Nordnet! Drit og dra!
Hvorfor fikk de i det hele tatt kjøpe Netfonds? Her har Konkurransetilsynet sovet i timen! Øverste ansvarlige: Siv Jensen!
Redigert 21.01.2021 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
Melding fra Nordnet:
"roblemer med innlogging
For øyeblikket opplever vi problemer med nettsiden og innlogging. Vi jobber med å løse problemer så raskt som mulig. Vi beklager ulempene dette medfører.
Har du noen spørsmål, eller ønsker å legge en ordre, ring oss på telefon 23 33 30 23.
Hilsen Nordnet Kundeservice"
"roblemer med innlogging
For øyeblikket opplever vi problemer med nettsiden og innlogging. Vi jobber med å løse problemer så raskt som mulig. Vi beklager ulempene dette medfører.
Har du noen spørsmål, eller ønsker å legge en ordre, ring oss på telefon 23 33 30 23.
Hilsen Nordnet Kundeservice"
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
olemt
08.07.2019 kl 09:52
20040
Ryktet sier at han duden som starter opp Nordnet-maskinen om morgenen er på ferie, og ligger fyllesyk på en solseng nede i vannkanten. Nordnet har fått tak i en kelner nå som løper rundt og prøver å finne han. Så fort han klarer å få slept han til hotellrommet så blir laptopen slått på og skiten blir fikset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
bellx
08.07.2019 kl 09:53
20021
Pareto,der er det ok.Nytter ikke å være kunde i nordnet det så jeg etter noen dager.At de ikke skjønner det selv.Kun for de som handler noen ganger pr,år og som ikke trnger kundeservice.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Vurderer sterkt å flytte over til Pareto. Nordnet kan du få gratis av meg. Nordnet som fikk et hav av kunder fra Netfonds, klarer å skakkjøre kundeporteføljen sin på denne måten.. Utrolig. Tenk de har mistet kunder, og kommer til å miste i tiden fremover..
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
tommyh
08.07.2019 kl 10:01
19941
Tilbyr sbanken samlekurtasje?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Skal mye til at jeg flytter bare sånn. Da må man jo selge og ta penger ut av ASK og IZK og betale skatten nå. Det gjør jeg ikke, for det passer dårlig.
Dette blir nok bedre, alle kan ha litt plynder i en overgangsfase. Jeg bir værende foreløpig.
Dette blir nok bedre, alle kan ha litt plynder i en overgangsfase. Jeg bir værende foreløpig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
bellx
08.07.2019 kl 10:04
19905
man kan jo flytte uten at det utløser skatt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Kan man det ja. Ok du har sikkert rett. Får se på det da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Har hatt nordnet siden 2006 og det er veldig sjeldent de er nede. Kjipt når det skjer :/
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
caffz2
08.07.2019 kl 10:08
19864
Veldig sjeldent? Jeg har vært kunde der fra 2015 og opplevd masse nedetider og problemer med innlogging. I tillegg i det siste er det så ekstremt mye problemer med web traderen at det er til å grine av
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
pecunifer
08.07.2019 kl 10:09
19845
Både minimums- og maksimumskurtasjene hos Sbanken er gunstige, altså for både små og store ordrer, men "middels store" ordrer kommer uheldig ut. For min del sitter jeg på mange ulike papir i størrelsesorden noen hundre tusen, og ender opp med rundt 200 kr per papir om jeg skal inn eller ut med alt, mer enn hva jeg måtte ut med hos Netfonds. Men 10-15% nedetid hos Nordnet siste måned er aleine en grunn til å ligge unna, så det er Sbanken også for meg, der jeg klarer å logge inn og har penger fra før uansett. Pengeoverføringer til/fra Netfonds/Nordnet gikk tidligere gjennom Sbanken, så det var et greit valg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Har de invisteringskonto der? Kikket innom og så ikke noe til det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
adagio
08.07.2019 kl 10:15
19795
Det heter jo "å ta en KODAK" når man går konkurs for ikke å følge med i teknologien. Man kan også gå konkurs etter "NORDNET" metoden
Hvor lang tid har Nordnet på seg til å fikse problemene, før de er out of business?
Hvor arrogante kan de være?
F.eks,har noen fått gode svar på hvorfor de ikke displayer antall aksjer omsatt sammen med antall kroner omsatt?
Hvor lang tid har Nordnet på seg til å fikse problemene, før de er out of business?
Hvor arrogante kan de være?
F.eks,har noen fått gode svar på hvorfor de ikke displayer antall aksjer omsatt sammen med antall kroner omsatt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
PerS
08.07.2019 kl 10:16
19800
Har Sbanken samlekurtasje?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
over 715k per handel så vil det lønne seg å bruke sbank da de har maks kurtasje på 250kr
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Kvike11
08.07.2019 kl 10:17
19814
på hegnar står der hendelser og nedenunder står nyheder.
Hvordan skal man kunne stole på deres data, når nyheder i dag er fra 07-07-2019 det eneste rigtige er 2019
Helt forfærdeligt at de ikke opper sig noget mere og er totalt ligeglade med brugerne.
En skandale efter de er begyndt med ny side. De har desværre ikke ansat dygtige IT -folk til at klare opgaven.
Intet er som det skal være.
Det eneste der virker er deres reklamer der popper op hele tiden.. til irritation.
Hvordan skal man kunne stole på deres data, når nyheder i dag er fra 07-07-2019 det eneste rigtige er 2019
Helt forfærdeligt at de ikke opper sig noget mere og er totalt ligeglade med brugerne.
En skandale efter de er begyndt med ny side. De har desværre ikke ansat dygtige IT -folk til at klare opgaven.
Intet er som det skal være.
Det eneste der virker er deres reklamer der popper op hele tiden.. til irritation.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
E24:
"Skyldes ikke nettsidebytte
Nordnet har også det siste halve året vært gjennom en prosess for å fornøye nettsidene.
Tidestad forteller at etter informasjonen nettmegleren sitter på nå, er problemet med nettsiden ikke relatert til byttet av nettside."
Så fint, for da kan vi vel anta at problemene er relatert til noe mer grunnleggende, da, og at de vil fortsette... :-|
"Skyldes ikke nettsidebytte
Nordnet har også det siste halve året vært gjennom en prosess for å fornøye nettsidene.
Tidestad forteller at etter informasjonen nettmegleren sitter på nå, er problemet med nettsiden ikke relatert til byttet av nettside."
Så fint, for da kan vi vel anta at problemene er relatert til noe mer grunnleggende, da, og at de vil fortsette... :-|
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
pecunifer
09.07.2019 kl 09:08
19769
Av dem som har rømt Nordnet har mange gått til Sbanken. Og hos Sbanken får jeg i dag:
"Det oppstod en feil ved henting av aksjekonto. Systemet for verdipapir er nede."
Sbanken også??
Var virkelig Netfonds de eneste som klarte å levere stabile tjenester?
"Det oppstod en feil ved henting av aksjekonto. Systemet for verdipapir er nede."
Sbanken også??
Var virkelig Netfonds de eneste som klarte å levere stabile tjenester?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Denne nye oppdateringer fra nordnet er bare søppel. Det gammle var skikkelig bra
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Proletar
09.07.2019 kl 12:23
19629
Er dessverre låst til Nordnet pga Investeringskonto med gevinst som er uaktuelt å realisere skattemessig per i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
børst
09.07.2019 kl 12:26
19617
Ikke bare er ytelsen elendig, de har problemer med ordresystemet også. Ordrer avvises uten informasjon om årsak, men blir fortsatt iggende i Oslo Børs' systemer, slik at enten penger (ved kjøpsordrer) eller aksjebeholdning (ved salgsordrer) blir utilgjengelig inntil noen manuelt rydder opp. Jeg tør snart ikke handle mer hos Nordnet. Det er flere tusen kroner jeg ikke lenger disponerer, men som fortsatt er registrert som min egenkaptal. Heldigvis har jeg fortsatt konto hos Sbanken. De hadde sine feil de også, men om en ordre ikke gikk gjennom, ble i hvert fall ikke penger eller aksjer holdt tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
BANA
09.07.2019 kl 14:40
19514
Er det riktig at man kan ikke se på aksjelister alfabetisk eller tar jeg feil? Det ser ut at nordnet folka aldri drevet med aksje salg og kjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
takumi
09.07.2019 kl 14:48
19504
Nordnet kan ihvertfall skryte av å få 99% av Hegnar forum til å bli enige om noe da ( at tjenesten de presenterer er elending) , er ikke dårlig det!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Enigheten om at Nordnet er ræva dritt og det verste søppelet som finnes, er vel = 100%, eller er det noen som har skrevet at Nordnet er fanatisk bra og bedre enn Netfonds?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
Klikker du EN gang på Navn, blir listen alfabetisk sortert i synkende rekkefølge, fra Z og nedover. For å få listen alfabetisk sortert i stigende rekkefølge, fra A og oppover, må du klikke TO ganger på Navn. Men hver gang informasjonen oppdateres, hvert 10. minutt?, så endres sorteringen tilbake til standard = sortert etter synkende omsetning i NOK. Verre søppel enn å gi 100% blaffen i brukerens innstillinger er UMULIG!
Hvordan er det mulig å designe en liste standard sortert på synkende omsetning i valuta, og uten VOLUM?
Selv om jeg behersker 5 språk "flytende" og noen flere på turistnivå, er IKKE ordforrådet mitt tilstrekkelig til å beskrive hvor uendelig inkompetent, hinsides udugelig, ekstremt uskikket, ufattelig arrogant og nedlatende Nordnet ledelsen er som slipper slik dritt som
https://www.hegnar.no/Marked/Aksjer-Oslo-Boers
løs på kundene, og bastant avviser å viderefører Netfonds sin handelløsning, Netfonds sine kurssider, Netfonds LIVE, og Netfonds PrimeTrade.
Nordnet sine verktøy og løsninger bærer preg av å være designet og utviklet av mennesker som aldri har handlet én aksje, har null kunnskap om aksjehandel, null kunnskap om konkurrentenes verktøy og løsninger, ikke gidder/orker å gjøre research, har null ambisjoner, samt utelukkende har jobben for å motta den månedlige lønningsposen og ikke noe annet.
Hvordan er det mulig å designe en liste standard sortert på synkende omsetning i valuta, og uten VOLUM?
Selv om jeg behersker 5 språk "flytende" og noen flere på turistnivå, er IKKE ordforrådet mitt tilstrekkelig til å beskrive hvor uendelig inkompetent, hinsides udugelig, ekstremt uskikket, ufattelig arrogant og nedlatende Nordnet ledelsen er som slipper slik dritt som
https://www.hegnar.no/Marked/Aksjer-Oslo-Boers
løs på kundene, og bastant avviser å viderefører Netfonds sin handelløsning, Netfonds sine kurssider, Netfonds LIVE, og Netfonds PrimeTrade.
Nordnet sine verktøy og løsninger bærer preg av å være designet og utviklet av mennesker som aldri har handlet én aksje, har null kunnskap om aksjehandel, null kunnskap om konkurrentenes verktøy og løsninger, ikke gidder/orker å gjøre research, har null ambisjoner, samt utelukkende har jobben for å motta den månedlige lønningsposen og ikke noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
AdFontes
09.07.2019 kl 20:20
19316
Ja, Saxo har godt utvalg. Men minimum kurtasje 15$ (ca 130 kr) på Amex børsen og Usa Otc.
På Nyse er det ikke minimum men kun 0.1% (eller 0.02$ pr aksje for aksjer med verdi under 10$).
0.1% på Oslo børs òg så kjøp av f.eks Telenor aksjer for 20 000 kr gir bare tot. 20 kr i gebyr!
Dessuten står det i trader'n min at det er 0.12% custody fee p.a, minimum 5 Euro/mnd(!) for å oppbevare aksjeposter (var snakk om at den kanskje skulle fjernes, men ser ikke slik ut - spør evt om det).
Degiro.no - Nederlandsk megler, er ekstremt billig og bra. Har belåning + cfd også, samt futures. Men har ikke ASK (skatteutsettende aksjespar). Support på norsk/skandinavisk. Trader'n deres er også i norsk oversettelse.
På Nyse er det ikke minimum men kun 0.1% (eller 0.02$ pr aksje for aksjer med verdi under 10$).
0.1% på Oslo børs òg så kjøp av f.eks Telenor aksjer for 20 000 kr gir bare tot. 20 kr i gebyr!
Dessuten står det i trader'n min at det er 0.12% custody fee p.a, minimum 5 Euro/mnd(!) for å oppbevare aksjeposter (var snakk om at den kanskje skulle fjernes, men ser ikke slik ut - spør evt om det).
Degiro.no - Nederlandsk megler, er ekstremt billig og bra. Har belåning + cfd også, samt futures. Men har ikke ASK (skatteutsettende aksjespar). Support på norsk/skandinavisk. Trader'n deres er også i norsk oversettelse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
braastad-xo
09.07.2019 kl 20:56
19281
Nordnet er svensk, og hvis man er inne på "den sosiale siden deres" Shareville, kan det se ut som mange av de svenskene som skriver der inne er mere opptatt av fondssparing.
Mulig dette kan ha noe med saken å gjøre, at aksjedelen blir nedprioritert? Nordnet har jo satset mye på fondsdelen de siste par årene.
Ellers blir jeg kvalm når Anders Skar og andre fra Nordnet "takker for alle innspill", og at de setter stor pris på engasjementet og tilbakemeldingene fra brukerne. Dette er rett og slett en hån mot alle misfornøyde brukerne, meg inkludert. De greier ikke å rette opp en så elementær sak som å få aksjelistene og watchlistene sortert alfabetisk som standard en gang. I tillegg til en rekke andre elementære og enkle endringer av layout som ville gjort brukeropplevelsen til en fornøyelse.
Nordnet har holdt på med "Nye Nordnet i sikkert 2 år nå og når det fremdeles fremstår så elendig, tviler jeg sterkt på at evt kommende endringer av layout vil være av en slik karakter at brukerne blir tilfredse.
Selv vil jeg bruke den gamle Nordnet siden så lenge den er oppe og går. Etter det blir det bytte av nettmelger, sannsynligvis til Pareto.
Mulig e24 har tatt opp til vurdering om de skal tilby kjøp og salg av aksjer hos de også? Det var iallefall en knapp på siden deres hvor det sto "Handle". Trykker man på den knappen blir man spurt om man vil svare på noen få spørmål vedr aksjehandel.
Mulig dette kan ha noe med saken å gjøre, at aksjedelen blir nedprioritert? Nordnet har jo satset mye på fondsdelen de siste par årene.
Ellers blir jeg kvalm når Anders Skar og andre fra Nordnet "takker for alle innspill", og at de setter stor pris på engasjementet og tilbakemeldingene fra brukerne. Dette er rett og slett en hån mot alle misfornøyde brukerne, meg inkludert. De greier ikke å rette opp en så elementær sak som å få aksjelistene og watchlistene sortert alfabetisk som standard en gang. I tillegg til en rekke andre elementære og enkle endringer av layout som ville gjort brukeropplevelsen til en fornøyelse.
Nordnet har holdt på med "Nye Nordnet i sikkert 2 år nå og når det fremdeles fremstår så elendig, tviler jeg sterkt på at evt kommende endringer av layout vil være av en slik karakter at brukerne blir tilfredse.
Selv vil jeg bruke den gamle Nordnet siden så lenge den er oppe og går. Etter det blir det bytte av nettmelger, sannsynligvis til Pareto.
Mulig e24 har tatt opp til vurdering om de skal tilby kjøp og salg av aksjer hos de også? Det var iallefall en knapp på siden deres hvor det sto "Handle". Trykker man på den knappen blir man spurt om man vil svare på noen få spørmål vedr aksjehandel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
boolean
10.07.2019 kl 19:56
18959
Som jeg tidligere har nevnt har jeg kontaktet finansklagenemda med en kortfattet klage om at jeg som tidligere Netfonds kunde ikke har fått det produkt Nordnet forespeilet meg ved en overgang til dem.
Det mest håndfaste er at merkostnader ikke er i samvar med "et liknede eller bedre produkt".
Etter min mening er ikke Netfonds sammenligbar med Nordnet i dagens utgave på grunn av alle feil og mangler i opplegget til Nordnet.
Det gledelige er at klagen er akseptert og er blitt forelagt Nordnet Bank NUF. Så de tar saken på alvor og følger helt sikker med med misnøyen blant brukere.
Derfor bør alle som er misfornøyde med Nordnet skrive en kortfattet klage til Finansklagenemda. Mail det til post@finkn.no. Skriv under med ditt navn og adresse og så står vi sterkere overfor Nordnets arrogante overkjørsel. Gjør det i dag!
Det mest håndfaste er at merkostnader ikke er i samvar med "et liknede eller bedre produkt".
Etter min mening er ikke Netfonds sammenligbar med Nordnet i dagens utgave på grunn av alle feil og mangler i opplegget til Nordnet.
Det gledelige er at klagen er akseptert og er blitt forelagt Nordnet Bank NUF. Så de tar saken på alvor og følger helt sikker med med misnøyen blant brukere.
Derfor bør alle som er misfornøyde med Nordnet skrive en kortfattet klage til Finansklagenemda. Mail det til post@finkn.no. Skriv under med ditt navn og adresse og så står vi sterkere overfor Nordnets arrogante overkjørsel. Gjør det i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
bellx
10.07.2019 kl 20:34
18929
Helt enig med deg,anders skar er bare en festtaler,lurer på om shareville forumet er fullt av falske profiler og mye bløff???
Redigert 21.01.2021 kl 05:20
Du må logge inn for å svare
pecunifer
10.07.2019 kl 23:36
17378
Jeg har også skrevet til Finansklagenemnda og uttrykt at Nordnet må tilby tidligere Netfonds-kunder kostnadsfri flytting til annen mekler.
Jeg kom ingen veg hos kundeservice hos Nordnet. Da jeg spurte om hvor jeg sender en reklamasjon på å ha blitt trukket 450 kroner (etter å ha bedt om å få kostnadsfri overføring som tidligere Netfonds-kunde), var svaret at dette var "ingenting som vår reklamasjonsavdeling vil behandle". Nordnets arrogante svar er da ei oppfordring til å ta det videre til Finansklagenemnda.
Jeg kom ingen veg hos kundeservice hos Nordnet. Da jeg spurte om hvor jeg sender en reklamasjon på å ha blitt trukket 450 kroner (etter å ha bedt om å få kostnadsfri overføring som tidligere Netfonds-kunde), var svaret at dette var "ingenting som vår reklamasjonsavdeling vil behandle". Nordnets arrogante svar er da ei oppfordring til å ta det videre til Finansklagenemnda.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
pengex
10.07.2019 kl 23:37
17379
Jeg kjøper og selger mye på mobil. Da funker den gamle siden best. Men i dag ble jeg automatisk logget ut flere ganger i timen. Må være en del funksjoner som er under bearbeiding og som gjør at man mister forbindelsen med banken. Brukerinnstillingen er på max utloggingstid. 4 timer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
bellx
11.07.2019 kl 08:27
16686
Jeg spurte også om det ikke skulle være kostnadsfritt,men har ikke fått svar etter 14dg
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
caffz2
11.07.2019 kl 10:49
14909
Flere som har problemer med infront web traderen? Er akkuratt som om jeg ikke er logget inn. Får ikke gjort noen trades. håpløst
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
SomSa
11.07.2019 kl 13:08
14810
Denne møkka dritten har logges ut nesten hver 40 minutter i mange dager selv om inaktiveringstiden er satt på 4 timer og selv om siden ikke har vært inaktiv mer enn 5 minutter. De svarer heller ikke på henvendelse. Tiden begynner å modne seg til å gi fanden i nordnet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Jeg har påpekt utlogging siste dagene på høyeste hold, men «vi har ingen» problemer får jeg beskjed om. IT hadde sett på det i går, men finner ingen feil 😂
Fy faen for et svada selskap. Når jeg har solgt axa er min tid over her. Alle pengene overført SBANK for noen uker siden. Billigere å overføre penger enn aksjer, så skal bare selge dem ila juli, så er min tid over i dette møkkaselskapet jeg sverget på min hals å aldri bli kunde i. 🤢🤢🤢🤢
SS
Fy faen for et svada selskap. Når jeg har solgt axa er min tid over her. Alle pengene overført SBANK for noen uker siden. Billigere å overføre penger enn aksjer, så skal bare selge dem ila juli, så er min tid over i dette møkkaselskapet jeg sverget på min hals å aldri bli kunde i. 🤢🤢🤢🤢
SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
11.07.2019 kl 21:34
14659
For nostalgiens skyld, men ingen oppdateringer lenger:
https://hopey.netfonds.no/quotes/markets-overview.php?market=norge
https://hopey.netfonds.no/quotes/markets-overview.php?market=norge
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
vagabonder
11.07.2019 kl 22:00
14627
Her er det bare å lage seg noen skjerm-dumps fra gode gamle dager.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare