelin stjerner og de påfølgende dagene kan jeg besøke en mexikansk restaurant for en autentisk taco, en japansk for en skikkelig sushi eller en skikkelig Ramen sjappe! Italienske pizzariaer eller tyrkiske kebabsjapper! Du har Burger King og McDonalds. Eller hva med et skikkelig Indisk restaurant? Oslo er en smeltedigel med mye av det beste verden har å tlby! Mye av dette er brakt til landet av flyktninger. De bidrar til et mer mangfoldig land! For et land som stivner i sine sømmelige besteborgerlige tømmer utvikler seg ikke som person! Så Oslo er kulturhovedstaden i landet på så mange flere måter enn Munch og Kongehus!
Redigert 10.04.2019 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 15:01 787

Helt enig med Daniel_Kuk. Oslo har så utrolig mye å by på. Jeg nevner noen her:
Utrygghet.
Drap
Narko
Knivangrep
Vold
Voldtekter
Ran
Berikere
Etc
Etc.
Noen kan sikkert hjelpe meg med flere punkter.
Redigert 10.04.2019 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Zorin
10.04.2019 kl 15:03 783

Mye av dette kan du også finne oppe i Finnmark!
Slettet bruker
10.04.2019 kl 15:05 780

Blitt mye bikkje- og kattekjøtt på deg da? Får da inderlig håpe at du har unngått dette men vær ikke for sikker;-)

https://www.tv2.no/a/3009115/
atnorhe
10.04.2019 kl 16:33 761

Oslo kan muligens bli bra når den er ferdig renovert hvis det skjer, men nå må det være en av Europas styggeste hovedsteder. Hvis du kommer i fra dalstrøkene innafor, og er første gang i Oslo er det sikkert stort å gå på Karl Johan men turistene har kun et par tre steder de skal besøke
. De reiser ikke til Norden for å oppleve Afrikansk lediggang. Det har de plenty av i en hver Europeisk by.

Rart ikke byen Reklamerer med multikultur som en turistmagnet, siden de selv synes det er fantastisk, men indre Oslo øst er ikke mye å vise frem. Det vitner mer om slum og tredje verden med sine grå triste murhus og dårlig vedlikehold bygårder.
Redigert 10.04.2019 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Speaker
10.04.2019 kl 16:43 758

Så flott at dere som fortsatt bor i Oslo trives der!

Jeg vokste opp,utdannet meg og jobbet noen år i Oslo
før jeg fikk nok og flyttet fra Vestkanten og ut av byen.
Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke flyttet tidligere,
for trivselen er mye bedre her og firfalket i Oslo er lettere
å se,åpenbart, når vi ser det på litt avstand.

Jeg reiser til Oslo ukentlig og ser utviklingen byen min
går i.
Vi er etterhvert blitt mange,og særlig familier med barn,
som finner et bedre liv utenfor Oslo men med grei reise-
tid til og fra venner og familie. I mitt tilfelle også jobb-
tilknytning til hovedstaden.