DNB downgrade til underweight vs Teknisk analyse OHS.

omans
27.08.2019 kl 11:29 1779

Ja, DNB m/flere (Paul Harper) nedgraderer til underweight i aksjer fra Neutral pga de tror på resesjon som følge av handelskrig eskalering.

Teknisk likner det på en OHS formasjon for tiden, på osebx er den litt tydelig, men selvfølgelig ikke bekreftet før en evt oppgang forbi halslinje på litt økende volum.

Da blir det å følge med fremover, får en fundamantal betrakting fra finanshus som følge av utvikling i handelskrig rett, eller får en teknisk mulighet rett mhp at en fundamental betraktning kan ta en mer uventet vending enn det en kan lese ut fra nyhetsbildet idag.

omans
19.11.2019 kl 20:42 969

Mannet meg opp til å lese dette innlegget, etter å ha holdt det blokkert siden august.
Det var akkurat slik som forventet.

Who is skipssjefen? Who need respect from a novise :-))))

Det sagt, O-Store Omans fikk Sååå rett igjen.
omans
11.09.2019 kl 23:13 1166

Osebx på 884, og det ble en oppgang etter boka så langt.

Dow Jones signaliserte forøvrig 27400 etter sin OHS, og er opp ytterligere 230p ikveld.

Oljeprisen fikk en dupp, men Equinor er allikevel opp 1.27% på Nyse.

Potensialet fra OHS på Osebx er dermed nå tatt ut, men indeksen kan like gjerne stige videre som å falle tilbake.
SP 500 bikket igjen over 3000 ikveld, så begynner å se lysere ut mhp oppsmeltingen.
--

Equinor skal ha motstand på ca 173 kroner, og vil ved et evt brudd over dette signalisere videre oppgang.
Stengte på OSE idag 174.45 og på Nyse ikveld 172.15 omregnet NOK.
omans
05.09.2019 kl 04:57 1262

Nå kommer'n. Big R.
Harper i DNB bør vel finne seg ny job.

Tenk å nedgradere fra nøytral til underweight, rett før Big Rally. De lever jo på lønn fra kunders penger..
Men her så vi OHS komme, så det blir andre boller ;-)
omans
30.08.2019 kl 08:16 1373

Big rally på trappene

https://www.cnbc.com/2019/08/27/jim-cramer-three-charts-show-the-stock-market-may-rally-in-september.html


875-885 på osebx virker fortsatt som naturlig første stop/test.
omans
29.08.2019 kl 19:12 1415

Du får sjekke NorskBulls nå da vet du, en liker å ligge litt i forkant her.
omans
29.08.2019 kl 11:25 1452

Det lukter brudd opp. Iom oppgangen er kraftig opp forbi halslinje. Ser an et par dager...
Slettet bruker
28.08.2019 kl 17:24 1593

Hmm, min olje viser i Infront 0,7 % opp, fusker du her også, smører tykt på, Omans ?

SS
omans
28.08.2019 kl 16:45 1608

Ser for meg oppgang til 875-885 i første omgang, dersom brudd opp på økende volum.

It is nice to be a contrarian, others belong to the crowd..

Ed. Registrerer at oljepris stiger 2% idag. Hmmm...jammen Trumpen lager jo ressesjon, iflg the crowd...
Redigert 28.08.2019 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2019 kl 16:07 1621

Hadde STOR respekt for Omans frem til sist høst, men det er når det stormer man skiller klinten fra hveten.
Etter hans spådommer (han har bedt meg fint om å ikke klippe og kopiere dem inn her) i høst fra ca sept da han spådde olja i 120 USD, til over nyttår, som inkluderte AKERBP, EQNR, OSEBX, US indekser, Brent og mye mer, så mistet jeg all respekt, og han har hos meg INGEN troverdighet lengre.

En som spår i kaffegruten, og bare ser bull tegn, er ikke mye verdt. Man må evne å se skyer på himmelen, og gi info om etablerte bearish trender.
Man overser IKKE inverterte rentekurver, som har gått 100% inn i all fortid.

Mye som skurrer når det kommer til Omans. Når han i tillegg ble NEL`s fremste forstander, da var jeg sikker på at dette er en figur man overser helt.

SS
Norwege
28.08.2019 kl 15:30 1632

Omans tekniske analyser er ikke verdt å kommentere engang SS.
Rart han ikke refererer til norsk bull nå, men det er vel fordi de skriver short og det stemmer ikke med hans markedssyn.
omans
28.08.2019 kl 12:45 1670

Til info:

Gårsdagens tall fra USA vedr CB Consumer Confidence, vier en måling på 135.1. Dette er nær rekordhøyder på tross av et tall på 135.8 forrige måned. Det var ventet 129.3

Financial confidence is a leading indicator of consumer spending, which accounts for a majority of overall economic activity.

Survey of about 5,000 households which asks respondents to rate the relative level of current and future economic conditions including labor availability, business conditions, and overall economic situation.

https://federalnewsnetwork.com/business-news/2019/08/us-consumer-confidence-dips-slightly-in-august/
Slettet bruker
28.08.2019 kl 10:26 1701

Jadda, Omans vet alltid bedre enn alle andre eksperter.

Vi har en som heter BullBerntsen. Men jeg tror vi kan hive på BullOmans også.
Dette er jo bare tull, blir som orkesteret på Titanic som spilte hele veien ned, til vannet tok instrumentene og lungene.
Dette så vi med Omans hele veien ned fra OSE 950 til 770 sist høst, og dow 26300 til 21.000, samt olja 86 til 45 ish.
AkerBp 350 til 215, Omans så hver dag, selv med 6 % index fall støtte for neste dag, "her snur det, kanskje".

Det er svært viktig med en kritisk røst mot Omnas, som skriver på en troverdig måte, og som gir folk med store minus et urettmessig håp, mens de egentlig hadde gjort lurt i å selge, istedenfor å være ned i dypet! Der kunne de heller kjøpt på nytt, og sluppet så enormt minus.

SS
Redigert 28.08.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
omans
28.08.2019 kl 10:02 1717

https://ibb.co/KhyLL35

Det var en tur ned på 830 tallet og OHS ser nå mer pen ut.

Samtidig snakker de "profesjonelle" om resesjon pga svake PMI og litt dårligere arbeidsutnyttelse, litt mindre å gjøre for arbeidere.
Det skyldes på Trump og hans handelskrig. Men, Mr.Market trenger ikke være enig her.

Harper i DNB forventer at VIX skal stige til fjorårets desember lave på 36, men kan han bruke fasiten fra i fjor?
Ikke nødvendig vis, da Mr Market ikke agerer slik, en har ikke fasit liggende fra et tidligere scneario som llikner.

Frykten går mest på det samme som før, handelskrig og rentekurver. Mr. Market går sien egne veier... men klart en må følge med på inntjening i bedriftene.
Det prises inn dårligere tider, samtidig som resultatene var bra for mange i q2. Consumer spending bør holde seg oppe, så lenge en ikke ser oppsigelser.

Så nå drar det seg litt til mhp på det tekniske bildet, OHS er ikke en langsiktig dannet formasjon denne gangen, men samtidig kan det jo antyde at pullbacket er litt kortvarig dersom det bryter opp igjen av ca 845.