Stina Nilsson fornektet seg ikke

Slettet bruker
SPORT 21.02.2018 kl 14:45 8090

Ikke denne gangen heller. Maken til uryddig skiløper. Heldigvis fikk USA gullet.
Nilsson gjør ikke så store feil at hun blir disket, men gjør nesten alltid sitt beste for å forstyrre konkurrentene. Og hun tar aldri selvkritikk selv hvor usportslig hun er. Man kan si det var et uhell, men det begynner å bli altfor mange av disse såkalte uhellene hennes.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Zozzes
21.02.2018 kl 16:40 7884

Kallas för taktiker :)
Norges skidåkare är ju duktiga på att nyttja astmamediciner till max. Det är heller inte fusk men på gränsen till väldigt osportsligt
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Frontman
21.02.2018 kl 17:21 7793

Ja er nok ikke siste gang. Ødela for konkurernt i vm ifjor også.
Herlig med Tyskland i hockey da. Da nådde vi like langt som Sverige i hockey. Grymt!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2018 kl 18:53 7664

Norske og svenske langrennsløpere tar astmamedisin for å bevare helsen også etter at de har avsluttet karrieren. Ikke for at det er prestasjonsfremmende.
De som ikke tar medisin mens de er aktive kan regne med store plager senere i livet.
Halfvarsson , Bjørgen , Sundby bl.a har forstått dette.
Men de driver ikke å hindrer og skubber/ knuffar sine konkurrenter for å få fordeler under løpet ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Zozzes
21.02.2018 kl 19:55 7577

Det var ingen hockey i OS denna gång. Det var en kopia på Karjala Cup. I OS ska dom bästa vara med och hade dom bästa svenska spelarna varit med hade ingen i dagens trupp fått plats.

Känns dumt av mig att debattera detta med norrmän :) men Sundby fick ju trots allt sitt straff. Lustigt dock att det nästan är bara norrmän som tycker detta är ok https://www.svt.se/sport/pyeongchang-2018/norge-skickar-stora-mangder-astmamedicin-till-os/
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
skerptiker
21.02.2018 kl 20:40 7530

Ja, og legg merke til at det kun er Stina Nilsson som bedriver dette usportslige spillet. Hun veiver med armene, og setter stavene langt ut til siden for å ta mest mulig plass i sporet og i dag ødela hun for Norge. Ingen tvil om det. Hun burde vel egentlig vært disket, for å kjøre inn i en konkurrent på denne måten, må det nå slås ned på..Man skal ikke tjene på en slik manøver. Så en takk til USA i dag som forhindret at Sverige fikk "tusket" til seg et gulll de ikke hadde fortjent. Ille nok at de "stjal" sølvet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Zozzes
21.02.2018 kl 20:48 7505

Hehe. Jag inser när jag är i underläge och lägger ner min svenska talan :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2018 kl 21:25 7446

men er det lov å va bred som en ladugårdsdörr då
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
oldtimern
21.02.2018 kl 22:25 7333

Wow, amazing that all these Norweigans asthmatics are taking all the golds in the winter olympics this year. Apparently their athletes have SO much asthma that they brought over 6,000 asthma drugs to Pyeongchang! I had no idea asthma was such an epidemic in Norway! Perhaps they should start consider paralympics instead!
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2018 kl 23:21 7253

Det er alltid en som skal komme inn og tro han har funnet opp kruttet igjen med å kritisere norske utøvere som bruker astmamedisin. De som ikke vinner gull og som bruker astma medisin sier slike noldiser ingenting om. Denne diskusjonen kommer opp hver gang spesielt Norge vinner og ikke ellers. Vi har diskutert ferdig astma for flere år siden, merkelig med slike som oldtida, må liksom bare komme med dette. Hvis man ikke vet så er det mange utøvere fra utallige nasjoner som bruker astma medisin, det er også en grunn til at denne medisinen er lovlig å bruke i angitte mengder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Ebit
21.02.2018 kl 23:40 7217

Her var mye sutring og narsissisme.
En må innse at Norge ikke var bedre enn nr,. 3
Selv irriterer jeg meg over denne stadige norske sutringa, når vi vet at Norge har et vanvittig stort støtteapparat.,
Som de andre langrennsnasjonenen ikke kan måle seg med.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 01:23 7162

Langrenn er nasjonal idrett i Norge, det er helt forståelig at vi bruker ressurser på langrenn. Det er opptil enhver nasjon hvor mye man vil satse. Reagerer du på hvor mye penger Canada bruker på ishockey i forhold til Norge? Hvor mye Nederland buker på skøyter ift Norge? Eller hvor mye USA bruker på friidrett ift Norge? Jeg gjør ikke det, prioriteringer, vi satser mest der vi kan gjøre det bra. Det gjelder alle nasjoner.

Vi er eksperter på å snakke oss selv ned i Norge, men skryte av alle andre som gjør det bra. Hvor mye penger bruker Norge på fotball i forhold til England, skal vi irritere oss over det også? Vi må jo det siden de har større støtteapparat.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 04:19 7111

Bra skrevet. Og at en svenske maser om bruk av astmamedisin er flott. Ta en sjekk i egene rekker først så skal du se at mange svenske utøvere bruker astmamedisin. Men hva med Northug og feks Klæbo? Bruker de astmamedisin? Og når det gjelder "Tre Kronor" lever de på gullet fra -94 ennå. Tilbake til Stina Nilsson. Det er lov å ha verdens styggeste teknikk og gå på ski som en bryggesjauer, men jævlig irriterende er det når det går utover andre svært ofte. Men hun er god på sprint, det skal hun ha. Lurer på om Alpin landslaget vårt bruker astmamedisin jeg? Vi dominerer en av verdens støtste grener der også. Heia Norge
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 04:19 7108

Bra skrevet. Og at en svenske maser om bruk av astmamedisin er flott. Ta en sjekk i egene rekker først så skal du se at mange svenske utøvere bruker astmamedisin. Men hva med Northug og feks Klæbo? Bruker de astmamedisin? Og når det gjelder "Tre Kronor" lever de på gullet fra -94 ennå. Tilbake til Stina Nilsson. Det er lov å ha verdens styggeste teknikk og gå på ski som en bryggesjauer, men jævlig irriterende er det når det går utover andre svært ofte. Men hun er god på sprint, det skal hun ha. Lurer på om Alpin landslaget vårt bruker astmamedisin jeg? Vi dominerer en av verdens støtste grener der også. Heia Norge
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
paaskudd
22.02.2018 kl 04:36 7100

Så sant skerptiker,

Jeg jublet like hardt for det amerikanske gullet som når nordmenn får gull. Om Stina i tillegg til å ha jukset seg forbi Norge også skulle tatt gullet hadde jeg krepert tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 06:04 7067

Astma / luftveisplager er dessverre en konsekvens for mange som driver kondisjonsidrett og pressen kroppen til yttergrensene, spesielt vinterstid.
Det er ikke verre i Norge enn i andre land, men Norges forebygging og behandling av plagene er altså - av en uavhengig og ikke norsk kommisjon av medisink fagpersonell - ikke bare frikjent, men vurdert som 'beste praksis', og til etterfølgelse av andre.

Dette passer det svensker å hoppe bukk over når de gnåler videre om det de kaller astmalandslaget. Men det er jo flott for Norge at svenskene tror dette er grunnen til at vi vinner. C. Kalla trente med Bjørgen og Johaug, og oppdaget noe annet. Diggjns har også trent med de norske. Nå er begge to fullt på høyde.

Når det gjelder Stina N. er hun rett og slett litt uryddig, kombinert med vinnervilje. Tror ikke hun gjør noe galt for å ødelegge for andre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Zozzes
22.02.2018 kl 06:08 7066

Än så länge så vitt jag vet har vi inte haft den första svenska avstängingen inom svensk skidor medan Norge haft 2 under loppet av 2 år. Angående "3 kronor" så har vi faktiskt lyckats knipa ett guld efter 94 också (2006) och även hunnit med ett silver 2014.
Tillbaka till Stina Nilsson. Tror till 100% att hon inte gör något sådant med vilja och jag är faktiskt förvånad att inte fler krokar i under en sprint där val av spår och positionering är a och o. Sen är det givetvis väldigt lätt om man förlorar en duell i ett sådant stort mästerskap som OS att ta till dessa "enkla" undanflykter. Tycker det är rätt osmakligt att gå ut och säga att det hon gör är med vilja. Allt handlar om att man är dålig förlorare.

Riktigt skoj att USA tog guldet då denna sport under flera år har tappat intresse från utomstående nordiska länder då Norge vinner överlägset mest. Det är inte bra i längden om ett land är så överlägset som Norge har varit även om norrmän ser detta som ett "lyxproblem"
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 06:41 7032

Astma er ikke ett stort problem bland langrennsfolk i Sverige. Man har ej heller problem med spruckna läppar.

Norrmän borde spisa mer sunt, gröt og grönsaker så slipper dere slike sykdommer
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 07:04 7004

Astma er ikke et problem for norske langrennsløpere de bare tar som feks ganske mange svenske landslagsløpere astmamedisin. Når det gjelder sprukne lepper så får mannen ofte det når mann trener nye i solfylte alper, men svenskene har ikke råd til å trene i alpene så da blir det rulleskøyter i Strømstad i stedet. Ikke alle som har falukorv, kjøttbullar fra IKEA og surstrømming som livrett. Jeg visste ikke at du fikk Astma av et dårlig kosthold. Gratulerer med gull i slalom, men måtte seff utkjøring fra de to beste i verden for å få til det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 07:25 6975


- Jeg er glad jeg ikke forstår svensk, for det sies mye rart der. De har ikke skjønt luftveisdebatten og medisineringen vår. De har vært smålige hele veien og tatt på seg et lillebrorstempel. Jeg skjønner ikke hvorfor. De har jo åtte millioner innbyggere og er mange flere enn oss, sier Løfshus til Dagbladet.



Den svenske langrennslegenden Mathias Fredriksson, som vant verdenscupen sammenlagt i 2002/03, hadde selv astma.
- Jeg hadde selv astma og konkurrerte mot mange andre som hadde astma.

Løfshus er tydelig på at deres rutiner handler om helse, miljø og sikkerhet (HMS) og at de beskytter utøverne mot varige luftveisplager.

- Astmamedisin er mye brukt i internasjonal langrenn og slik vil det fortsette. Det er kanskje den idretten med størst fare for yrkesskade i lungene. Når man puster inn 300 liter luft i løpet av minutt i 10-15 kuldegrader, kan du tenke deg hvor mye det tærer på lungene, mener langrennssjefen.

BEST: Mathias Fredriksson hadde astma og vant verdenscupen sammenlagt i 2003.

- Det er spesielt forstøverapparatet som er problemet. Det er kritikk mot hele medisineringen. Det spiller ingen rolle om Sverige gjør det samme. Mange vil bare ikke forstå.

- Hva tenker det svenske folk om at mange svenske utøvere bruker astmamedisin?

- Folk er ikke kritiske når Calle Halfvarsson tar astmamedisin. Hovedkritikken er mot forstøverapparat. Jeg tror Løfshus har helt rett, at mange svensker prøve å misforstå. Sverige er lillebrødre. Det er det ingen tvil om.

Da legger vi denne astmaproblematikken på hylla. Litt morsomt at du snakket om norske sykdommer. I fjor var omtrent alle svenske landslagsløpere syke hele året.


Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Zozzes
22.02.2018 kl 07:25 6971

Tackar, jag tar en utkörning alla dar i veckan om det ger oss ett guld :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 07:33 6957

Jeg hade astma som barn fick bricanyl og pulmicort. men har aldrig hört om förstöverapparat. Det er ikke en normal behandling av astma.

Ellers så minns jeg att man bara fick ta 4 doser bricanyl. Efter det skaka hela kroppen. Kanske därför enkelte ramlar omkull i slalom.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 11:30 6813

Det er ingen som påstår at det var Stina Nilssons plan å hindre Maiken Kasperse Falla, men det er ingen tvil om at hun ødela sjansen til Falla for å ta gull.
Når det gjelder astmamedisin så tar ikke Høstflot Klæboe eller Kalla medisin , og da skulle de normalt ikke være best ifølge de som tror det er prestasjonsfremmende.Det er helt klart et draw back å ha astma selv om en kan løse problemene delvis med medisinering
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2018 kl 21:00 6351

Joda forstøverapparat er i bruk ved ashma, ved tungpustenhet.

Det som forundrer meg når Stina Nilson gang på gang, har disse "uhellene", - er at ikke langrennsledelsen protesterer,
Stina Nilson må lære seg å holde igjen, når hun ikke er så god at hun kan gå forbi på reglementer måte, kan hun ikke
bare bykse seg vei og fekte med stavene som hun gjorde.
Langrennsledelsen følger vel med på video, og kan protestere i ettertid om ikke annet. På den måten
må Nilson skjønne at det får følger, hvis hun ikke følger reglene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare