NEL - SS fikk rett - (monterings) feil på hydrogentank -
Akkurat som forventa.
Teknisk feil på tank.
Hvor er kvalitetssikring av montering? Er det ikke slikt man skal gå over hundre ganger, med flere øyner før man setter på 900 bar trykk ?
Ufattelig at man klarer å gjøre slike feil.......Her må man se til prosedyrer for flyindustrien, og kirurgiske inngrep.
Så får noen opplyse om hvorfor gass annsamlet seg, og hvorfor den tenner.
Jeg ser ingen svar på det, har noen funnet utav det?
Det er vel noe NEL Røkke ikke vil snakke om, og må dysses ned?
SS
Teknisk feil på tank.
Hvor er kvalitetssikring av montering? Er det ikke slikt man skal gå over hundre ganger, med flere øyner før man setter på 900 bar trykk ?
Ufattelig at man klarer å gjøre slike feil.......Her må man se til prosedyrer for flyindustrien, og kirurgiske inngrep.
Så får noen opplyse om hvorfor gass annsamlet seg, og hvorfor den tenner.
Jeg ser ingen svar på det, har noen funnet utav det?
Det er vel noe NEL Røkke ikke vil snakke om, og må dysses ned?
SS
Redigert 21.01.2021 kl 01:51
Du må logge inn for å svare
Egget67
27.06.2019 kl 19:22
3328
Du er ikke frisk, ta deg en paracet eller noe
Redigert 20.01.2021 kl 20:03
Hillfiger;
Tror du at jeg sier at tanken har 2600 tonn sprengstoff? 😂😂
På tide dere leser HVA jeg sier. Jeg sier at en tank med 900 bars trykk, og som f.eks har overflate på 3000cm2, så er den samlede kraften som vil UT 3000cm2 x 917 kg/cm2 = 2760 tonn med kraft som presser ut av tanken. Ingen vil være der når den smeller.
Den smalt heldigvis ikke. For hadde den eksplodert, og den kan være 10 kvadrat inni for det eg vet, med 917 kg trykkende pr cm inni, samt at når den gikk i lufta så kom eksplosjonen av all hydrogenen i tillegg, ja da ville jeg vert km’ vis unna elendigheten. Da hadde nok seismografen i Billund slått ut. Tydlig at man ikke har begrep om hva man snakker om i Nel menigheten.
Igjen, å kjøpe dyre aksjer til 9,60 gjør dere ikke til eksperter. Det krever skolegang, slik SS har. Skolegang gutter, og jenter. Samt vitnemål! 30 år på gølvet holder ikke.
SS
Tror du at jeg sier at tanken har 2600 tonn sprengstoff? 😂😂
På tide dere leser HVA jeg sier. Jeg sier at en tank med 900 bars trykk, og som f.eks har overflate på 3000cm2, så er den samlede kraften som vil UT 3000cm2 x 917 kg/cm2 = 2760 tonn med kraft som presser ut av tanken. Ingen vil være der når den smeller.
Den smalt heldigvis ikke. For hadde den eksplodert, og den kan være 10 kvadrat inni for det eg vet, med 917 kg trykkende pr cm inni, samt at når den gikk i lufta så kom eksplosjonen av all hydrogenen i tillegg, ja da ville jeg vert km’ vis unna elendigheten. Da hadde nok seismografen i Billund slått ut. Tydlig at man ikke har begrep om hva man snakker om i Nel menigheten.
Igjen, å kjøpe dyre aksjer til 9,60 gjør dere ikke til eksperter. Det krever skolegang, slik SS har. Skolegang gutter, og jenter. Samt vitnemål! 30 år på gølvet holder ikke.
SS
kvalf
27.06.2019 kl 19:26
3305
Prosedyrer fra flyindustrien. Ha ha den var god, og totalt uspiselig og usakelig som det meste fra deg. Hvor mange hundre liv gikk tapt i Boing sin tabbe med max flyene sa du?
Du er patetetisk.
Du er patetetisk.
Nok et dumt innlegg av kveitebollen som ikke har funnet ferje med eksoskjele enda.
Ja vi får håpe de flyr og bygger fly uten sjekklister og prosedyrer. Det er veien å gå. Se bare på NEL hva som skjer når man slurver med vedlikehold og montering.
SS
Ja vi får håpe de flyr og bygger fly uten sjekklister og prosedyrer. Det er veien å gå. Se bare på NEL hva som skjer når man slurver med vedlikehold og montering.
SS
hillclimber
27.06.2019 kl 19:38
3265
Det er hillclimber og jeg har utdannelse innen fysikk/kjemi. Jeg er også dykker og har håndtert sprengstoff. Det du lirer av deg er bare tullball, hvis det har vært så eksplosivt som du sier så har det vært brukt mye under wwii. Men nei, hydrogen er et dårlig sprengstoff. Hvis du leser pressemeldingen så skal de nå finne ut hva som antente hydrogenet, så jo det eksploderte. Igjen - du får ikke mere energi ut enn du putter inn.
Nå gir vi gass
27.06.2019 kl 19:40
3253
Større skader med bensin og LPG
Eksplosjon på bensinstasjon:
https://www.nrk.no/n...tasjon-1.516538
Det har eksplodert før ved E18. Den gang en LPG stasjon.
https://www.nettavis...ell/422843.html
Eksplosjon på bensinstasjon:
https://www.nrk.no/n...tasjon-1.516538
Det har eksplodert før ved E18. Den gang en LPG stasjon.
https://www.nettavis...ell/422843.html
Masse energi i en hydrogentank.
Måler seismiske rystelser titalls km unna. Og det er ikke farlig. Du har ingen utdannelse innen dette fagfelt. Det faktiske her taler for seg selv. Hadde tanken gått i tillegg, gud bedre.
Og som jeg sa fra første time, flasken lakk, det skulle gått i friluft, og det skal aldri være tennkilder der. Alle tre tingene er feil og uforsiktighet av NEL. DSB knuser nok NEL når deres versjon og vedtak kommer.
SS
Måler seismiske rystelser titalls km unna. Og det er ikke farlig. Du har ingen utdannelse innen dette fagfelt. Det faktiske her taler for seg selv. Hadde tanken gått i tillegg, gud bedre.
Og som jeg sa fra første time, flasken lakk, det skulle gått i friluft, og det skal aldri være tennkilder der. Alle tre tingene er feil og uforsiktighet av NEL. DSB knuser nok NEL når deres versjon og vedtak kommer.
SS
Alle de eksemplene er dårlige. Alt eksploderer når det lekker ! Dette svarte eg på her om dagen. Hydrogen er mye mye farligere.
SS
SS
hillclimber
27.06.2019 kl 19:58
3209
Det gikk litt fort skjønner jeg, får ta det trinnvis med ja/nei spørsmål.
- tror du at du får mere energi ut enn du putter inn?
PS! Takk for at du tror på at jeg dykker og har håndtert sprengstoff.
- tror du at du får mere energi ut enn du putter inn?
PS! Takk for at du tror på at jeg dykker og har håndtert sprengstoff.
Egget67
27.06.2019 kl 19:58
3209
Det værste med hele forumet, er at ingen vet noe om fremgang. Alle vil være bedrevitende,som normalt. Alle har sin mening om hva som er fremtiden, men ingen vet. Vind/ hydrogen/ sol, vem vet?????????
omans
27.06.2019 kl 20:15
3169
Hvorfor fikk jeg anbefaling om å selge? Går jo opp kursen
Leste om en annen også, som solgte på 5.30, men kjøpte seg inn igjen på 5.80, etter først å ha blitt skremt ut her.
Leste om en annen også, som solgte på 5.30, men kjøpte seg inn igjen på 5.80, etter først å ha blitt skremt ut her.
Du får prøve å stå i nærheten av tanken når det smeller med 900 bar, og håpe at gassen ikke antenner samtidig.
Jeg ville stått 1 km unna engang.
Kanskje du har stått nære andre smeller, for om du sier at en røykdykker/dykkerflaske på 300 bar er ufarlig, ja da har jeg lest mye rart, men definitivt det dummeste i dag.
Ingen som har opplæring i håndtering av flasker under trykk holder en slik med en hånd, eller håndterer den uten fullt fokus.
SS
Jeg ville stått 1 km unna engang.
Kanskje du har stått nære andre smeller, for om du sier at en røykdykker/dykkerflaske på 300 bar er ufarlig, ja da har jeg lest mye rart, men definitivt det dummeste i dag.
Ingen som har opplæring i håndtering av flasker under trykk holder en slik med en hånd, eller håndterer den uten fullt fokus.
SS
Omans, du ble anbefalt å selge på 9 tallet, men DU ble med ned til 4,20 nylig.
Å så sitter du her å skriver slikt ? Jeg forstår at du har sunket lavt, men så lavt var overraskende.
SS
Å så sitter du her å skriver slikt ? Jeg forstår at du har sunket lavt, men så lavt var overraskende.
SS
Restplassno
27.06.2019 kl 20:37
3216
Skipssjef ba alle om å selge på 4.3 og 😂😂 nå er han desp. Tidenes fiaskotrader
Tenkte Google fysikk/bar/hydrogen/trykk etc. etc. men gav opp. Dere kan fortsett at argumentere til ballene deres blir blå.
Alt jeg kan si - NEL er et industrieventyr
Alt jeg kan si - NEL er et industrieventyr
hillclimber
27.06.2019 kl 21:20
3156
Har aldri hevdet at det er ufarlig og du avsporer. Igjen: får du mere energi ut enn du putter inn?
SS avsporer ikke. Du tåkelegger debatten, ved å påstå at alt er ufarlig, både hydrogentanker, gassflasker, og dykker/røykdykkerflasker.
Helt utrolig at du våger å påstå det, men jeg legger det på uvitenhet hylla !
En kan ikke forvente at alle som kjøpte NEL aksjer på lykke og fromme 9,60 skal være hydrogeneksperter, heller.
SS
Helt utrolig at du våger å påstå det, men jeg legger det på uvitenhet hylla !
En kan ikke forvente at alle som kjøpte NEL aksjer på lykke og fromme 9,60 skal være hydrogeneksperter, heller.
SS
Ajax1
27.06.2019 kl 21:28
3138
Begynner du ikke å bli trøtt og sliten snart etter nærmere 70 innlegg på HO bare idag 😢
Frodon
27.06.2019 kl 21:38
3121
Gratulere med full treffer igjen SS :)
Omans har skrevet så mange ord på dette forumet og treffer aldri på noe. Bare glem hele fyren, han er bare sjalu på oss som treffer ;)
Omans har skrevet så mange ord på dette forumet og treffer aldri på noe. Bare glem hele fyren, han er bare sjalu på oss som treffer ;)
Innlegget er slettet
Det har du vell sagt på alle kurser? Og du sier det enda;-)
Ja Frodon, du er tidsvitne på Omans som skrev hele veien BULL innlegg i AkerBp, EQNR, og Oljepris fra 10.oktober 2018 til januar 19.
SS
SS
Frodon
27.06.2019 kl 21:47
3088
Hehe, han har bommet mye og leiter febrilsk etter de få bommene jeg gjør, for å dra opp de trådene. Han kommenterer ALDRI de gangene jeg treffer. Så trist det må være å ha et slikt syn på livet, loool.
Hva venter du av G20 møtet, handelskrigen mellom USA/Kina og retning på børsen de neste ukene? Rolig sideveis med lav omsetning?
Hva venter du av G20 møtet, handelskrigen mellom USA/Kina og retning på børsen de neste ukene? Rolig sideveis med lav omsetning?
Legger merke til det samme. Litt høy neseføring på denne Omans.
Han er flink å lete etter feil, og finner han dem ikke, så produserer han feil i ettertid.
Hans egne, horrible feil, de skyver han under teppet, og bagatelliserer over en lav sko. Det er rikelig å finne på Omans, men det er jeg for travelt opptatt til. Merker med hans skriverier om bunn hele veien ned på Ose fra 950 til 780, og Akerbp 350 til 215, samt EQNR 235 ish til 160 kr nylig. For ikke å snakke om olja han så i 140 / 100 i høst, men som gikk i 43 eller hva det nå ble. Han skrev hver dag at nå er bunnen her,,,,, som orkesteret på Titanic, som spilte til vannet gikk over instrumenter og hode.
Har ikke noen store forhåpninger.
SS
Han er flink å lete etter feil, og finner han dem ikke, så produserer han feil i ettertid.
Hans egne, horrible feil, de skyver han under teppet, og bagatelliserer over en lav sko. Det er rikelig å finne på Omans, men det er jeg for travelt opptatt til. Merker med hans skriverier om bunn hele veien ned på Ose fra 950 til 780, og Akerbp 350 til 215, samt EQNR 235 ish til 160 kr nylig. For ikke å snakke om olja han så i 140 / 100 i høst, men som gikk i 43 eller hva det nå ble. Han skrev hver dag at nå er bunnen her,,,,, som orkesteret på Titanic, som spilte til vannet gikk over instrumenter og hode.
Har ikke noen store forhåpninger.
SS
Ingen som reagerar på nikolas frånvaro? Inte en tweet om explosjon. Burde de ikke Twittre nå att nel er frikjent?
Eller anser de nels egenbetalde utredning bara er vås, og de venter på den oberoende utredningen?
Eller anser de nels egenbetalde utredning bara er vås, og de venter på den oberoende utredningen?
Frodon
27.06.2019 kl 21:59
3054
Hahahaha, godt å se det er flere som er våkne ;);)
Ser ut som det er dannet en rektangel formasjon på oslo børs nå. Best jeg starter en ny tråd og ser om jeg fanger no fisk og nye venner, loool
Ser ut som det er dannet en rektangel formasjon på oslo børs nå. Best jeg starter en ny tråd og ser om jeg fanger no fisk og nye venner, loool
hillclimber
27.06.2019 kl 22:09
3021
Tut på røykdykker flaske? Morsomt uttrykk, aldri hørt det før. Antar du mener førstetrinnet. Jeg får bare konstatere at du ikke klarer å svare på mitt spørsmål, men svaret er enkelt, nei du får ikke mere energi ut enn du putter inn. Apropos trykkluft, kompressoren som fyller luft er ikke spesielt stor, mere som en stor gressklipper og det går rimelig fort. Ikke mye energi som går inn der.
Hemsen
27.06.2019 kl 22:16
3003
Ha,Ha....
SS er ikke vant med slike grove feil som følger NAV fra mnd til mnd.. Et bunnsolid selskap med kvalitetssikring i alle ledd. Så får vi andre tåle litt svingninger fra tid til annen......
SS er ikke vant med slike grove feil som følger NAV fra mnd til mnd.. Et bunnsolid selskap med kvalitetssikring i alle ledd. Så får vi andre tåle litt svingninger fra tid til annen......
Hydrogen er ingen energikilde. Det er en energibærer. Brukt i bil, får du tilbake vel en femdel av den energien som gikk med til å framstille hydrogenet. Hydrogen er drivstoff for et moderne Molboland.
SS
SS
Jemo
27.06.2019 kl 22:21
2843
Kan du dokumentere dette SS, når du kommer med en slik påstand. Høres feil ut for meg
Redigert 27.06.2019 kl 22:22
Schindler:
Er du helt ute? Tror du ikke SS har fyllt slike flasker i 20 år ?
SS har til og med vert øverste sjef på dykkerfartøy, så ikke kom her å fortell meg piss. Jeg kjenner MEGET godt til kompressorene som fyller flasker. På vårt skip hadde vi 100 flasker til fylling samtidig !
Om du knekket toppen med 300 bar, så vil det knuse etasjen i huset, eller rommet på skipet og drepe alt den kommer innen rekkevidde på. Som en torpedo!
At jeg igjen må drive voksenopplæring her, er skremmende!
SS
PS:
Hydrogen er ingen energikilde. Det er en energibærer. Brukt i bil, får du tilbake vel en femdel av den energien som gikk med til å framstille hydrogenet. Hydrogen er drivstoff for et moderne Molboland.
SS
Er du helt ute? Tror du ikke SS har fyllt slike flasker i 20 år ?
SS har til og med vert øverste sjef på dykkerfartøy, så ikke kom her å fortell meg piss. Jeg kjenner MEGET godt til kompressorene som fyller flasker. På vårt skip hadde vi 100 flasker til fylling samtidig !
Om du knekket toppen med 300 bar, så vil det knuse etasjen i huset, eller rommet på skipet og drepe alt den kommer innen rekkevidde på. Som en torpedo!
At jeg igjen må drive voksenopplæring her, er skremmende!
SS
PS:
SS
Jeg brukte hele forrige uke, og deler av denne på å fortelle dere at 20-30% av hver KW blir igjen når man bruker 1 kw for å lage hydrogen, og etter at det er strøm igjen på bil, sitter man igjen med 0.2-0,3 kw.
Med andre ord sterk sløsing av strøm. Dette forstår ikke en som har kjøpt nel på 9,60
SS
Med andre ord sterk sløsing av strøm. Dette forstår ikke en som har kjøpt nel på 9,60
SS
Frodon
27.06.2019 kl 22:26
2813
Jeg blir ikke overrasket om Norwegian lanserer hydrogen som drivstoff på sine 737 Max fly snart. Husk, du kan betale ferien med Norwegian kredittkort og trenger nesten aldri betale tilbake!!!!
Frodon; det var dagens beste. Ingen vet hva NewsWeb leverer :-)
Løkke tar kanskje over etter Kjos og.
SS
Løkke tar kanskje over etter Kjos og.
SS
hillclimber
27.06.2019 kl 22:52
2788
Imponerende, det at du kan fylle 100 flasker samtidig viser jo hvor lite energi som skal til. Tror jeg stopper der, har fått en god oversikt over ditt kunnskapsnivå.
Ja du har lært mye i dag.
Jeg har lært av deg at man ikke trenger å være redd for at en flaske faller i ståldørken og knekker ventilen, da ligger den i ro og fiser. Ingen fare for liv, skip eller bygning.
Trodde jeg hadde lest mye løye i dag, men dette her var imponerende nivå, rett og slett.
Ta deg en tur utom Nosefo i Bergen. Tror de har en fyllestasjon på 30 eller 40 flasker. Du ville stått med store øyne tror jeg.
SS
Jeg har lært av deg at man ikke trenger å være redd for at en flaske faller i ståldørken og knekker ventilen, da ligger den i ro og fiser. Ingen fare for liv, skip eller bygning.
Trodde jeg hadde lest mye løye i dag, men dette her var imponerende nivå, rett og slett.
Ta deg en tur utom Nosefo i Bergen. Tror de har en fyllestasjon på 30 eller 40 flasker. Du ville stått med store øyne tror jeg.
SS
hillclimber
27.06.2019 kl 22:58
2768
Det stemmer, når du lager hydrogen av strøm for bruk i transport så er effektiviteten 20-30%
hillclimber
27.06.2019 kl 23:02
2750
Kan du ramse opp skipene som har sunket pga. eksploderende dykker flasker?
Redigert 27.06.2019 kl 23:08
Finnes neppe skip som har sunket, fordi ALLE på skip har sikkerhetskurs, og da er det første man lærer å håndtere disse. Tok senest retrening i vår, og da fikk vi se flere videoer av flasker som gikk igjennom lokalet i sinnsyk fart og kraft. Pga utforming så får man eksta futt i luften som skyves ut i enden med ventury effekt.
Her er litt lesestoff:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=JzAVXcjDB6qvmwWlnqm4BQ&q=dykkerflaske+eksploderte&oq=dykkerflaske+eks&gs_l=psy-ab.1.0.0i22i30.10638.12042..13765...0.0..0.138.455.4j1......0....1..gws-wiz.......35i39j0i13j0i13i30j0i13i10i30j0i13i5i30j0.SjMTZev-Vxs
SS
Her er litt lesestoff:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=JzAVXcjDB6qvmwWlnqm4BQ&q=dykkerflaske+eksploderte&oq=dykkerflaske+eks&gs_l=psy-ab.1.0.0i22i30.10638.12042..13765...0.0..0.138.455.4j1......0....1..gws-wiz.......35i39j0i13j0i13i30j0i13i10i30j0i13i5i30j0.SjMTZev-Vxs
SS
Nå vet ikke jeg akkurat hvorfor du driver å surrer rundt på trådene til NEL. Men min erfaring er at dersom jeg klarer å ikke la meg påvirke av denne fryktelige støyen. så blir det bra.
Derfor er jeg vel for så vidt godt fornøyd i dag med en papirfortjeneste på kr. 210.000.
Derfor er jeg vel for så vidt godt fornøyd i dag med en papirfortjeneste på kr. 210.000.
Safe99;
Ikke la deg påvirke. Det er ikke deg jeg er her for. Finfin gevinst i dag for deg. Bare husk at dette går opp og ned. Mange er nok sure fordi de hørte på tigeren som sa 19,8 og endte opp med 4,2. Det blir nok fine prosenter for deg i morgen og, samt gode kroner.
Lykke til
NÅ logger jeg av NEL for i dag.
God aften.
Ikke la deg påvirke. Det er ikke deg jeg er her for. Finfin gevinst i dag for deg. Bare husk at dette går opp og ned. Mange er nok sure fordi de hørte på tigeren som sa 19,8 og endte opp med 4,2. Det blir nok fine prosenter for deg i morgen og, samt gode kroner.
Lykke til
NÅ logger jeg av NEL for i dag.
God aften.
God natt skip sier en til deg!
Men,
Nel sier: morna Ss
:D
Men,
Nel sier: morna Ss
:D
omans
28.06.2019 kl 09:29
2502
Du anbefalte å selge, helt siden du sa selg på 5 tallet og kursmål 1.98.
så sa du sikkert selg også på 9 tallet, dessverre så er det du som har sunket dypere enn skipet du sitter i.
Du vrir deg unna alt, og kommer med noe oppgulp om aker bp
jeg fikk ikke anbefaling av deg å selge på 9 tallet og det vet DU.
jeg fikk en direkte anbefaling av deg om å selge etter eksplosjonen, hva du eller tiger eller andre har skrevet på tråder vet jeg ikke.
siden jeg er langsiktig, bryr jeg meg ikke om ting en ikke har herredømme over, kortsiktige hendelser.
nedturer er jo kjøpsmuligheter
mye vås fra deg i det siste
så sa du sikkert selg også på 9 tallet, dessverre så er det du som har sunket dypere enn skipet du sitter i.
Du vrir deg unna alt, og kommer med noe oppgulp om aker bp
jeg fikk ikke anbefaling av deg å selge på 9 tallet og det vet DU.
jeg fikk en direkte anbefaling av deg om å selge etter eksplosjonen, hva du eller tiger eller andre har skrevet på tråder vet jeg ikke.
siden jeg er langsiktig, bryr jeg meg ikke om ting en ikke har herredømme over, kortsiktige hendelser.
nedturer er jo kjøpsmuligheter
mye vås fra deg i det siste
Redigert 28.06.2019 kl 09:31