STRONG BUY-https://m.investing.com/equities/polight-technical

rosgun
PLT 22.10.2019 kl 16:11 3806

IKKE LA DERE LURE AV IMPREX NÅ FOLKENS - HAN ER NÅ AVSLØRT SOM EN ULV I FÅRKLÆR+ COMPENDIUM

DE MASER OM TEKNISK ANALYSE. DEN ER HELT UTEN BETYDNING.

SJEKK BARE DENNE TA SOM VISER STIKK MOTSATT

https://m.investing.com/equities/polight-technical

NÅ ER DET KUN PRESENTASJONE PÅ Q3 SOM TELLER FOLKENS - HOLD I AKSJENE DERES NÅ.

DETTE ER BARE ET SPILL FRA BAISSERE OG NEI OG NEI....IKKE LA GULLET DERES SELGES NÅ...

DET ER OPPSIDE HER PÅ MINST 100 KR ILA UKEN.....

DE JEKKER NED KURSEN MED KJØP OG SALG PÅ AKSJEVOLUM PÅ 1 -100 AKJSER, DVS DET ER IKKE REELLT DET SOM DE PRØVER PÅ. IKKE SELG IKKE SELG....
Redigert 20.01.2021 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
rosgun
22.10.2019 kl 16:19 3778

dE GJØR VISST EN GRUNDIG SATSNING NÅ PŠŨFŨFOLK TIL Å SELGE..HUSK DETTE ER KUN MANIPULASJON....

OPSSIDEN PÅ MINST KR 100 ILA TORSDAG...... DETTE ER KUN ET SPILL PÅ LAVT VOLUM - SJEKKK SALGSORDRE PÅ STØRRELSE 1-100 AKJSER....

HER VIL NOEN STORE INN I DAG OG IIMORGEN-DET ER BARE ET TEGN PÅ Å IKKE SELGE SINE EGNE AKJSER.....


10-20% NED HER ER SMÅPENGER NÅR MAN SER OPPSIDEN PÅ FLERE 100 KRONER KANSKJE ALLEREDE ILA 2019!!!!
Redigert 22.10.2019 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
nofilter
22.10.2019 kl 16:25 3753

Du har caps lock inne..
Slettet bruker
22.10.2019 kl 16:27 3741

Og du burde starte minst 20 til 30 tråder til hvis du skal redde kursen i morgen og dagene framover. Gikk da særdeles strøken i dag også....... :)
rosgun
16.03.2021 kl 07:06 2772

Det var mye motstand av flere som skrev på forum fra 2019.. Nå 2 år etter kan man si at jeg og flere fikk rett...

Selv den gamle linken på TA viser fortsatt : «STRONG BUY» ( for de som liker TA)

https://m.investing.com/equities/polight-technical

🙂🙂🙂

Kritikerne har blitt borte og har vel funnet seg andre aksjer å baisse og shorte. Må si det er deilig å slippe disse folka/innleggene og vil samtidig gi kred til alle som graver og har hatt trua hele veien..

Når kommer det egentlig en kjøpsanbefaling fra meglerhus og kursmål?? Jeg regner med at dette henger sammen med at de fleste meglerhus har sovet i timen og ikke får de manipulert kursen heller for å komme inn selv på et lavere nivå. Hva har de da igjen for å skrive om anbefalinger og kursmål når de selv ikke har aksjen? Jeg tror dessverre at alt til slutt henger sammen med mye jeg ikke kan uttale meg om, men at det forekommer Exit tendenser, innside og tips på tvers av alle aktører er det vel liten tvil om. Den enes død, den andres brød osv...

Polight har gått under radaren til norske meglerhus og vil nok bli dominert av utenlandske selskap ( Bank of NY er stadig på kjøpern....) og er vi heldige slipper vi å bli offer for typiske norske forhold i aksjen....

Merkelige greier..... jaja vi får bare se på at kursen nærmer seg mitt kursmål for 2021 som er kr 6000... i mellomtiden....( kun 5-6 X det 🙂)
.
Redigert 16.03.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
edvin
16.03.2021 kl 09:26 2464

Takk for informativt innlegg, Rosgun. Ingen tvil om at det er strong buy rent teknisk, og svært liten motstand!

Liker det jeg ser rundt The Bank of New York Mellon. De i dagens akjsonærliste nå inne både på 9. 20. og 46.plass og har totalt økt med 116 K siden 10.mars. Et klart signal på at noe er i gjære nå, i tillegg til at det går store poster på stadig nye ATH nivåer.

Er for øvrig enig i ditt kursmål på kr 6000 på litt sikt, men tror nok vi snakker 2022/2023 før vi når det. Men håper selvsagt du har rett, mye avhenger av takten på nye designwins i smartphone. Kommer f.eks Apple i år er nok målet innen rekkevidde allerede i år. AR/VR tror jeg vi kan forvente tar noe lenger tid, hvor patentet hos Microsoft vel er det mest interessante vi vet om akkurat nå? :)
Rkasba
16.03.2021 kl 18:08 2098

Veldig enig med deg Rosgun, i at det er mye merkelig knytta til disse meglerhusene. En ting er at "ingen" har noe kursmål på plt, i alle fall ikke opdaterte, men ta feks DNB Markets er det vel, som fortsatt har kursmål 5 kr på Nel, hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg synes det blir direkte useriøst.

Ellers må jeg si at jeg er imponert over momentumet i plt-aksjen nå. Den klarer å gå i pluss dag etter dag, etter den rakettferden det har vært de siste ukene. Ja, Q4 var euforisk for oss som har fulgt med en stund, ja Honeywell er bekreftet som barcode-kunde og ja, Oneplus sier at de vi bruke Tlinse-teknologi i framtidige modeller. Men likevel... 226 kroner altså. FØR dw i smarthpone. Det er sterkt.
Myrabakk
16.03.2021 kl 20:00 1878

Jeg har tidligere sendt mail til både Henriette Trondsen I Arctic Securities og Aksel Engebakken i ABG Sundal Collier med spørsmål om de tenker å justere kursmål og gjennomføre en analyse av selskapet igjen. Dette gjorde jeg vel litt før jul. Jeg fikk ikke svar fra noen. Deres dekning og justering av kursmål av poLight ble gjort i forkant av emisjonen våren 2020, og jeg mistenker det var for å øke interessen for mulig kursstigning. Jeg sendte en høflig og enkel mail med spørsmål, og da forventer jeg at man får svar. Ikke nødvendigvis det svaret man ønsker, et "ingen kommentar" eller "det kommer vi tilbake til" er helt ok, men det var altså ikke noe å høre. Jeg sendte noen mailer og tok et par telefoner i forbindelse med reparasjonsemisjonen, og da tok det bare minutter før de svarte ut spørsmålene.

Henriette Trondsen er meget dyktig på teknologisiden, og jeg husker hun deltok fysisk og hadde spørsmål på den første Q-pres jeg lyttet til tidlig 2020. Det hadde vært kjekt med en analyse fra henne, men jeg tviler på at de kommer med den før vi har smartphonebestilingen på bordet. Når man har tall på hva man har fått så pleier analysene komme...

Det eneste selskapet jeg vet om på børsen som dekkes av en gravende teknolog som setter kursmål basert på gravearbeidet er NOD. Der dekker Petter Kongslie selskapet, og han plukker i stykker ting for å finne komponenter, og har kvalifisert gjetning på tekbeskribelser av f.eks NOD i Samsungøreklokker selv om det ikke er meldt. Slikt baker han inn i kursen der, og anslår salg og inntekt i fremtiden.

Skulle vi ønsket oss en råtass av en analytiker som gjlr grundig research så må det være han, tror det er SB1 han er i.
rosgun
17.03.2021 kl 01:17 1482

Du får bare fortsette å sende mailer. Mulig Polight selv skulle bestilt analyse av et eksternt selskap...... som flere har gjort før dem......

Send denne linken til Isaksen og tips han 🙂🙂🙂:

https://www.edisongroup.com/services/
Redigert 17.03.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare