Akjeråd,vær en stayer og SSO fyker over kr 130

Slettet bruker
SSO 22.10.2019 kl 22:21 1404

Ikke vær grisk. Ta gevinst og vær tilfreds ,alltid. Vær tålmodig, kursen vil som regel klatre høyt. SSO har en svært høy oppside. Veksten innebærer en solid pengemaskin. Ikke vær bekymret for at ikke tok en en topp. Ingen treffer bunner og topper. Jeg har svingt med 7 siffrede beløp opp og ned. Det har lært meg. Det er å plukke gevinster. Når det gjelder SSO, så er det helt naturlig med en liten korreksjon og at en kurs ramler noe under en emi.kurs er også helt normalt. Det har skjedd i HEX og NEL. Men husk at felles for de fleste aksjene, det er at over tid så smeller kursen hardt oppover igjen. Proffen Øystein Stray Spetalen tok en gevist på kurs 2,55 i mars 2017: Utdrag fra fa.no: "
Spetalen solgte sine rundt 36,4 millioner aksjer til kurs 2,55 kroner per aksje. Salget skjer etter at Spetalen og hans selskaper nettopp har deltatt i en emisjon i selskapet til kurs 2,72 kroner.
Men selv om mandagens salgskurs er lavere enn den siste emisjonskursen, har Nel-aksjen vært som et eventyr for Spetalen.
Investoren som ved flere anledninger har snakket svært varmt om hydrogenmulighetene i fremtiden og vært en engasjert talsmann for hydrogen, sitter nemlig igjen med en samlet gevinst på 177 millioner kroner siden han kom inn i selskapet for første gang i 2011, " skriver Finansavisen i mars 2017.
Det som er mitt poeng er at hvis proffen ØSS hadde sittet med Nel aksjene sine i dag, så kunne ØSS tatt ut saftige kr 510 millioner i gevinst.. ikke kr 177 millioner. Nel står nå i kr 7,50 og Nel var oppe i kr 9,50,- Det er en 3 dobling i Nel på 2,5 år. Det kan gi et perspektiv og fakta om at proffene bommer også på timingen. Jeg tåler å se blodrøde tall i min portefølje, da jeg vet at jeg har tatt en mill i gevinst dette året, og jeg vet at det jeg har kjøpt inn, det vil stige opp i pluss. Vær tålmodig. Aldri vær grisk, men plukke potter hvis du liker å trade litt. Sum mange brukbare potter = fet gevinst. Du blir ikke fattigiere av å ta gevinst. Husk at CEO i SSO kjøpte aksjer for kr 20 mill på kr 116 og investorer puttet inn kr 1.3 milliarder i krigskassen til SSO til kurs kr 116. Veksten i SSO kommer. Oppkjøp kommer. Kursen kan brått stå i kr 125. Den vil aldri falle til kr 80. Det er direkte tøv. Stol på magen. Hold hodet kaldt. Ha alltid litt cash på lur - til å pukke opp litt mere på lavere kurser. Det er mitt råd. SSO skulle nå være verdt mere enn kr 1.3 milliarder mere enn dagen ettter emisjonen, med så mye cash i banken. ke vær grisk vil brått stige til kr 130. Det er mitt bet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Investor 33
24.10.2019 kl 06:06 1080

Referert fra Hegnar: Et lite utdrag.
Han mener det er tidkrevende.

- Det er veldig vanskelig å finne de bransjene og selskapene. De skal etableres, stiftes, de skal tjene penger og innarbeides. Det tar kjempelang tid. Så politikerpratet om at det er greit å finne noe annet, det er bare tull, sier Hegnar, og fortsetter;

- Men Scatec Solar har vært veldig flinke, med en god modell. De har laget solparker i rundt om i verden, og inngått kjempelange kontrakter med myndighetene i de landene de er og private. Så jeg kan ikke se noe annet enn at selskapet er et veldig bra selskap, og de kommer til å tjene masse penger. Sier Hegnar ....
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Daggers
24.10.2019 kl 09:51 918

Nordnet er nede, noen som kan hjelpe med RT?
På forhånd: Tusen takk
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:39 863

Kr 104.10
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare