NIKOLA sin(e) milliardordre(r) til NEL
Det er et trist kapitel Ä se all forurensing som dukker opp fra "visse" pÄ Nel trÄdene. Det er vel bare Ä vurdere Ä bytte over til Shareville hvor nivÄet er hÞyere og de deler faktakunnskap pÄ en saklig mÄte. De "visse" farer med konstante konspirasjonsteorier som ikke er forankret i sannheten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille fÞrste ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med stÞrre tall og mulige kontraktspÄfyll pÄ tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysÞrer og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er bÞrsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig fÄ Nel til Ä sette op verdens stÞrste H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille fÞrste milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er Ä dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebÊrer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, sÄ vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg LÞkke da produksjonen blir mere effektiv pÄ den nye fabrikken pÄ Notodden neste Är. Det er bare Ä ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. SÄ kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da mÄ det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.
1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."
2) Utdrag fra dn.no: Nel inngÄr milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til Ärsbeste pÄ Oslo BÞrs
Hydrogenselskapet Nel kan fÄ inntekter pÄ fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske Þlkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter pÄ fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fÄtt en kontrakt for levering av 448 elektrolysÞrer og tilhÞrende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifÞlge en melding fra selskapet.
ElektrolysÞrer er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en mÄte Ä produsere fornybar energi pÄ.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifĂžlge selskapet.
â Dette er svĂŠrt viktig for selskapet. Det viser at vi har fĂ„tt et gjennombrudd og at vi er ledende pĂ„ vĂ„r teknologi, og det gjĂžr oss i stand til Ă„ bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktĂžr Jon AndrĂ© LĂžkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent pÄ Oslo BÞrs til Ärsbeste.
3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for Ä fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par Är, og de har fra fÞr fÄtt inn forhÄndsbestillinger av over 8.000 kjÞretÞy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for Ä utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktÞrer.
â Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av Ă„ lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om Ä gjÞre fraktflÄten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om Ä levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk ogsÄ retten til Ä bygge ut de fÞrste 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har sÄ langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for Ä dekke sitt behov, sÄ det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har pÄ sikt planer om Ä bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned pÄ siden), og Nikola-stasjoner skal vÊre Äpne for alle hydrogenkjÞretÞy. Det betyr at Nikolas satsing ogsÄ vil kunne medfÞre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil fÞre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjÞretÞysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.
4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om Ä levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk ogsÄ retten til Ä bygge ut de fÞrste 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har pÄ sikt planer om Ä bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifÞlge Reuters.
5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte fĂžr juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysĂžrer og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den stĂžrste noensinne for levering av komplette lĂžsninger for elektrolysĂžrer og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepĂŠl for Norges tilstedevĂŠrelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fÄtt en kontrakt pÄ flere milliarder kroner pÄ Ä levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er pÄ mange milliarder og den stÞrste kontrakten for elektrolysÞrer og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifÞlge selskapets konsernsjef Jon André LÞkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg pÄ Notodden for elektrolysÞrer skal bli verdens stÞrste.
â Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
â Dette er kjempegĂžy! Det er jo en svĂŠrt viktig kontrakt av flere Ă„rsaker, sier LĂžkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne trÄden? Hydrogen er gassen verden etterspÞr og Nel har den verdensledene teknologien. LÞkke er smart og erfaren bÞrs leder som vil lÞfte Nel skyhÞyt. De neste 3 Ärene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonÊrer. Champagnen stÄr klar pÄ 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber pÄ OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille fÞrste ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med stÞrre tall og mulige kontraktspÄfyll pÄ tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysÞrer og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er bÞrsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig fÄ Nel til Ä sette op verdens stÞrste H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille fÞrste milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er Ä dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebÊrer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, sÄ vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg LÞkke da produksjonen blir mere effektiv pÄ den nye fabrikken pÄ Notodden neste Är. Det er bare Ä ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. SÄ kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da mÄ det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.
1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."
2) Utdrag fra dn.no: Nel inngÄr milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til Ärsbeste pÄ Oslo BÞrs
Hydrogenselskapet Nel kan fÄ inntekter pÄ fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske Þlkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter pÄ fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fÄtt en kontrakt for levering av 448 elektrolysÞrer og tilhÞrende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifÞlge en melding fra selskapet.
ElektrolysÞrer er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en mÄte Ä produsere fornybar energi pÄ.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifĂžlge selskapet.
â Dette er svĂŠrt viktig for selskapet. Det viser at vi har fĂ„tt et gjennombrudd og at vi er ledende pĂ„ vĂ„r teknologi, og det gjĂžr oss i stand til Ă„ bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktĂžr Jon AndrĂ© LĂžkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent pÄ Oslo BÞrs til Ärsbeste.
3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for Ä fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par Är, og de har fra fÞr fÄtt inn forhÄndsbestillinger av over 8.000 kjÞretÞy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for Ä utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktÞrer.
â Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av Ă„ lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om Ä gjÞre fraktflÄten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om Ä levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk ogsÄ retten til Ä bygge ut de fÞrste 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har sÄ langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for Ä dekke sitt behov, sÄ det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har pÄ sikt planer om Ä bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned pÄ siden), og Nikola-stasjoner skal vÊre Äpne for alle hydrogenkjÞretÞy. Det betyr at Nikolas satsing ogsÄ vil kunne medfÞre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil fÞre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjÞretÞysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.
4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om Ä levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk ogsÄ retten til Ä bygge ut de fÞrste 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har pÄ sikt planer om Ä bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifÞlge Reuters.
5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte fĂžr juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysĂžrer og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den stĂžrste noensinne for levering av komplette lĂžsninger for elektrolysĂžrer og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepĂŠl for Norges tilstedevĂŠrelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fÄtt en kontrakt pÄ flere milliarder kroner pÄ Ä levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er pÄ mange milliarder og den stÞrste kontrakten for elektrolysÞrer og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifÞlge selskapets konsernsjef Jon André LÞkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg pÄ Notodden for elektrolysÞrer skal bli verdens stÞrste.
â Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
â Dette er kjempegĂžy! Det er jo en svĂŠrt viktig kontrakt av flere Ă„rsaker, sier LĂžkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne trÄden? Hydrogen er gassen verden etterspÞr og Nel har den verdensledene teknologien. LÞkke er smart og erfaren bÞrs leder som vil lÞfte Nel skyhÞyt. De neste 3 Ärene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonÊrer. Champagnen stÄr klar pÄ 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber pÄ OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du mÄ logge inn for Ä svare
Kuult at Nel nÄ har levert den fÞrste H2 stasjonen i San Francisco. ForÞvrig sÄ er dette H2 stasjon nr. 54 i California....Shell har i gÄr Äpnert en ny H2 Nel stasjon i San Fransisco. LeverandÞr av stasjonen er NEL. Shell og Nikola kan nÄ krige om H2 pumper og plasseringer i Usa. Nel leverer H2 Fueling produktene.
Les her:
https://cafcp.org/blog/san-francisco-3rd-street-hydrogen-station-opens
Les her:
https://cafcp.org/blog/san-francisco-3rd-street-hydrogen-station-opens
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 15:27
7358
Det er ca 8x sÄ stor befolkning i California i forhold til Norge. California er flaggskip for det grÞnne skiftet. Til tross for dette er tettheten pr innbygger av hydrogenstasjoner pÄ nivÄ med Norge, og utenfor C stÄr det enda verre til, dvs tapt slag i forhold til vanlig batteridrift ogsÄ i USA ser det ut til. Det kan selvsagt endre seg med Ärene, men vi er opptatt av status nÄ og konkrete signaler om fremtiden.
https://m.cafcp.org/?_ga=2.79348700.938914830.1573133189-497183684.1573133189
https://m.cafcp.org/?_ga=2.79348700.938914830.1573133189-497183684.1573133189
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
FÞlg med pÄ denne ville H2 reisen... LÞftet kommer..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Norges Hydrogenforening pÄ Twitter:
Is it here at the Fuel Cell seminar at Long Beach, Cal @nikolatrevor will present the big news at friday 8.th of nov? Some big news with @nelhydrogen HDV fueling stations in Europe?
Is it here at the Fuel Cell seminar at Long Beach, Cal @nikolatrevor will present the big news at friday 8.th of nov? Some big news with @nelhydrogen HDV fueling stations in Europe?
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Ryker 8,50 i morgen. Ja da blir det H2 fest. @nikolatrevor twitter: That is big news that you'll be able to drive the vehicles at the event and have production slots 2 years ahead of schedule! But yes, there is bigger news coming that's going to be the star of Nikola news but we have to have legal sign off. Keep an eye out.
Merk siste setning đ€Łđ€Ł
Merk siste setning đ€Łđ€Ł
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
pheks
10.11.2019 kl 12:06
6856
Enarmet banditt med blinkende lys.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Heksa. Begynner vel Ä bli litt "hakk i plate" nÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
jeg tenker :) Her gikk Nikolasjefen ut med at forrige uke skulle det bli Big News. Det lot vente pÄ seg.
I gÄr gikk en useriÞs journalist fra DN ut og prata NEL ned. OG det er enorme mengder med shortaksjer som skal dekkes inn. er det en sammenheng her eller er jeg paranoid nÄ. jeg mener de shortaksjene representere mye kroner. henger dette sammen pÄ en mÄte ? likksom. Shorterne mÄ fÄ anledning til Ä dekke seg inn fÞr NEL gÄr til nye hÞyder.
I gÄr gikk en useriÞs journalist fra DN ut og prata NEL ned. OG det er enorme mengder med shortaksjer som skal dekkes inn. er det en sammenheng her eller er jeg paranoid nÄ. jeg mener de shortaksjene representere mye kroner. henger dette sammen pÄ en mÄte ? likksom. Shorterne mÄ fÄ anledning til Ä dekke seg inn fÞr NEL gÄr til nye hÞyder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Det er bra at Toyota, Nikola og Huyundai skal samarbeta. Nikola klarar aldrig detta selv.
https://www.trucks.com/2019/11/12/hyundai-nikola-toyota-build-hydrogen-highway/
https://www.trucks.com/2019/11/12/hyundai-nikola-toyota-build-hydrogen-highway/
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Nikko
12.11.2019 kl 20:07
6569
Blir veldig spennende i morgen Ă„ se hvor mange aksjer de dekket inn i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
ja utvilsomt Nikko.
Dette blir ogsÄ Utvilsommt spennende. Her kommer det ordre soon. Hyundai, Nikola and Toyota Start to Build the Hydrogen Highway
Dette blir ogsÄ Utvilsommt spennende. Her kommer det ordre soon. Hyundai, Nikola and Toyota Start to Build the Hydrogen Highway
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Barthoma
12.11.2019 kl 22:53
6256
10 tusen millioner kroner verdsettes NEL over bĂžrs, dette er det villeste jeg har sett pĂ„ mine 12 Ă„r pĂ„ OSE, gratulerer alle dere som har vĂŠrt med pĂ„ reisen,,đđ
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Barth......reisen har sĂ„vidt begynt. Bare Ă„ ta plass og les deg opp pĂ„ Hydrogen og NEL....đđ
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Noni
13.11.2019 kl 01:31
6073
Skal lese nÄr jeg fÄr tid, nÄ er det natti natti! Det er jo enormt med stoff Ä lese pÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
oppvigÄr
13.11.2019 kl 11:19
5834
Trevor lovte big news Men det kom ikke av en eller annen grunn man plutselig oppdaget. Har tenkt litt pÄ dette, og kan det vÊre at ledelsen i Nel plutselig kom pÄ lock up, som kommer i desember, og dermed fÄtt Nikola til Ä avvente til da med nyheten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Noen leser. Andre kjÞper. Jeg mÄ kjÞpe mere av Nel i morgen. 18 solide kurstrigggere ligger i luften og vibrerer. Jeg lukter en saftig kursfest neste 1.5 mnd. Det er sÄ mye som vil lÞfte nÄ. Der gjelder Ä sitte inne nÄr nye kontrakter og bÞrsmeldinger tikker inn. Se pÄ diagrammet til Nel. Se nÞyaktig pÄ kursutviklingen dagene etter og dagen pÄ bÞrsmeldinger. Dump ut gÞrr kjedelige oljeaksjer og kjÞp Nel. Da vil du ogsÄ - oppnÄ en grÞnn bÞrssuksess. VÄr nye folkeaksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Nel skyter fart opp Rt 8,59 opp +1.46%. Magisk at 8,50 er brutt. FĂžlg veien til den fete banken med Nel. NĂ„ kan dette rĂžske godt oppover. đ€ NĂ„ kommer vel Everfuel Europe eller Hybrit AB med kontrakter eller pĂ„fyll. KjĂžp nĂ„..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Rett opp pÄ Frankfurt bÞrsen og Pretrade 8,70 pÄ OSE. Kursen vil skyte fart oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Ca kl 15.00 bÞr vi feste sikkerhetsbeltene..... Hvis Nikola Motors Inc kommer med Warren Buffet pÄ eiersiden. Ja da blir det fest i Nel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
@nikolatrevor twitter dette: It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Nikola Motors Inc
Ingenting er forandret. Nel vil stige oppover forbi kr 9.. Jeg ler av de av dere dommedagsprofetier som kommer pÄ en drop. Det er de samme personene som ikke skjÞnner at alle FuelCell lastebiler har et batteri. Forskjellen pÄ idag, kontra igÄr, det er batteriet fra Nikola er forbedret med lavere vekt, lavere innkjÞpspris, og lengere rekkevidde. Nikolas FuelCell truck kan kjÞres pÄ batteri og Hydrogen. Alle FuelCell Trucks har et batteri. Dette er en nobrainer sak.
Ingenting er forandret. Nel vil stige oppover forbi kr 9.. Jeg ler av de av dere dommedagsprofetier som kommer pÄ en drop. Det er de samme personene som ikke skjÞnner at alle FuelCell lastebiler har et batteri. Forskjellen pÄ idag, kontra igÄr, det er batteriet fra Nikola er forbedret med lavere vekt, lavere innkjÞpspris, og lengere rekkevidde. Nikolas FuelCell truck kan kjÞres pÄ batteri og Hydrogen. Alle FuelCell Trucks har et batteri. Dette er en nobrainer sak.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Plogen123
20.11.2019 kl 06:46
4524
Fantastisk for Nikola & Nel dette. Ikke sĂ„ fantastisk for Elon Musk & co, som kanskje mĂ„ krype til korset Ă„ kjĂžpe seg inn i teknologien og endre sine batterier. Tror ikke det blir gratis for Ă„ si det sĂ„nn. GjĂžr godt for Nelâs investering i Nikola dette. Kommer til Ă„ skje masse spennende nĂ„ fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
agnostis
20.11.2019 kl 07:56
4384
Er der et problem at Milton fortsatt er diffus i forhold til Ä gi NEL konkrete ordre? Forskyver han sitt store prosjekt ytterligere inn i fremtiden i pÄvente av at det skal utvikles en ny type superbatteri. Han skulle ha satset tungt pÄ Ä fÄ rullet ut sitt Nikola One prosjekt nÄ med den batteriteknologi som foreligger. Kommer det bedre batterier senere, kan vel disse uten problem implementeres i truck-produksjonen. Han bÞr vel komme i gang produksjon sÄ snart det lar seg gjÞre, og ikke trekke det ut i pÄvente av nye og annerledes lÞsninger enn det konseptet som ligger til grunn for alle forhÄndsbestillingene han har mottatt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Ja det er i lĂžypa , vi skal opp og frem med Nikola
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Ja dette er gode nyheter. For kombinasjon som gjÞr at Nikola fÄr en rÄ rekkevidde. Alle FuelCell truck og biler er Hydrogen elektriske. @jonandrelokke @nelhydrogen bekrefter:Looking forward to continuing to work with @nikolamotor on the #energytransition and #zeroemission transportation. Both batteries and #hydrogen play key roles to make it happen!
Til alle dommedagsprofetier og nobraineres: Alle FuelCell biler og trucker har et batteri... Nel har bÞrsmeldt en milliardkontrakt fra 2018 med Nikola Motor Inc som innebÊrer at Nel skal levere varer 448 elektrolyserÞr for kr 9,4 milliarder til Nikola de neste 4 Ärene. Den nye fabrikken til Nel pÄ HerÞya er utsolgt de neste 4 Är. Nikola og Hybrit AB tar alle produksjonen i Norge. Nel har ogsÄ ny robotisert fabrikk i Herning (DK) og Nel har en stor fabrikk i Usa. (ProtonOnsite som Nel kjÞpte for kr 660 millioner) SÄ dette gÄr vegen oppover.
Til alle dommedagsprofetier og nobraineres: Alle FuelCell biler og trucker har et batteri... Nel har bÞrsmeldt en milliardkontrakt fra 2018 med Nikola Motor Inc som innebÊrer at Nel skal levere varer 448 elektrolyserÞr for kr 9,4 milliarder til Nikola de neste 4 Ärene. Den nye fabrikken til Nel pÄ HerÞya er utsolgt de neste 4 Är. Nikola og Hybrit AB tar alle produksjonen i Norge. Nel har ogsÄ ny robotisert fabrikk i Herning (DK) og Nel har en stor fabrikk i Usa. (ProtonOnsite som Nel kjÞpte for kr 660 millioner) SÄ dette gÄr vegen oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
fastinvest
20.11.2019 kl 09:45
4076
Det blir gÞy pÄ mandag Ä se om Topp 20 har Þkt igjen slik de har gjort uke etter uke. Vi fikk ett fall da Nikola lanserte sin EV Truck for en stund tilbake. Da fortalte de viktigheten med hydrogen og at EV Trucken var ment for byer mens hydrogen trucker for langtransport.
NĂ„ har de utviklet ett nytt batteri men sier igjen at hydrogen satsningen er som fĂžr.
Det er ingen som legger ut pÄ langtur med batteri. Det Ä kjÞre Tesla pÄ langtur er ogsÄ utfordrende.
Jeg tror topp 20 Þker sin beholdning og ser dette som en kjÞpsmulighet, caset er det samme som fÞr. Nikola skal bygge hydrogen nettverk for langtransport og NEL er leverandÞr. Trevor sa igjen hvor viktig NEL var i deres utvikling noe som burde vÊre svÊrt sÄ positivt
NĂ„ har de utviklet ett nytt batteri men sier igjen at hydrogen satsningen er som fĂžr.
Det er ingen som legger ut pÄ langtur med batteri. Det Ä kjÞre Tesla pÄ langtur er ogsÄ utfordrende.
Jeg tror topp 20 Þker sin beholdning og ser dette som en kjÞpsmulighet, caset er det samme som fÞr. Nikola skal bygge hydrogen nettverk for langtransport og NEL er leverandÞr. Trevor sa igjen hvor viktig NEL var i deres utvikling noe som burde vÊre svÊrt sÄ positivt
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Barthoma
20.11.2019 kl 10:05
3981
Gratulerer med enorm oppgang i NEL seneste Ă„ret, IKKE GĂ
DERE BLINDE pÄ at kursen skal hÞyere opp i himmelen (hvor den allerede er), Ved Ä vÊre realist kan en gevinstsikre deler, og ikke brenne fingrene av seg skulle det bli annerledes enn vi tror.. Til ettertanke.
Holder seg bedre enn fryktet.
Holder seg bedre enn fryktet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
SĂžrĂžya
20.11.2019 kl 10:18
3893
NEL trenger nÄ noe mer konkret fra Nikola. Det har vÊrt prat og prat og lite har konkretisert seg. At bÄde LÞkke og Milton gÄr ut og forsikrer pÄ hver sin mÄte det gode samarbeidet betyr relativt lite sÄ lenge faste kontrakter uteblir. Ikke rart kursen stuper. Vi fÄr minimalt med informasjon. Ikke en gang om uttestingen gÄr etter planen. Her er alt "wide open" for spekulasjoner i alle retninger. Noe vi tydelig fÄr demonstrert i disse dager.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Jeg tipper at bÄde Clearsteam Banking og Trevor Milton kjÞper nÄ Nel aksjer med begge hendene. Trevor Milton@nikolatrevor: Replying to @Janinegia1
On class 8 trucks, there are large batteries. 125 kWh - 250 kWh in order to absorb brake regen and offer buffer and extend to lifetime of fuel cell. This would reduce negative affects on MEA within fuel cell and extend range. It's a huge win for both FCEV and BEV.
Trevor Milton@nikolatrevor: Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
On class 8 trucks, there are large batteries. 125 kWh - 250 kWh in order to absorb brake regen and offer buffer and extend to lifetime of fuel cell. This would reduce negative affects on MEA within fuel cell and extend range. It's a huge win for both FCEV and BEV.
Trevor Milton@nikolatrevor: Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
AksjeRik
20.11.2019 kl 10:56
3715
Innlegget er slettet
Klovnen er vel du ?
Slike kommentarer er unĂždvendig . Skerp deg !
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Epona
20.11.2019 kl 11:05
3659
Enig. Synes Tigeren og andre kommer med mye matnyttig. Barnslig Ă„ kalle andre for kllovn fordi en ikke selv er enig i det som er skrevet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
har solgt meg ut. her svever alt. nye batterier som er 100% mer effektive. en prÞvestasjon som ingen vet om fungerer. etc etc. jeg vil avvente og se til det er mer stabilitet i aksjen. karnskje Nikola nÄ trenger kun 200 stasjoner, karnskje han ikke trenger det engang. hva skjer likksom. har de masseprodusert det nye batteriet og sett om det funker? hva skjer. vi alle vet at Trevor er svÊr i kjeften. er det riktig det han sier. her er det sÄ mange lÞse baller i luften at jeg forelÞpig ser pÄ fra sidelinjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Tusen takk Epona. Jeg og andre investorervenner valgte heldigvis Ä kjÞpe meg 50% opp pÄ droppen i gÄr 7,55 ble en flott inngang med nye friske kr 750.000,- inn i Nel. All inn. NÄ gÄr vi noen saftig fine bÞrsdager i vente. Rekkevidden er Nikola sine FuelCell/hydrogenelektriske trucks er Þkt med 50% i gÄr, etter nyheten om Þkt rekkevidde. Diesel is dead. Nikola gruser nÄ alle konkurrenter pÄ best rekkevidde, og vil lÞfte Nel kraftig oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
AksjeRik
20.11.2019 kl 12:16
3610
Jeg har tatt samme valg..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
AksjeRik
20.11.2019 kl 12:26
3626
Diesel er ikke dĂždt ? diesel er jo blitt bedre enn noe annet , har det ikke det da ?? Med den nye teknologien mener jeg..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Nikko
21.11.2019 kl 07:38
3538
Noen ganger er det lurt Ă„ ta en skikkelig sjefsavgjĂžrelse. Regner med at du sitter igjen med en solid gevinst :-))
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du mÄ logge inn for Ä svare
Kantarell
21.11.2019 kl 07:41
3531
Ser vi 8,5 tallet i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du mÄ logge inn for Ä svare
Nikko
21.11.2019 kl 07:51
3497
I gÄr spurte du om 8,80...
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du mÄ logge inn for Ä svare
Barthoma
21.11.2019 kl 08:05
3431
7,30-7,40 muligens ??? Har ikke Peiling faktiskt đ hĂ„per bare de «store» sitter stille og ikke begynner gevinstsikring đ€. High risk, high reward det er NEL det....
Lykke til.
Lykke til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du mÄ logge inn for Ä svare