NAS - Shortregister - Ny
Lager en ny tråd da den gamle ble så lang.
Over halve salgsvolumet i går var short.
Rapporterte shortede aksjer: 8 995 637 (6,56% av selskapet)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Over halve salgsvolumet i går var short.
Rapporterte shortede aksjer: 8 995 637 (6,56% av selskapet)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 20.01.2021 kl 20:21
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 12:40
3605
TomW skrev Ja jeg leser 698 millioner. Hva leser du?
Lagt ut regnestykket tidligere på HO. Du må korrigere for utlegg på kjøp av aksjer etter 2017. Det er faktisk liv å bruke hodet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
TomW
23.05.2019 kl 12:46
3592
Så når styret i HBK Holding anslo gjelden til å være på 698.748.187 kroner ved utgangen av 2018 så er ikke den nye gjelden for kjøp av aksjer i 2018 med i styrets beregninger. Det er jo spenstig.
Kjos og kise tegnet seg for totalt 441,5 millioner kroner under den siste emisjonen. HBK tegner seg for 396 mill. Av dette finansieres 156 mill med salg av rettigheter.
Gitt at resterende er finansiert med lån så er den nye gjelden med siste emisjon 938 mill. Bruker man fortsatt det forsiktige anslaget om verdier i HBK på 350 mill har da HBK belånt Nas aksjene med 26 kr.
Da har man ikke tatt med eventuelle andre verdier , som feks i Nofi andelen til Sneisungen.
Kjos og kise tegnet seg for totalt 441,5 millioner kroner under den siste emisjonen. HBK tegner seg for 396 mill. Av dette finansieres 156 mill med salg av rettigheter.
Gitt at resterende er finansiert med lån så er den nye gjelden med siste emisjon 938 mill. Bruker man fortsatt det forsiktige anslaget om verdier i HBK på 350 mill har da HBK belånt Nas aksjene med 26 kr.
Da har man ikke tatt med eventuelle andre verdier , som feks i Nofi andelen til Sneisungen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 12:58
3549
Oj. Du har tallene for 2018? Det ligger ikke i Brønnøysund som jeg kan se men sorry for min ignorans....
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
23.05.2019 kl 12:59
3544
Hvis økonomien til HBK er så bra, hvorfor lot de seg utvanne så mye i emisjonen da? Og attpåtil selge tegningsrettene med 30% rabatt til en de vet vil dumpe aksjene umiddelbart, Eller mener du at kjosern har fått mindre tru på brura selv?
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 13:07
3523
CFO Geir Karlsen og andre innsidere har ikke kjøpt aksjer etter kursfall. CFO har NULL aksjer. Mulig folk på HO vet bedre enn mannen som styrer finanser og budsjetter. Et godt tegn? Neppe...,..
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
TomW
23.05.2019 kl 13:12
3505
Ingen som har påstått at økonomien til HBK er så bra. Men det er mange, her inne, som påstår at den er ekstremt dårlig.
At de ikke kunne være med full ut på emisjonen er ganske åpenlyst. De hadde ikke råd til det, kanskje for å ikke sette seg i en posisjon hvor tvangssalg kunne bli en realitet?
Hvor den smertegrensen går vet jeg ikke, CC mener den er 30. Jeg tror den er lavere av det enkle faktum at vi ikke har den totale innsikten i HBK sin økonomi, ei heller i privat økonomien deres.
At de ikke kunne være med full ut på emisjonen er ganske åpenlyst. De hadde ikke råd til det, kanskje for å ikke sette seg i en posisjon hvor tvangssalg kunne bli en realitet?
Hvor den smertegrensen går vet jeg ikke, CC mener den er 30. Jeg tror den er lavere av det enkle faktum at vi ikke har den totale innsikten i HBK sin økonomi, ei heller i privat økonomien deres.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 13:16
3490
Vakkert!
"Southwest Airlines Can Fly High Again"
"Southwest Airlines Can Fly High Again"
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
23.05.2019 kl 13:19
3483
Du skal være bra desperat når du gir destruktive investorer som spetalen en gave på over 60 millioner fremfor å selge litt færre tegningsretter til markedspris.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
TomW
23.05.2019 kl 13:28
3445
Det kan man kanskje si. Antar en viss rabatt ved storsalg av rettigheter en normalt men over 50% er vel litt i høyeste laget.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
23.05.2019 kl 13:33
3426
Var bare 30%, teoretisk verdi 21,45, rabatt 6,44 og i overkant av 10 millioner rettigheter.
Tipper økonomien var nok på kanten at Kjos ikke hadde noe han skulle sagt og kreditorene bestemte alt.,
Tipper økonomien var nok på kanten at Kjos ikke hadde noe han skulle sagt og kreditorene bestemte alt.,
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 13:33
3423
Og mens vi små og større duster fyller sidene her med mye kødd, fyller Norwegian flysetene sine til trengsel. Det blir cash av slikt. Og det får vi nok se fremover i sommersesongen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
TomW
23.05.2019 kl 13:36
3416
Sant det, forvekslet den med emikursen jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 13:52
3380
Har du lest hva Ryanair, Finnair og andre flyselskaper har sagt om prispress i Europa? Tydeligvis ikke. Regn pp hva 3% fall i yield har å si på resultatene i NAS. Huff!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 13:54
3375
Og hvorfor har Thomas Cook kommet i problemer? Gjeld, prispress og svak booking. Et godt tegn? Tolk det hvor du vil
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 14:02
3348
20 May 2019
Absolutt nyttig å lese. Tror du virkelig at de vil utkonkurrere NAS? Å, nei, du.
Absolutt nyttig å lese. Tror du virkelig at de vil utkonkurrere NAS? Å, nei, du.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 14:04
3342
Nettop. Nylig!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 14:14
3315
De har ihvertfall alle forutsetninger med vesentlig lavere kostnader pr enhet og en betydelig sterkere balanse. Det er to veldig gode forutsetniger spør du meg....
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 14:14
3316
CC skrev Nettop. Nylig!!!!
Denne svir nok litt i dag?
"Agreement at Ryanair for Belgian cabin crew: 25% salary increase for lowest wages"
https://www.aviation24.be/airlines/ryanair/agreement-at-ryanair-for-belgian-cabin-crew-25-salary-increase-for-lowest-wages/
"Agreement at Ryanair for Belgian cabin crew: 25% salary increase for lowest wages"
https://www.aviation24.be/airlines/ryanair/agreement-at-ryanair-for-belgian-cabin-crew-25-salary-increase-for-lowest-wages/
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 14:14
3935
Men det er du vel ikke enig i?
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 14:20
3922
Jeg foretrekker som kjent norsk!
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 14:25
3907
Lufthansa gjør det ikke så verst de heller?
https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/lufthansa-improves-travel-experience-on-short-and-medium-haul-routes/
Og hva med NAS?
https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/lufthansa-improves-travel-experience-on-short-and-medium-haul-routes/
Og hva med NAS?
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 14:36
3867
Likte det veldig dårlig i dag. Fant ut å selge 4k av mine kjære NANO til fordel for 5k NAS. Bytteforholdet blei for bra.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 14:40
3855
Amerikansk statsrente faller til laveste på ett år. Det skal bli vanskelig for norske myndigheter å få til rentehevninger etter hvert? Kanskje det er gunstig å låne litt for å ta inn noen flere NAS?
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
CC
23.05.2019 kl 15:09
3816
Lykke til. Gå i Kjos fella
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 15:36
3776
Ingen innlån i går heller. 2 dager uten påfyll. Hvordan skal det tolkes?
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
solb
23.05.2019 kl 15:55
3740
Korken dyttes kraftig ned nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
09.06.2019 kl 10:32
3583
E24.no lokker med denne korrekte innledningen i dag bak en betalingsmur:
"Andelen som vedder på kursfall i Norwegian stiger kraftig. Jo flere som håper på verre tider for flyselskapet, jo sterkere kan aksjehoppet bli hvis det kommer positive nyheter om Norwegian. Her har shorterne brent seg før."
"Andelen som vedder på kursfall i Norwegian stiger kraftig. Jo flere som håper på verre tider for flyselskapet, jo sterkere kan aksjehoppet bli hvis det kommer positive nyheter om Norwegian. Her har shorterne brent seg før."
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Norwegian sier til E24 at de ikke kan kommentere økningen i antall shortposisjoner i markedet.
Selv om de største nyhetene rundt oppkjøp har lagt seg, er Norwegian fortsatt et selskap som følges med argusøyne. Mange forventer at det kommer nytt om veien videre fra Norwegian. Om flysalg. Om joint venture. Om et bud. Om en emisjon. Alle kan gi store utslag i kursen.
Dersom det kommer nyheter om Norwegian, kan de mange pessimistene i selskapet hjelpe til å drive kursen til himmels.
https://e24.no/pluss/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/shortboom-i-norwegian-slik-kan-veddemaalene-ende-i-en-skvis/24635963
Selv om de største nyhetene rundt oppkjøp har lagt seg, er Norwegian fortsatt et selskap som følges med argusøyne. Mange forventer at det kommer nytt om veien videre fra Norwegian. Om flysalg. Om joint venture. Om et bud. Om en emisjon. Alle kan gi store utslag i kursen.
Dersom det kommer nyheter om Norwegian, kan de mange pessimistene i selskapet hjelpe til å drive kursen til himmels.
https://e24.no/pluss/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/shortboom-i-norwegian-slik-kan-veddemaalene-ende-i-en-skvis/24635963
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
zuba
09.06.2019 kl 13:11
3447
Kunne ikke limt inn hele artikkelen er du snill? På forhånd takk
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Man kan lett se for seg en short skvis som beskrevet i artikkelen. Det vil være veldig uklokt å fnyse av de signalene som ledelsen i Norwegian har gitt ang. fokus på inntjening fremfor vekst. Det er klart Kjos gjengen er meget ukomfortabel med slik situasjonen har vært, og de har tatt nødvendige grep. Det viste seg allerede med trafikktallene for mai.
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
Spørsmålet blir fra hvilke nivå de begynner å dekke seg inn eller hvilke nyhet som utløser. Begynner en kommer sikkert flere etter. Man antar inndekning vil ta rundt tre dager ved en evt shorts skvis og vil garantert løfte kursen betydelig. Kanskje dobling og vell så det.. Spesielt MARSHALL WACE LLP er størst med shortposisjon Pr. 03.06.19 4,03%. Følg med disse
Redigert 20.01.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare