ORKLA - sterk anbefaling fredag 4.mai Finansavisen - 23% oppside

Slettet bruker
ORK 06.05.2018 kl 14:40 4194

Analytiker Øyvind Mossige fra Sparebank 1 Markets, sier i Fredagens finansavisen følgende om Orkla, som han nå anbefaler alle å kjøpe:

"Analytikeren er også positiv til Orkla, som til tross for et skuffende første kvartal fastholder guidingen om en driftsresultatvekst på 6-9%, og hvis ballanse er i en særposisjon med nær null i finansiell gearing. Aksjen er ned 15% i år til 73,36 kroner.

Mossuge har kursmål 90 NOK!

Kilde: https://ibb.co/kDekKS

SS
Redigert 20.01.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2018 kl 02:45 3979

SS

Forrige mandag skrev du følgende innlegg:

ORK - tilbakekjøp av 10 mill aksjer - 750 millioner kroner
Skipssjefen
ORK
30.04.2018 kl 12:53


Her lukter det penger på gata, når Orkla i dag starter tilbakekjøp av 10 mill aksjer, og mange trolig har shortet siste ukene.
Penger på gata fremmover, tror jeg.

SS


Jeg svarte:

ynot
30.04.2018 kl 13:40


SS

Å kalle dette "penger på gata" er en kraftig overdrivelse.
Det ble gitt fullmakt til styret på generalforsamlingen for tilbakekjøpsprogrammet, og derfor er jo markedet kjent med det.
Og det er selvfølgelig forståelig at styret velger å sette i gang programmet nå som kursen er relativt lav. Ingen stor overraskelse det!


RT: 74,800 +1,41%


Du svarte med bla dette:
Er det seriøst mulig å skrive noe så komplett idiotisk? Her skal altså Orkla kjøpe 10 millioner aksjer, ja det var kjent at fullmakten lå der, men det forandrer da vel ikke det faktum at de NÅ SKAL KJØPE AKSJENE og at dette vil sette press på kursen i riktig retning ( for de av oss som har aksjer om ikke annet )?? Altså det er kun på HO man finner så eminente skribenter. Kun på HO!!!!


Og jeg fulgte opp med:
Apoapsis
Du og SS skjønner kanskje nå at markedet var forberedt på kjøpene?
ORK faller på tross av pen oppgang på OSE og ORK tilbakekjøp.

RT: 73,60 -1,00%



Du valgte å skrive en rekke sjikanøse innlegg.

Nå vet vi fasiten.
ORK-aksjen falt forrige uke og sluttet fredag på : 73,36 -0,46%

Så jeg fikk altså rett. Det var ikke «penger på gata».

Så får vi se hvordan det går fremover.
Jeg benyttet forøvrig forrige uke til å drive litt bunnfiske.

Avslutningsvis ser jeg at du sjikanerer en fyr som kaller seg vvell på det gamle forumet og kaller ham ynot.
Skulle (nesten) tro du var paranoid!
Slettet bruker
07.05.2018 kl 09:41 3864

YNOT/VVEL - Samme mann, ingen tvil :-)

Nei Ynot, du har jaggu meg litt problemer å ta fatt i selv. Først sitter du ned fra 87 flere ganger, ikke evner du å ta gevinst.
Så kommer fallet, og SS kjøpte formiddagen da det hadde falt - altså nice inngang. Likevel kritiserer en som deg andre som kjøper etter fall....!
Jeg har kjøpt gjennom uka, og fått med meg bunnfiske og.

Du derimot, sitter som Korsar å skriver i ettertid, når fasiten er der. Da passer det deg på grønne dager å fortelle om lav inngang.
Hele sist uke ble du utfordret til å komme med svar på hvor bunnen er, men nei, det turte du ikke. Nå løper du etter kursen. Ler så jeg griner.

Korsar er jo faktisk en mye bedre kar enn deg i så måte, for det du driver med er totalt uspiselig. Virker som en ekte backtrader.

PS: Fallet forrige uke har jeg i dag fått forklaringen på! Det har neppe du.

Kjøper jentene i dag?

SS
Redigert 07.05.2018 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2018 kl 17:07 3758

Ynot; hvor er du i dag da?

Savner RT oppdateringene dine. Hørt rykter om flere bullish signal, og at orkla snuste på 74,80 i dag.
Er du bare her når du får skrevet negative innlegg?

Noen kjøper nå, andre sitter med ned fra nesten 87 ?

SS
Slettet bruker
07.05.2018 kl 17:17 3748

SS
Jeg har nye å gjøre nå, men skal svare deg senere i kveld.

Ser du skriver:
YNOT/VVEL - Samme mann, ingen tvil :-)
Jeg ber deg omgående beklage at du har skrevet dette.
Du har INGEN grunn til å påstå det!
Jeg har bare hatt ett brukernavn her inne på HO så lenge jeg har vært her, og det er ynot.

Imøteser din beklagelse.





Slettet bruker
07.05.2018 kl 17:30 3732

Beklagelsen kommer når du har svart på mine spørsmål fra sist uke.

Glemte du RT i dag?

SS

Ps. De med 1 nick, som Statoil! har 0 relaterte nick ?

SS
Redigert 07.05.2018 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2018 kl 17:39 3717

Jeg gjentar:

Ser du skriver:
YNOT/VVEL - Samme mann, ingen tvil :-)
Jeg ber deg omgående beklage at du har skrevet dette.
Du har INGEN grunn til å påstå det!
Jeg har bare hatt ett brukernavn her inne på HO så lenge jeg har vært her, og det er ynot.

Imøteser din beklagelse.
Slettet bruker
07.05.2018 kl 18:28 3683

??

RT ????

SS

PS: se andre forum, påfallende at Ynot og VVEL på samme tid våknet på forum, etter å ha svart i går ?

Man blir ikke så blodig fornærmet uten at en viss spiker er truffet?


SS
Redigert 07.05.2018 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2018 kl 01:47 3501

SS

Her er svarene på ditt innlegg.

Du skriver:
«YNOT/VVEL - Samme mann, ingen tvil :-)»

Det har jeg tatt opp med deg to ganger uten å få en beklagelse.

Du skriver:
«Nei Ynot, du har jaggu meg litt problemer å ta fatt i selv. Først sitter du ned fra 87 flere ganger, ikke evner du å ta gevinst.»

Det vet du ingen ting om, men i fall det var riktig hvorfor sjikanerer du meg for det?
Må igjen påpeke for deg at dette er et diskusjonsforum, ikke et sted man henger ut folk som evt har gjort en feil iht til dine synspunkter.
(Min inngangsverdi på ORK er såvidt lav at det ikke hadde vært noe problem. Dessuten har jeg påpekt at jeg tradet ORK i gjeldende tidsrom).

Du skriver:
«Så kommer fallet, og SS kjøpte formiddagen da det hadde falt - altså nice inngang. Likevel kritiserer en som deg andre som kjøper etter fall....! Jeg har kjøpt gjennom uka, og fått med meg bunnfiske og.»
Bra det! Jeg kritiserte deg overhode ikke for det. Som du er inne på så påpeker jo jeg, over i denne tråden, at jeg drev med bunnfiske

Du skriver:
«Du derimot, sitter som Korsar å skriver i ettertid, når fasiten er der. Da passer det deg på grønne dager å fortelle om lav inngang. «

Det stemmer jo overhode ikke. Jeg påpekte jo med en gang at det ikke var «penger på gata» og forklarte hvorfor.

Du skriver:
«Hele sist uke ble du utfordret til å komme med svar på hvor bunnen er, men nei, det turte du ikke. Nå løper du etter kursen. Ler så jeg griner.»

Å spå akkurat når bunnen kommer er ingen gitt. Heller ikke du gjør det!
Som jeg har skrevet til deg mange ganger: Jeg holder meg til fakta. Å spå overlater jeg til deg. Men jeg påpekte at jeg drev bunnfiske. Mao trodde og tror jeg at vi får se ORK-kursen høyere i fremtiden.

Du skriver:
«Korsar er jo faktisk en mye bedre kar enn deg i så måte, for det du driver med er totalt uspiselig. Virker som en ekte backtrader.»
«PS: Fallet forrige uke har jeg i dag fått forklaringen på! Det har neppe du.»
«Kjøper jentene i dag?»

Mer sjikane. Hva er dette godt for?
Redigert 08.05.2018 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2018 kl 09:13 3336

Sovnet halvveis i innlegget, gjeeeeeeeesp!

Ingen som sjikanerer godgutten Ynot. Men du må tåle å få noen bemerkninger tilbake på alt pjattet du skriver.
Ingen spår bunnen, neidaaaaaaaaaaa! Men noen av oss forsøker å time bunn, og skrive hvorfor vi mener bunnen er nær basert på tekiske signaler. Det er jo halve morroa med børs, og FORUMMMMMMMMM!

Selv skrev du ikke noe om dette bunnfisket ditt før lenge etter close børs.Alltid lett å skryte her når kursen stiger, som visse andre som begynner på K i nick. De barske og tøffe skriver mens blodet renner at de bunnfisker.

Nei Ynot, du bør logge av forumet, for dette er ikke plassen for deg. Du kan heller lese papiravisen, og finne skrivefeil der, og sende redaktørene.
Må være mye bedre.....

Og ja,du har sotte fra 86,50 til 73,36, derfor du er så gretten og grinete :-)

SS
Redigert 08.05.2018 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2018 kl 17:01 3249

Hvor er RT mannen i dag da??

SS