Spørsmål om Fredlys interesse i Hunter

Stokken
HUNT 11.09.2019 kl 20:29 20286

Når Fredly gikk inn i Hunter var det vel mer eller mindre et tomt selskap som ikke hadde noe med shipping å gjøre? Hvorfor betale mer penger i budkrig med Ståle Kyllingstad, fremfor å bare starte opp et nytt AS med blanke ark?

Etter hva jeg ser så lå det en utsatt skattefordel i balansen, men denne var vel lavere enn prisen som ble betalt.

Jeg har stor tro på caset, men har aldri helt forstått grunnen til at Fredly og Kyllingstad var så interessert i akkurat dette selskapet før verftskontrakter osv ble inngått.

Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 22:59 11829

Var det noen budkrig med Ståle Kyllingstad?

EDIT:
Fredly og venner (Blystad) kjøpte så mange aksjer (i markedet) at de kunne blokkere at Kyllingstad ønsket at Hunter skulle kjøpe Kyllingstads IKM Subsea & Technology.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
habbiten
11.09.2019 kl 23:26 11767

Kjenner ikke helt forhistorien, men børsnoteringen har vel alltids en verdi i seg selv
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 23:30 11775

Hva med å lese seg opp?
https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2018-01-01&issuer=HUNT&toDate=2019-09-30
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 23:39 11750

Ståle Kyllingstad ønsket ikke å kjøpe Hunter, men at Hunter skulle kjøpe hans "bedritne" IKM Subsea & Technology:
https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2018-01-01&issuer=HUNT&toDate=2018-02-28
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 19:55 11493

Vel,omsetningen og aksjekursen går samme vei;oppover.
Ser ut til at det skjer noe her.
Noen som har regnet på sotp når alle skipene er levert,eller er det ikke mulig før de er leverte,verdiene kan jo endre seg i mellomtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
laptop
16.09.2019 kl 11:28 11162

Jeg undres over hva folk ikke skjønner med dette caset, flust med varme anbefalinger men allikevel siger den tilbake gang på gang. Dette er selvsagt en glimrende kjøpsanbefaling - men som nevnt en helt uforståelig bevegelse.

Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
BillVonka
18.09.2019 kl 13:28 10931

7 sept, 07:38:51
Jonas Christensen
Ketil Skorstad laster opp i Fredlys tankrederi

Tidligere aksjemegler, nå investor, Ketil Skorstad, har kjøpt rundt 650.000 aksjer i det Arne Fredly-kontrollerte tankrederiet Hunter Group, viser ferske aksjonæroversikter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Quepasa
19.09.2019 kl 11:27 10754

Prøve å ikke overtenke dette caset. Fredlys interesser i Hunter er å tjene penger på på IMO2020. Bare å sitte stille i båten og vente 6-18 mnd. Spe det eventuelt ut med litt FRO og OET. Dette er penger på gata.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2019 kl 15:52 10640

Kunne ikke vært mer enig.
Lurer faktisk på om jeg skal laste opp litt til her......

Kjøpte 10000 til på fredag,og selger noen fondsandeler slik at jeg får kjøpt 10000 til ila uken.
Da er jeg oppe i 100000 aksjer i Hunter,det får holde for min del.

Lykke til i tank alle sammen.

;=)

Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 16:02 10315

Ketil er en flik kar
Har hatt med han å gjøre siden han begynte i Delphi våren 1991 el 92
Han kan dette med å plukke aksjer
Derfor har også jeg kjøpt meg en liten post her , ikke så mange som han men 150.000 aksjer ble det nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
canarias
07.10.2019 kl 18:03 10177

Sitter med ca samme post Matmons,husker jeg snakket en hel del med Ketil da han begynte i Delphi Economics som lærling og jeg fikk flere meget lønnsomme tips., Ketil var sylskarp allerede da. Vi fikk forresten porteføljen på fax i den tiden .
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 18:11 10169

Ja stemmer det ha ha ha ha
Var du med da de kjøpte Apple og HP v Stig Rongstad
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
canarias
07.10.2019 kl 22:05 10189

Var med litt der og Matmons, minnerike tider ja.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
ruda
08.10.2019 kl 09:30 9962

Hunt kommer til dobles før jul
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
fleken
08.10.2019 kl 09:34 9933

Hvordan ser Fredly på det med oppkjøp er han villig til å selge? Hva med utbytte vil det bli store utbytter eller vil han prioritere å betale gjeld?
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
habbiten
08.10.2019 kl 10:05 9823

Det finnes vel ikke noe som ikke er til salgs hvis prisen er riktig
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2019 kl 15:39 9472

HUNT holder seg knallsterk. Levering av to nye skip innen utgangen av måneden. Over 5 kroner i morgen.

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2019/10/08/7459507/oslo-bors-stiger-i-apningen
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
fleken
08.10.2019 kl 15:56 9418

Hvem er det som pøser ut aksjer på 4,80. Er det Shorting på gang?
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
fleken
17.10.2019 kl 09:51 8987

Hunter ned over 3 % siste 4,6 kr. Fro opp nesten 1 % hva er det som skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Realisten
17.10.2019 kl 10:08 8934

Da er vel ASK-folket snart ferdig med å lempe ut sine aksjer, og det er duket for videre oppgang.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:18 8915

REkyl nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Cutter
17.10.2019 kl 13:11 8770

Vil ligge stille nå helt til det meldes at neste skip Hunter Saga er overtatt og på vei ut i markedet. Kan virke som denne er noe forsinket uten at jeg vet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 13:58 8687

2,80 nå. Saga var ute på en liten tur for noen dager siden, men ligger nå ved verftet. Er nok ute i løpet av dager. Mulig noen vet noe mer nå da aksjen begynte å stige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 14:31 8618

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Bare å sitte stille i båten!
Har 27% avkastning på den hittil.
Fine Greier!
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
fleken
17.10.2019 kl 15:39 8526

Er det noen her inne som bruker Teknisk analyse? det jeg lurer på var det meningsløse dippen ned til 4,58 når både OET og FRO var i pluss. Kan det ha vært lukking av et gap som dere sier?
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
tide
17.10.2019 kl 23:07 8320

Fredly vil vel ikke være noen skipsreder over tid og vil vel selge Hunter? Nedsiden nå er vel begrenset mens det kan være ganske stor potensiell oppside ved primært salg eller gode kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Cutter
18.10.2019 kl 08:23 8142

Noe salg er nok ikke aktuelt på denne siden av nyttår. Få de 2 neste skutene ut fra verftet uten noen tekniske problemer er AO nå. Når vi så sklir inn i 2020 og IMO regler + ECO design viser seg på bunnlinja Q1 da kan det snakkes salg. Mener at alt under 7kr ikke burde diskuteres.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Herwilagn
18.10.2019 kl 09:09 8029

Har man funnet et noenlunde gulv med litt motstand på 4.8 nå eller tenker man at vi skal lengre ned? Har et ønske om å kjøpe mer, men ikke teknisk begavet til å kunne resonnere meg frem til en fornuftig inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 09:39 7967

Da ser det ut til at Hunter Saga er gått fra verftet og ligger på vent utenfor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Hammerix
18.10.2019 kl 10:04 7920

Ser også at Hunter Laga går frem og tilbake langs kysten der. Hunter Atla, derimot, har ligget bom stille midt til havs i noen dager nå. Står "Not under command" på marine traffic. Noen som vet betydningen av dette?
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
vagabonder
18.10.2019 kl 10:05 7919

Du skal være litt forsikitg med teknisk analyse på et så lite selskap som HUNT, iflg investtech som delvis forsker på TA. En liten tommelfingerregel med analyse er at 80% er fundamental og 20% er teknisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Cutter
18.10.2019 kl 10:36 7913

IAS kan være slått av i krigs området.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 10:37 7905

Stemmer nok. Den ligger i Gulfen og venter på å komme til terminal.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Hammerix
18.10.2019 kl 10:42 7890

Skjønner. Det gir i så fall mening.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Shagwong
18.10.2019 kl 11:08 7848

Scar t
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Shagwong
18.10.2019 kl 11:16 7825

Svar til Hammerix
NUC eller Not under Command er et begrep fra sjøveisreglene.
Det betyr at skipet ikke er manøvrerings dyktig. Det ligger ikke til ankers, men driver. NUC kan ha flere årsaker. Problemer med maskin, fremdriften. Men det kan også bety at de ligger og venter på ordre eller kaiplass.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Hammerix
18.10.2019 kl 11:28 7797

Ja, jeg Googlet meg frem til dette om sjøveisreglene, men var usikker på om det ble fulgt til punkt og prikke i praksis. Har nå funnet noen flere eksempler på marine traffic der skip ligger stille og viser NUC, og tenker derfor at de fleste sannsynligvis venter på ordre eller kaiplass. Takk for svar
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare