LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 117955

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Klatreren
18.10.2019 kl 18:49 5530

Ikke mange dagene til Flex Rainbow og Flex endeavour får nye ruter i spot. Satser på at de sluttes til 150k $ dagen pr båt.
https://www.marinetraffic.com/
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
sheepman
18.10.2019 kl 18:54 5517

Går ikke disse på index-rater allerede da? Får vel spotpris hele tiden da?
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Klatreren
18.10.2019 kl 19:05 5497

Han nevnte i videoen med Pareto at de hadde to båter som var indeks regulert. Men hvilken to båter det er snakk om aner jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Bertelli
18.10.2019 kl 19:19 5464

Jeg tror vi må forvente at kursen går mot 90kr. Aktøren som shorter har ikke gitt seg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 19:20 5469

Fint får en enda lavere snitt og mer å hente når oppgangen kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Jarnar
18.10.2019 kl 19:37 5453

Jeg tror FLNG kan snu på ca 95 kr fordi det nivået representerer 50% retrace av stigningen fra 81 kr. 50 % retrace er vanlig ved en såpass sterk stigning på kort tid. Men siden det aldri er garantier, kan man ha i mente 62% retrace og 92 kr.

Min tilnærming tilsier at FLNG skal oppover i neste omgang og gå en god del høyere enn forrige topp på 108. Det er basert på Elliot Wave og for så vidt fundamentale saker som har bedret seg radikalt siden i sommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Klatreren
18.10.2019 kl 20:20 5394

Sendte mail til CEO. Er de de to båtene som er på kontrakt er indeksregulert. Altså Flex Enterprise og Flex Ranger. Veldig positivt at Flex Endeavour og Flex Rainbow snart får nye ruter. Ser på dypheten til Flex Courageous og Flex Constellation at de er «tømt» og klare for nye ruter, men ruteinfoen på marinetraffic for hvor de skal hente LNG’en er dårlig atm. Så vi får bare vente på oppdateringer på de.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Bertelli
18.10.2019 kl 20:42 5371

Jeg selger meg sakte ut av Bwlpg med god fortjeneste for å kjøpe Flex. Det betyr ikke at jeg ikke har tro på Bwlpg men jeg har større tro på Flex. Det er sannsynlig at. Ratene vil øke siden sjefen sier at det er bare 1-3 båter tilgjengellige. På kort sikt tror jeg at aksjen vil falle til 91-92 kr og jeg vil da øke med ca 50% av min beholdning. Ta det helt rolig hvis aksjen faller 3-4 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Vikusen
18.10.2019 kl 21:01 5324

To dager med oppgang for flex i statene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
fleken
18.10.2019 kl 21:05 5313

Stemmer det at volumet i statene er 2790 aksjer. Viss dette stemmer et det vel ikke vits i å være på børsen der borte?
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Bertelli
18.10.2019 kl 21:42 5272

Jeg tror at vi på mandag at vi vil se at det legges ut drøyt 2000 aksjer hele tiden litt under siste omsetningkurs. Mitt råd er å vente å kjøpe til rundt 91 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Ratta
19.10.2019 kl 03:59 5153

For da kan du få kjøpt til 92 :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 10:25 5025

Den falt 3-4 kroner igår.....så det fallet du ønsket deg er allerede unnagjort...Men fra spøk til alvor, jeg tror det skal bli vanskelig å presse denne under 95. Er på kjøperen selv og har nå flere ganger sett hvor lett den snur der nede på 95-96..og bestemte meg derfor igår for å handle når den først var på 96-95. Tror ikke det kan bli så veldig feil i det store bildet....
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Klatreren
19.10.2019 kl 11:28 4966

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5870664/mmsi:538008205/vessel:FLEX%20CONSTELLATION/_:0c3699bedb75d320f44827f79bec4f7a

Ser ut som om Flex constellation er på vei til Muskat i Oman for å laste opp LNG. Etter alle solemerker vil 3 av 4 båter i spot få ruter som er tilsluttet til +- 150k $ dagen pr båt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Triton
19.10.2019 kl 12:12 4927

Shorten øker
BMG359472021 FLEX LNG 453 011 0.83% 17.10.2019
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Vikusen
19.10.2019 kl 13:36 4907

Panikken begynner vell å slå inn. Må øke den for å klare å holde den nere. Snart kommer volumet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 13:38 4904

Veldig merkelig.
Jeg tror de shorter selskaper med relativt mye gjeld og uten utbytter på bakgrunn av troen om at aksjemarkedet skal kollapse, ikke på bakgrunn av rater og fremtidsutsikter innen gasstransport.
Om markeder i USA skal ned 30 %, så følger vi etter, det kan dere være sikker på.
Mange har jo allerede tatt ut pengene, og mange har flyttet over til mere defensive Aksjer.

Hva mener dere?


Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Varsom
19.10.2019 kl 13:46 4885

Shorterne har vell mer eller mindre økt i avance også siden våren 2019. Vi alle ser jo hvordan det har gått der, rett opp!
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
fleken
19.10.2019 kl 14:22 4854

Det som er litt merkelig er att de kan sitte så lenge med den shorten bare øke litt og minke litt ettersom det passer og før eller siden så kommer jo nedturen. Men viss ikke nedturen kommer i løpet av de neste mnd så vil de være kraftig i minus på denne shorten for shorten kan jo ikke være satt så veldig høyt. Eller?
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Vikusen
19.10.2019 kl 16:53 4751

Går handelskrigen i boks, slik som det nå virker som en god mulighet til så vil denne resesjonen bli utsatt ei god stund, kanskje år. Trumph må få avtalen i boks før valget, ellers blir det mange stemmer mot.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
tokerud07
20.10.2019 kl 00:01 4591

Etter det jeg kan skjønne er det samme short her som i Avance - Voleon Capital Management LP. Vet ikke om de shorter for samme kunde eller for egen regning.

Merkelig de ikke kuttet ut shorten da Avance begynte å gå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:02 4343

Liker sammenligningen med Avance - et meget godt selskap som har mer enn tredoblet aksjekursen inneværende år og det er ikke sikkert toppen er her nå heller. At noen shorter en slik aksje forteller meg om manglende analytisk kompetanse og ferdigheter og jeg skal ihvertfall holde meg langt borte fra aktørens produkter. At de samme «idiotene» shorter Flex er jo interessant - jeg sammenligner gjerne Flex med Avance - to kvalitetsselskaper hvor den ene nå har hatt en fantastisk reise mens den andre (Flex) står i startblokkene for sin reise...
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
vagabonder
20.10.2019 kl 12:10 4329

Altså det er flere grunner til å shorte enn aksje selv om den stiger... en grunn er at du kan bruke en short til å hegde risk, altså går du long i et annet selskap i samme sektor og short et annet så fjerner du markeds og sektorrisk. altså det du satser på er at et selskap gjør det bedre enn det andre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Klatreren
21.10.2019 kl 14:40 3904

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5163870/zoom:10
Flex Endeavour med ny rute i spot fra Australia til Japan. Helt konge.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 15:30 3822

Litt TA slik jeg ser det.
Er i ferd med å bryte ut (om den holder seg ut dagen) av den korte fallende trenden fra toppen ved MA200. RSI ser ut til å snudd ved trendlinjen dannet av de foregående fallende toppene. Denne fallende trenden ble da brutt ved forrige tur opp. Får se om denne konsolideringen får fotfeste og gir støtte for videre oppgang.
Skal man kjøre skikkelig safe burde man vente til etter brudd på MA200 før man kjøper, men kan få et kjøpssignal i dag i form av Bullish Harami og brudd på negativ trend. Ville likt å se mer volum, men det fundamentale er på plass for videre økning her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 16:21 3766

"Overall, we expect high demand and tight vessel availability to keep shipping rates high in the range of $150,000pd – $200,000pd in 4Q19.
Source: Drewry"

https://www.hellenicshippingnews.com/lng-shipping-rates-soar-as-sanctions-hit-vessel-availability/

Om dette viser seg å stemme ligger det an til et godt kvartal om de gjøre gode slutninger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Vikusen
21.10.2019 kl 16:40 3733

Super artikkel, der fikk vi bekrefte alle skip som er under sanksjoner osv. Rart vi fremdeles er under 100kr. Men det er jo bare å laste. Kjøpte selv mer i dag. Plutselig får man ikke sjansen visst man er for grådig og venter på for billig inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 17:03 3688

Alle er under sanksjoner ja, men hvorfor leser jeg da at de trades fortsatt.. Det irriterer meg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
fleken
21.10.2019 kl 17:51 3627

Når tank ratene kom opp mot 300 tusen dollar ble det sagt att det var maks av hva leverandør kunne leve med. Hva vil en maks pris i LNG ligge på før utgiftene blir så store att det blir et problem.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 17:53 3620

Mener du at de som er sanksjonert fortsatt får last? Da tar eksportøren en enorm risiko om det er tilfellet. Jeg har sett det er blitt skrevet endel om sanksjonerte skip som har tatt av sporingssystemet slik at de ikke kan trackes, så da er det vel som du sier da at de fortsatt får last. Regner med at US engasjerer seg i dette asap....
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:02 3607

En driver i spotratene er floating storage som kommer av contango i nat.gas prisen. Spot ratene setter en begrensning der det ikke er lønnsomt lengre, men dette er som sagt relativt til gasspris spread.
En annen driver er self. strømforbruk i.e til oppvarming. Selv om spotpriser øker, setter ikke dette cap på importen. Dette for å unngå at innbyggerne fryser ihjel, noe som hadde vært uheldig. Importmengde er da altså mye avhengig av temperatur noe vi fikk oppleve i fjor vinter med værfenomenet el nino som kommer med noen års mellomrom.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:15 3593

Var vertfall en Arc7 som leverte last her forrige uke. Mulig den har et annet eierskap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:42 3536

Interessant link RSinvest! Hører gjerne din vurdering rundt hvordan en mulig handelsavtale vil påvirke LNG markedet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:51 3513

For å si det sånn.. da blir det trangt i døra. Det har knapt gått lng laster mellom usa og kina de siste årene pga tariffene til kina. Tariff på lng import fra usa kom som svar på usa sine tariffer. https://www.ogj.com/general-interest/economics-markets/article/17279260/china-raises-us-lng-import-tariffs-to-25

Om disse oppheves blir det fest siden de lange seilingsrutene fra usa til kina er absolutt ideelt for fraktrater. Nå går frakten til kina fra australia og qatar som ligger mye nærmere.
Det verste er at før Trump begynte å fucke opp alt, så hadde nesten Cheniere en deal for lng eksport til kina.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 19:16 3456

Interessant lng paneldebatt fra april i år med CFO Harald Gurvin, Andy Orekar fra GasLog og Majed Limam.

https://www.youtube.com/watch?v=DQzs9fz1FdY
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Vikusen
21.10.2019 kl 21:40 3312

Over 100kr igjen i statene. Tydelig at denne ikke faller under 95kr mer denne sesongen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 22:03 3264

Godt over 100 også, kanskje vi gjør 5 kr. i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 22:09 3246

Enig i det - det blir spennende dager de neste 3-4 ukene. Og her er det bare å bunkre aksjer så godt en kan ....
Redigert 21.01.2021 kl 02:44 Du må logge inn for å svare