Archer - det blir varmere

Slettet bruker
ARCHER 26.09.2019 kl 23:09 6323


Archer har nå lukket inn betydelige kontrakter som fjerner en del usikkerhet, men nå:

Løp til banken og refinansier dyr gjeld - kursen vil fly.

Selg modu riggene som nå er på kontrakt, få inn 1,5 mrd. - kursen vil fly.

Gjør Archer tilgjengelig i markedet for salg av hele - kursen vil fly.

Q3 bekrefter fortsatt sterke tall - kursen vil fly.


Tiden er inne, ikke mer å vente på!
Redigert 20.01.2021 kl 02:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 23:11 6306

Jeg ser ikke grunnlag til emisjon i Archer nå, kursen er ATL siden Archer kom på børs, men har høyest Ebitda målt gjennom hele perioden.

Risken er lav da de har lange kontrakter, diversifisert drift både geografisk og i virksomhet. De er et selskap som er etablert over lang tid som ikke bare er å kopiere over natta, med den anerkjennelse, de kunder, kontrakter, utstyr og størrelse som Archer har.

De leverer produkter som oljeselskapene er avhengig av og er nødt til å betale en forsvarlig pris, så lenge leverandøren er kostnadsmessig konkurransedyktig som Archer er. Hvor skal oljeselskapene eller få tak i ekspertisen, oljen, folkene etc. Archer leverer dette billigere enn de fleste og billigere en oljeselskapene selv klarer. Utstyrsparken alene overstiger børsverdi og gjeld med over 100%.

Her er det bare å vente, ikke bry seg om svingninger fra dag til dag, Archer er meget lavt prisen, og kan når som helst gå 200-300% uten å være høyt priset.

Sala, får hyle etter små prosenter opp og ned, men har kommer til å stå igjen på perrongen.
Redigert 28.09.2019 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2019 kl 23:19 6285

Ja vel
Slettet bruker
28.09.2019 kl 11:52 6084

Vi er nok ikke langt unna en giga nyhet fra Archer.

Sekundet de får refinansiert gjeld med f.eks. 2% lavere rente gir det 100 mill. mer på bunnlinjen årlig.

Svært svært svært, usikker på om vi får oppleve det før Sdrl sin salgslyst og trang har fremforhandlet bud på hele selskapet fra, schlum burger, huge baker, be aible, et helt privat ekuy fond, etc. :-)

Et bud burde komme før refin nyhet, som kan komme når som helst.

Refin. skulle de jobbe med nå i høst, de har landet de kontraktene de trengte og fornyet de korte, alt er klappet og klart.

Bankene evt. obligasjonstilretteleggerne trenger ca. 1-2 mnd. på å ha en finansieringspakke klar, tipper de allerede er ca 1 mnd. på vei.

Altså store nyheter i løpet av 1-2 mnd. og julen kan ringes inn.

Best å ikke sitte ute ved å bry seg om skatterealisasjon i forkant.

Jeg er imidlertid så diger i Archer at med dagens likviditet har jeg ingen styrefart.
Redigert 28.09.2019 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
sjarmedes
28.09.2019 kl 12:44 6047

Helt klart en spennende aksje å sitte i 👍
SjonkelRolf
28.09.2019 kl 12:58 6031

Hadde vært fint om denne fikk seg et løft. Usikker hvilke nyheter som kan drive den i positiv retning. Mest bekymret av den lave omsetningen.
Slettet bruker
28.09.2019 kl 15:03 5935

Du er inne på noe vesentlig her.
Det er veldig mye i markedet som tyder på ett salg/oppkjøp fra større aktører.
Alt som har skjedd de siste 18-20 mnd passer godt inn i bildet mot ett oppkjøp.
Jeg er ikke så veldig sikker på om Lone star sin gjennomgang av DLS var for å kjøpe DLS men mer å finne ut verdien av Archer sin avdeling der borte, enten for å by på hele archer selv eller for kunde, da tenker jeg først på
schlumberger.
Det blir uansett ett selskap som kan benytte seg av skattefordelen i USA, den er tross alt verdifull.
Som jeg regnet på her tidligere vil en aktør i praksis få Archer gratis om han byr ca 18-19 kroner aksjen om skattefordelen kan benyttes.
Fredriksen vil redusere sitt aktiva, Sdrl trenger cash og Archer vil være ekstremt attraktivt for den rette kjøper.

Det som er rart i mine øyne er at ekstremt få ser linken.
Kan nevne styre som aktivt har jobbet med å strømlinjeforme selskapet, utdeling av RSU, venner av Fredriksen som er prosjonert,, avgang av CEO som plasserer styreleder direkte inn i styringen av selskapet,
Gjennomgang av DLS, konselasjon av eiere i Qes som eier 70% av selskapet, ingen direkte aksjekjøp.
Fredriksen som hentet aksjene hjem.
Uttalelsene til Fredriksen om å trappe ned å la andre overta styringen i enkelte aktiva.
Styre endringene gjort på GF i fjor og Io 1Q i år.
Uansett så er Archer nå rigget til å øke egenkapital fremover med 2-3 kroner PR år med dagens kontrakter.
Og de leverer i ett økende marked.
Viktigst av alt er også faktisk kronekursen, med den svake kronen er det en attraktiv tid å by på selskapet og eventuelt betale ut gjelden som er i NOK i dag.
Slettet bruker
28.09.2019 kl 22:57 5775


«Archer Emerald, awarded earlier this...to a drilling market slump. "The additional backlog from the Topaz and Emerald contracts provides a great foundation for growth of Archer's platform.»

Sterk i svakt marked, begge rigger på oppdrag, lover godt for fremtidige kontrakter for MDR riggene.

Vekst og sterk drift i alle markeder.

Kursen vil gå bananas men en liten vegetarkontrakt.



Slettet bruker
29.09.2019 kl 00:31 5716


Helt enig med deg mini3,

Archer ligger svært sannsynlig nærmere, om ikke over Nok 3,- i økt egenkapital pr. aksje pr. år fremover fra nå. Det blir faktisk ca. nok 4,- ved refinansiering med spart rentekost på rundt 2 %.

Det er faktisk helt ubegripelig at kursen ligger der den ligger.

Dette er ikke mye hvis om, dersom om dette, de er der allerede!!!!
Slettet bruker
29.09.2019 kl 10:32 5576


Det finnes vel ikke et annet selskap på OSE som har opp mot 100% av børsverdien i inntjening pr år.

Det sier hvor lavt Archer kursen har sunket.

Archer er børsens billigste selskap!
klassisk
29.09.2019 kl 16:26 5421

Mini har rett! Nøyaktig hva som skal skje er jeg usikker på, men her er det lagt en plan og brura er sminka i lang tid. Det som er merkelig er at enten så har dette vært planen i svært lang tid ellers så er det noen andre som har drevet rovdrift på kursen i over ett år! Må si at jeg ikke forstår hvorfor Fredriksen og Company skulle være tjent med å holde kursen lav om det er oppkjøp på gang. Bør man hive på noen flere mill eller spare penger til emisjonen som ikke kommer?
Rakettrally
29.09.2019 kl 16:57 5391

Begynner å bli en del sminke på brura. Jeg plukker aksjer på under 4 så lenge det varer. Er sterke krefter som holder den nede. Enn så lenge
hofa
29.09.2019 kl 17:28 5345

Det bekymrer mig, at det kun er os "amatører", der kan se potentialet i Archer. Det er min absolut største aktie og jeg køber fortsat op, men der er jo ingen omsætning i aktien.
Slettet bruker
29.09.2019 kl 17:48 5317

Kursen er det bare å si ja takk og hamstre på.
Robot tradingen som har foregått i evigheter har man tjent grovt med penger på. Men markedet vil etterhvert gjøre sitt til at den ikke får operere fritt, da kan den heller ikke styre kursen motstrøms.
Med begge mdr rigger klassert vil de ikke bli ledig med det første.
https://www.tu.no/artikler/det-kan-ta-15-rigger-40-ar-a-plugge-alle-bronnene-pa-sokkelen/230974
P&A markedet er som man ser gigantisk og Archer er en markedsleder på feltet.
Emisjon ville jo garantert vært en risiko om man hadde tapt kontrakter og ikke fått MDR riggene ut i oppdrag.
Nå ser jeg ingen som helst risiko i en emisjon.
De ligger langt innenfor den rammen som ble satt ved forrige refinansiering og 2019 resultatet er nesten 100% over kravet bankene satte i refinansieringen.
Det var aldri plan å tilbakebetale noe før 1Q 2020 og det var 10 mill.
Jeg vil tro refi blir en videreføring av dagens med minimum 10-15 mill dollar tilbakebetaling i kvartalet noe de enkelt vil klare med dagens volum og skulle man i fremtiden oppdage at det ikke går kan en emisjon bli valget, om man da ikke heller velger å selge Qes.
Qes får man enkelt 80 mill dollar for i dagens marked.
Qes er uten gjeld og vil være en solid tillvekst for ett selskap.
Redigert 29.09.2019 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
Anywhere
30.09.2019 kl 15:42 5027

Hvorfor er Pareto nå på ringejakt?
Jeg har unngått å ta tlf, men ser det er ringt, og mine eneste to relevante grunner for å ringe meg er for å snakke om enten en større Archer-post eller en større DNO-post jeg sitter på.
Andre som er blitt oppringt?
Bertelli
30.09.2019 kl 15:44 5019

Kan du ikke ta den jævla telefonen.
Anywhere
30.09.2019 kl 16:01 4986

Sjekket det ut. Det var standard kunde-fisking basert på aksjebeholdningen de hadde fått fatt i, både DNO og Archer var for så vidt indirekte grunnen:)
Slettet bruker
30.09.2019 kl 16:33 4942

Fikk den samme forrige uke og gav de en utfordring på hvor jeg heller skulle plassere aksjene enn der de er.
De skulle undersøke, men har ikke ringt meg mer👍 Tar det som ett godt tegn👌
Billyjojimbob
30.09.2019 kl 17:58 4852

hovregar skrev Innlegget er slettet
https://newsweb.oslobors.no/message/485993
suspekt
30.09.2019 kl 18:04 4840

Aksjen fra helvete dette, alt annet går, men archer står!
Vikusen
30.09.2019 kl 18:59 4786

Kast dere på lpg bølgen i tillegg. Tar helt av der!!
Celsius
02.10.2019 kl 05:12 4510

Det er vel fortsatt slik at Archer har få assets i forhold til gjeld på 5 milliarder.

Tror dette selskapet på sikt må ha emisjoner for ikke å gå dukken.

Blir vanskelig å hente så mye penger i nedadgående oljeservice.

Den har falt mye ift konkurrenter. Men er dette fallet egentlig for småtteri å regne når kreditorene nå snart banker på døra.
Redigert 02.10.2019 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2019 kl 23:17 4260

Archer har nå ca Nok 3,5 pr. aksje i årlig inntjening til å kunne nedbetale gjeld.

Bare fremførbart underskudd utgjør en verdi på rundt nok 9++ pr. aksje, dette gir svært lav skatt de nærmeste årene, men sier også den direkte verdien av denne fordelen.

Aksjen er grisebillig selv om kursen skulle stå i 15,-
Redigert 06.10.2019 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
HitIT
07.10.2019 kl 10:02 4092

Hmm, kjøper på 3,70 nå...kommer det et større løft i dag også?
Redigert 07.10.2019 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2019 kl 10:19 4053

Back to a 23 øre spread. Not healthy
Billyjojimbob
07.10.2019 kl 10:26 4028

Sist erklærte du den død,friskere nå.

Kjøpersiden buller seg opp igjen.
Redigert 07.10.2019 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Jono
08.10.2019 kl 01:12 3836

ikke vet jeg, sitter selv med tap, men kjøpte flere aksjer på fredag privat, forsøkte å selge meg ut i går, mandag uten for mange kjøpere dessverre på kr. 3,80

nei, ikke noe å spøke om heller, selv sitter med tap på mer enn 50% i mitt AS, har ikke sjekket selvkost -- kanskje jeg ikke ønsker å lese om!

ja, så skriver jeg dette -- for til tross som "spillere" som meg selv, har fått med meg at noen ønsker seg en plass i styret, har sine planer om, og ....

for om en ting er sikkert, så må det være at noen vet så mye mer enn alle her på forumet, og en god natt fra meg til alle som ikke lagt seg enda! :-)
Redigert 08.10.2019 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2019 kl 01:42 3818

Litt tidlig å legge seg når man er over den store dammen:)
Sitter du med mye?
Klarer ikke helt skjønne årsak til å ville selge på 3,8
Når du har hatt manipulerte aksjer i nesten 2 år klarer du vel noen uker til og ikke selge på low low
Jono
08.10.2019 kl 17:12 3663

ja, men vet ikke hva du mener med mye. eier aksjer privat og via et AS, det siste med tap, mens jeg kjøpte for kr. 3,60 på fredag, bare ønsket å ta en kjapp gevinst over helgen, men har ikke foretatt meg noe i dag, selv om dagen i dag var "kjøpers dag", på godt og vondt...
vet ikke hvem som har manipulert aksjen, men kan love deg, at ikke er meg -- sikkert min første kommentar om Archer på bakgrunn av mitt siste kjøp privat, så jeg håper bare dette ikke var ment skrevet til meg, for i så fall -- tar du meg for å være noen annen!
Jono
29.10.2019 kl 00:11 3221

sukk, og selv om det ble en grei dag på børsen, spør meg selv om dette var på grunn av lav omsetning?

ja, for knapt noen som selger eller kjøper, bare veldig små volum!

nei, vet ingen ting selv, har ikke lest meg noe særlig opp selv om jeg sikkert burde, men et stort "lodd" -- jeg kanskje kan ta igjen noe av det tapte på, men som like så godt kan gå i dass! :-)

Argentina sammen med mye kostbar gjeld, lett å påføre seg selv med store inntekter og ønsker om å bli størst, ikke like greit i dag med lavere inntekter til å betjene gjelden, bare å håpe at noen kan "arrestere" meg -- gi meg og mange andre et håp om bedre tider?

bare noen refleksjoner og tanker fra meg, ikke minst så har jeg innrømmet overfor meg selv i kveld, at jeg handler aksjer på "følelser", og skammer meg, for kan ikke finne noen andre med sine kommentarer -- som har gjort det samme som meg, men mye og mange meninger fra og de som ikke har følelser, men som nå skylder på styre og skylder på alle andre enn sin egen dumskap! :-)