UNO X MED UTTALELSE: HYDROGENUTVIDELSE I LIMBO

Max Payne
NEL 07.07.2019 kl 13:53 12829

E-post fra UNO X til E24:

"- Vårt budskap står fast: Vi selger ikke hydrogen igjen før vi er helt trygge på teknologi og løsning, kundenes sikkerhet er vår førsteprioritet. Vi bruker tiden nå til å vurdere hva som er riktig for våre stasjoner og hvilken energi vi skal tilby i personbilmarkedet fremover. Ytterligere kommentarer har vi ikke på nåværende tidspunkt, skriver Uno-X-sjef Jens Haugland i en epost"

https://e24.no/pluss/energi/statkraft/14-selskaper-signerte-erklaeringer-om-oekt-hydrogensatsing-saa-smalt-det-paa-en-uno-x-stasjon-i-sandvika/24651968

Max
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 22:08 4289

Synes vinddelen av selskapet ser fin ut. 513 millioner i omsetning og over 100 millioner i overskudd etter skatt i Q1. Nå er jo også Dolphin Drilling ute av porteføljen. Bonheur minner jo en del om Scatec og får faste inntekter fra vindparker som de eier selv. I motsetning til svenske Eolus som bygger vindparker og gir det fra seg (i stor utstrekning).

Jeg liker med andre ord forretningsmodellen. Nå har jo også Bonheur en offshore del som kan sette opp og gjøre service på vindparker offhore. Så selskapet kan ta del i veksten som kommer på det området, f.eks. i Nordsjøen etter hvert som teknologien går framover. Både Pareto og SP1 Markets dekker selskapet. Spetalen brødrene er som kjent også inne. For meg var det viktig å få vind inn i ESG porteføljen og jeg er veldig fornøyd med prisingen her.

Teknisk Ukeblad skriver også mye om vind i disse dager, sjekk det ut. Synes de er flinke.


Max

Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 21:58 4302

Jesus!
Jeg ER saklig. Jeg forteller FAKTA.
Om jeg bruker store bokstaver eller utropstegn har da NULL med BUDSKAPET å gjøre!
Du må lære deg å skille "budskapet" fra "budbringeren"!

Har forresten du noen EGNE meninger om selskapet?
Kom i så fall med DEM i stedet for å komme med grammatiske korreksjoner til en som uansett skriver på sin egen måte!!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 21:50 4335

MP.
Er ikke BON et slikt notorisk underskuddselskap - det også?
Kanskje bare noe inngrodd jeg har fra gammelt av?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.07.2019 kl 21:49 4335

Hammers: "Jeg ER saklig!"

Nei du er ikke saklig. Det er mulig du tror det selv, men dine overdrivelser og skjevfremstillinger er langt utenfor det som kan kalles saklig.
Jeg behøver ikke en gang trekke frem eksempler. Det fremgår med all ønskelig tydelighet av det du selv skriver.
Jeg har ikke engang behov for å bruke store bokstaver og utropstegn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 21:20 4396

Jeg synes Hammers har gode poeng og jeg har respekt for hans tekniske analyse. Enhver må selv velge de aksjene de ønsker å investere i, men for min del så veier argumentene til f.eks. Hammers tyngre enn f.eks. dine Shinkage selv om du kanskje er mer politisk korrekt i framførelsen.

Årsaken til det, ligger ikke bare i argumentene rundt nel, men skyldes den generelle investeringsprofilen til Hammers der han bl.a. legger ut interessante tråder om Scanship. Jeg savner kanskje at du gjør research og løfter fram andre selskaper enn nel, Shinkage. Bare et vennlig tips. Selv gjør jeg research rundt bølgeenergi og før det undersøkte jeg en del rundt vind, med det resultat at jeg gikk inn i Bonheur.

Max

Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 21:20 4403

Det er flere andre enn deg her inne. Andre som etterlyser positivitet. Det var DE jeg hadde i tankene - ikke deg!

Jeg ER saklig!
- Pengene fosser ut: JA, de gjør det. Du kommer med en forklaring på hvorfor.
- Markedet: NEI det finnes ikke! Ikke flåsete og irrelevant!
- Stasjonene: Uten forvarsler kan det smelle. INGEN får forvarsler! Ingen lukt - ingen smak. Ikke flåsete og irrelevant!
- Rulett: Når ingen får forvarsler og ingen kjenner til den tekniske ståa ved anlegget vil det være en frykt. Ikke...f+i.
- Sjåfører: Med det jeg skriver over; ja, det blir et angstfylt liv! Spesielt etter Sandvika - da oppvåkningen kom!
- Melke: Uansett om det er en avtalefestet ordning eller ikke. Det ER uansett melking av dagens aksjonærer.
- Notodden: Det har ingen betydning. Bare noe jeg slengt på til slutt. I MINE ører er Notodden kun Bluesfestival!

Verden for sine føtter:
- ALLE har den samme MULIGHETEN! Useriøst av deg å trekke fram noe slikt når tallene viser hva de gjør. Bare vent til neste Q!
- "Skal prises høyt"/Oppkjøp: USERIØST så det holder! Dette er og forblir et TAPSSLUK! Børshistorikken er FULL av slike case!
- Skrive til verdens ledere: Jeg har dessverre ikke mail-adressen til dem!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 20:59 4447

Du bør kanskje lese litt bedre - jeg etterlyser ikke kritikernes positive innlegg. Jeg sa til Max at han skal slutte å late som om han egentlig er nøytral, når han åpenbart er negativ. Det er ingen som forventer noen som helst positive innlegg fra deg eller de andre kritikerne.

Det etterlyses derimot et saklighetsnivå som er diskusjonen verdig, akseptabel oppførsel og at man dropper å gjenta samme sak gang etter gang når man allerede har fått svar på dette flere ganger. Slik du nå igjen gjør - maser og gnåler om samme sak, og etterlyser at noen tar utfordringen din (noe som blir gjort hver eneste gang, uten at det synes å sette noen stopper for det samme maset).

- Pengene fosser ut: Det investeres i ny teknologi og for å kunne ha nødvendig kapasitet for å kunne håndtere markedet - det skaper underskudd inntil det er på plass.
- Marked som ikke finnes: Markedet er vel omtrent tilpasset de stasjonene som finnes. Det er minimalt for Norge, og vil neppe vokse nevneverdig. Jeg har derimot ikke sett at noen av de som investerer i NEL er spesielt opptatt av personbilmarkedet for hydrogen i Norge. Argumentet blir derfor ganske irrelevant.
- Stasjoner som skaper utrygghet: Fortjener ingen kommentar – flåsete og tendensiøst
- Russisk rulett: Fortjener heller ingen kommentar – enda mer flåsete enn forrige punkt
- Sjåfører som ikke ønsker et liv i angst: Sukk – fristet til å bare gjenta meg selv fra de to forrige punktene. Jeg tviler sterkt på at noen av disse kommer til å leve noe liv verken i angst eller nervøsitet. Det du prøver å fremstille er sterkt overdrevet. Sikkerheten vil ha like stor fokus her som alle andre steder.
- Ansatte som melker dagens aksjonærer: Dette har jeg allerede svart deg på, og jeg vet ikke om jeg orker å forklare det en gang til – du bryr deg uansett ikke om forklaringen. Les deg opp på hvorfor veldig mange aksjeselskaper har opsjonsprogrammer, spesielt der det dreier seg om ny og banerytende teknologi.
- Tilholdssted Notodden: Hvorfor skulle det ha noen betydning?

Det som er positivt med selskapet er at de har muligheten til å bli en stor internasjonal markedsaktør på et område nesten alle land har fokus på for tiden - miljø og fornybar energi. Det gjør at muligheten for at NEL kan skape så grønne tall at selv du ville sett det (med mindre du er fargeblind), med tilhørende høy prising. Alternativt kan de bli kjøpt opp til en pris som ligger godt over dagens kurs. For en investor er begge deler interessant.

Det er nemlig slik at selv om du mener hydrogen som energibærer ble forkastet for 100 år siden, så har tydeligvis ikke verdens ledere «innsett» dette slik du har. Kanskje du derfor burde skrive til dem i stedet for på forumet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 20:29 4494

Enig Shinkage. Ellers må jeg jo erkjenne at setningen : "Du er en vits" er så langt utenfor at det blir mer komisk enn ufint.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 20:22 4524

Helt enig i det du sier ang aksjer som er priset på framtidig inntjening!
Skikkelig skumle saker som børshistorien er FULL av!

Bare tenk dersom Nikola f.eks ønsker å endre fokus.......etter smellen!
At de har fått en oppvåkning a la deg - eller tenker i mine baner på risk/reward?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Jemo
07.07.2019 kl 20:21 4510

Ja men tallene var de samme den 31/5 MAX, du brydde deg ikke om det da. Hvordan går det forresten med Bitcoin investering din?

MaxPayne31 MAI 01:03skrev på MaxPaynes vegg

I tillegg til de fem grønne favorittene, så har jeg tenkt å satse på krypto. I dag har jeg fått min første lommebok for krypto og kjøpt Bitcoin og Bitcoin Cash. Gøy! Etter hvert skal jeg få meg en offline lommebok fra Trezor


Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 20:17 4511

Innlegget er slettet
Det går fint an å forklare dette for Max uten å bli ufin.

Jeg er enig med MisterBoring - du er neppe den rette til å etterlyse saklighet.

Du bør hele fokusere på å komme med innlegg som er litt mindre euforiske.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 20:00 5167

Det var vel flere av oss som fikk en realitetsorientering etter hendelsen i Sandvika.

Jeg er long i alle mine fem grønne aksjer, så lite er endret, bortsatt fra at nel og hex er byttet ut med NRC Group og BONHEUR, som er svært forsiktig priset Jeg lærte noe viktig, og det er at man ikke skal eie for mange aksjer som er priset på fremtidig inntjening.

Ellers relevante og gode innlegg fra Hammers med tallenes klare tale.

Max

Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 19:55 5187

Hvem som sa hva like etter 17.mai spiller da ingen rolle.
Resultatet viser utviklingen i selskapet. DET teller lang mer enn noe annet!

Ser man på de årvise underskudde vil alle som har mer enn matte fra U-skolen se at tallene viser en slags logaritmisk utvikling.
Underskudden akselererer i takt med økt omsetning.

At noen transportører ønsker å prøve ut dette drivstoffet som så mange eksperter advarer mot - ja det minner mistenkelig om et slags prøveprosjekt. Sikkerhet settes nok til slutt i høysetet i alle ledd - og Hydrogen kommer nok bare til å forbli det det er.
Et prøveprosjekt......mens pengene fortsetter å renner ut......slik de beviselig også gjør!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.07.2019 kl 19:14 5298

Å du skal snakke om jamring Hammers?
Nå har du jamret om at NEL taper penger i et års tid. Det er jamring på høyt nivå det. Tror du det er noen her inne som ikke nå har fått med seg det?
Også denne da; ".. Drivstoffet er for lengst utprøvd - og det ble forkastet for "100 år" siden!"
Så hydrogen som drivstoff er i følge deg forkastet, til tross for at en rekke av de største aktørene innen transport, og mange regjeringer, nå har dette som aktivt satsingsområde. Er dette et eksempel på det du kaller "fakta"?
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Jemo
07.07.2019 kl 19:14 5302

Dette skrev MAX på Shareville 31/5-2019, så han kan kanskje svare deg:

MaxPayne31 MAI 16:55skrev på MaxPaynes vegg

Det har vært litt volatilt på børsene i det siste og mange aksjer har krakket. Jeg har imidlertid verken blitt fristet av aksjer innen olje, varehandel, flyreiser, metaller eller fisk.

Jeg holder fast ved min grønne investeringsprofil og aksjene NEL, Scanship Holding, Hexagon Composites, Scatec Solar og Tomra.

Jeg vil fortsette å kjøpe mer av disse aksjene hver eneste måned og da fortrinnsvis velge den aksjen som har korrigert mest tilbake. På den måten kan jeg øke beholdningen jevnt og trutt og om mulig snitte ned postene når sjansen byr seg.

Jeg ønsker alle grønne aksjeeiere (og andre) en god helg. Nyt livet 😀😀😀✌✌✌

Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 19:00 5357

Som flere her inne sikkert vet; jeg er ingen regnskapsmann.
Har aldri lært forskjellen på EBIT, EBITDA.....osv, men begrepene "PROFIT" og "LOSS" skjønner jeg!

NEL har vært børsnotert fra 2014. Her er deres "record" på to enkle begreper:
Inntekter (revenue) - Operating loss

2014: 12 mill - Minus 11*mill (net profit)
2015: 99 mill - Minus 14*mill (net profit)
2016: 114 mill - Minus 55 mill (operating loss)
2017: 302 mill - Minus 117 mill (o.l.)
2018: 489 mill - Minus 196 mill (o.l.)
q1 19: 122 mill - Minus 52 mill (o.l.)

Så langt har man svidd av ca 450 mill NOK - nesten en HALV MILLIARD Riksdaler!
Etter Q2 er den halve milliarden GARANTERT passert - og fortsatt uten noen lysning i sikte!
Selskapet lever på "lånte penger" og på "kreditors regning" (nye aksjonærer som har spyttet inn midler).

Er det noen av dere som tror at de KANSKJE er ført bak lyset i denne hypen?
Husk, selskapet må omsette for ca 120 mill pr Q (ref siste) - og det kun for å holde hjulene i gang.
Holde dem i gang uten å være i nærheten av å tjene en eneste krone.....men sakte men sikkert kun tære på egenkapitalen.

Hilsen Hammers........faktabasert!
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 18:31 5463

Det er flere her inne som jamrer seg over at vi som er kritikere av NEL aldri kan komme med et eneste positivt innlegg.
Vel, la dem jamre seg - for vi kan da ikke skape positive innlegg "av ikke noe"!
Ja, hva ER egentlig positivt med selskapet?

- Pengene fosser ut - og det har de gjort fra DAG 1!
- Man leverer "bensinstasjoner" til et marked som i prinsippet IKKE finnes!
- Man leverer stasjoner som skaper utrygghet ved at man ALDRI får et forvarsel før det evt smeller.
- Det ene sekundet ER du der - det neste kanskje IKKE! En slags russisk rulett! Hvem vil ha noe slikt?
- Det være seg personbilsjåfør, lastebilsjåfør eller lokfører.
- Sikkerhet betyr MYE for alle disse - og ingen av dem ønsker et liv i angst!
- Man har ansatte som melker dagens aksjonærer via sine opsjoner. Sakte, men sikkert!
- At selskapet holder til i "verdensmetropolen" Notodden er vel heller ingen "høydare......"!

Hilsen Hammers......som fortsatt lurer på hva som er positivt med selskapet.
Ja, bortsett fra frasen om at dette er verdens "nye" egergiform og dette er framtidens drivstoff!
Heller ikke det stemmer. Drivstoffet er for lengst utprøvd - og det ble forkastet for "100 år" siden!
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 18:27 5476

MrBoring - reglene for forumet er slik at ikke hele artikkelen kan legges ut. Jeg har lagt ut e-posten fra UNO X - akkurat som overskriften til tråden indikerer.

Posten er altså 100 % saklig og konsistent.


Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 18:15 5523

Du er en vits, MP. Du har postet dette også på Shareville. Du vet at 95 % av Nel sin omsetning kommer fra utlandet og her er utdrag fra en klok skribent på Shareville som gir MP så hatten passer. "Det norske personbilmarkedet betyr nærmest null og niks for Nel. Det er snakk om så lav omsetning at det blir nærmest komisk, "Iceing on the cake" som Løkke sier. Nels omsetning og marked er og vil være i utlandet, spesielt i årene som kommer, og på helt andre markeder enn personbilmarkedet... Dette fortjener knapt oppmerksomhet, dette er bokstavelig talt dråper i havet."
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
MrBoring
07.07.2019 kl 18:05 5557

Tigern,

For å være ærlig er du ikke noe bedre du heller. Du glimret med ditt fravær under hendelsen i Sandvika og ar bare hyperpositiv når du har tatt din posisjon. Jeg savner balansert informasjon fra deg også.
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 17:56 5612

Ikke mat nett troll. Med null kommentarer blir det null oppmerksomhet rundt deres innlegg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
MrBoring
07.07.2019 kl 17:46 5643

Max Payne,

Du skriver "Hørt om BALANSE? Symmetri. LIKEVEKT? Menneskene tilstreber LIKEVEKT. Jeg også, derav mine poster."

Dersom du tilstreber likevekt ville du lagt ut et objektivt referat av artikkelen og ikke bare et negativt sitat. Likevekt tilsier at all informasjon blir kjent, og så diskuterer man ut fra det. Ingenting i din oppførsel indikerer at du er opptatt av likevekt!
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 17:27 5691

Ja her er det klokt med ett datterbolag så nel ikke har direkt kontakt med konsument.

Förordar også allt kring fordonshydrogen i eget bolag og process/ gödsel/ i eget bolag.

Ellers blir det snart umulig med emisjon og eu-stötte
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
oppvigår
07.07.2019 kl 17:17 5733

Kan det tenkes vi ser et nytt datterselskap i regi av Nel, for å få en fortgang i bygging av stasjoner i Norge. Kanskje med støtte fra Nikola?
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 16:38 5854

Hørt om BALANSE? Symmetri. LIKEVEKT?

Menneskene tilstreber LIKEVEKT. Jeg også, derav mine poster.

Max

Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 16:38 5856

Hørt om Karma? BALANSE? Symmetri. LIKEVEKT?

Max

Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Shinkage
07.07.2019 kl 16:36 5865

Jeg tror det de mener, og som jeg også har nevnt til deg, er at du bare legger ut linker som har kritisk informasjon.

Dersom du var så nøytral som du prøver å påstå, så hadde du lagt ut linker, skrevet tråder og svart på innlegg med både negativ og positiv vinkling. Det er ikke mye av det du kommer med som er positivt.

Negativ kan du selvsagt få lov til å være, men la være å late som om du ikke er det.

Det gjenstår å se om Uno-X kommer på banen igjen, og hvilken fremtid hydrogen har for privatbilisme i Norge. Den var ikke stor før denne hendelsen, og den kommer neppe til å ta av etter dette heller. NEL har derimot ikke sitt største potensiale innenfor dette markedet, så da er det egentlig ikke så relevant å trekke frem denne Kjørbo hendelsen gang etter gang som en mulig "spikern i kista" for NEL.

Å prøve å skape en følelse av at befolkningen generelt sett nå er vettskremte for å komme i nærheten av en fyllestasjon for Hydrogen, slik du, XYZ, Hammers, SS med flere holder på med, er lite troverdig.

Det har høyst sannsynelig bare en eneste hensikt - og det er å skremme aksjonærer fra å tro på NEL.
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 16:29 5899

Admoff, sjekk ut tråder på Hydro, Komplett, Bonheur, Scanship.

Det er såpass mange tråder på nel som til dels er haussende, så greit med noen faktabaserte tråder også som dekker nedsiden.

Jeg får for øvrig ikke lov av Admin å legge ut hele artikkelen.

Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
fjellets sønn
07.07.2019 kl 16:24 5925

Du bør du legge til resten av artiklen i E 24 - lite objektivt utdrag
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
fjellets sønn
07.07.2019 kl 16:23 5932

Du bør du legge til resten av artiklen i E 24 - lite objektivt utdrag
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
fjellets sønn
07.07.2019 kl 16:23 5945

Du bær du legge til resten av artiklen i E 24 - lite objektivt utdrag
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Jemo
07.07.2019 kl 16:08 6010

Dette er så klart bare tull, etter at du solgte NEL (12/6 ref shareville) har du ensidig vært negativt. Før den tid var du bare positiv, det er det jeg ikke liker med deg MAX.
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Admoff
07.07.2019 kl 16:07 6023

Hei Max, de fleste innlegg fra deg oppfatter jeg primært med negativ undertone. Trådene du starter og innleggene du poster bærer tydelig preg av det synes jeg. Uansett ikke ment som kritikk. Du som alle oss andre har jo en agenda ellers hadde vi vel ikke vært her inne.
Når det gjelder Uno X, er det bra at de tar en god risikoanalyse før de bestemmer seg.
Takk for raskt svar og info, negativ som positiv 😉
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
hillclimber
07.07.2019 kl 15:57 6066

XYZ er noe av det mest pessimistiske jeg har sett. Han ville også ha vært redd for oljeboring til havs. "Vi kan inte borra hål i havsbotten, allt vatten kommer att springa ut...."
Litt humor er lov.....
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 15:49 6096

Hei, Admoff. Jeg legger ut tråder om alle aksjer jeg eier eller ønsker å kjøpe eller som har allmenn interesse.

Denne tråden om nel er ikke negativ. Den er bare faktaorientert - sitat og link til artikkel.


Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
hillclimber
07.07.2019 kl 15:46 6119

Risiko er målbart, FMEA kjøres a priori, statistikk posteriori.
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Admoff
07.07.2019 kl 15:40 6153

Max, hvorfor innholder stort sett alle innlegg om skepsis for NEL og hydrogen? Kan ikke erindre noe som har positiv undertone. Kan hende jeg tar feil men inntrykket er nå sånn.
Venter i spenning på svar fra deg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 15:37 6167

Enig. UNO X framstår ansvarlige. Fornuftig med en ordentlig risikokalkyle før man går videre med hydrogen til personbilmarkedet.

Max
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare