Savner Netfonds - flere som gjør det?

Slettet bruker
19.06.2019 kl 19:49 14765

Netfonds var i alle år tro mot sin layout og design.

Oversiktlig og gjenkjennelig i år etter år.
Stabilt og til å stole på.

Men så ble det brått slutt, og hva fikk vi i stedet?
Et stort tilbakeskritt.

Hvorfor ta bort noe som fungerer?
Redigert 20.01.2021 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2019 kl 20:27 5387

Hvis jeg er blitt belastet, har det skjedd uten at jeg vet om det. Kan ikke se at andre beløp enn en overføring til min faste bankforbindelse er gått ut av Nordnet kontoen.
Redigert 20.06.2019 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
nutellut
20.06.2019 kl 20:39 5376

her gutter er svaret på dokkers drømmer
https://www.hegnar.no/Marked/?s=nel
Slettet bruker
20.06.2019 kl 20:43 5369

Ja, Hegnar som fortsatt bruker Netfonds, ser kanskje markedspotensialet og kjøper PrimeTrader'n. In my dreams!
Redigert 20.06.2019 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
bellx
20.06.2019 kl 21:33 5325

Dette vet jo de fleste,men hjelper jo lite da alt er 15min forsinket. Blir helt sikkert fjernet av nordnet.
macland
20.06.2019 kl 21:36 5323

Teddy.du har ikke forstått mye av hva dette dreier seg om,nemmelig prinsipper og en tapt handelsplattform. De har ikke holdt det som var lovt.De har enda ikke svart på en eneste skriftlig henvendelse siden jeg skrev ved overgangen. Dårlig info,annet enn at kundene skulle få det beste fra netf og nn. Ikke en dritt igjen av netf,bare nn. Prøv å ring dem,sitt i 20 min og kos deg med tlf-svareren til du kommer igjennom. Fikk en gang beskjed om at hvis jeg ringte for å klage så gadd han ikke..Hallo!!! fikk han roa ned til å prøve å besvare spørsmål og ta imot konstruktiv kritikk. Ang infront webtrader. Prinsipp det og. Lovt gratis streaming i sanntid ut året for oss nye,men hva hjelper det når det koster ken del å abbonere på infront??
Om du synes det er smålig å tenke kostnader,så du om det. Du kommer aldri fra fakta. Primetrader var gratis,sanntid med full ordredybde 140 i mnd. Hvordan kan du tro at vi er fornøyd med å sitta på bakken når vi satt øverst i stigen før djevlorna kom?
e-mj
20.06.2019 kl 21:44 5318

Startet flytting over til Sbanken her også.
Trodde virkelig at Nordnet var på samme nivå som Netfonds.
Hadde ikke fantasi til å forutse dette vis-vaset!
Noe er i gamle-nordnet, noe i det nye, noe skal muligens komme i det nye.
Så kommer det vel nyere halvferdige systemer i fremtiden. Best å komme seg langt unna så kvikt som mulig. Skal bli kaos ved årsoppgjør/skatt.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 22:16 5286

macland, hva prater du om ??

Jeg har min hovedinntekt fra aksjehandel. Mener du at jeg skal slutte med det da, ja ja.
Var veldig fornøyd med NTF, men de er historie og d ser ikke ut som om Primetraderen kommer tilbake. Ble selv flyttet over til Nordnet og tenkte at dette får jeg jo prøve. Etter å stått i kø hver gang jeg prøvde å ringe dem, så ringte jeg Pareto. De tok telefonen etter ca 10 sek og vi prata litt om NTF - Nordnet. Jeg bytta til Pareto og har nå fått en fast kontakt der, har vel litt med hvilke beløp jeg handler for.

Du snakker om prinsipper og 140 kr etc. Vet ikke hvordan du fører selvangivelsen, men jeg får fradrag for de utgiftene jeg har i forbindelse med min trading. Har langt over 100 handler i mnd, så da har jeg minimale kostnader med tradingen pr mnd. Jeg har hjemmekontor, så jeg slipper bensinutgifter, bompenger og bilkø.

Infront active trader fungerer ok til trading og som jeg har skrevet tidligere, d at kundeservice tar telefonen når en ringer, er jeg til tider avhengig av og d gjør Pareto.

Så for meg må du gjerne stå på dine prinsipper etc og mimre om Primetraderen, så trader jeg videre med Pareto.

Ha en fin kveld, håper du finner en leverandør som tilfredsstiller dine krav.
Slettet bruker
20.06.2019 kl 23:34 5251

Alle er enige om at PrimeTrader var et genialt verktøy for trading og er hardt savnet. Men hva som overasker meg, er forumets divergerende erfaring av Nordnets evne til å aktivisere enkle rutineordre som overføring av pengebeløp etc. På meg virker det som om Nordnet ikke er kapabel til noe som helst når jeg leser diverse innlegg.. Dette er jo høyst merkelig i og med at Nordnet i mange år har vært en betydelig aktør innen nettbasert aksjehandel og kan umulig ha oppnådd en slik posisjon hvis forumets alle negative innlegg er i samsvar med faktiske forhold.

Edited
Noen tanker:
Den forhastede sammenslåing av Nedfonds og Nordnet som flere har påtalt, kan ha sammenheng med selgernes ønske om hurtig oppglør.
Når Nordnet får tid på seg, kan vi kanskje oppleve en hybridløsning av de to traderne. Enn så lenge lar jeg det hele bero uten at det koster meg et rødt øre.



Redigert 21.06.2019 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
pecunifer
21.06.2019 kl 07:22 5164

Fint at det ordna seg raskt for deg. Nei, mitt mål er ikke å hakke på Nordnet. Jeg syns tanken var god å kombinere det beste fra Netfonds og Nordnet, og når det ikke gikk slik, er det bare å ta sakene med et annet sted. At Nordnet skaper frustrasjon også i den prosessen er forbigående. Det er ikke min hensikt å smelle hardt i døra når jeg går heller.

Flere har nevnt gruppesøksmål, men det er flere gjenstående måter de konkrete situasjonene ennå kan løses i minnelighet, og hver får velge sine kamper. Det reises imidlertid ei interessant prinsipiell problemstilling her om konkurransevridning, når det som kunde skal være kostbart og tidkrevende å bytte tilbyder, men det problemet trenger ikke hektes på Nordnet.

Det ville koste Nordnet så lite å holde liv i Netfonds' nettsider, app og PrimeTrader i redusert utgave f.eks. uten mulighet til å handle direkte. Mange ville nok kunne leve med å måtte legge inn ordrene gjennom Nordnets nettsider om det andre er der. daphne.netfonds.no er ennå ikke tatt ned. Dette kunne få meg tilbake når støvet legger seg.

Prinsippet er en del av dette, og tettheten av gniere som uvillig skiller seg av med 450 kroner for ulevert vare er nok større på børsen enn andre steder. Det er en egenskap som nettopp kjennetegner dem som er i stand til å bygge seg opp sparepenger til å være der.
Slettet bruker
21.06.2019 kl 07:35 5150

"Jeg syns tanken var god å kombinere det beste fra Netfonds og Nordnet"

I en overgangsperiode kjørte også Hegnar med nytt og gammelt forum. Det nye forumet ble tilpaset og endret etter hvert som man gjorde seg sine erfaringer blant annet basert på respons fra brukerne. I dag er det knapt nok noen som klager på det nye forumets funksjonalitet etter hva jeg har registrert selv om det ble møtt med mye motbør i begynnelsen.
Etter hva jeg skjønner, bruker Nordnet nå samme fremgangsmåte som Hegnar med gammel versjon og kontinuerlig forbedring av ny nettside. Jeg beholder enn så lenge en passiv konto hos Nordnet som ikke koster meg noe og lever fortsatt i håpet om at vi vil oppleve "det beste fra Netfonds og Nordnet" som lovet.
Redigert 21.06.2019 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
pecunifer
21.06.2019 kl 08:09 5114

For eksisterende Nordnet-kunder er nytt og gammal system tilgjengelig, men Netfonds-kundene har ikke den luksusen: de kan bare velge mellom to nye system som ikke likner det som var. I en overgangsfase burde Nordnet nettopp ha gitt Netfonds-kundene det nye og gamle så langt det er praktisk. Det valgte heller å kjøpte Netfonds' løsninger og skrote dem tvert.

Infront later til å være erstatteren for PrimeTrader, men her er et problem da Infront er tredjepart og ikke under Nordnets kontroll, så der er det vanskelig å få inn det beste fra Netfonds. Og Nordnet virker ikke interessert å tilby et eget handelsverktøy sjøl om de nå eier et.

For min del er det ingenting spesielt Nordnet har å tilby så lenge det ikke tilbyr det Netfonds hadde. Men jeg beholder Nordnet-kontoen i hvert fall til skatteoppgjøret for 2019 er ute av verden, så får vi se hva som skjer i mellomtida.
Slettet bruker
21.06.2019 kl 08:29 5091

Har SBank en tilnærmet bra trader som PrimeTrader siden noen melder overgang dit?
Redigert 21.06.2019 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
[ Leasing ]
21.06.2019 kl 08:33 5080

nei, ingen primetrader i sbank. For min del er sbank bare en mellomlanding for cash og litt kjøp/salg i deres enkle nettløsning. Nordnet er helt ubrukelig, men har ikke funnet et godt alternativ til netfonds enda...
Slettet bruker
21.06.2019 kl 08:37 5067

Samme her, derfor SBANK.
Og maks kurtasje, der vil jeg spare mye, selv om jeg hadde gode villkår i Nettfonds 0,02% og samlekurtasje, likevel var det som regel alltid sluttseddel mellom 500 og 1100,- pr stk.

Nå maks 250,-

Tror ikke vi finner noe som er i nærheten av Netfonds.
Det ble sagt at de skulle ta det beste fra Netfonds, men tor det eneste de tok var kundelista og kundene. Resten gikk på dyngen.

SS
pecunifer
21.06.2019 kl 09:26 5029

Jeg tipper mange velger Sbanken inntil videre fordi de alt har et kundeforhold der. Kurtasjen er ok. Det er ikke overraskende om mange gamle Netfonds-kunder også har Sbanken, da både Netfonds og Skandiabanken var tidlig ute med stabile, nettbaserte løsninger uten dilldall.
macland
21.06.2019 kl 09:49 5003

Fikk iallefall ny mld i går fra sbank om at de ville se på prime i rette instans.Sendte og link til programmet. Har vel ikke mye håp,men har mast mye om dette. om andre gjør det og så kanskje det kan hjelpe på. Greier liksom ikke å slippe håpet. Sitter med åpen prime i bakgrunnen,og forsto ikke hvor godt verktøy jeg hadde før det var for sent.
omans
21.06.2019 kl 09:56 4994

De (Nordnet) prøver å finne opp kruttet på nytt, dessverre.
Kanskje fin for nybegynneren.
Dominus
21.06.2019 kl 10:13 4974

Kan man påvirke Hegnar.no til å lage en ordning der de viser Netfonds sidene i realtime?
gammel rev
21.06.2019 kl 10:14 4970

Noen som vil anbefale Nordea?
Mr.Ocean
23.06.2019 kl 18:27 4743


Bare små ting som valg av type fonter, relativ størrelse på tekst (nordnet sine sider har tidvis merkelig valg av fontstørrelse) samt farger, marger, border og utseende/funksjonalitet til navigasjonsknapper på en nettside kan gjøre underverker eller skandale når det gjelder fremkommelighet. Netfonds visste dette, de skiftet aldri ut et godt fungerende design. Nordnet er mye mer surrete. Forventer at dette utbedres.
bellx
23.06.2019 kl 21:38 4688

Det sa de men tok betalt av meg.Har sendt epost og klaget men får ikke svar engang. har zerokonto der også men om mandagen skal resterende aksjer selges og jeg tar skatten og sletter kontoen, sann kundeservice har jeg ikke opplevd.Noen andre??
braastad-xo
23.06.2019 kl 21:44 4678

Nordnet har sikkert kjøpt rettighetene til Prime Trader også for å hindre evt konkurrenter å få tak i den. Det ville iallefall jeg gjort hvis jeg satt i ledelsen i Nordnet.

Og de nye fontene og layouten i Nordnets nye webtjeneste er tydeligvis en ny standard innen webdesign. Nesten alle websider som blir oppgradert for tiden har samme layout, med masse luft og minimalt med informasjon på hver side. Sikkert for å tilpasse websidene til nettbrett og mobil.
Men å mase mere om å få tilbake Prime Trader igjen på en eller annen måte, har ingen hensikt. Den ballen er død.
Siphlonurus
24.06.2019 kl 08:25 4595

Tror du er inne på noe der når det gjelder nytt webdesign. Synes dette fungerer omtrent like dårlig både på PC og mobil og velger å hake av for "Side for datamaskiner" også på mobilen på mange av websidene jeg er inne på. Gjorde dette også på Netfonds.

Jeg har ikke byttet fra Nordnet enda men kommer garantert til å gjøre det og håper noen får til en god sammenlikning av alternativene og hvem som fungerer best. Enn så lenge bruker jeg Netfonds Live som jeg faktisk ikke var klar over tidligere, og som gir god oversikt, dog uten realtid.
PS, et lite tips der er at det faktisk ser ut til at grafene er i realtid.. :)

Kunne kanskje vært opprettet en egen tråd med plusser og minuser for de ulike nettmegler-alternativene?
surplus
24.06.2019 kl 11:04 4516

Hva må jeg gjøre for at pengene er tilgjengelig umiddelbart på handlekonto etter et salg, slik at jeg kan gjøre et nytt kjøp? Ønsker å gjøre dette fra nettsiden slik jeg kunne i netfonds? Nå vi det gå noen dager før pengene er på handlekontoen

takknemmelig for svar!
Slettet bruker
24.06.2019 kl 16:05 4431

Pleide å bruke Netfonds, men bruker heller Yahoo enn Nordnet.
Bullmaster88
24.06.2019 kl 16:48 4412

Får vel bruke Yahoo jeg også nå, for nå forsvant det fantastiske verktøyet Infront, fra skjermen, det er også forsvunnet fra listen over "Avtaler og abonnement", da er det bare å "logge på" Yahoo. Fint med en nettmegler som har orden i sysakene..Grøss for en stabilitet.
2mas
24.06.2019 kl 23:00 4316

Tradingview er jo billig og bra.
Hadde de bare hatt en norsk megler med på laget. Er lov å håpe!
Computum
25.06.2019 kl 00:12 4291

Her er det Nordnet sier om handelen. Vanskelig å se at de har gjort 1+1=3.

"Nordnet, via våre eiere, har i dag inngått en avtale om å kjøpe Netfonds. I mine øyne er dette en gledens dag for norske sparere, investorer og kunder hos både Nordnet og Netfonds.

Nordnet og Netfonds er en perfekt match. Vi har produkter, tjenester og en kundegruppe som er veldig like, og sammen kan vi oppnå synergieffekter både Nordnet og kundene vil tjene på. Ambisjonen er å ta det beste fra Netfonds og kombinere dette med det beste fra Nordnet, og sammen stå sterkere i vår reise for å bygge Norges beste kundeopplevelse innen sparing og investering. For å bruke en litt sliten metafor: 1 + 1 = 3."

https://blogg.nordnet.no/nordnet-kjoper-netfonds-1-1-3/
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:33 4188

I tillegg til PrimetTrader savner jeg Netfonds webløsning for teknisk analyse. Også den var genial. Mon tro hvor og når den vil dukke opp igjen?
Slettet bruker
26.06.2019 kl 23:23 3938

Ja det Nordnet leverer nå er lavmål og kan ikke måle seg med Netfonds.

Netfonds hadde all informasjon man trengte - lett tilgjengelig og lettleselig.
I tillegg var nettsiden til Netfonds langt raskere enn trege Nordnet.

Før man vraker en godt fungerende løsning må man ha en god erstatning.
Dette er helt elementært. Men tydeligvis forstår ikke blårussen i Nordnet dette.

La oss få tilbake aksje- og valutasidene til Netfonds inntill man har en annen løsning som kan måle seg med Netfonds.
Gollemann
03.07.2019 kl 09:53 3579

Hvorfor ble Nettfonds solgt eller overtatt av Nordnet.no egentlig , var det lite fortjeneste på et så glimrende konsept som kanskje ingen andre kan tilby ?
Redigert 03.07.2019 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 20:45 2408

Pinadø en vits at ikke Prime Traderen blir viderført. må jo dobbeltsjekke disse kursene til In Front før en handler
Slettet bruker
25.02.2020 kl 12:33 2349

Jaz fy faen jeg savner Netfonds. Jeg blir opprørt og forbanna av fotsoppen som tok over.
Slettet bruker
25.02.2020 kl 12:54 2340

Enig. NON er uoversiktlige og har en elendig plattform
Sesare
25.02.2020 kl 13:21 2324

ja, savner Netfonds så enkelt og oversiktlig. savner layouten. Lett å finne alt av informasjon jeg trengte. Passet greit som handelsplattform så man kunne handle litt i pauser. Har aldri handlet mindre aksjer enn etter at jeg ble tvangsflyttet til Nordnet.
Hva er et brukbart alternativ til handelsplattform?
Redigert 25.02.2020 kl 13:21 Du må logge inn for å svare