Avance i 100
Hva tenker dere om Q4 og resten av 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
awkward
16.11.2019 kl 18:42
7497
moneymachine skrev Det har vel slike som deg sagt flere ganger i 2019?
Sier det om de fleste "tenk på et tall" analyser jeg kommer over.
Ikke spesifikt for Avance dette.
Skal ikke si noe om oppgangen som har vært i aksjen. Godt mulig den skal videre også. Men alltid underholdene å lese og kommentere tall og lovnader som blir slengt ut i hytt og pine
Ikke spesifikt for Avance dette.
Skal ikke si noe om oppgangen som har vært i aksjen. Godt mulig den skal videre også. Men alltid underholdene å lese og kommentere tall og lovnader som blir slengt ut i hytt og pine
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
moneymachine
16.11.2019 kl 20:23
7488
Er det det som er din form for underholding. Hva med å komme med et konstruktivt innspill til en som har forhåpninger om kursstigning på sin investering!? Nå er du jo ikke annet enn et netttroll.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
awkward
16.11.2019 kl 22:39
7322
Første og siste setning er rimelig korrekt. Hadde det vært et snev av noe konstruktivt i det vedkommende først skrev, skulle jeg vurdert et passende tilsvar.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
moneymachine
17.11.2019 kl 08:41
7091
Så du tror ikke at han baserer utsagnet sitt med at kanskje Stolt er ferdig med nedsalget sitt, forventninger om et meget godt Q3, forventninger om meget god guiding for utsiktene fremover 2020/21 osv.?
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
awkward
17.11.2019 kl 08:59
7055
"tester 50 på fredag" - det er virkelig ikke så godt å si.
Kanskje han baserer det på dyptgående analyser og samtaler med selskapet selv.
Mer sannsynlig er det vel at det var et rundt og fint tall, som passet fint å slenge ut der og da.
Men jeg skal gi deg/dere denne innrømmelsen, for å vekte oppfattelsen av meg som en "baisser" her; Jeg har faktisk aksjer i både Avance og BWLPG.
Relativt fersk investor i begge, skal sies. Men etter å ha gjennomgått Fundainvestor sitt innlegg om cash flow på nytt, på jakt etter faktafeil, så måtte jeg noe motvillig innrømme at Avance (og BW LPG) fremstår som svært rabattert på dagens multipler.
Det betyr imidlertid ikke at jeg setter mer pris av "tenk på et høyt tall" av den grunn...
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
moneymachine
17.11.2019 kl 09:40
6990
For 1 mnd siden toppet aksjen 46 kr, så kom flaggmeldingen om at Stolt-Nielsen hadde solgt masse aksjer. Spotratene lå omkring $70' dagen da. I takt med videre nedsalg og litt dalende rater, falt kursen endel. Nå er vi en mnd nærmere Q3 og ratene er på nytt snudd opp og nærmer seg $80' dagen. Guidingen fremover er meget positiv, så at vi går inn i en uke med gode utsikter er helt klart. At vi når 50 kr denne uke er kanskje vel optimistisk, men innen neste torsdag med fortsatt lik eller enda mer positiv rateutvikling, så tror jeg helt sikkert vi er i 50 kr, og kanskje over.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Frontman
17.11.2019 kl 09:54
6974
BWLPG kommer også til å teste 50 til uka. Ups!! gjorde det igjen:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Nanoq
17.11.2019 kl 10:05
6966
Torsdag d.21. nov. kommer jo Q3-rapporten for BWLPG,
tror selv at rapporten løfter kursen i både BWLPG og Avance markant i dagene og ukene etterpå.
Snitt spotrater i Q3 på ca. 45.000 USD/day (i dag ca. 70.000 USD/d) vil vel gi en EPS i BWLPG på 0,6-0,7 USD i Q3?
Mer timecharter i Q3 enn tidligere utmeldt kan nok sende EPS ned til ca. 0,5 USD...
En EPS pr. kvartal på 0,6 USD gir en P/E (annualisert) på ca. 3,3.
Så ja, BWLPG og Avance ligner fortsatt ekstremt gode kandidater til årets risk/reward-vinnerpokalpris på aksjemarkedet.
Fortsatt god weekend der ute.
tror selv at rapporten løfter kursen i både BWLPG og Avance markant i dagene og ukene etterpå.
Snitt spotrater i Q3 på ca. 45.000 USD/day (i dag ca. 70.000 USD/d) vil vel gi en EPS i BWLPG på 0,6-0,7 USD i Q3?
Mer timecharter i Q3 enn tidligere utmeldt kan nok sende EPS ned til ca. 0,5 USD...
En EPS pr. kvartal på 0,6 USD gir en P/E (annualisert) på ca. 3,3.
Så ja, BWLPG og Avance ligner fortsatt ekstremt gode kandidater til årets risk/reward-vinnerpokalpris på aksjemarkedet.
Fortsatt god weekend der ute.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Hvis ratene holder seg på >70k usd/day ut Q4 så burde aksjen egentlig vært priset til rundt 70 ved nyttår, men jeg tror shortere og `dype lommer` fortsatt vil holde igjen hva de makter, og derfor forventer jeg ikke mer enn 58-62 kr pr aksje ved nyttår, men det er nok til at jeg vil øke min beholdning betydelig under 45 pr aksje.
Jeg tenker Avance blir mer riktig priset i f t ratenivået ved pres av Q4 i februar 2020 og kunngjøring av fett utbytte.
Jeg tenker Avance blir mer riktig priset i f t ratenivået ved pres av Q4 i februar 2020 og kunngjøring av fett utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
awkward
17.11.2019 kl 10:09
6977
Jeg har ingen formening om hva kursen er neste uke.
Ei er det av særlig betydning, for meg.
Jeg følger selskaper og den underliggende utviklingen. Kursen gjenspeiler heldigvis ikke alltid dette, noe som gir gode kjøps- og salgsanledninger.
Men når det er sagt, jeg har ingenting i mot den type synsing du kommer med her. Så lenge den begrunnes. Lykke til på ferden!
Ei er det av særlig betydning, for meg.
Jeg følger selskaper og den underliggende utviklingen. Kursen gjenspeiler heldigvis ikke alltid dette, noe som gir gode kjøps- og salgsanledninger.
Men når det er sagt, jeg har ingenting i mot den type synsing du kommer med her. Så lenge den begrunnes. Lykke til på ferden!
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
CFell
17.11.2019 kl 22:11
6492
https://www.tradewindsnews.com/gas/avance-gas-holds-on-to-16-year-old-vlgc-after-two-month-sale-effort/2-1-703482
Någon som ver priset?
Någon som ver priset?
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Bare tull å selge skipet. Det kan brukes de neste 3 år så kan det skrapes eller selges. Vil tjene store summer i denne perioden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Nanoq
18.11.2019 kl 07:44
6025
40 mill. USD ligner en meget høy pris for et 16 år gammelt VLGC-skip...
ellers er denne interessante artikkel fra juli i år om nye skipsordre verd å lese:
Are New Ship Orders Shrinking On Fear Of Premature Obsolescence?
Benzinga FreightWaves
July 5, 2019
An increasingly common mantra among ship owners is that newbuilding orders are slowing in response to the growing pace of regulatory and technological change. Is this true, or just wishful thinking?
According to this theory, it is more difficult to order now – and get financing for orders – because the regulations and the technology to comply with them will dramatically change within the lifespan of the vessel (commercial ships are generally depreciated for accounting purposes over 25 years).
The shifting landscape would theoretically require new propulsion types, new fuels and new designs. A ship built today would therefore be at a competitive disadvantage to future newbuildings. The risk of premature obsolescence equates to a residual value risk, i.e., the future resale value may be too low, undercutting the rationale for ordering.
....The issue was raised on a Capital Link webinar held on July 2 that focused on the liquefied petroleum gas (LPG) sector. This category of vessels faces a particular challenge with newbuildings, related to fuel use.
Mye mer her:
https://finance.yahoo.com/news/ship-orders-shrinking-fear-premature-175858104.html
ellers er denne interessante artikkel fra juli i år om nye skipsordre verd å lese:
Are New Ship Orders Shrinking On Fear Of Premature Obsolescence?
Benzinga FreightWaves
July 5, 2019
An increasingly common mantra among ship owners is that newbuilding orders are slowing in response to the growing pace of regulatory and technological change. Is this true, or just wishful thinking?
According to this theory, it is more difficult to order now – and get financing for orders – because the regulations and the technology to comply with them will dramatically change within the lifespan of the vessel (commercial ships are generally depreciated for accounting purposes over 25 years).
The shifting landscape would theoretically require new propulsion types, new fuels and new designs. A ship built today would therefore be at a competitive disadvantage to future newbuildings. The risk of premature obsolescence equates to a residual value risk, i.e., the future resale value may be too low, undercutting the rationale for ordering.
....The issue was raised on a Capital Link webinar held on July 2 that focused on the liquefied petroleum gas (LPG) sector. This category of vessels faces a particular challenge with newbuildings, related to fuel use.
Mye mer her:
https://finance.yahoo.com/news/ship-orders-shrinking-fear-premature-175858104.html
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
reveneven
18.11.2019 kl 09:06
5875
Dette er et 16 år gammelt skip med 4 år igjen av trading før 20 års SS. Rate på 50k/dag i fire år gir en net cashflow på USD 40m. Da er ikke skrapverdi tatt hensyn til. Høy pris ja, men ikke helt far off. Skjønner uansett at de selger hvis de får 40.. Pen gevinstsikring. I følge CEO kommer de ikke til å selge for noe lavere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Sjelden sett så gode utsikter i et selskap. Siden forrige uke har ratene steget MYE og det fører til en liten prompeoppgang på børsen.
Utrolig. Dere får ikke kjøpe mine aksjer før om 1-2 år. Oppgangen i dag er latterlig! 42.25 drit og dra!
Skipet bør ikke selges uansett mener jeg. Kan selge det til dumpingpris om 4 år og tjent mer!
Utrolig. Dere får ikke kjøpe mine aksjer før om 1-2 år. Oppgangen i dag er latterlig! 42.25 drit og dra!
Skipet bør ikke selges uansett mener jeg. Kan selge det til dumpingpris om 4 år og tjent mer!
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
18.11.2019 kl 09:16
5819
Hvor mange reiser har selskapet sluttet på ratene du snakker om?
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
oops, den spratt opp 1 krone på få minutter og da er det en ok dag likevell :):):)
Bra folk ikke selger og får være med på det neste året her!
La shorterne blø!
Bra folk ikke selger og får være med på det neste året her!
La shorterne blø!
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
moneymachine
18.11.2019 kl 11:22
5573
Ratene videre opp idag:
VLGC: $74,143/d (1.1%) Baltic VLGC
VLGC: $74,143/d (1.1%) Baltic VLGC
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.11.2019 kl 11:40
5495
Her er det bare sitte og la tiden gjøre jobben. Utsikter til høye rater i 2-3 år fremover tilsier at kursen skal betydelig opp og at selskapet kommer til å utbetale noen fete utbytter. Kan man forlange noe mer? Spørsmålet er bare om utbyttene begynner å kommer etter Q3 eller Q4. Her er det delte meninger. Jeg holder en knapp på Q4, men tar det som en hyggelig overraskelse om der kommer noe allerede etter Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.11.2019 kl 11:49
5485
Her tuller vel Tradewinds.
Avance har ikke noen slike skip fra 2003.
Det har derimot BWLPG
(Singapore, 5 November 2019)
BW LPG Limited (“BW LPG”, the “Company”, OSE ticker code: “BWLPG.OL”) has entered into a Memorandum of Agreement (MOA) to sell the remaining two Large Gas Carriers (LGCs) in the fleet. BW Nantes and BW Nice, both built in 2003 and with a carrying capacity of 59,400 cbm each, will be delivered within Q1 2020. The sale is expected to generate approximately US$31 million in liquidity and an expected net book gain of US$9 million.
The remaining owned and operating fleet is 47 VLGCs, including 2 newbuildings which are scheduled to be delivered in Q4 2019 and Q1 2020. The average age of the fleet, excluding the India JV and the storage vessel, is 7.5 years.
Avance har ikke noen slike skip fra 2003.
Det har derimot BWLPG
(Singapore, 5 November 2019)
BW LPG Limited (“BW LPG”, the “Company”, OSE ticker code: “BWLPG.OL”) has entered into a Memorandum of Agreement (MOA) to sell the remaining two Large Gas Carriers (LGCs) in the fleet. BW Nantes and BW Nice, both built in 2003 and with a carrying capacity of 59,400 cbm each, will be delivered within Q1 2020. The sale is expected to generate approximately US$31 million in liquidity and an expected net book gain of US$9 million.
The remaining owned and operating fleet is 47 VLGCs, including 2 newbuildings which are scheduled to be delivered in Q4 2019 and Q1 2020. The average age of the fleet, excluding the India JV and the storage vessel, is 7.5 years.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
OB
18.11.2019 kl 12:36
5380
VESSEL SIZE CBM YARD BUILT OWNERSHIP
Avance 82,500 Kawasaki, Japan 2003 100%
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.11.2019 kl 13:28
5239
Takk ::)
Jeg mente Avance hadde 14 nyere VLGCere, men da var det bare 13, og en liten gamling fra 2003.
Jeg mente Avance hadde 14 nyere VLGCere, men da var det bare 13, og en liten gamling fra 2003.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
zedyz
18.11.2019 kl 14:33
5136
Merkelig nedsalg i Avance nå plutselig
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
OB
18.11.2019 kl 14:39
5131
Må vara gammal, men en VLGC byggd i Japan torde vara den längsta livslängd man kan tänka sig i branschen. Förvånad att den inte sålts, kanske såg Avance det som ett bra marknadsföringstrick att få TW skriva om det. Personligen undrar jag mest varför de säljer överhuvudtaget. En vild gissning är ett köp av toppmoderna dual fuel skepp från Trafigura.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.11.2019 kl 14:43
5132
Til Stolt er ferdigsolgt og shortene er dekket, må man regne med litt ruglete utvikling.
Men det gir muligheter for de som tenker langsiktig og kan og vil akkumulere på dippene.
Uansett er den langsiktige retningen gitt med denne inntjeningen.
Men det gir muligheter for de som tenker langsiktig og kan og vil akkumulere på dippene.
Uansett er den langsiktige retningen gitt med denne inntjeningen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:52
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
18.11.2019 kl 14:48
5125
Kan umulig være lenge til Stolt-N er ferdigsolgt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
18.11.2019 kl 15:30
5021
Da ble det enda 5000 aksjer, kurs 42,00. Totalt 20.000 nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Frantzen
18.11.2019 kl 15:30
5085
Stolt-N solgte ingen aksjer i forrige uke , Kun små forandring blant 20 på topp i forrige uke
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus skrev Da ble det enda 5000 aksjer, kurs 42,00. Totalt 20.000 nå :)
Snart ned i dag på økende rater langt over 70 000 dollar. Hinsides!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
18.11.2019 kl 15:35
5067
Siphlonurus skrev Da ble det enda 5000 aksjer, kurs 42,00. Totalt 20.000 nå :)
Og enda 5000.. også til 42.00 :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
18.11.2019 kl 16:52
4919
zedyz skrev Merkelig nedsalg i Avance nå plutselig
Som vanlig. Rett opp og rett ned! Begynner å bli kjedelig nå!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Springer
18.11.2019 kl 16:58
4897
La det holde på ei stund til.
Får snart mer penger mellom fingrene.
Får snart mer penger mellom fingrene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Superoptimist skrev Som vanlig. Rett opp og rett ned! Begynner å bli kjedelig nå!
Dorian ny årsbeste igjen
Fytti katta nå begynner det bli irriterende.
Fytti katta nå begynner det bli irriterende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.11.2019 kl 20:28
4531
Irriterende ja, men la der ikke resultere i at du selger deg ut. For jeg tror nok situasjonen vil bære snudd på hodet når Q3 19 er presentert, om ikke før.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Tota
18.11.2019 kl 22:28
4317
Pussig at ingen av meglerhusene har Avance i sine anbefalte porteføljer??? De har jo nokså mye annet der. Leser de ikke HO??
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Jeg hater DNB søppla og har tatt vekk alt jeg hadde hos dem etter at de nedjusterte aksjen i sommer!
Den falt jo pinadø også i etterkant, da det er for mange sauer her i landet. Meg lurer de faen ikke til å selge. Her sitter jeg lenge men de jukker opp og ned hele tiden.
Den falt jo pinadø også i etterkant, da det er for mange sauer her i landet. Meg lurer de faen ikke til å selge. Her sitter jeg lenge men de jukker opp og ned hele tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Tota
19.11.2019 kl 09:16
3832
Det virker som en saklig grunn til å hate DnB :), men heller ikke SpBank 1 Markets, Arctic eller Alfred Berg har sett lyset, hvertfall ikke det samme lyset som Vi ser her på HO. Lurer på hvorfor det?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare
Drowsy
19.11.2019 kl 09:36
3757
Det er ganske enkelt tror jeg.
Avance Gas er og forblir en høyrisiko aksje. Den er omringet av både positive og negative triggere i forbindelse med rater som plutselig kan falle markant eller stige markant. Legg til hvor mye prisforskjellen mellom øst og vest har å si samt ikke minst produksjon, forbruk og pris på propan i USA og det fundamentale vil daglig kunne endre bilde totalt.
Når Avance Gas da faktisk har steget så kraftig som den har det siste året mener de nok at risk/reward ikke er sunn for en "trygg" portefølje. Kan ikke forstå at det er vanskeligere enn det. Det ligger ingen åpenbare skjær i sjøen, men for disse LPG-selskapene så kan det alltids dukke opp nye skjær. IMO2020 er man vel også usikker på hva kommer til å føre til.
Det betyr ikke likevel at dette fortsatt er en god investering. Ser noen opererer med en estimert inntjening pr aksje på 16 kr i året ved en gj.snittsrate på 45K. Selv har jeg "tippet" at resultatet for 2019 ender på 7,5 kr pr.aksje. Vi skal huske på at Q1 var dårlig og selskapet gikk i minus. For tiden renner det inn penger, men selskapet trenger gode tall å vise til i Q3. Det mest spennende tallet der blir hva slags rater flåten er fixed til i Q4 - burde vel strengt tatt være godt over 50K. Flyr den ikke videre opp mot 60 kr etter kvartallsraporten vil jeg tro dette er en aksje som kommer til å fly videre etter fremleggelse av Q4 eller kanskje så sent som ved fremleggelse av Q1 2020.
Er det noen som aner hva som er en "decent" P/E for selskaper i denne bransjen?
Avance Gas er og forblir en høyrisiko aksje. Den er omringet av både positive og negative triggere i forbindelse med rater som plutselig kan falle markant eller stige markant. Legg til hvor mye prisforskjellen mellom øst og vest har å si samt ikke minst produksjon, forbruk og pris på propan i USA og det fundamentale vil daglig kunne endre bilde totalt.
Når Avance Gas da faktisk har steget så kraftig som den har det siste året mener de nok at risk/reward ikke er sunn for en "trygg" portefølje. Kan ikke forstå at det er vanskeligere enn det. Det ligger ingen åpenbare skjær i sjøen, men for disse LPG-selskapene så kan det alltids dukke opp nye skjær. IMO2020 er man vel også usikker på hva kommer til å føre til.
Det betyr ikke likevel at dette fortsatt er en god investering. Ser noen opererer med en estimert inntjening pr aksje på 16 kr i året ved en gj.snittsrate på 45K. Selv har jeg "tippet" at resultatet for 2019 ender på 7,5 kr pr.aksje. Vi skal huske på at Q1 var dårlig og selskapet gikk i minus. For tiden renner det inn penger, men selskapet trenger gode tall å vise til i Q3. Det mest spennende tallet der blir hva slags rater flåten er fixed til i Q4 - burde vel strengt tatt være godt over 50K. Flyr den ikke videre opp mot 60 kr etter kvartallsraporten vil jeg tro dette er en aksje som kommer til å fly videre etter fremleggelse av Q4 eller kanskje så sent som ved fremleggelse av Q1 2020.
Er det noen som aner hva som er en "decent" P/E for selskaper i denne bransjen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53
Du må logge inn for å svare