Budkrig fra Bosch, Air Liquide, Ballard, eller Thyssenkrupp?

Slettet bruker
NEL 17.08.2019 kl 12:10 4481

Jeg har tenkt mye pÄ at analysesjef Karl Johans Molnes i Norne Securites som er verdens? beste og kunnskapsrike Nel kjenner. Han vet mest om H2 utviklingen. Han vet mest om Nel, og han har dybdekunndkap om Nel, Nikola, og Bosch. Bosch har gitt Nikola 20000 gratis arbeidstimer for Ä vinne brencellcelle kontrakten som det jobbes med. Bosch har avtale med PowerCell om Ä utvikle verdensledende FuelCell stacker til til tungtransport. Norne Securites har analysert alle de 3-4 tette business bÄnd.
NÄr Hegnar.no trykker artikler om det faktum at Molnes tror Nel blir kjÞpt opp av Bosch, sÄ ligger det en grundig analysert forankring i dette. Hvorfor har Norne satt kursmÄlet til Nel pÄ kr 11.95?
Det er altfor lavt. Samtidig vet vi at Tyskland ligger langt fremme i H2 tech, satsing, utvikling og salg av H2 tech utstyr. Det er Äpenbart et faktum at tyske industrigiganter sikler pÄ Nel. Ikke bli overrasket hvis en budkrig kommer litt brÄtt pÄ dere som aksjonÊrer. For pilen og aksjekursen kan gÄ loddrett rett opp pÄ en melding.
(Www.hyon.no eies forĂžvrig av treklĂžverervet Nel, Hexagon og PowerCell.)
Nel blir gull. Pengene kan flerdobles i denne vakre grĂžnne vinneren. Scale up and Grab contracts for many MRD's. Ikke glem at produksjonprisen gĂ„r ned, og at Nel uansett med Nikola Motor sin lille 1.kontrakt har en ordrereserve pĂ„ ca kr 10 milliarder. Scale up. Dette vet tyskere. Alle vet ogsĂ„ at ordrereserven til selskapet overhodet ikke er priset inn i dagens latterlige lave kurs pĂ„ 6.42. En budkrig utlĂžst av Bosch kan inneholde godteri for alle aksjonĂŠrer. Flere budgivere er jo bare rent snadder đŸ€‘
Redigert 20.01.2021 kl 05:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.08.2019 kl 14:57 4091

The tiger is on the right line. Ikke usannsynlig at dette skjer i det nÊrmeste framtid.Har selv vÊrt inne pÄ tanken og beholder roen og avventer situasjonen..Ser ut til at hÞsten blir fin og reiser pÄ ferie om en uke. Fortsatt god sommer til alle Nel er.
Slettet bruker
17.08.2019 kl 15:02 4080

Oi.glemte Ä nevne at det ble ytterlige kjÞpt aksjer for 500000 kr pÄ torsdag.. Livet er lyst som en sier.. Go long and hard.
pheks
17.08.2019 kl 16:12 3942

Nei Tigern, det er du som er verdens beste og mest kunnskapsrike NEL kjenner, ikke Molnes. Du er flink!
Slettet bruker
17.08.2019 kl 17:39 3793

Takk for hyggelig hilsen, ankon. Det varmer. Nel akjene dine kan fly til himmels nĂ„r du er pĂ„ ferie. Jeg holder alle dere som er oppegĂ„ende (Ikke MaxPayne, dekksgutten, og plasthammeren som dessverre ser sĂ„ mĂžrkt pĂ„ livet. Vi andre oppegĂ„ende investorer vi ser meget lyst pĂ„ livet, smiler, ler og tjener nĂ„ masse penger pĂ„ Nel đŸ€‘đŸ€‘) Hydrogenfeber seiler opp. ankon, du holdes oppdatert over den Nel raketten som nĂ„ kan fyres av. Hehe đŸ€‘đŸŸ
Redigert 17.08.2019 kl 17:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
johnsen50
17.08.2019 kl 18:07 3747

Tror de som skjuler seg bak CB vil komme fram i lyset i lĂžpet av 2019, sĂ„ fĂ„r vi se om det blir bud selskapet-men hĂ„per ikke det enda. Blir spennende om vi nĂ„ fĂ„r flere gode nyheter fram mot q2– de har kommet i bolker fĂžr😊😊
Slettet bruker
18.08.2019 kl 00:44 3497

Stemmer mr Johnsen. Bosch kan kjÞpe Clearsteam Banking sin 30 % eierandel i Nel og det utlÞser en budplikt ned pÄfÞlgende budkrig? LÞkke vil meget sannsynlig servere nye bÞrsmeldinger i neste uke.
Hammers
18.08.2019 kl 01:10 3457

Ser av hovedinnlegget at det pÄstÄs at tyskerne ligger langt framme innen bruk av hydrogengass.
Samme leksa som pÄ 30-tallet da samme nasjon var langt framme med sine luftskip drevet av samme stoff; Graf Zeppelin og Hindenburg.

Etter at sistnevnte eksploderte ble det TYST!
Etter eksplosjonen i Sandvika har det OGSÅ vĂŠrt tyst - nĂ„ fra NEL!

Neida, ikke et drivstoff som man "leker med" det her. Absolutt ikke et drivstoff man benytter for Ă„ frakte stĂžrre personmengder!
En sjÄfÞr eller to kan man trolig ofre (i fÞlge nel'likerne) men stÞrre menneskemengder; NEI!

Busser; for meg hÞres dette ut som GALE menneskers drÞm! EN smell - og ALT er fullstendig STEINDØDT!
SteindĂždt for alle de om bord - og like steindĂždt for alle selskaper som driver innen segmentet!
Akkurat som det ble pÄ 30-tallet. Skal vi aldri lÊre av historien?

Hilsen Hammers

Redigert 18.08.2019 kl 01:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dennis10
18.08.2019 kl 04:13 3375

Uff, hva du sliter.
Daggar liten.
Optimus2k16
18.08.2019 kl 08:41 3210

"Busser; for meg hÞres dette ut som GALE menneskers drÞm! EN smell - og ALT er fullstendig STEINDØDT!
SteindĂždt for alle de om bord - og like steindĂždt for alle selskaper som driver innen segmentet!"

Fly, et krÊsj og alt er dÞdt..STEINDØDT. Kommer aldri til Ä vÊre mennesker som vil fly igjen, og alle selskaper vil vÊre like steindÞde.
Du har noen fantastiske hypoteser til tider, men de er sÄ fjernt fra virkeligheten at jeg virkelig begynner Ä lure.
Kanskje du skulle slutte Ä skrive pÄ fora etter 2400? :)
Admoff
18.08.2019 kl 09:09 3155

Hammers, nyskaping krever prĂžving og feiling. Har du sjekket statestikken over feks testpiloter. Hvis man da skulle konkludert etter fĂžrste insident hadde det vĂŠrt snevert med fly og helikopter đŸ€”
Uansett er kritiske spÞrsmÄl viktig, men det overlater jeg til kompetente fagfolk.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 10:03 3042

Se opp. Hydrogenfeber pÄ Oslo BÞrs for de som liker Ä tjene penger. Potensiale for Ä tjene masse penger er nÄ under kraftig oppseiling. Tapere er nÄ igjen det treklÞveret Max Glede, Plasthammeren og dekksgutten pÄ ubÄt'n som sprer edder og galle til tafatt liten nytte. Deres egne konspirasjonsteorier og ondskapens akse faller nÄ ned i deres egen kvikksand. De stÄr nÄ desperate og selvforskyldt med kvikksand til godt oppunder haka. Vi som grÞnne fornybare Nel aksjonÊrer vinner igjen.
HydrogenÞkonomien anses Ä vÊre et av de beste alternativene for Ä skaffe fornybar energi og derved bidra til Ä avbÞte dagens miljÞutfordringer. Energitettheten til hydrogen er mellom 120-142 MJ / kg, som er mye stÞrre enn kjemisk, fossilt og biodrivstoff. Viktigere er at vann er det eneste biproduktet nÄr hydrogen brukes til Ä produsere strÞm. Hydrogen etterspÞrselen globalt er nÄ i kraftig vekst. Nel er stÞtet og fosser opp pÄ bÞrsene.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 10:13 3009

Hvordan ser du pÄ jernbanedirektÞrens bestemte oppfatning av at norske tog kommer til Ä gÄ pÄ batteri i fremtiden - ikke hydrogen.
Kilde:
https://frifagbevegelse.no/njfmagasinet/jernbanedirektoren-vil-ha-tog-pa-batteri--ikke-hydrogen-6.158.644222.1eadc16df7?fbclid=IwAR1SYRlJkpXk6MjxDIW2YoPoz8BjIJFiIZn-fjVucMJZL9s8MXr0h_UE0FU

Som eier av NEL - aksjer liker jeg svÊrt dÄrlig denne artikkelen. Har du noe synspunkt pÄ hvordan slike artikler Þdelegger for kursutviklingen pÄ NEL?

Jeg spĂžr utelukkende fordi dette bekymrer meg og jeg vet du har mer peiling enn det jeg har.


dotcom
18.08.2019 kl 10:47 2922

I fÞlge wikipedia er jernbanedirektÞren utdannet landskapsarkitekt, sÄ i slike spÞrsmÄl er hun nok prisgitt en eller annen rÄdgiver. SÄ vidt jeg vet bygges det ikke mange lokomotiv i Norge, sÄ her er nok direktÞren ogsÄ prisgitt hva utenlandske produsenter faktisk vil tilby av lÞsninger. Hvis det er hydrogen som blir lÞsningen i utlandet, sÄ er det nok ogsÄ det vi vil bruke i Norge.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 10:50 2908

Hvorfor skal norge bruke 1kw pÄ Ä fÄ igjen 0,2 kw maks i andre enden nÄr stÞm har blitt hydrogen, og igjen blitt strÞm?

Fornybar energi skal ikke slÞses bort pÄ denne mÄten.
Selv sol og vindkraft bÞr brukes der man fÄr mest igjen for 1 kw, som i elbil. Ikke sutle 80 % av energien bort i ingenting for Ä lage hydrogen.

SS
Slettet bruker
18.08.2019 kl 12:30 2771

Dekksgutten har tydeligvis ikke fÄtt fornyet arbeidsdskontrakten som dekkgutt pÄ ubÄten? Spammer er Äpenbart hans hobby nÄr han er pÄ land. Det er som er Äpenbart og meget tydelig nÄ, det er at han er redd for at Nel lÞftes til himmels. Det er det 97 % av markedet som bestemmer. Vi 97% tror pÄ en saftig oppgang. Dekksgutten bÞr bruke snorkel under dykking.
Furuen
18.08.2019 kl 12:32 2764

Norne pÄ twitter:
Norne Securities
@nornesec
·
59m
AksjekjÞpene fra Clearstream startet etter Nikola sa at Bosch hadde brukt 200 000 timer pÄ Ä utvikle 'Driveline' pÄ Nikola trucks (50 mann i 2 Är). Clearstream har Þkt nesten hver eneste uke de siste 18 mÄneder uansett kurs og eier nÄ 30%. De Þnsker stor innflytelse over NEL.
Rolfbruun
18.08.2019 kl 14:13 2662

Hammers:
Er du nÞttebrun? Vel overstÄtt sommer.

Jeg liker din analogi til tyske luftskip som argumentasjon for at nÄr noe dramatisk skjer, sÄ er det god natt for det segmentet. Da nÊrmere bestemt «hydrogen». Du beskriver da samtidig en kanskje begrenset forstÄelse av hvordan ting fungerer. Feil mÄ vi gjÞre for Ä lÊre av dem, ikke sant? Aleksander Kielland veltet feks...Tjernobyl gikk vel pÄ en liten smell...Exxon Valdez dummet seg ut, BP tok en ekkel taps- og skademelding i Gulfen...Broen i Genova raste sammen gitt..Fly faller ut av himmelen i ny og ne, og i gamle dager dÞde folk som fluer i trafikkulykker som regel fordi bilen var en draps-felle.

Har vi kuttet ut plattformer, oljetankere, atomkraftverk eller brobygging og biler (for Ä nevne noe)? Neida, vi kjÞrer pÄ og gjÞr alt bedre enn fÞr. Fordi «folk» er ikke dum. Folk gjÞr feil ja, men «vi» er ikke idioter...

Hydrogen som energibÊrer vil nok fortsette Ä gjÞre sitt inntog tipper jeg. Kanskje du tipper noe annet og det er selvsagt helt flott. Minner om at «hele verden» ser ut til Ä ha fokus pÄ Ä fÄ disse tingene til Ä fungere (sol/vind/bÊrekraft/ osv). Da blir det litt magert Ä antyde at hydrogen er farlig...

Go hard - go long

Slettet bruker
18.08.2019 kl 14:15 2655

Hvorfor kommenterer ikke Tigeren disse to faktum:

1. Bruke 1 kw fornybar, dyrebar energi,for Ă„ sitte igjen med 0,2 kw maks. Er det lurt?

2. Hvorfor sitter nel igjen med minus 40 Ăžre pr omsatte krone?

SS
Nanoq
18.08.2019 kl 15:08 2566

Hydrogen som energibĂŠrer er med i en kjempestor statlig havvindmĂžlleplan i NordsjĂžen, utarbeidet av Holland og Danmark ( og delvis med tysk deltakelse).


Danmark og Holland planlĂŠgger grĂžn guldfeber i NordsĂžen

13. august 2019

Statsejede virksomheder i Danmark og Holland har udviklet en masterplan for de nÊste 25 Ärs massive vindboom i NordsÞen. Virksomhederne bag planen skal sikre integrationen af nye store mÊngder vindstrÞm i det europÊiske elnet. Investorer stÄr i kÞ for at vÊre med, siger aktieanalysechef i Sydbank.
Vindkraft i NordsÞen stÄr over for et voldsomt boom, som de fleste endnu ikke har forstÄet omfanget af.


Mye mer her om havvindmĂžlleparker og hydrogen:

https://www.mm.dk/artikel/danmark-og-holland-planlaegger-groen-guldfeber-i-nordsoeen


PS: Den 50% statseide danske energikjempen Ørsted er allerede verdens stÞrste selskap innenfor etablering, medeierskap og drift av store havvindmÞlleparker, og de tror pÄ at hydrogen har en stor plass i framtidas store havvindmÞlleparker.

Ellers er selskapet notert pÄ bÞrsen i KÞbenhavn for de som kunne vÊre interessert i Ä kjÞpe aksjer i selskapet, noe jeg selv har gjort.
Slettet bruker
18.08.2019 kl 21:15 2287

Tusen takk for hyggelig hilsen, pheks 👍 Denne uken kan Nel fyres hĂžyt opp pĂ„ OSE đŸ„‡ Jeg lukter noe godt đŸ„‚