Oppkjøpsrykter
Spanske okdiario:
https://okdiario.com/economia/norwegian-pone-guapa-iag-aplaza-deuda-mejora-confianza-sus-inversores-4576145
https://okdiario.com/economia/norwegian-pone-guapa-iag-aplaza-deuda-mejora-confianza-sus-inversores-4576145
Redigert 21.01.2021 kl 05:45
Du må logge inn for å svare
KJEPET
17.09.2019 kl 15:04
5680
Det er jo lov å skrive stort sett hva man vil. Men dette blir jo som om Sputnik skulle melde i Se&Hør at IAG var interessert i Norwegian. Det er jo heller ikke ulovlig å være kildekritisk når man investerer/trader.
rischioso
17.09.2019 kl 15:05
5669
Når vi kjenner til at IAG har et Spansk/Britisk eierskap så skjønner man mer hvorfor det er en spansk avis som lekker - lekkasjer finnes over alt - også på OSE … ;)
Restplassno
17.09.2019 kl 15:06
5636
Dette kan jo imidlertid vekke til live teorien om at GK fortalte om JV under Q2 for å gjøre oppkjøpere hissige på grøten. Mulig derfor JV har svunnet hen uten god forklaring?
Personlig har jeg aldri trodd eller håpt særlig på oppkjøp, men prøver å se forbi slike rykter uten å bli for opphengt i dette. Prøver å huske på at dette ikke er grunnen til at jeg eier NAS.
Personlig har jeg aldri trodd eller håpt særlig på oppkjøp, men prøver å se forbi slike rykter uten å bli for opphengt i dette. Prøver å huske på at dette ikke er grunnen til at jeg eier NAS.
Redigert 17.09.2019 kl 15:07
Du må logge inn for å svare
InvesTorbjørn
17.09.2019 kl 15:38
5541
Hyggelig og spennende med nye IAG-oppkjøpsrykter.
Men dersom vi ønsker høyest mulig kurs på aksjen, burde vi ikke egentlig ønske oss en høst som dette?:
- kontinuerlig svirrende oppkjøpsrykter som stadig driver kursen opp over tid
- avklaring på at MAX'en er godkjent av FAA, at EU begynner sin testing, og at NAS kan ta den i bruk på våren
- avklaring på beløp og form på erstatning fra Boeing (trolig rabatt på fremtidige flykjøp)
- avklaring på erstatning fra RR
- annonsering på JV
Da vil kursen ha blitt drevet godt opp mot hundrelappen. Og først da kommer oppkjøpet. Dersom oppkjøpet kommer FØR alle de gode nyhetene / modne fruktene nevnt over, så får vi ikke kursoppgangen de ville gitt?
Rent personlig har jeg ikke så stort behov for at Norwegian kjøpes opp. Synes det er flott med et norsk selskap eid av "folket".
Men dersom vi ønsker høyest mulig kurs på aksjen, burde vi ikke egentlig ønske oss en høst som dette?:
- kontinuerlig svirrende oppkjøpsrykter som stadig driver kursen opp over tid
- avklaring på at MAX'en er godkjent av FAA, at EU begynner sin testing, og at NAS kan ta den i bruk på våren
- avklaring på beløp og form på erstatning fra Boeing (trolig rabatt på fremtidige flykjøp)
- avklaring på erstatning fra RR
- annonsering på JV
Da vil kursen ha blitt drevet godt opp mot hundrelappen. Og først da kommer oppkjøpet. Dersom oppkjøpet kommer FØR alle de gode nyhetene / modne fruktene nevnt over, så får vi ikke kursoppgangen de ville gitt?
Rent personlig har jeg ikke så stort behov for at Norwegian kjøpes opp. Synes det er flott med et norsk selskap eid av "folket".
Vent til bekreftelser nå, men ledelsen stråler i hvert fall om dagen :)))
Herman*
17.09.2019 kl 16:04
5457
Synes markedet burde prisen NAS høyere, selv uten disse ryktene. 37 kroner tidligere i dag, er det frykten for 80-100 dollar fatet som grep folk. Markedet vurderer vel bud på selskapet som mulig men ikke spesielt sannsynlig. Hadde markedet trodd det var sannsynlig, ville kursen vært på 50-60 forutsatt at en tror på et bud rundt 80. Ellers har en annen tanke slått meg; Hva om Spanjolene ikke ønsker et JV, og styret avventer avklaring rundt et bud før de går videre med planene?
Sluttauksjonen i dag kan bli helt episk. Shortere får det vanskeligere og vanskeligere og kanskje IAG gjør et 3 forsøk på NAS (ref. nye rykter)
egilas
17.09.2019 kl 16:14
5388
Spanjolene ikke ønsker et JV...Hvilke spanjoler? frykten for 80-100 dollar fatet som grep folk..Oljeproduksjonen i Saudi-Arabia vil komme raskere tilbake enn først antatt etter helgens angrep, skriver Reuters og viser til to anonyme kilder som skal være briefet om utviklingen.. Er du oppdatert eller er det en teori.. til opplysning så ligger NAS godt over 40
InvesTorbjørn
17.09.2019 kl 16:14
5393
Interessant tanke. IAG foretrekker kanskje et "rent" NAS uten koblinger til andre i JV. Kanskje derfor vi ikke har hørt noe om JV. Det kan godt være vi (aksjonærene) ikke kan få i både pose og sekk her.
En fin nyhet nå på slutten er at oljeprisen faller mye. Og NAS er opp 2-3 % på en børs som faller over 1 %.
En fin nyhet nå på slutten er at oljeprisen faller mye. Og NAS er opp 2-3 % på en børs som faller over 1 %.
Fantastisk spennende framover... God ettermiddag
egilas
17.09.2019 kl 16:34
5296
IAG Overview
International Airlines Group (IAG) is one of the world's largest airline groups with 573 aircraft flying to 268 destinations and carrying around 113 million passengers each year. It is a Spanish registered company with shares traded on the London Stock Exchange and Spanish Stock Exchanges...stay in there..de tolmodige vil bli belønnet
International Airlines Group (IAG) is one of the world's largest airline groups with 573 aircraft flying to 268 destinations and carrying around 113 million passengers each year. It is a Spanish registered company with shares traded on the London Stock Exchange and Spanish Stock Exchanges...stay in there..de tolmodige vil bli belønnet
bj111
17.09.2019 kl 17:09
5081
Ble ikke et bud på NAS avslått før sommeren eller var det bare rykter. Dersom det var et bud hvorfor skal det komme et bud nå som er lavere enn det som ble avslått. Det gir da ingen mening.
Restplassno
17.09.2019 kl 17:19
5364
Var aldri noe bud før sommeren, kun rykter om at iag kanskje ville komme til il å by når karantenen gikk ut i august.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Herman*
17.09.2019 kl 17:32
5266
Om aviser kan skrive nesten hva som helst, så må det jo være tett opp til markedsmanipulasjon å fremsette konkret informasjon om strategiske transaksjoner hvis det beviselig ikke har rot i virkeligheten. Jensen i DN skriver mye rart (sukk), men han kan ikke skrive f eks at troverdige kilder som jobbet tett med NAS i forbindelse med obligasjonslånene bekrefter at det foreligger et indikativt bud på selskapet som vil materialisere seg om kort tid osv... Om det var sant ville det vært uetisk, og hvis det var oppspinn ville DN virkelig få svi. Velger å tro at det forhandles om oppkjøp, og håper disse artiklene ikke ødelegger prosessen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Kantarell
17.09.2019 kl 18:03
5137
Helt enig med det du skriver Herman. Dessverre kan spekulsjon aviser skrive det de vil etter egne beregninger. Så lenge, journalister ikke har blitt bestilt fra interne kilder. Ingen, vil det være ekstremt vanskelig å spore personer som har bestilt rykter order.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Artige
17.09.2019 kl 18:32
5046
Hvis der er hold i ryktene får vi håpe der skjer noe raskt ellers er vi tilbake til 37 i løpet av kort tid. Snart lite troverdig med disse ryktene. Samtidig så kan dette greit henge sammen med rykte i sommer. Salg av nofi og utsettelse av lån var det som gjenstod på avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Opp+
17.09.2019 kl 18:38
5008
Om det er en change of control klausul i avtalen med obligasjonseierne så kan man vel si at dette ryktet er falskt. Rykte baserer seg på at et av kravene til IAG er å få forlenget lånene, men om obligasjonseierne kan kreve tilbakebetaling ved oppkjøp, ja kan man jo si at dette kun er et falskt rykte. Noen som vet om det ligger en change of control klausul i den nye avtalen? Gjorde vist det i den forrige.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
kroif
17.09.2019 kl 18:50
4935
Uansett om ryktet er ekte, eller ei, så er det greit å få gjort markedet litt mere fokusert på at muligheten for bud har blitt mye større nå.
Vi får også håpe det kan skremme shorterne over til kjøpsknappen, skulle likt desperat handling av 8mill aksjer.
Deilig å ha lagt obl-spøkelset bak seg for denne gang i hvertfall.
Vi får også håpe det kan skremme shorterne over til kjøpsknappen, skulle likt desperat handling av 8mill aksjer.
Deilig å ha lagt obl-spøkelset bak seg for denne gang i hvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
zavva
17.09.2019 kl 19:06
4865
Jeg tror i utgangspunktet ikke på oppkjøp MEN finnes det bedre tidspunkt for bud?
Strategisk sett fra IAGs side kan en kuppe Norwegian nå før de potensielt snur driften i pluss. Om Norwegian driver med overskudd kommende år vil de være en pest og plage for IAG samt eventuelt oppkjøp vil være betydelig mer kostbart.
Burde kjenne sin besøkelsestid nå om de ønsker konsolidering.
Tvilsomt at det skjer men spennende er det og rasjonale bak oppkjøp er absolutt tilstede. Nye fly, bli kvitt en plagsom konkurrent, tilgang til skandinavia - listen er lang.
Strategisk sett fra IAGs side kan en kuppe Norwegian nå før de potensielt snur driften i pluss. Om Norwegian driver med overskudd kommende år vil de være en pest og plage for IAG samt eventuelt oppkjøp vil være betydelig mer kostbart.
Burde kjenne sin besøkelsestid nå om de ønsker konsolidering.
Tvilsomt at det skjer men spennende er det og rasjonale bak oppkjøp er absolutt tilstede. Nye fly, bli kvitt en plagsom konkurrent, tilgang til skandinavia - listen er lang.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
17.09.2019 kl 19:18
4801
Kommentar i juli: Analytiker Hans Jørgen Elnæs det er to hovedgrunner til at Norwegian er interessant for IAG
IAG har en svak posisjon i Skandinavia, selv om flere av IAG selskapene (British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus og Level) flyr dit. Skandinavia er ett attraktivt marked og IAG ønsker å posisjonere seg, sier Elnæs og fortsetter å forklare den andre grunnen:
Lavpris langdistanse er i sterk vekst, men IAG henger etter med sitt lavpris selskap Level. Ved å kjøpe Norwegian kommer IAG i førersetet i dette segmentet.
https://e24.no/boers-og-finans/i/8mx0eE/om-noen-uker-kan-iag-igjen-by-paa-norwegian-hvis-de-vil-jeg-tror-iag-gjerne-vil-ha-norwegian
IAG har en svak posisjon i Skandinavia, selv om flere av IAG selskapene (British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus og Level) flyr dit. Skandinavia er ett attraktivt marked og IAG ønsker å posisjonere seg, sier Elnæs og fortsetter å forklare den andre grunnen:
Lavpris langdistanse er i sterk vekst, men IAG henger etter med sitt lavpris selskap Level. Ved å kjøpe Norwegian kommer IAG i førersetet i dette segmentet.
https://e24.no/boers-og-finans/i/8mx0eE/om-noen-uker-kan-iag-igjen-by-paa-norwegian-hvis-de-vil-jeg-tror-iag-gjerne-vil-ha-norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Herman*
17.09.2019 kl 19:38
4700
Helt enig, må jo være bedre å kjøpe nå til f eks 75 kroner enn til 100 på nyåret. Det blir spennende om ryktene blir dementert i morgen eller om det forblir tyst. Uansett burde avisens kontakt (hvis vedkommende finnes) i meglerhuset tiltales for brudd på taushetsplikten.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
minsin
17.09.2019 kl 19:39
4693
Hmm Hovedgrunnen til at IAG er interessert i NAS er rett og slett bla BA har en fly park på 15 år og er ekstremt dyr å drifte ..de vil tape terreng i konkurranse markedet
På en av mine tidligere innlegg skrevet mer om dette
At de får Skandinavia er som en positiv bi-effekt
På en av mine tidligere innlegg skrevet mer om dette
At de får Skandinavia er som en positiv bi-effekt
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
minsin
17.09.2019 kl 19:39
4691
De vil nok forbli tause og henvise til tidligere uttalelser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Herman*
17.09.2019 kl 19:46
4648
Kan for øvrig røpe at den ene journalisten som står bak denne artikkelen er 23 år gammel og er en stor fan av sjokolade og dikt...:-) Heldigvis er hun flanket av journalisten som er ansvarlig for avisens artikler innen økonomi/finans.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
17.09.2019 kl 19:52
4614
Inntil IAG eller NAS bekrefter dette forblir det oppspinn og manipulasjon! Sist disse ryktene oppstod i spansk avis var IAG ute og sa at nas fortsatt var et uaktuelt case!
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Ntops
17.09.2019 kl 19:56
4585
Javel, men er det ingen som finner det rart at artikkelen ble publisert kl 05 i morges..mens utslaget kom kl 13 eller noe?
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
minsin
17.09.2019 kl 20:18
4495
Enig ... må nok komme fra ett anna hold ..
Uansett det kan være verd og merke seg siste dagers omsetting... bare i dag ble det omsatt 8,5 millioner aksjer
DET er ekstremt mye , de siste dager er det vel omsatt aksjer for nærmere 1,,2 mrd - er ikke forundret over at en større aksjonær "dukker" opp.
Artikkelen er bare "vas" -
1) å kjøpe NAS for 80 kr aksjen er alt for billig ..
2) At ett kjøp av NAS basert på utsettelse av gjeld, er lite troverdig.
Tyder på at det er en amatør som har gitt informasjon til avisa ...
Uansett jeg har hele tiden ment at salg av NAS er høyst- og mere sannsynlig enn JV ,
Uansett det kan være verd og merke seg siste dagers omsetting... bare i dag ble det omsatt 8,5 millioner aksjer
DET er ekstremt mye , de siste dager er det vel omsatt aksjer for nærmere 1,,2 mrd - er ikke forundret over at en større aksjonær "dukker" opp.
Artikkelen er bare "vas" -
1) å kjøpe NAS for 80 kr aksjen er alt for billig ..
2) At ett kjøp av NAS basert på utsettelse av gjeld, er lite troverdig.
Tyder på at det er en amatør som har gitt informasjon til avisa ...
Uansett jeg har hele tiden ment at salg av NAS er høyst- og mere sannsynlig enn JV ,
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
minsin
17.09.2019 kl 20:20
4480
Det var ikke det IAG sa... at det var "ett uaktuelt case"-
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Herman*
17.09.2019 kl 20:27
4435
Finansavisen i kveld:
Full fyr etter oppkjøpsrykter i Norwegian
Spansk presse hevder å vite at IAG igjen vil by på Norwegian. Og storaksjonærer er ikke overrasket.
OLAV GRAM DEGNES
PUBLISERT: 20:00 - 17. 09 2019 | OPPDATERT: 20:00 - 17. 09 2019
ANNONSE
På en dag hvor høy oljepris og geopolitisk uro preget flyselskaper verden rundt gikk aksjekursene for de fleste nedover. Det samme gjaldt Norwegian, som tirsdag var ned rundt fem prosent før klokken 14.
Men da tok aksjekursen full fyr, etter en artikkel i den spanske avisen Okdiario, som hevder med «kilder fra sektoren» at IAG igjen ville komme med et bud på Norwegian.
Og oppgangen kom med veldig høyt volum.
Tror på salg
Tore Været forvalter flere av Paretos aksjefond, som er blant selskapets ti største aksjonærer. Han poengterer at han «ikke aner om det er hold i det de skriver», men at IAG har lagt bort Norwegian som et oppkjøpscase, tror han derimot ikke.
– IAG burde være interessert som de var for et år siden, sier Været, og forklarer hvorfor:
– Norwegian har solgt banken, hentet tre milliarder i egenkapital og er i ferd med å spare to milliarder årlig, sier han.
Været er ikke i tvil om at Norwegian vil bli tatt over, men er ikke sikker på at det blir IAG. Eller om det skjer nå.
ANNONSE
– Men et oppkjøp vil skje langt over dagens børsverdi, sier han.
Godt nettverk mot IAG
Spanske medier skal ikke alltid være de mest pålitelige kildene, men ifølge flere av Finansavisens kilder skal nettverket rundt flykjempen IAG visstnok være godt for enkelte spanske journalister. Og det britisk-spanske flyselskapet, som blant annet eier British Airways og Iberia, har gitt bud på Norwegian flere ganger tidligere.
Etter Norwegians utsettelser av obligasjonslånene på omtrent 3,5 milliarder kroner på mandag skal IAG visstnok være tilfredsstilt.
Og flykjempens rådgiver JP Morgan skal etter avisens informasjon verdsette Norwegian til 70 til 85 kroner pr. aksje. Dette verdsetter flyselskapet til mellom 9,5 og 11,5 milliarder kroner.
– Sterk oppkjøpskandidat
– Forrige gang spansk presse skrev om et oppkjøp skal prisen også ha vært mellom 10 og 11 milliarder kroner, sier analytiker Axel Jacobsen i Arctic Securities.
Jacobsen har ikke hørt noe som skulle tilsi at IAG vil legge inn et bud på Norwegian, men påpeker samtidig at selskapet har gjort seg selv attraktivt med en rekke finansielle grep, som både kan øke lønnsomheten og delvis eliminere risiko for en ny emisjon.
– Norwegian er fortsatt en sterk oppkjøpskandidat, gitt posisjonen i Norden, sier Jacobsen, og fortsetter:
– Og det med sterk vekst innenfor langdistanse, en attraktiv flåte og den nylige betalingsutsettelsen, sier han.
Ellevill omsetning
Omsetningen i Norwegian-aksjen har gjennom de seneste børsdagene vært ellevill.
Mandag endte omsetningen på 295 millioner, som i sin tur betyr at nesten fem prosent av aksjekapitalen byttet hender.
Av dette sto nettmegleren Nordnets kunder for 116 millioner kroner.
– Etter aksepten fra obligasjonseiere om sitt «sukrede» forslag på utsettelse av sine usikrede obligasjonslån ser vi en stor lettelse blant våre kunder, sier investeringsøkonom Mads Johannesen i Nordnet.
HØYT VOLUM: Sparere strømmer til Norwegian-aksjen, viser tall fra investeringsøkonom Mads Johannesen i Nordnet. Foto: Iván Kverme
Han mener det er nærliggende å tro at flere av deres kunder har hatt «hjertet i halsen» den seneste uken, med et emisjonsspøkelse hengende over. Dette ville ifølge Johannesen gitt investorer et enda større tap på aksjen.
– Aksepten gir Norwegian et nødvendig pusterom i en periode og gjør den finansielle visibiliteten mer håndterbar, sier han, og legger til:
– Det er derfor naturlig at våre kunder øker eksponeringen i Norwegian etter en slik avgjørelse, sier Johannesen.
Tirsdag ble Norwegian-aksjer omsatt for spinnville 346 millioner kroner. Aksjekursen endte til slutt på 41,60 kroner, etter at aksjen var blitt omsatt på 37,40 kroner før oppkjøpsryktene.
Full fyr etter oppkjøpsrykter i Norwegian
Spansk presse hevder å vite at IAG igjen vil by på Norwegian. Og storaksjonærer er ikke overrasket.
OLAV GRAM DEGNES
PUBLISERT: 20:00 - 17. 09 2019 | OPPDATERT: 20:00 - 17. 09 2019
ANNONSE
På en dag hvor høy oljepris og geopolitisk uro preget flyselskaper verden rundt gikk aksjekursene for de fleste nedover. Det samme gjaldt Norwegian, som tirsdag var ned rundt fem prosent før klokken 14.
Men da tok aksjekursen full fyr, etter en artikkel i den spanske avisen Okdiario, som hevder med «kilder fra sektoren» at IAG igjen ville komme med et bud på Norwegian.
Og oppgangen kom med veldig høyt volum.
Tror på salg
Tore Været forvalter flere av Paretos aksjefond, som er blant selskapets ti største aksjonærer. Han poengterer at han «ikke aner om det er hold i det de skriver», men at IAG har lagt bort Norwegian som et oppkjøpscase, tror han derimot ikke.
– IAG burde være interessert som de var for et år siden, sier Været, og forklarer hvorfor:
– Norwegian har solgt banken, hentet tre milliarder i egenkapital og er i ferd med å spare to milliarder årlig, sier han.
Været er ikke i tvil om at Norwegian vil bli tatt over, men er ikke sikker på at det blir IAG. Eller om det skjer nå.
ANNONSE
– Men et oppkjøp vil skje langt over dagens børsverdi, sier han.
Godt nettverk mot IAG
Spanske medier skal ikke alltid være de mest pålitelige kildene, men ifølge flere av Finansavisens kilder skal nettverket rundt flykjempen IAG visstnok være godt for enkelte spanske journalister. Og det britisk-spanske flyselskapet, som blant annet eier British Airways og Iberia, har gitt bud på Norwegian flere ganger tidligere.
Etter Norwegians utsettelser av obligasjonslånene på omtrent 3,5 milliarder kroner på mandag skal IAG visstnok være tilfredsstilt.
Og flykjempens rådgiver JP Morgan skal etter avisens informasjon verdsette Norwegian til 70 til 85 kroner pr. aksje. Dette verdsetter flyselskapet til mellom 9,5 og 11,5 milliarder kroner.
– Sterk oppkjøpskandidat
– Forrige gang spansk presse skrev om et oppkjøp skal prisen også ha vært mellom 10 og 11 milliarder kroner, sier analytiker Axel Jacobsen i Arctic Securities.
Jacobsen har ikke hørt noe som skulle tilsi at IAG vil legge inn et bud på Norwegian, men påpeker samtidig at selskapet har gjort seg selv attraktivt med en rekke finansielle grep, som både kan øke lønnsomheten og delvis eliminere risiko for en ny emisjon.
– Norwegian er fortsatt en sterk oppkjøpskandidat, gitt posisjonen i Norden, sier Jacobsen, og fortsetter:
– Og det med sterk vekst innenfor langdistanse, en attraktiv flåte og den nylige betalingsutsettelsen, sier han.
Ellevill omsetning
Omsetningen i Norwegian-aksjen har gjennom de seneste børsdagene vært ellevill.
Mandag endte omsetningen på 295 millioner, som i sin tur betyr at nesten fem prosent av aksjekapitalen byttet hender.
Av dette sto nettmegleren Nordnets kunder for 116 millioner kroner.
– Etter aksepten fra obligasjonseiere om sitt «sukrede» forslag på utsettelse av sine usikrede obligasjonslån ser vi en stor lettelse blant våre kunder, sier investeringsøkonom Mads Johannesen i Nordnet.
HØYT VOLUM: Sparere strømmer til Norwegian-aksjen, viser tall fra investeringsøkonom Mads Johannesen i Nordnet. Foto: Iván Kverme
Han mener det er nærliggende å tro at flere av deres kunder har hatt «hjertet i halsen» den seneste uken, med et emisjonsspøkelse hengende over. Dette ville ifølge Johannesen gitt investorer et enda større tap på aksjen.
– Aksepten gir Norwegian et nødvendig pusterom i en periode og gjør den finansielle visibiliteten mer håndterbar, sier han, og legger til:
– Det er derfor naturlig at våre kunder øker eksponeringen i Norwegian etter en slik avgjørelse, sier Johannesen.
Tirsdag ble Norwegian-aksjer omsatt for spinnville 346 millioner kroner. Aksjekursen endte til slutt på 41,60 kroner, etter at aksjen var blitt omsatt på 37,40 kroner før oppkjøpsryktene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
dreamliner
17.09.2019 kl 23:35
4116
Men antar at hun har ører og kan høre, og gjengi det hun hører, selv om hun bare er 23 år og er stor fan av sjokolade og dikt?
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Artige
17.09.2019 kl 23:58
4061
Leser at der er change of Control klausul i avtalen. Så da er vel oppkjøp utelukket.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
minsin
18.09.2019 kl 00:05
4051
Når vi først spekulerer i Salg av NAS
Var det egentlig "stemmejakt" de var på i London ?? De hadde jo kunngjort før den tid at de hadde kontroll på obligasjonseierne
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/morten-stenshall/tore-ostby/norwegian-pa-stemmejakt-i-london-og-oslo-ikke-tegn-til-oppror/2-1-671736
Head office til BA /IAG ligger jo ved Heathrow...
Var det egentlig "stemmejakt" de var på i London ?? De hadde jo kunngjort før den tid at de hadde kontroll på obligasjonseierne
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/morten-stenshall/tore-ostby/norwegian-pa-stemmejakt-i-london-og-oslo-ikke-tegn-til-oppror/2-1-671736
Head office til BA /IAG ligger jo ved Heathrow...
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Håper budet kommer i morgen tidlig. Da skal det feires.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Nukjørvi
18.09.2019 kl 00:27
3994
100 kroner per aksje ville vært et godt bud. Et bud på si 80 kroner ville vært et kupp for IAG. Norwegian er godt i gang med å snu pilene riktig vei. Å få gjelden under kontroll var en god begynnelse. Nå slipper vi å bekymre oss for emisjoner på en stund. Kommende kvartaler kan bli meget gode. Når lønnsomheten begynner å komme og flyflåten kommer seg på vingene igjen kan snøballen begynne å rulle. Oppkjøpsrykter kommer til å fyre oppunder kursen enten det er hold i de eller ikke. Om et par år kan det godt være at vi er tilbake på 200 kroner og kan begynne å tenke på nytt verdensherredømme.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
minsin
18.09.2019 kl 00:38
3969
Vil aldri selge aksjene mine for under 120 ...sånn er det bare.
Nå som NAS holder på å snu skuta , kan dette bli en pengemaskin uten sidestykke ...
Tipper vi ser aksjekurser i omr 60-80 i løpet av ett halvår etter MAX /RR problematikken , JV og erstatningene er utbetalt.
120-140 kroner i aksjekurs tilsv ca 2 mrd Euro i bud .
Har hele tiden påstått at både lufthansa og IAG/BA har kniven på strupen... og taper mye terreng i forhold til lavpris selskapene.
Med kun organisk vekst/omstilling vil de først være konkurranse dyktig i flymarkedet tidligst i 2026
Lavpris selskapene vokser fort og tar stadige andeler fra de etablerte ... Der henger hverken lufthansa eller IAG/BA med i svingene
Nå som NAS holder på å snu skuta , kan dette bli en pengemaskin uten sidestykke ...
Tipper vi ser aksjekurser i omr 60-80 i løpet av ett halvår etter MAX /RR problematikken , JV og erstatningene er utbetalt.
120-140 kroner i aksjekurs tilsv ca 2 mrd Euro i bud .
Har hele tiden påstått at både lufthansa og IAG/BA har kniven på strupen... og taper mye terreng i forhold til lavpris selskapene.
Med kun organisk vekst/omstilling vil de først være konkurranse dyktig i flymarkedet tidligst i 2026
Lavpris selskapene vokser fort og tar stadige andeler fra de etablerte ... Der henger hverken lufthansa eller IAG/BA med i svingene
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare