WRL - Seineste analyse - Peel Hunt

Slettet bruker
WRL 10.11.2017 kl 21:37 36475

London-baserte Peel Hunt (peelhunt.com) tok opp dekning av WRL den 18 okt. og skriver mye positivt i sin 29-siders analyse. La oss plukke ut essensen. Kanskje blir den med det litt lettere å forstå?

Powering up a nation
By providing long-term visibility on both production and cash flow growth, Wentworth is differentiated versus its peers. Over the next 18 months, the Mnazi Bay gas field in Tanzania will enable rapid deleveraging of the balance sheet and will add support to the equity. In addition to the core producing asset, significant exploration/appraisal upside exists in both Tanzania and Mozambique that could add substantial new resource and provide further NAV upside.

Since Mnazi Bay was brought online in Q315, production has increased to c50MMcf/d (>60MMcf/d currently, FY17 guidance 45-50MMcf/d) and in the short-term the aim is to increase this further towards 70-80MMcf/d in 2018. Beyond this it is expected that continued demand growth for gas-fired power generation will see production continue to rise, enabling Mnazi Bay to deliver PHe 110MMcf/d gross production in 2019. It is worth highlighting that geologically, Mnazi Bay’s gas reservoirs are capable of delivering these volumes from the existing well stock. This is an important point as it means no more significant capex is required in order for Wentworth to double production from current levels.

In addition to Mnazi Bay, Wentworth also holds an 85% operated interest in the onshore Rovuma concession, Mozambique, which contains the potentially material Tembo oil and gas discovery (20p/sh risked). Efforts are currently focused on securing a farm-in partner in the months ahead to help fund the drilling of a high-impact appraisal well in 2018. In our view, a successful outcome that proves Wentworth’s geological model could add incremental NAV in excess of the current market capitalisation.

Investment case
Wentworth Resources is an exploration and production company currently focused on producing PHe c16MMboe of remaining entitlement natural gas reserves from its Mnazi Bay field in Tanzania. In addition, efforts are also focused on working towards the likely 2018 appraisal of a potentially significant gas and liquids discovery in the onshore Rovuma Basin, Mozambique.

With a long-term gas sales contract in place, all of the major capex items now behind it and with the field likely to be in commercial production for the remainder of the licence term which expires in 2031, Mnazi Bay is the asset that currently defines the company and differentiates it versus peers.

Once Mnazi Bay is at plateau production, our modelling of the current 2P reserves base shows the field will generate free cash flow of >$20m/pa out to 2022. Beyond this it is our expectation that additional prospective resources will be discovered and tied-in, thereby extending plateau production beyond the 2P profile shown below.

Strategy
Wentworth aims to be a low-cost developer and producer of gas in Tanzania by delivering gas into existing infrastructure for sale downstream to industrial and power off-takers. Importantly, with significant spare capacity in the trans-national gas pipeline, Wentworth is ideally positioned to feed growing regional and national gas-fired power demand.
In addition to a stable production base, Wentworth will also look to add value via its prospective exploration and appraisal assets also located in the Rovuma Basin in southern Tanzania and northern Mozambique.

Receivables repayment to bolster cash flows
As a result of past development and operating costs at Mnazi Bay paid for by Wentworth on behalf of TPDC, a $35m long-term receivable had been accrued. By December 2016 this had been reduced to $27.1m and to $23.7m by end June 2017. We estimate that between 2017-19 Wentworth will benefit from a disproportionate share of production cash flows in excess of its PSC entitlement to eliminate the TPDC receivable and accelerate the pace of deleveraging.

A key point to highlight here is that due to the way in which the receivable is recovered, there is in our view a low risk of none recovery. More precisely, we understand that Wentworth’s Mnazi Bay operating partner, Maurel et Prom, gets paid directly from the buyers of the gas for 100% of the gas sold from the Mnazi Bay JV; Wentworth is then paid by Maurel et Prom its PSC entitlement revenue.

Maurel et Prom and Wentworth receive TPDC’s PSC entitlement revenue, which is split roughly 80/20 in favour of Wentworth until the receivable is eliminated. The impact on Wentworth’s cash flows is therefore disproportionately positive in the early years of Mnazi Bay production. Based on current and forecast production levels, our expectation is that the receivable will be eliminated entirely by end 2019.

WRL er definitivt "Den lekreste dama i gata" og hun blir bedre og bedre for hver dag.

:-)

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 19:37 18024

Ting er ikke som før her på HO. Før i tiden kokte HO uken rundt.

Nå er det metoo som herjer og menn har blitt redde. HO består av som kjent av bare menn.







Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 19:41 18032

Hei snabelstoff

Kan du stave?

Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 19:45 17875

Okey

Jeg prøver alltid å være positiv til nye ting men dette nye forumet er ræva! Jeg har meg noen pils ikveld pga. jobbing i helger og syns dette er rett og slett piss. Det er jo så uoversiktlig i fylla at det nesten ikke går an. Har administrator tenkt på oss som drikker i det hele tatt?

Jeg bare spør.

Skal HO i framtiden bare bestå av edru personer med "fornuftige" ting å si?

Hæææ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 20:25 17826

NYTT KURSMÅL!

Viser til tidligere innlegg:
__________________________________________________________________________________________________________________________
Jeg tipper herved at kursen i wrl, julaften 2017, vil være kr 3,90. Siste handledag før nyttårsaften, kr 4,-.

Merk dere at jeg ikke har tatt Tembo i betraktning. Dette fordi Tembo for meg, bare er en forundringspakke. Noe som aldri har vært grunnlag for min investering i selskapet
_________________________________________________________________________________________________________________________

Mitt nye kursmål er på bakgrunn av Q3 og dagene etter å ha følgt markedet på sidelinjen.

Kurs julaften 2017, tipper jeg å bli kr 2,70 mens siste handledag før nyttårsaften, kr 2,30,-.

Mitt nye kursmål begrunner jeg i nye forsinkelser mht. innbetalinger, ingen partner på Tembo, forsinket oppkoblinger til MB og ikke minst usikkerheten som har blitt skapt rundt flyttingen av selskapet.

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 20:40 17496

Josik

Kødder du eller er du sinna?

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 21:01 17372

Hei igjen

Jeg husker i sin tid hvor jeg påpekte at wrl er en rimelig komplisert aksje å tilnærme seg. Spesielt om man er alene og uten f.eks. megler. At man fanger ikke aksjer som wrl utenom HO og lignende aksjeforumer. Josik derimot parerte meg og viste til hva som var planlagt fra selskapet og ikke minst regnearket sitt. Han så da helt bort fra hva vi vet idag mens at han fortsetter å følge utviklingen og argumentere.

Videre har man lest her på HO at en haug med aksjonærer ønsker å sparke deler av ledelsen. Dette har pågått uavbrutt og siste var "brumlemann" som i sist uke skrev følgende: "Derfor er det en fordel å fjerne en "fossil" leder og få inn mer dynamiske folk".

Kiss my ass!

Gjennom hele min reise i wrl iløpet av 2 år har jeg bivånet medaksjonærer som alt for ofte uttrykker mistilitt til ledelsen. En ledelse som har stablet på beina, et selskap som idag er unikt og helt fantastisk.

Men aldri glem at Wrl er komplisert og består av mange parametre. Det verste parametreet er om vi skal stole på at selskapet får betalt i framtiden.
____________________________

Ledelsen i selskapet har etter alle forutsetninger levert og fortsetter å levere, så det holder. Lønninger er derfor vel fortjent, ikke minst i forhold til mulig oppside som er lagt til grunn. En oppside som er helt utrolig men som selskapet ikke lenger kan kontrollere.

Wrl fortjente derfor stående trampeklapp fra alle sine aksjonærer november 2015.

Nå er det Tanzania som må levere.

Adele

https://www.youtube.com/watch?v=fk4BbF7B29w&list=RDfk4BbF7B29w&t=3

Er ikke dette en fantastisk låt?

https://www.youtube.com/watch?v=fk4BbF7B29w&list=RDfk4BbF7B29w&t=3

Ofte har jeg tenkt om jeg kunne skrive noe som dette. At hva dette ville hatt av betydning for meg. At jeg kunne nærmest garantert at dette ville bli en hit og gi millionutbetalinger. Tenk dere?

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
gølle
22.11.2017 kl 21:55 17406

Jeg vet at det er litt sånn sårt å klage på innlegg som dette fyllapratet. Men kjære Symphony det er da plenty sosiale forumer du kan gjøre den slags om ikke her. kanskje du kunne ta deg en tur ut, unnskjyld om du ikke kan. Men dette blir plagsomt synes nå jeg da. Men jeg kan gjerne møte deg på et annet forum som er mer passende for dine innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 22:01 17402

gølle

Et rop om hjelp pga. fallende aksjekurs!

Hvor mener du at jeg kan gå for å få hjelp slik at frykten avtar? Kona f.eks. hater aksjemarkedet og vil ikke høre. Jeg har ingen å snakke med.

Når dette er sagt mener jeg hvert ord jeg har skrevet ikveld. Wrl består av en haug med aksjonærer som ikke godtar utviklingen og derfor angriper ledelsen. Dette har irritert meg siden jeg entret aksjen for over 2 år siden. Josik derimot er utelatt og som jeg håper forstår ironien mens at han ser poengene mine.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 22:20 17375

gølle

Du er ny aksjonær i wrl?

Du strutter med andre ord, av optimisme og alt som følger med. Gleder deg som en guttunge til å bli rikere og er det ikke herlig? Følge med på alt som kommer ut og ikke minst fra slike som meg. En dust som meg?!!

Er det ikke herlig.

Du skal vite at meg har "skaffet" 5 nye langsiktige aksjonærer til wrl iløpet av tiden jeg har sittet i selskapet. Masse diskusjoner har blitt gjort mens alle sitter. Du skal være glad for at det finnes slike som meg som alltid er klar for diskuskjon istedenfor den tause massen som ofte finnes. Aldri glem at fåtallet gidder å svare deg når du henvender deg til de for eksempel på dette forumer. Jeg derimot, kommer alltid å gi deg et svar om du ønsker.

Ikke svar om du nødvendigvis ikke ønsker det. Svarer du derimot kan jeg garantere å følge opp etter hvert. I motsetning til mange andre her på forumet. Spesielt disse som vil avskaffe ledelsen.

Lykke til oss :-)

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
gølle
22.11.2017 kl 23:47 17297

Så Så ta det helt med ro nå. Etter som tiden har gått er denne aksjen også i det korte bildet blitt veldig spennende. Det kommer til å skje veldig spennende ting allerede fra første kvartal 2018 og gjennom hele året. jeg har også skaffet en to eller tre nye aksjonerer. Je g pleier ikke anbefale aksjer til andre folk. Det blir for flaut vis de taper på det. Men WRL tør jeg å anbefale. Har aldri følt meg så trygg på noe som denne. Og nå er vi begynnt på oppløpsiden. Og det skjønner vel du som har vert med så lenge. men jeg har også vert med en stund.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2017 kl 23:52 16354

gølle

Okey då men hvorfor er du så sinna på meg?

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
kveithau
23.11.2017 kl 00:28 16195

Symphony:
"Kan vi ikke finne på noe og krangle om?"

Josik:
"Det heter "å krangle om". Lær deg norsk."

Er du sein, Symphony eller er det alkoholen som sløver deg ned!!??
Her oppfordrer du til å finne noe å krangle om, Josik gir deg akkurat det, men det skjønner ikke du!? :) :) Strålende!
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2017 kl 00:48 16311

kveithau

Jeg er skikkelig sein. Av og til lurer jeg på om at jeg er slik jeg burde være. Spesielt når ikke mennesker gidder å følge opp videre. Er det slik at kveldene plutselig har blitt så travle at et eneste svar ikke får tid? Er det bake kaker og at julen nærmer seg.

kveithau

Jeg trenger ikke å minnes eller følges opp av hverken av deg eller andre. Jeg står helstøtt alene.

Mvh

Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
40something
23.11.2017 kl 09:18 16018

Det begynner å bli kjedelig forutsigbart nå med disse små nedsalgene til 2,85 for å allikevel slutte over 2,90. Jeg ser ikke ponget i det. Men det er vel traderens vanlige mønster hver dag skal man lage bokslutt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
alph
23.11.2017 kl 09:34 15987

Jeg trodde strengt tatt dette var i boks for lenge siden.

http://www.nta.ng/news/20171122-dangote-tanzania-reach-gas-deal/

Tanzania and Dangote Cement have reached a deal on the supply of natural gas to the firm’s manufacturing plant in the country after negotiations stalled over prices, Tanzanian President John Magufuli

The 500 million dollars cement factory in the southeastern-Tanzanian-town of Mtwara, set up last year with an annual capacity of three million tonnes, runs on expensive diesel-generators and has sought government-support to reduce costs.

The plant was shut down recently on account of high energy costs and erratic power supply by the Tanzania electricity company.

According to the CEO Harpreet Duggal, the company Diesel generators push up their cost of operations.

To cut costs, the company wanted the supply of natural gas.

But the negotiations had stalled with the state-run Tanzania Petroleum Development Corporation (TPDC) saying the company was seeking “at-the- well prices”.

After meeting Aliko Dangote, the company’s chairman who is Africa’s-richest-man, Magufuli blamed unspecified middlemen of interfering with supply-plans and said the issue has now been resolved with gas-supplies to be sold at a “reasonable” tariff.

“They (Dangote Cement) will now buy natural gas directly from the state-run TPDC instead of going through middlemen,” Magufuli told journalists after the meeting.

He did not give details on the new tariff.

Dangote, Africa’s-biggest-cement-producer, has an annual production-capacity of 43.6 million tonnes and targets output of between 74 million and 77 million tonnes by the end of 2019 and 100 million tonnes of capacity by 2020.

The company plans to roll out plants across Africa. In Tanzania, Dangote is seeking to double the country’s annual output of cement to six million tonnes.

The country announced in February that it had discovered an additional 2.17 trillion cubic-feet (tcf) of possible-natural-gas deposits in an onshore-field, raising its total estimated recoverable-natural-gas reserves to more than 57 tcf
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
d12m
23.11.2017 kl 10:17 16063

Og det er vel også. Linken din er bortimot en kopi (ord for ord) av det som ble skrevet i desember ifjor
https://www.reuters.com/article/us-tanzania-dangote/tanzania-nigerias-dangote-reach-natural-gas-supply-deal-idUSKBN13Z0KC
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Mdg1
24.11.2017 kl 08:43 15638

Da er det black friday. WRL selges fortsatt med 70% rabatt. Løp og kjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
pluto
25.11.2017 kl 12:35 15570

Peel Hunt skriver:
Valuation and recommendation: Our valuation for Wentworth considers a DCF
analysis of Mnazi Bay (£89m or 47p/sh) adjusted for G&A and balance sheet
items to give a Core NAV of £72m, equivalent to 39p/sh. In addition, we add a
risked evaluation of the Tembo structure in Mozambique’s onshore Rovuma
Basin to arrive at an overall Risked NAV of £110m, or 59p/sh. Assuming
production ramps up to expectation Wentworth is currently trading on 4.9x
2018E EV/EBITDA, falling to 1.5x 2019E. We initiate coverage with a Buy
recommendation and set our target price at 40p/share.

Ev/ebidta snittet for 330 oil og gass E&P selskaper i USA, er 16,75
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
altin
25.11.2017 kl 15:39 15353

SATURDAY, NOVEMBER 25, 2017

"Premier to Tanesco: speed up operations to connect all Tanzanians to national grid"

http://www.thecitizen.co.tz/News/1840340-4202310-format-xhtml-y2ibtb/index.html
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
40something
25.11.2017 kl 22:13 15387

Peel hunt 40p= ca 4 kr. Hva er det for noe? Man kan jo og finne på og si at Statoil har kursmål på 90 kr uten at det har noen betydning for aksjonærene. Hva er egentlig vitsen med meglerhus som leser inn seg 1-2 timer og finner kursmål som er så langt under 8-9 kr som kursen stod i når ikke wrl var annet enn en drøm. Det er et hån. Hvis noen meglerhus ikke ser wrl som noe annet enn det som en utvikling av en kvartalsrapport, så hvorfor bry seg om å legge inn et kursmål? Muligens for å skaffe seg rimlige aksjer.
Nei, det er helt utrolig hvor vi i dagens nettsamfunn kan være så blind for selskap som er underpriset slik wrl og likså overpriset som Stl. Olje er ikke ATH i et globalt marked, mens Stl er priset opemot det samme. Og det kun grunnet sannsynlig av at det er et hav av fond og større eiere som ikke ser andre muligheter å forvalte formue enn i et selskap som har likviditet nok for å kunne komme seg ut av hvis nødvendig.
Aksjemarked ass....
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 22:51 15235

I følge Tanesco vil 1. turbin ved Kinyerezi II starte opp den 7. desember.

... where according to Acting Public Relations Manager TANESCO, Leila Muhaji, the pace of construction satisfactory and that in the first step TANESCO intends to incorporate the amount of electricity Megawati 30 on the National Grid by December 7, 2017 and thus increase the amount of electricity on a journey to get electricity ....

https://fullshangweblog.com/home/2017/11/25/umeme-megawati-30-kuingizwa-kwenye-gridi-ya-taifa-desemba-7-2017-ni-kutokana-na-kasi-ya-ujezni-wa-mitambo-kinyerezi-ii/

Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2017 kl 17:01 15033

Dersom ting går i henhold til forecast fra Dangote og Tanesco, vil etterspørselen øke med rundt 50 mmscf/d bare i løpet av de neste 6 mnd.

Q1 - Dangote Cement Power Plant, 6 mmscf/d
Q2 - Dangote Cement Kilns, 8 mmscf/d
Desember - Kinyerezi II, 1 turbin, 6 mmscf/d
Januar - Kinyerezi II, 2 turbin, 6 mmscf/d
Februar - Kinyerezi II, 3 turbin, 6 mmscf/d
Mars - Kinyerezi II, 4 turbin, 6 mmscf/d
April - Kinyerezi II, 5 turbin, 6 mmscf/d
Mai - Kinyerezi II, 6 turbin, 6 mmscf/d

Sum: 50 mmscf/d

Legger vi til siste oppgitte leveranser på over 70 mmscf/d, kommer vi opp i 120 mmscf/d. Dette antas å være rundt det maksimale av hva WRL's 5 brønner i Mnazi Bay klarer å levere.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
26.11.2017 kl 17:15 15128

Har du et reknestykke josik anngående prisingen av selskapet ved full produksjon av disse,en må nå få noe høyere tp også ettervært nå som leveransen øker .
Er litt snodig vi ikke har sett noe mer interesse enn d har vært omsettningen er jo latterlig lav for tiden.


Y
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2017 kl 17:58 15138

Ved full produksjon priser RPS selskapet til drøye $180m (NPV10). Dagens mcap er på drøye $60m. I tillegg kommer ev. verdier av prospekter i Tanzania og Mozambique som KAN være formidable.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
26.11.2017 kl 18:02 15163

Takk,da kan d jo bli trivlig fremover.


Y
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
alph
27.11.2017 kl 13:32 14708

Er klar over at det er epler, pærer og lek med tall, men det er så tørt her i dag så kan det alltid nevnes.
Statoil kjøper i dag Totals andel i Martin Linge og Garantiana for rett under 12 mrd kroner. Totals andel av anslåtte utvinnbare ressurser er rundt 175 millioner fat olje og gas (51% av 300 mill og 40% av 50-70 mill fat) Eller grovt 8 dollar fatet.

Skulle P50 anslaget på Tembostrukturen stemme, så sitter altså lille WRL på 85% (per i dag) av 219 millioner fat. Er klar over at utvinnbare ressurser er noe annet (grovt regnet 1/3?). Det kan også være at det ikke er kommersielt utvinnbart i det hele tatt. Men det kan selvsagt også være større. Det husker vi jo fra de første boringene på Aldous Major/Avaldsnes feltene (Johan Sverdrup) Estimatet før boring var 100-400 millioner, i dag 3,3 mrd. fat.

Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
29.11.2017 kl 10:15 14325

Nå som kjøper/selger ikke oppgis ved handel lenger er det ypperlige muligheter til å tre stille inn i en aksje uten at kursen blir kjørt opp / selge seg stille ut uten at andre panikkselger. Det vil spesielt merkes i en ilikvid aksje som WRL. Månedlige oppdateringer av topp 20 blir mer spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Mdg1
29.11.2017 kl 10:32 14302

Jeg har kjøpt bittelitt mer aksjer. Nå lener jeg meg tilbake og venter på at det kobles til nye kunder og produksjonen kommer først til 100Mcf, så 150Mcf og til sist opp mot 200Mcf. Da selger jeg. Så håper jeg at Tembo kommer på veien og blir bra. Litt usikkerhet der pga stridigheter i regionen, men det løser seg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Worth
29.11.2017 kl 10:38 14294

Stille som i graven for tiden, men den kommer nok. Kommer WRL til å melde noe når første turbin på Kinyerezi II er koblet opp tro?
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Kingen
29.11.2017 kl 10:47 14290

Allerede neste uke kan Kinyerezi 2 være i gang hvis alt går etter planen. Og nytt trinn kommer hver måned fremover på K-2 frem til sommeren. I tillegg skal Dangote i gang over nyåret.
Jammen ikke mange mange månedene til det blir et luksus problem hvordan produksjonen skal økes på Mnazi bay, når de 5 brønnene leverer for fullt.

Blir spennende å se om det snart skjer noe med Tembo. Tror ikke eventuelle interessenter lar seg skremme av noen konflikter. Ikke noe nytt i denne bransjen med operasjoner i konflikt utsatte områder. Vi får tro at dette løser seg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Jagt
29.11.2017 kl 10:48 14275

Hadde håpet på en ny innbetalingsmelding. Ville vært et godt signal om at betalingene fortsatte å komme til faste tider pr måned.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
alph
29.11.2017 kl 11:06 14371

Jeg tviler på at WRL kommer til å melde det. Vi må eventuelt vente til operasjonsoppdatering.

For spesielt interesserte, så kan det jo være verdt å følge denne Twitterkontoen til de som bygger Kinyerezi II: https://twitter.com/CSIEnergyGroup
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
mikkelschmidt
29.11.2017 kl 11:19 14348

At the date of the press release TPDC has initiated payment for the October 2017 gas sales invoice totalling $2.6 million cash net to Wentworth.
Det blev også nævnt på CC, at de havde fået bekræftelse på betaling var på vej igennem bank systemet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2017 kl 14:11 14093

Solo Oil som er deleier av brønnen KN-1 på Songo Songo har hatt webinar. Der ble det opplyst at de ikke vil få opp produksjonen fra brønnen på "noen måneder".
"KN1 gas pressure issues still not resolved and could be some months before they are"

http://www.lse.co.uk/ShareChat.asp?page=1&ShareTicker=SOLO

Det betyr at de ca. 15 mmscf/d som brønnen tidligere leverte vil bli tatt fra Mnazi Bay i flere måneder framover. MEGET bra . 15 mmscf/d utgjør netto rundt $1m / kvartal til WRL.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
29.11.2017 kl 14:50 14024

WRL skuffer inn penger, gassleveransen vil øke inneværende måned og hver av de neste 6 månedene, kun et låneforfall i Q4. I tillegg kan en melding om farm-out av Tembo komme når som helst.

Alt er veldig positivt, med unntak av det viktigste, aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
The Pirate
29.11.2017 kl 14:52 14170

Er det slik å forstå at det er blitt betalt 2,6mill dollars denne månaden? I tilfelle så er det en rar utvikling av kursen. Takk til alle for god informasjon. Mvh the pirate
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2017 kl 15:03 14197

De hadde mottatt $4.7m etter kvartalsslutt, dvs. i oktober og november. Fra Q3 rapporten:

"Subsequent to quarter end, TANESCO has paid three months of invoices relating to the outstanding balance at September 30, 2017 totaling $0.54 million (inclusive of the Company’s share of the TPDC receivable amount relating to this gas sale)."

"Subsequent to quarter end, TPDC has paid $1.59 million for the February 2017 gas sales invoice and, as of the date of this MD&A, has initiated payment of $2.61 million for the October 2017 gas sales invoice. The total amount of these two invoices is $4.20 million net to Wentworth (inclusive of the Company’s share of the TPDC receivable amount relating to this gas sale)."
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2017 kl 15:08 14128

nå må det ikke komme flere gode nyheter for ellers går vel aksjekursen i null.
;-)
hvis de skuffer inn mange mill dollars pr kvartal, må vel dette ble en pengemaskin av se sjeldne etter hvert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
HighYield
29.11.2017 kl 15:44 13949

Solo Oil, en av delägarna i Killiwani North 1, höll idag en web konferens. KN1 brunnen är nu stängd pga tryck problem, och det låter som om det kan ta ett tag innan den kommer tillbaka i produktion. Gas från Mnazi Bay har ersatt gas från KN1. Denna kommentaren är från en som lyssnat på web konferensen.

"Just to reprise a conversation from a wek or two ago - Solo estimate that their contribution to NT3 drill costs would be $3m... which means that AEX contribution would need to be $9m. And now ith only $7m on the balance sheet and no income coming in from KN1. And with compression implementation at KN1 taking several months - NOT weeks. Inlet pressure discussions with TPDC still in progress when they were just a formality....after three weeks! "
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
29.11.2017 kl 16:00 14044

Veldig bull for WRL dette. Som jeg har sagt tidligere stiller jeg spørsmål om hvorvidt KN i det hele tatt vil bli operativ igjen. DOm det ikke er en quick fix så tror jeg ikke brønnen er verdifull nok å bruke penger på. Aminex/solo har viktigere investeringer på Ntorya som de må imøtekomme.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare