GIG - Ledelsen

Slettet bruker
GIG 28.05.2019 kl 11:28 3481

En mer usynlig og utydelig ledelse skal man lete lenge etter

altså jeg har tro på gambling, teknologi og sky, MEN det har intet med ledelsen å gjøre, det er mer tidevannet. kan vi ikke for guds skyld få en ny ledelse som faktisk har tillit i markedet ?

ingen her inne som er kritisk til dem? Eller for å gjøre det litt mer spennende , er det NOEN her inne som faktisk mener de gjør en god jobb ?
Redigert 19.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 11:37 3464

personlig tror jeg ikke kursen vil gå opp igjen med samme ledelse som styrer skuten. Og ja, jeg har aksjer og har hatt i 3 år
Fjøsnisse
28.05.2019 kl 14:52 3366

Dagens laveste: 9,71,-. 0,971 øre gammel kurs (før spleis).

Vi må helt tilbake til månedsskiftet mars/april 2015 for å finne like lav kurs. GIG omsatte for EUR 17,8 millioner (av hva jeg kan finne, rett meg om dette er feil) i HELE 2015. Altså halvparten av hva de gjør i kvartalet nå. Da må det være lov å spørre seg, hva i all verden er det som skjer?

Fjøsnisse
28.05.2019 kl 14:55 3359

Det er jo den samme ledelsen som fikk aksjen opp til 6,40 i ikke så fjern fortid.
Warom
28.05.2019 kl 15:05 3332

Det har jo skjedd en del med antallet utstedte aksjer siden den gan. Mer fra memorandum den gang:

"Based on the trading price of the Share on 15 February 2015 (NOK 1.34) the transaction values GIG at
NOK 389-556 million, depending on the extent to which the variable consideration shall be paid."

....nå er vi jo ca dobbelt opp av den MCAP'en, men for å si det forsiktig, så har det jo skjedd en vanvittig utvikling siden den gang(tenker da på vertikalene). At vi nå skal være verdt det vi er nå synes jeg er "bemerkelsesverdig" det siste tatt i betraktning. jeg tror vel at når vi snakker om fremtiden(og det skal vi jo) så snakker vi om verdier som mer enn godt nok slår hvor vi er nå. I mellomtiden ser det ut som om at det bare å "seigpines". Det spørs vel om det ikke "i fremtiden" blir en liten "den som ler sist ler best" der de som kjøper rundt nivåene nå....."ler både sist og best".
Bobby Dobolina
28.05.2019 kl 15:21 3291

Alltid reflektert i analysene dine Warom, men utfordringen nå er at innlegget ditt kunne vært publisert for noen måneder siden (kun justert mcap) og allikevel er vi halvert siden da. Helt umulig å si hvor dette stopper, vi er allerede på komplett ulogisk verdsettelse, kan sikkert bli enda verre....eller bedre. GiG er lotto.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 15:21 3288

absolutt. men det var før markedet ble kjent med ledelsen + alt ble gjort med oppkjøp. Nå kjenner derimot markedet ledelsen.... og det går derfor som det gjør pt.
Warom
28.05.2019 kl 15:45 3244

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
For å være helt ærlig, så har du helt rett der. Det betyr jo ikke at jeg IKKE får rett med tanke på fremtiden herfra...eller?
Warom
28.05.2019 kl 15:47 3237

Helt riktig, og det gjorde jeg nok også. Jeg har "gitt opp" aksjen slik den oppfører seg nå. Venter heller på "bedre tider".
Warom
28.05.2019 kl 16:26 3173

Den SA'en var jo helt vill. Her er det omsatt 320k før SA og så går det 630k i SA
Warom
28.05.2019 kl 16:28 3167

Man kan jo tenke litt på denne(håper jeg) ;)

"The Annual Meeting also resolved to authorise the Board of Directors to buy back already issued and outstanding shares in the company and to dispose of such shares, all on such terms as the Board of Directors may deem fit. The company’s total holding of its own shares may not exceed 10% of the outstanding share capital of the company at any time. Acquisition of own shares may take place on NASDAQ Stockholm and Oslo Børs, during the period until the end of next Annual Meeting of Shareholders."
thewire
28.05.2019 kl 16:58 3094

Da er årelatingen over for min del i GIG. Solgte siste del av GIG-aksjene i dag for å realisere et 7-sifret tap.

Kjenner jeg flaksen min rett, så kommer vel kursen til å gå i taket de nærmeste dagene. Tror like vel ikke det kommer til å skje når man ser på utviklingen den siste tiden. Signering av ny tier-1 skulle gi kursen et løft, men så leser man at det ikke er forventet å gi et positivt bidrag før ut i 2020. Føler jeg har lest det før, det blir nesten litt som med Liverpool, "there is always next year". Det som burde være gode nyheter, preller av som vann på gåsa. Jeg tror ikke vi kommer til å se en positiv endring i kursen før GiG faktisk begynner å levere solide tall. Tiden for å bli "wowed" av store ord, er definitivt forbi.

Det kan nevnes at GiG Games lanserte en ny spilleautomat for et par dager siden, kalt Midnight Madness. Jeg har testet den ut, og tror dessverre ikke denne heller blir noen suksess. Den blir rett og slett for kjedelig i dagens marked. Prøv den selv og jeg tipper du er lei etter 5 minutter. Når kvaliteten er så lav, så stiller jeg meg spørsmålet om hva som er poenget. Jeg skjønner godt konseptet at man ønsker å eie alle deler av verdikjeden, men når produktet ikke er godt nok, så blir effekten stikk motsatt.

Kjøpet av Betit står også igjen som en gedigen feilvurdering. Her betalte man mye, for noe som senere har blitt nedskrevet til omtrent ingenting.

GiG er fortsatt verdsatt til 918 mNOK. En rimelig stiv pris for et selskap med et stort lån som ikke er avklart, eiendeler som smuldrer opp, produkter som ikke er gode nok (GiG Games), og "tier 1" kontrakter som ikke generer solide inntekter.

Jeg har vært forelsket i aksjen siden jeg kjøpte de første aksjene til under en krone, det ble en dyr forelske. Jeg kommer forstatt til å følge selskapet, og om de en gang skulle klare å snu skuta å begynne å levere solide resultater, så står jeg klar til å gå inn igjen, men tror fort vi snakker 2020 før det blir tilfellet.
Redigert 28.05.2019 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 16:58 3090

I mitt bilde lå det igjen ønske om å kjøpe ytterligere 233.000 aksjer til kr 10.20 etter sluttauksjonen.
Warom
28.05.2019 kl 17:36 3026

For å (igjen) være helt ærlig, så forstår jeg deg meget godt thewire;
Dette har vært en "masakre" som vel de færreste kunne forutsi. Jeg er jo også en av de(som du) som har vært svært "forelsket" i denne aksjen, og jeg fikk jo forsåvidt godt betalt fra godt under kronen og oppover(der jeg jo solgte en god del). Ble dessverre med på nedturen med resten av beholdningen og min holdning har jo hele tiden vært at "dette ordner seg"(noe det jo absolutt ikke har gjort så langt).

Jeg håper virkelig du kommer deg inn igjen når det forhåpentligvis snur(det fortjener du og alle som har hatt troen over så lang tid). Jeg har stor sympati med alle som nå ligger i store tap(noe "noen andre" her inne tydeligvis ikke er i besittelse av) og ingen ting hadde gjort meg så glad som om at ledelsen klarte å få "snudd skuta" og gitt alle tålmodige GIG aksjsnonærer det de hadde fortjent.....en fin fin gevinst. Det er heller ingen som er "så rammet" som ledelsen/styret når deg gjelder papirtap, de har nok akkurat like lyst på(og tro på) en framtid som ser helt annerledes ut enn det siste godt og vel året.

Jeg tror de får det til, men de kan ikke la seg "styre" av aksjekursen, de må jobbe i den retning de mener er riktig for mer langsiktige verdier for aksjonærene.....og det er jeg faktisk overbevist om at de gjør(og får til).
Redigert 28.05.2019 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Dealsen
28.05.2019 kl 18:36 2939

Waron, jeg er enig i at de selvsagt ikke kan la seg styre av aksjekursen. Når det er sagt, så er aksjekursen et symbol på noe mer enn kroner og øre. Det er i tillegg fravær av omsetning. Det vil si at det er svært få som finner aksjen interssant, selv om den er "billig". Jeg tror ikke man kommer unna av at det ikke er nok tillit igjen til at denne skuta blir "snudd av seg selv". Uavhengig av om ledelsen og styre jobber til det beste for aksjonærene. Jeg tror styret må stille seg selv noen vanskelig spørsmål og muligens tilhørende vanskelige valg. Slik det er nå så fungerer det ikke.
Warom
28.05.2019 kl 18:55 2904

Ikke vanskelig å være enig i det Dealsen;
Det fungerer virkelig ikke slik det er nå(og da tenker jeg ikke på organisasjonen). Aksjekursen er jo ett mer enn godt nok bevis på det. Det er ingen som helst interesse i markedet og 5-600k kan senke kursen med 100M. Det snur ikke av seg selv(og der har jo ledelse og styre ett medansvar). Det må bevises at selskapet også vil klare å levere en bunnlinje i tråd med forventningen. Det må en vel ganske så klart si at det har man ikke. Når da kursen styres på forventninger(slik den jo gjorde før nedgangen begynte) så sier det seg vel selv at også ledelsen har fått seg "en smekk". De analysene vi så for ett par tre år siden var jo ikke bare basert på hva noen enkeltstående analytikere mente, de var også basert på "input"(noe analyser ofte er) fra de som "skulle vite".