Diesel bil forbud i Tyskland kan bane vei for hydrogen

brummen
NEL 27.02.2018 kl 14:45 5397

børsen
2 timer siden · André Haugen
En tysk domstol har avgjort at byer i Tyskland kan innføre forbud mot dieselbiler i sentrum.
Det setter spor på børsen i Frankfurt. Like etter at nyheten ble kjent falt DAX-indeksen fra 12.522 poeng til 12.450 poeng.
Volkswagen faller 2,12 prosent, Da...Se mer
KOMMENTER
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
johnsen50
27.02.2018 kl 14:52 5358

hydrogen er på full fart fram i mange land, trur NEL får sin del av kaka, det er nu det starter. spennende tider
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
danm
27.02.2018 kl 15:53 5228

Der er ingen problemer med nye dieselbiler. Salget af nye biler går over til benzin, det har stået på længe. Hydrogen ligger langt ude i fremtiden, hvis det overhovedet får nogen større andel. Plugin hybrid tager over.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
27.02.2018 kl 15:57 5209

He-he, mer psykolog-mat ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 16:00 5199

danm

Du må følge med i timen. Herregud - hvilken planet er du på?
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
danm
27.02.2018 kl 16:08 5176

Jeg følger faktisk godt med. I Tyskland har de 12 steder man kan få tanket og intet tyder på, at man vil gøre noget særligt på det punkt. Til gengæld er der 900 tankstationer med gas og her vil man op på 2000. VW og andre producerer mange modeller, der kan køre på gas, så her er et alternativ til diesel. Hydrogenbiler et alt for dyre i indkøb og drift.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Wanker
27.02.2018 kl 16:18 5148

Kanskje denne linken kan hjelpe deg, danm? http://h2-mobility.de/en/h2-stations/

Fortell meg så hva som er galt med informasjonen der, spesielt med tanke på at de i løpet av 2019 skal ha 100 stasjoner klare? Det er jo noe helt annet enn du forsøker å selge inn.
Neste steg, en opptrapping fra 100 til 400 stasjoner, er avhengig av hydrogenbilers utbredelse, men det skal altså finnes 100 åpne stasjoner i løpet av knapt 2 år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 16:40 5074

The hydrogen market is bankable in parts of the world today, and we believe more
opportunities to develop hydrogen solutions will emerge. Due to falling electricity costs
from renewable energy, we estimate that hydrogen can compete against fossil fuel on an
opex level at today’s prices; it has reached “fossil parity”. For example, we estimate that an
average American citizen can save USD307 per year on switching from petrol to hydrogen
consumption in their personal vehicle. However, the hydrogen car is still significantly more
expensive due to low sales volumes, but in the medium- to long-term that is about to
change. Toyota estimates that its Mirai will sell for the same price as a Prius within 2025,
significantly improving the competitiveness of hydrogen cars. We estimate that the total
ownership cost for a FCEV will outcompete fossil fuels by 2020/2025, significantly
incentivising the shift towards the greener alternative. In addition to outcompeting fossil
fuel cars, we believe there is room for both FCEVs and BECs due to difference
characteristics. In short, FCEVs have longer range, shorter charging/fuelling time and lighter
weight, making it more suitable for long-range driving (like busses, trucks, trains and
ferries), high utilisation vehicles (forklifts), and a bit further down the road potentially in
planes and space-rockets.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
danm
27.02.2018 kl 16:56 5036

Hydrogen er ikke et alternativ for almindelige mennesker. I Tyskland bliver det kun gennemført, hvis der er økonomi i det, og det er der ikke. En hydrogenbil er dobbelt så dyr som en almindelig og dobbelt så dyr at køre i. Norge er i en kategori for sig selv, på grund af en masse tilskud og særordninger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Wanker
27.02.2018 kl 17:08 4986

Du skrev: "I Tyskland har de 12 steder man kan få tanket og intet tyder på, at man vil gøre noget særligt på det punkt. "

Dette kunne kanskje vært sant for 3-4 år siden, men den som faktisk har fulgt med, vet at det er ren løgn. FAKE NEWS!
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 17:08 4982

Hydrogendrift kommer for fullt. I løpet av kort tid blir prisen pr hydrogenbil meget sannsynligvis halvert pga stor nedgang i prisene på drivlinjen.
Flere bilfabrikker går sammen om en felles standard på FC drivlinjen, da blir hydrogenbilprisene halvert. Hydrogendrift kommer for fullt nå.
Alle de tyske bilaksjene faller fordi bransjen har ventet for lenge på å utvikle rene null utslipps hydrogenbiler. This is the future - now ?
Kjøp NEL nå - jeg tror kursen virkelig setter fart rett opp?
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2018 kl 17:11 4972

danm . snakk med de som kjører på gas - om de egentlig vil ha det som drivstoff. Det er billigere,men motoren tåler det ikke så godt. Bare spør...jeg har spurt jeg...så jeg vet svaret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
danm
27.02.2018 kl 17:40 4918

Nye biler, der fra start er lavet til gas har ingen problemer. Wanker, tjek selv antallet af stationer, tallet passer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
danm
27.02.2018 kl 17:47 4894

http://h2-mobility.de/en/h2-stations/
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Wanker
27.02.2018 kl 20:35 4715

Nei, det gjør ikke det. Klikker du på "DE" nederst til høyre ser du at 36 tyske stasjoner er online, 6 nede og ytterligere 35 planlagt. Fortsatt fake, fake, fake :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2018 kl 09:19 4498

Det åpner seg nå et gigantisk hydrogenmarked for NEL i Tyskland.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Framtia
28.02.2018 kl 09:38 4454

Helt riktig! Dette er fake news og bør slås ned på! Tallet for oktober er over 40 fyllestasjoner for H2...

http://de.total.com/en-us/home/media/list-news/new-hydrogen-filling-station-cologne
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.02.2018 kl 09:46 4422

Her har jeg gått glipp av noe. Visste ikke at Nissan også har Fuel Cell bil på trappene, denne er jo snasen.
https://www.nissanusa.com/future-and-concept-vehicles/terra-suv
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2018 kl 10:02 4393

Nissan er i full gang med denne herlige FC bilen. Prisene på nye FC vil sannligvis bli halvert når masseproduksjon av FC er i gang hos de store bilfabrikkene. Dette blir et heftig 0 utslipps race. ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2018 kl 10:06 4382

Nå snakker vi:
Fuel Cell Technology
The Nissan TeRRA Concept features three electric motors, powered by a 4x4 fuel cell electric powertrain. TeRRA borrows the electric system of the Nissan LEAF® to power the front wheels, while two in-wheel electric motors power the rear. Under the hood, Nissan's proprietary hydrogen fuel cell stack—a flat, compact unit with a world-leading power density of 2.5kW/L—brings zero emissions into new territory. SUV territory, to be precise.
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare