BUD på NEL + ClearStream Banking + Tyske Investorer!

Krustjevskij
NEL 03.07.2019 kl 22:07 4656

Tråd hvor vi snakker om:

-Tyske Investorer
-ClearStream Banking.
-Bud på NEL.

(Be om tilgang til forum-tråd)

Hva er agendaen til ClearStream Banking?
Land som lever av å utvikle ny teknologi ser verdien i NEL. Tyskerne er svært interessert i NEL. Så klart skulle tyskerne gjerne hatt et selskap som har en massiv kontrakt med Nikola/USA på hydrogenområdet nå som utviklingen er i startgropen. Tyskerne kjenner bilindustrien og vet hva avtaler med USA kan føre til av ringvirkninger for industrien i landet. Det er ikke lenge før tyskerne kommer med et BUD på NEL for å komme typisk Equinor i forkjøpet. Tyske investorer følger helt sikkert med på norsk politikk hvorvidt de er opptatt av hydrogen eller ikke. Eksplosjonen i juni var nok en gavepakke til tyske investorer som kunne fylle opp med billigere aksjer i et høyere tempo enn før. Sannsynligvis tenkte tyske investorer bak ClearStream Banking at eksplosjonen ville fryse kontrakter og utvikling av teknologi i lengre tid fremover, og at norske politikere ville vente med planer for hydrogensatsing. Hydrogensatsingen ser ut til å være i full driv igjen takket være en snarrådig ledelse i NEL. Bosch har allerede en avtale med Nikola når det gjelder utviklingen av drivlinjen til Nikola Trucks. Tyskerne er MEGET sugen på store bilateral avtaler med USA på hydrogen og infrastruktur. Tyske investorer vil helst unngå å knive om oppkjøp av NEL med f.eks kjøpsterke Equinor og har gått sammen om å sikre seg store deler av NEL sin aksjebeholdning i skjul før de legger inn et bud på resterende aksjer. Norske politikere begynner så smått å sette utvikling av hydrogen infrastruktur på agendaen. Jeg tror tyske oppkjøpere snart kjøper NEL i frykt av at andre aktører begynner å snuse på NEL.
Redigert 19.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Pelegrini
04.07.2019 kl 14:14 3476

Hva er agendaen til ClearStream Banking?
Jeg tror ikke CSB vil stå bak et oppkjøp.
Ikke vet jeg om dette er lovlig heller.
Forhåpentlig er det andre her på forumet som kan belyse dette?
Det som imidlertidig er mulig, er at det er 10-11 investorer som handler og at det kommer en større aktør og byr på deres aksjer. La oss si han byr 1,2- 1,5 Euro.
Samtidig kjøper denne aktøren en større post på Oslo Børs og kommer over 35- til 40 % i løpet av et par dager.
For så og komme med et bud på hele NEL.

Siden det er så mye trading på Tradegate er dette kanskje ikke tilfelle?
Hva mener dere?
Redigert 04.07.2019 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2019 kl 15:54 2136

Neste uke kan gi oss mange svar, og vi kan nå oppleve at aksjekontoer og Ask kontoer som vi eier renner over av penger. Ja det kan skje. 🤑👌🍾🥂🎉👍🎈. Jeg passerte 586.24% på min aksjehandelskonto. Nel, Nas, Bullnasx2, BullNasx3 har gått så det ryker etter. Men jeg selger ikke. Kjøpte mere av begge idag, på droppen. God varm helg, godtfolk🏁
Slettet bruker
08.07.2019 kl 12:00 1723

Som Karl-Johan Molnes fra Norne Securites sier: Han tror Nel blir kjøpt opp. Stråmenn via CB kan være en smart inngang,for å kuppe 30%. Om det er Borsch, Linde Group, Air Liquide eller Ballard som kommer på banen... Det er det ingen som vet. Vi venter i spenning.
Slettet bruker
08.07.2019 kl 15:04 1603

Karl-Johan Molnes fra Norne Securites vet mye om Nel. Max Payne har fortsatt ikke fått med seg at Clearsteam Banking, Linde Group eller Borsch kan komme med et frivillig bud. Molnes har uttalt til Hegnar.no at Nel bli kjøpt opp. Molnes tror det er Borsch som byr på Nel. Clearsteam(CB) Banking er ikke en kjøper av Nel, tror jeg. Men Borsch kan kjøpe alle aksjene fra CB og fronte et bud. Da har de 1/3 aksept allerede ved et 30% eierskap = lettere å få aksept. Vi venter i spenning. 97% av aksjonærene tror på kursoppgang.