KAHOOT! - PÅ BØRS 10.OKTOBER

Herga
KAHOOT 23.09.2019 kl 19:15 44304

KAHOOT! kan bli en IT-gigant på lik linje med Twitter, Uber, Snap, Spotify, Netflix osv. Prisen for aksjen er nå 3-4 milliarder, men det spiller ingen rolle om den er priset til 3, 6 eller 10 milliarder. Fortsetter utviklingen og ambisjonene innfris kan man lett sette en null bak det siste tallet i første omgang.

Kahoot! er en læringsplattform som man kan si har fått et internasjonalt gjennombrudd. Kahoot! har 100 millioner unike brukere hver måned. Halvparten av alle amerikanske elever spiller Kahoot! på skolen. Man kan lett miste fatningen av omfanget her. Betalingstjenesten Vipps f.eks. opererer i et marked på størrelse med Alabama. Kahoot! opererer i USA, Europa, Sør-Amerika og ASIA.

Strategien til selskapet kan minne litt om Netflix. I tillegg til nettverk, Gettys image, millioner av quiz, katalogsystem kommer Poio (hjelp til lesing) og Dragonbox (matte) også under Kahoot! Man kan tenke seg første årene med Netflix og hvor tynt innholdet var i forhold til i dag. Slik vil utviklingen gå i Kahoot! også helt til man ikke kan klare seg uten den. Flere oppkjøp vil komme!

https://kahoot.com/files/2019/09/Kahoot_Company_Presentation18September2019.pdf



Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Herga
14.01.2020 kl 10:22 10104

Guidet cash-positiv og 150k betalende seter. Dette ble innfridd med god margin. Altså positiv kontantstrøm, 40 mill. dollar på bok og ingen gjeld.

Kahoot! er så spennende at jeg vil tro hele Norge får det med seg til slutt (de siste på Dagsrevyen dagen den noteres på Nasdaq). Det er ikke hast for dere som ikke er inne. Aksjen er billig på 80 og 90 kroner også. Det er amerikanerne som skal dra kursen. Alt ved Kahoot! fremstår amerikansk. Det er også flest amerikanere som spiller Kahoot! Det er der de har et nært forhold til det, ikke her.

Markedet på skolen er veldig spennende, men det satses også på hjemmemarkedet og bedriftsmarkedet. La oss ta hjemmemarkedet.

De første lekene foreldre kjøper når de har fått sitt første barn er puttekasser, kuleramme, puslespill osv. Man ønsker at hjernen skal utvikle seg til det beste for barna. To-tre år senere begynner dragningen mot Ipad eller mammas Iphone. Det er uunngåelig at barna før eller siden ender opp foran noe digitalt, slik er det blitt til frustrasjon for foreldrene. Jeg har selv barn og fikk et tips fra en annen forelder om et spill, Poio, hvor man lærte bokstaver og lesing gjennom spillingen. Det var en suksess og deilig å vite at hun lærte noe fremfor passivt å se på Frost igjen og igjen. Senere kjøpte jeg også Dragonbox. På få timer skjønner barna logikken med Algebra/ligninger gjennom det geniale spillet Algebra 5+, som noen aldri skjønner gjennom hele skolegangen. Når et barn kan lære seg to språk flytende på et par år skjønner man kapasiteten. Man lærer best når man tar styringen selv. Ikke når man blir satt på en pult og får det tredd over ørene.

Det er i dag allerede mødre født i år 2000 som selv har vokst opp med digitale verktøy og ikke kjenner til en tilværelse uten Smartphone. Dette er morgendagens kunder for Kahoot! Veien til hjelpemidler som Poio og Dragonbox vil heller være naturlig enn et stor steg. Man gjør alt for barna.

Så kan man se for seg at halvparten av alle skoler i USA bruker Kahoot! og at gjennom Kahoot! blir Poio og Dragenbox markedsført. Poio var bare lansert i Skandinavia, men fikk likevel 100.000 kunder, uten hjelp fra Kahoot!. Nå er hele USA teppebombet med reklameplakater. Veien ut til foreldrene er kort (We played Kahoot! today. Kahoot?), og mellom foreldrene er den enda kortere.

Dragonbox og Poio er bare starten. Det beste er at Kahoot! eier alt innholdet selv, i motsetning til for eksempel Spotify som ikke eier musikken. Og så er det jo ikke bare i USA markedet ligger heller....

P.S. Dragonbox har en rekke spill. Hele mattespekteret skal dekkes. Her Algebra 5+ som nevnt. Ser det ikke ut som matte? Nettopp det er poenget. Man lærer mattelogikken på en morsom og engasjerende måte.

https://www.youtube.com/watch?v=BLNlCXGx9AQ&t=62s
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Herga
14.01.2020 kl 10:35 9556

Og slik ser spillet ut i kapittel 5:

https://www.youtube.com/watch?v=0zKQtHRZeJw
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Struts
14.01.2020 kl 12:47 9467

Egentlig litt pussig at markedet reagerte med et "skuldertrekk" etter preliminære resultat for Q4. For etter det lille jeg kunne begripe, var det meget positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bruns
14.01.2020 kl 13:51 9414

Kahoot leverer over forventning i forhold til guiding, det er soleklart at selskapet har fremtiden forran seg. Et svært positivt varsel om hva som venter. Personlig er jeg definitivt long i Kahoot, etter å ha vært noe mer usikker for 1 år siden.

Som stadig flere poengterer må skolen fornye seg med raske steg. Det går for tregt. Er vel få andre arenaer i samfunnet hvor digitalisering møter større motstand enn i skolen.

Et skolesystem som ikke omfavner digital læring, gir ingen mening når resten av samfunnet digitaliseres. I USA har man forstått dette. ”Fang” selskapene: Facebook, Amazon, Netflix og Google, har endret verden. Kahoot er i den spede begynnelse av noe virkelig stort, og jeg tror selskapet kan endre verden innenfor utdannelse og læring. Det er ikke tilfeldig at USA er markedet man har tatt først - her er det både sterk kjøpekraft og høy betalingsvillighet for nye gode produkter. Resten av verden kommer alltid diltende etter når noe har festet seg i USA.

Kahoot har alle kjennetegnene til et Fang selskap, bortsett fra at det er et norsk selskap, som blir sagt her på forum. Det er ingen andre norske selskap i verden som er mer kjent enn Kahoot.

Man bør merke seg at Kahoot nådde 50 millioner brukere raskere enn både Twitter og Facebook. Hva inneholder Kahoot om 5 – 10 år?

Privat næringsliv og offentlig sektor digitaliseres, da kan ikke skolen henge etter. Det vil koste samfunnet dyrt. Skolens hensikt er vel om ikke jeg tar feil, å forberede til morgendagens samfunn.

Det er ikke bare tilegning av kunnskap som gjelder, digitale ferdigheter er også et element, og man bør ikke skille de to fra hverandre. Digital læring er en aktiv læreform, tradisjonell undervisning blir fort passiv. Digitale ferdigheter vil bli en attraktiv vare for morgendagens selskaper og arbeidsliv. Gamification som læringsform bør spesielt omfavnes og applauderes.

Jeg tror Kahoot vil bli den foretrukne plattformen for læring i framtiden, merkenavnet er overlegent. Et godt tegn at selskapet ikke hastekjøper hva som helst, svært spennende å se hva neste oppkjøp blir.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
ruda
15.01.2020 kl 08:47 9251

Tor dette kan bli en gullgruve
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
3fotsyken
15.01.2020 kl 09:30 9194

Det tror jeg også. Noen mener at Kahoot! er en boble. Men den prises som et internasjonalt vekstcase, ikke på P/E.
Uten sammenligning for øvrig: Amazon prises fortsatt som et vekstcase; P/E på 81 i går..
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
16.01.2020 kl 13:21 9000

Dette er bare såvidt i gang i USA, tenk når dette virkelig tar av i hele verden !
https://www.youtube.com/watch?v=qpLnJ8JmH5Y

https://www.youtube.com/watch?v=hMTc1r6Zf-A

Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bruns
17.01.2020 kl 13:24 8858

Ja, dette kan ta helt av. Vi er nok bare i startfasen. Produktet Kahoot er genialt hele veien fra design og musikk til brukervennlighet. Med gode merkenavn er det en touch man ikke alltid kan forklare, man liker det bare. Jeg tror selskapets slagord, "make learning awesome" treffer bredt, og at folk liker fokuset på at læring skal være "fun og engaging". Dette er kanskje noe skolen har manglet eller ofte blir glemt på veien. Motivasjon er nøkkelord i læring. For at spesielt barn skal bli motivert, må det både være gøy og engasjerende. Skolen må ta vare på gløden og entusiasmen som er der fra starten. I næringslivet ser man feks Stordalen og Richard Branson som har bygget store konsern på nettopp entusiasme.

Kahoot har gjort "enthusiasm, fun og learning" til sitt varemerke. De har tatt den plassen. Skulle et annet selskap komme med "we also want to make learning awesome and fun" ville det ikke funket. Dette er Kahoot sin arena nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 15:13 8795

Er ikke dette bare en quiz? Sånn som Wordfeud? Jeg kan vanskelig se for meg at det vil være uten konkurranse lenge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Herga
17.01.2020 kl 16:07 8768

Dette er faktisk et veldig godt spørsmål. Fra litt avstand ser det tynt ut. Svaret er at det ikke bare er en quiz, det er Kahoot! Kahoot! er et eget samfunn og en læringsplattform med flere apps, som Dragonbox og Poio (samarbeid Gettys image, Disney), under paraplyen. Kahoot er som et verb. We play Kahoot! Not quiz.

Det finnes hundrevis av quiz apps og noen større aktører også, men Kahoot! er i føringen som det som fenger folk. Som gjør quiz cool og presentabelt. Med slike IT-selskaper er det ikke det datatekniske som er avgjørende. Hvor lett kunne man ikke kopiert oppsettet til Facebook, Snapchat, Instagram osv. for noen titalls millioner? Men da hadde det ikke vært Facebook, Snapchat, Instagram. Det er disse som er "IT" og det folk foretrekker, slik er det også med Kahoot! og posisjonen bare forsterkes år for år.

Kursen har gått voldsomt og mange lurer nok på om toget har gått, men hvor mange småsparere er inne egentlig? Slik jeg ser er det laber interesse på dette forumet i hvert fall. Likevel går kursen til stadig nye høyder. Nå kjøper på kr. 70. Det meste er drevet av fond og profesjonelle.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Struts
17.01.2020 kl 16:30 8761

Amen omtrent, og la det gjerne bli med laber interesse. Eneste jeg savner er at websiden (nesten) totalt mangler jevnlig oppdatering mht til aksjonærsats blant de 20 største. Bortsett fra hvert kvartal, de fleste andre oppdaterer hver uke.

Men takk for info!
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sveise
19.01.2020 kl 14:09 8454

Ikke noe rakett, men stiger litt for hver dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
19.01.2020 kl 16:38 8386

Det kan fort bli en rakett 😅👍
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bruns
22.01.2020 kl 09:45 8088

Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities oppjusterer kursmålet på Kahoot! til 110 kroner pr aksje, fra tidligere 63 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering onsdag.

Meglerhuset skriver at multiplene på kort sikt kan se høye ut, men mener at selskapet har et betydelig vekstpotensial og enda større marginpotensial i steady state.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Struts
22.01.2020 kl 10:02 8079

Ja, det gjorde ikke at interessen akkurat minsket ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
22.01.2020 kl 11:04 8024

En ekte norsk eventyraksje. Det er så vakkert.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
3fotsyken
22.01.2020 kl 14:17 7887

Interessant. Har du en kilde for det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
drammensjente
22.01.2020 kl 14:31 7884

Noen som vil tippe hvor Kahoot er om et år?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sunnmoring
22.01.2020 kl 14:42 7867

Jeg tipper 150 om 1 år.
Har veldig tro på de.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 14:52 7849

Hvor finner man selskapspresentasjon til kahoot? Virker mer og mer lovende med så mange store på laget.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sveise
22.01.2020 kl 15:06 7823

Datum AS handlet 6,5mill + i dag. Meldepliktig handel
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
3fotsyken
22.01.2020 kl 15:46 7781

Jeg var redd det var det du mente. Det er bare en intern transaksjon: Datum AS har i dag den 22. januar 2020 kjøpt 6 295 870 aksjer i Kahoot AS fra Datum Opportunity AS for kr 75 per aksje. Etter transaksjonen eier Datum AS 15 415 870 aksjer i Kahoot AS, mens Datum Opportunity AS ikke har aksjer i Kahoot AS. Datumgruppens totale eierandel i Kahoot AS er uendret etter transaksjonen. Harald Arnet er styreleder i Kahoot AS, styremedlem i Datum Opportunity AS og daglig leder i Datum AS.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=493776
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sveise
22.01.2020 kl 15:47 7778

Det der var flaut. Beklager for en generaltabbe fra min side
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Sveise
24.01.2020 kl 10:38 7333

100kr før Q4 den 27.feb eller er det optimistisk? Den stiger jo vertfall 1kr for dagen virker det som
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Goliat+
25.01.2020 kl 07:58 7161

Det ser ut til at vi er på vei mot kursmål ja. Mitt forslag er 95-100 til 27 feb.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
26.01.2020 kl 14:26 6942

Blir KAHOOT påvirket av coronaviruset tro? Det er fint med apper som kahoot i sånne tider, altså sånn jeg ser det kan man jo kommunisere via nett å ha skole som "vanlig" hjemmefra med kahoot når skoler osv blir stengt ned til epidimien er over... Læreren lager kahooter og elevene deltar hjemmefra 👌😊
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2020 kl 14:59 6952

Har gått tungt short i denne. Dette selskapet eksisterer ikke om 10 år. Børsverdi på flere milliarder er latterlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
26.01.2020 kl 16:50 6909

Kjøpes vel av facebook for $5,5b i 2022.
Her kan du brenne fingrene dine kraftig.

Å shorte mot trend, momentum og alt som er, kan vise seg skjebnesvangert.
Kanskje viruspandemi kan redde grunkene dine 😉
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Ocapital
26.01.2020 kl 23:23 6752

Oi, håper du bløffer for din egen skyld. Shorter et selskap som gradvis konverterer brukerene over til betalende kunder med suksess, altså kahoot kommer til å legge frem økende inntekter kvartal etter kvartal. Og har allerde et mektig varemerke, spesielt over dammen.
Så sorry men det er DU som er latterlig her 🤦‍♂️
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
3fotsyken
28.01.2020 kl 09:53 6540

Flott kjøpsmulighet for Kahoot! nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
laptop
29.01.2020 kl 16:41 6326

Hva i hel..te var det som skjedde på tampen av dagen idag?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
29.01.2020 kl 20:14 6243

Litt uro i disse corona dager, mange nervøse skjeler der ute. Kahoot skal vidre opp mot kursmål, bare sitte i ro eller handle mer 👍
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
ruda
31.01.2020 kl 07:48 6020

Kahoot kommer nok til å ekspandere mye mer fremover. Det er fremdeles mange som ikke har sett potensialet i dette læreverktøyet enda, men vil nok ta seg kraftig opp fremover
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
BALLEPILOT
06.02.2020 kl 08:49 5436

Da har den verste corona frykten gitt seg og vi kan fortsette ferden 😊👍
Har troa på at kahoot skal vokse mye i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2020 kl 13:55 5339

Øker shorten her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bruns
03.03.2020 kl 19:17 5297

Kahoot om samarbeidet med Disney:

“Our participation in and ongoing relationship with the Disney Accelerator has brought creative inspiration and larger business perspective to Kahoot!, contributing to our growth and development,” said Eilert Hanoa, CEO, Kahoot!, in a statement “By combining the strength and reach of our platform with the magic and mentorship of Disney, we’ve been able to make learning even more awesome. The Disney Accelerator has been key to unlocking many opportunities for us as a company.”

les hele artikkel her:

https://techcrunch.com/2020/03/03/applications-are-open-for-the-latest-disney-accelerator-program/
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bruns
04.03.2020 kl 12:01 4217

Bør være mange spennende oppkjøpskandidater innen Edtech både i Norge og utlandet, håper det blir et nytt oppkjøp før sommeren.

Meget int å få litt info om hvordan Kahoot opplever det pågående samarbeidet med Disney, uten tvil, to sterke merkenavn:

The game-based learning platform Kahoot! joined the Disney Accelerator in 2017, and last year more than 200 million games were played on Kahoot! by 1.2 billion players in 200 countries. Its participation in the program has enabled Kahoot! to pair educational content with Disney brands such as Star Wars in order to better reach educators and youth across the globe, as well as support the goals of the Disney Youth Program to engage educator and student audiences with fun, educational content connected to Disney parks. “Participating in the Disney Accelerator was absolutely the right decision for Kahoot! in 2017,” says Eilert Hanoa, CEO. “In retrospect, our participation in the Accelerator is the only way both companies would have gotten to know each other in such a focused, efficient and productive manner.”

The Disney Accelerator provides participating companies with unique access to Disney’s leadership team. “It was truly inspiring to interact with dozens of Disney senior creative and business leaders to openly discuss their unique business priorities and brainstorm collaboration opportunities,” Hanoa says, adding that in advance of these senior leadership meetings, the Accelerator team provided Kahoot! with valuable mentorship, feedback and support to maximize the value of these introductions.

The Kahoot! team was surprised and impressed by the clarity of Disney’s focus on innovation, “looking not only from within, but also outside the organization,” Hanoa says. “The curiosity and genuine interest of senior Disney leaders in our business at the outset of our tenure with the Disney Accelerator have set the tone for productive ongoing discussions with several lines of their business ever since.”

When asked what differentiates the Disney Accelerator from other startup accelerators, Hanoa has a simple answer: “It’s Disney,” he states emphatically. “The Disney Accelerator offers entrée to businesses that span the breadth of The Walt Disney Company. The sheer size and scope of such an opportunity sets this accelerator apart and The Walt Disney Company is an impressively dynamic, creative and open-minded organization by any standard.”

https://thewaltdisneycompany.com/disney-invites-applications-from-innovative-growth-stage-startups-for-2020-disney-accelerator-program/

https://thewaltdisneycompany.com/



Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare