NAS - shortskvis
Hvor fort kan det eskaleres før at short. kaster håndkleet. Siste notering er 6,79%.
Mandag: Obligasjonseiere sier ja ?!
Minner om VW-Shortskvis
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LAkW8p/panikk-gjorde-vw-til-verdens-stoerste
"FT skriver at så sent som 23. oktober var 12,9 prosent av aksjene Volkswagen lånt ut til shorting. Med bare 5,8 prosent å kjøpe tilbake, ble det knallhard kamp om aksjene."
Kan dette skje igjen?
Mandag: Obligasjonseiere sier ja ?!
Minner om VW-Shortskvis
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LAkW8p/panikk-gjorde-vw-til-verdens-stoerste
"FT skriver at så sent som 23. oktober var 12,9 prosent av aksjene Volkswagen lånt ut til shorting. Med bare 5,8 prosent å kjøpe tilbake, ble det knallhard kamp om aksjene."
Kan dette skje igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
omac
12.01.2020 kl 19:59
6580
Hmm, hvis dere er overbevist om at den er underpriset må det da være en bedre deal å kjøpe den billigere enn 40?
Eller er det håp om å avvente og så kjøpe på 40 hvis den er 43? Da hadde dere ikke mye tro på aksjen i utgangspunktet
Eller er det håp om å avvente og så kjøpe på 40 hvis den er 43? Da hadde dere ikke mye tro på aksjen i utgangspunktet
Restplassno
12.01.2020 kl 20:21
6512
Les kommentaren min. Kjøpte på 37 også, men sier som sagt ikke nei til gratis penger.
Investor 33
12.01.2020 kl 20:35
6449
Ja, tenk om man viste hvordan aksjer kurser skulle utvikle seg. Da hadde jeg vært utrolig rik nå. Når det gjelder investeringer må man tenke på lønnsomhet og vekst samt hvordan markedet vil "belønne" selskapet. Ang. NAS ser det ut som at man har fått riktig ledelse og fokus på lønnsomhet. Ikke ekspert, men her tror jeg vi kommer til å se et selskap som drives lønnsomt og kurs som vil stige. Både rett ledelse og ideologi forøvrig. Så får vi se om min antakelse er riktig. Mulig feil, men hvem vet med sikkerhet?. Ikke du eller jeg. Alt handler om hva man analyserer og anta. Slik er aksje markedet som gjør enkelte rike og andre "fattige".
Kantarell
13.01.2020 kl 17:07
5945
Da, trenger vi bare en liten melding fra Boeing for å få fart i kursen. Etterfølges noen dager seinere av rep. EMI. Lastet opp noen ekstra aksjer i dag.
Epona
13.01.2020 kl 22:13
5617
Ja, Sissener shortet Tesla og det gikk shit for han. Det er gambling på høyt plan.
Kantarell
14.01.2020 kl 19:14
5427
Nå er det på tid at NAS-ledelse kommuniserer med aksjonær om hvor langt de har kommet med kompensasjon fra Boeing.
https://www.dn.no/luftfart/norwegian-har-hap-om-a-komme-til-en-endelig-forstaelse-med-boeing-for-nyttar/2-1-727271
https://www.dn.no/luftfart/norwegian-har-hap-om-a-komme-til-en-endelig-forstaelse-med-boeing-for-nyttar/2-1-727271
Epona
15.01.2020 kl 12:55
5198
Hva så? Aksjen er volatil og flyr opp og ned som seg hør og bør. For den som har trua har daglige bevegelser null betydning.
Kantarell skrev Kursen faller under 42 i dag?
So what, vi vet av erfaring at hvis Geir K håper på noe tar det meget lengre tid.
Tortur for enkelte ?
Bare å overføre utålmodige penger til de tålmodige.
Tortur for enkelte ?
Bare å overføre utålmodige penger til de tålmodige.
Restplassno
15.01.2020 kl 13:10
5177
Ja, det er nok ikke noe negativt vi venter på. Det jeg merker meg er at prosessen som pågår nå, gjør at man ikke melder noe som helst mht emisjonen. Det er ikke pengetrøbbel man er i da EK skal være god inn i Q1. Går utifra at JV med CCB er underskrevet og ikke mulig å endre for de flyene som skal inn der. Evt må det være forhandlinger om ytterligere fly som skal inn, og at dette er en prosess som må avsluttes før man kjører rep emi og prospekt. Salg av Norwegian er også selvsagt en mulighet, underbygd av stor volumøkning forrige uke. Obligasjonseierne har ikke noe de skal ha sagt før sent i 2021 eller inntil kursen treffer 50, så den biten kan man stryke av listen.
Jeg tror nok det er en prosess som er grunnen til at rep emi ikke er kjørt ennå. Denne prosessen må avsluttes for å kunne gi utvetydig info til markedet i prospektet. Den mest sannsynlige prosessen er vel erstatning for maxene. Og man kan nok ikke melde noe om dette til markedet både av juridisk hensyn til Boeing. Man har taushetsplikt i disse forhandlingene regner jeg med, og kan derfor ikke melde årsaken til at emi er utsatt, eller hvor lenge. Man ikke kan gi en deadline for når avtalen kommer. Gjør man dette, setter man seg selv i en dårlig situasjon forhandlingsmessig, da boeing kan presse Norwegian inn mot denne deadlinen. For meg virker dette som det mest logiske. Andre forslag?
Jeg tror nok det er en prosess som er grunnen til at rep emi ikke er kjørt ennå. Denne prosessen må avsluttes for å kunne gi utvetydig info til markedet i prospektet. Den mest sannsynlige prosessen er vel erstatning for maxene. Og man kan nok ikke melde noe om dette til markedet både av juridisk hensyn til Boeing. Man har taushetsplikt i disse forhandlingene regner jeg med, og kan derfor ikke melde årsaken til at emi er utsatt, eller hvor lenge. Man ikke kan gi en deadline for når avtalen kommer. Gjør man dette, setter man seg selv i en dårlig situasjon forhandlingsmessig, da boeing kan presse Norwegian inn mot denne deadlinen. For meg virker dette som det mest logiske. Andre forslag?
Redigert 15.01.2020 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
Kantarell
15.01.2020 kl 13:42
5105
Bra skrevet restplassno. Jeg er ikke utålmodig: Har bare lastet opp ekstra aksjer ;)
Bjørnar_
15.01.2020 kl 13:43
5200
Vi kan ihvertfall avskrive emisjonen, bare synd at de legger seg på en linje og ikke informere markedet. Syns ikke dette er taktisk lurt av Schram. Han burde vist seg fra en bedre side
Restplassno
15.01.2020 kl 13:54
5152
Vi får se om det er taktisk lurt når vi vet hva som har foregått. Kan ikke utelukke det.
EXTrader
15.01.2020 kl 14:01
5148
Greit resonnert restplassno Det er ihvertfall en ting vi vet sikkert og det er at kompensasjonen fra Boeing kommer og kan komme når som helst. Når det kommer til RR har det vært stiolle som i graven. Rep,emi tror jeg det ikke vil bli noe av, da kassa blir vell-fult om kun kort tid. Det jeg gleder meg til ! er Q4 Det kan bli spennende lesning :-)
EXTrader
15.01.2020 kl 14:13
5107
Stopploss Hunters er et lenge kjent begrep ! De får bare holde på :-)))) Blir mye brukt i valuta
Redigert 15.01.2020 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 14:16
5097
Men, har noen opplevd noe lignende tidligere i andre aksjer? At rep emi-dato forbigås i stillhet? Med risikonivået jeg har på min portefølje har jeg deltatt i mange rep.emier, samt avlysning av disse pga kurs under emi-kurs, men aldri opplevd dette.
EXTrader
15.01.2020 kl 14:26
5091
Aldri i mine 20 år i dette gamet !!! Unoterte har jeg opplevd en del grums ! men ikke slik som dette.
Restplassno
15.01.2020 kl 14:39
5046
Da bør det jo på en måte være noe betydelig på gang!
Kan i alle fall ikke forstå, dersom en melding skulle strekke seg forbi tegningsperioden, hvorfor man ikke har kunnet kjøre eller utsette emisjon, uavhengig av hva det nå er som foregår. Så jeg regner med vi får vite noe innen tegningsperioden er over i alle fall.
Kan i alle fall ikke forstå, dersom en melding skulle strekke seg forbi tegningsperioden, hvorfor man ikke har kunnet kjøre eller utsette emisjon, uavhengig av hva det nå er som foregår. Så jeg regner med vi får vite noe innen tegningsperioden er over i alle fall.
Redigert 15.01.2020 kl 14:42
Du må logge inn for å svare
Epona
15.01.2020 kl 14:47
5033
Går det an å si at NAS opptrer uansvarlig overfor aksjonærene dersom de ikke presenterer noe helt nytt ... ?
Restplassno
15.01.2020 kl 15:15
5005
Det kommer an på hvilken vei kursen går når vi får vite hva som foregår. Vil ikke si at å holde oss på pinebenken er uansvarlig i seg selv. Men vil si det er uansvarlig dersom emi nå avlyses uten å melde fra om det, og uten at det har vært noen grunn til å avlyse.
Er vel ikke utenkelig at en budgiver kom på banen etter å ha sett trafikktallene for desember og ser at trenden fra november fortsetter. Det er vanvittig gode tall. Men spekulasjoner, spekulasjoner, såklart...jeg tror ikke noe mer på det enn dere andre omtrent.
Er vel ikke utenkelig at en budgiver kom på banen etter å ha sett trafikktallene for desember og ser at trenden fra november fortsetter. Det er vanvittig gode tall. Men spekulasjoner, spekulasjoner, såklart...jeg tror ikke noe mer på det enn dere andre omtrent.
Redigert 15.01.2020 kl 15:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
16.01.2020 kl 21:20
4575
Gode nyheter:
"Styret i NAS har besluttet å kansellere selskapets reparasjonsemisjon, opplyses det i en børsmelding. Årsaken er at NAS-kursen endte på 41,34 kroner torsdag, mens tegningskursen i reparasjonsemisjonen var 40 kroner. Småaksjonærer som ikke ble allokert aksjer i den siste rettede emisjonen, kan dermed kjøpe aksjer i markedet til en høyere pris enn tegningskursen."
Fakenews.com
"Styret i NAS har besluttet å kansellere selskapets reparasjonsemisjon, opplyses det i en børsmelding. Årsaken er at NAS-kursen endte på 41,34 kroner torsdag, mens tegningskursen i reparasjonsemisjonen var 40 kroner. Småaksjonærer som ikke ble allokert aksjer i den siste rettede emisjonen, kan dermed kjøpe aksjer i markedet til en høyere pris enn tegningskursen."
Fakenews.com
EXTrader
17.01.2020 kl 06:56
4269
Vi ender vell opp med hjertemedisiner hele gjengen med denne useriøse tilnærmingen til investorene :-))) Begynner å tenke mer og mer på at de ikke kommer noe mer info før Q4 presentasjonen.
Grannesen
17.01.2020 kl 08:21
4162
Er det slik at man får erstatning fra både RR og Boeing? Jeg trodde kanskje motorene var en del av kontrakten når man kjøper fly, men det virker som om dette er en egen kontrakt på det som skrives ang kompensasjon.... Jeg tror kanskje RR også er en del av de forhandlingene som skjer med Boeing. Håper på melding i løpet av dagen så vi kan få en riktig god helg:-)
Investor 33
17.01.2020 kl 09:21
7695
Kan det være mulighet for at NAS kan kansellere hele kjøpsavtalen til Boeing? Og hva ville det si for NAS da? Så store problemer som Boeing har med MAX flyet hadde det muligens vært det beste for NAS?
Epona
17.01.2020 kl 09:29
7668
Dess lengre tid før det kommer en melding fra selskapet, dess flere spekulasjoner.
Jo, ordet absurd har blitt benyttet og det er i hvert fall høy grad gjeldende nå.
Jo, ordet absurd har blitt benyttet og det er i hvert fall høy grad gjeldende nå.
Investor 33
17.01.2020 kl 09:36
7679
Med andre ord de rette folkene NAS systemet par dags dato ang. ulike muligheter man har for å gjøre selskapet mest attraktiv. Både avtaler, kansellering og lønnsomhet. MAX problemene kan muligens i ettertid ses som noe positivt for NAS som aksje markedet i dag ikke ser ei heller oss småaksjonærer her i forumet.
Strategi
17.01.2020 kl 10:37
7564
Ser ikke bort ifra at et støt mot 43 kommer i dag, ikke rare volumet som skal til for å få denne opp.
Ingen tvil om at det er forventninger om nyheter her.
Negativt; ikke rart som kan komme her nå.
Positivt ; kan bli en "game shanger" for kursen.
Oppsiden er vesentlig høyere enn nedsiden, ingen tvil om at noe er i ferd med å skje.
Ingen tvil om at det er forventninger om nyheter her.
Negativt; ikke rart som kan komme her nå.
Positivt ; kan bli en "game shanger" for kursen.
Oppsiden er vesentlig høyere enn nedsiden, ingen tvil om at noe er i ferd med å skje.
Kantarell
20.01.2020 kl 14:40
7397
Verken politi&Pst, samt denne avtalen har påvirket kursen.
https://e24.no/naeringsliv/i/JogrAR/sykehusinnkjoep-inngaar-avtale-med-flyselskapene
https://e24.no/naeringsliv/i/JogrAR/sykehusinnkjoep-inngaar-avtale-med-flyselskapene
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Strategi
20.01.2020 kl 16:41
7232
Norwegian Air Shuttle ASA, together with its subsidiaries, provides scheduled and charter airline services in Norway and internationally.
REWARDS
Trading at 85.2% below its fair value
Earnings are forecast to grow 72.92% per year
REWARDS
Trading at 85.2% below its fair value
Earnings are forecast to grow 72.92% per year
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kantarell
20.01.2020 kl 16:59
7180
Imponerende tall. Gleder meg ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kantarell
27.01.2020 kl 21:56
6870
https://aksjelive.e24.no/article/MRBW0r
Good news! CNBC: Boeing sikrer milliardfinansiering i møte med Max-krisen
Good news! CNBC: Boeing sikrer milliardfinansiering i møte med Max-krisen
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kantarell
31.01.2020 kl 08:36
6596
6,15% short i dag. Har vi nådd bunnen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.02.2020 kl 11:26
6145
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/02/04/7494416/norwegian-kansellerer-reparasjonsemisjon
Igjen og igjen bli småaksjonærer ranet på bekostning av obligasjonseiere!
Bravo!!
Igjen og igjen bli småaksjonærer ranet på bekostning av obligasjonseiere!
Bravo!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
omac
04.02.2020 kl 11:44
6053
Alle kan da bare kjøpe rep. emien sin nå på 35,63,- jeg har regnet på det og kommet frem til at det er mindre enn 40,-
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Du kan vel laste til rett under pipa til under 36 kr??
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Restplassno
04.02.2020 kl 12:03
5970
Her er det vel de som deltok i rettet emisjon som har blitt ranet. Hadde vi fått fylle på på samme tidspunkt hadde vi vært 20% i minus på den andelen nå. I stedet kan man begynne med blanke ark på 35 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Raspeballe
04.02.2020 kl 12:22
5910
Kan bli vakkert om kursen begynner å krype oppover nå.
Short over 6% må dekkes før eller senere.
(Eier Norwegian aksjer)
Short over 6% må dekkes før eller senere.
(Eier Norwegian aksjer)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.02.2020 kl 12:29
5882
På en betingelse at kursen skal opp!
Hva han den faller videre da?
Hva han den faller videre da?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
semtex72
04.02.2020 kl 13:19
5789
I et forsøk på og snakke godt om NAS og nye regler for håndbagasje så sa vel egentlig den nye sjefen at han også hata og reise med NAS på tjenestereiser før.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.02.2020 kl 13:28
5741
Foretrekker som de flest å reise med privatfly ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Epona
05.02.2020 kl 11:35
5515
I morgen og/eller neste torsdag skal det skje. Shorterne vil bli skviset.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare