Q-Free - Q3 2019. Oi, oi oi! Nå løsner det! :)

Slettet bruker
QFR 23.10.2019 kl 11:21 1424

Ser at BogusBill har postet om dagens kvartalspresentasjon nederst på en gammel samletråd, men dette her fortjener definitivt en egen trådstart! Vi er noen som mener at aksjekursen her presses ned uansett hva selskapet melder så i så måte manes det til forsiktighet, men på den annen side tyder nå virkelig det meste på at Håkon Volldal har snudd skuta slik at Rieber-familien (Atlantis Vest) omsider har utsikter til uttelling på sin storinvestering i Q-Free. Det har tatt tid. Det har tydeligvis vært mye å ta tak i for bolde Håkon når lik har veltet ut av skapene, men når man kommer fra Tomra-skolen kommer man jo fra den beste skolen. Det viser seg nå! Det ekstra interessante her er at Q-Frees forretningsområder uten overdrivelse kan betegnes som megatrender, og kombinasjonen av megatrend og høyteknologi er jo som oftest de to nødvendigste ingrediesene i børsdynamitt som virkelig smeller nå tingene kalffer! Endelig er det skikkelig spennende i Q-Free! :D


Q-Free økte inntektene med 12 prosent fra året før til 243 millioner kroner, samtidig som EBITDA økte med 96 prosent fra året før til 31 millioner kroner.

Forbedringene skyldes hovedsakelig sterk prestasjon i toll-segmentet og inter-urban-segmentet, skriver selskapet.

- Med en økning i inntektene på 12 prosent fra samme kvartal i 2018 og med en sunn ordrebok for 4. kvartal, tror vi Q-Free vil levere en inntektsvekst på 10 prosent i 2019, som er selskapets mål. Vi har den siste tiden vunnet flere kontrakter med solide marginer, og med en attraktiv pipeline fremover. Flere store kontrakter vil bli vunnet i de kommende månedene i markeder der Q-Free har sterk markedsposisjon, skriver adm. direktør i Q-Free, Håkon Volldal.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/10/23/7465617/solid-resultathopp-for-q-free
Redigert 20.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
mithra
23.10.2019 kl 22:37 1306

Jeg er mest opptatt av at de kan konvertere teknologi suksessene i USA til nye kontrakter i EU og Norden.
Greier de det , bør vekstutsiktene være gode.
Thailand er langt vekke både fysisk , språklig og kulturelt.
Jeg føler meg ikke trygg på at kontrakter der blir lønnsomme.
Men for all del - jeg kan selvsagt ta feil.
mithra
23.10.2019 kl 22:39 1303

Jeg er mest opptatt av at de kan konvertere teknologi suksessene i USA til nye kontrakter i EU og Norden.
Greier de det , bør vekstutsiktene være gode.
Thailand er langt vekke både fysisk , språklig og kulturelt.
Jeg føler meg ikke trygg på at kontrakter der blir lønnsomme.
Men for all del - jeg kan selvsagt ta feil.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 23:42 1267

Q-Free har vært lenge i Thailand så blir neppe "bondefanget". Mer om dette i denne trådstarten/tråden:

https://finansavisen.no/forum/thread/53468/view

Videre føler jeg meg sikker på at Volldal ikke lander kontrakter for å pynte på topplinja. Han overtok jo sjefsstolen på et tidspunkt da det tilsynelatende var et stort behov for å rydde i selskapet, etter forgjengerne. Nei, for meg ser det tvert imot ut som om vellykket opprydniing er et faktum slik at vekst endelig kommer til å prege fortsettelsen.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 17:48 1178

Ingen kan påstå at SpareBank 1 Markets tar av når det gjelder kursmålet, men er vel en stund siden noen flagget en kjøpsanbefaling når det gjelder Q-Free så hyggelig og et varsel om lysere tider nå når høstmørket for alvor setter inn. Ikke overraskende sett på bakgrunn av gårsdagens rapport.


Venter kursoppgang

Nå er analytiker Petter Kongslie i SpareBank 1 Markets ute med en oppdatering på begge aksjene.

Q-Free får en kjøpsanbefaling og et kursmål på åtte kroner mens Kitron får en kjøpsanbefaling og et kursmål på 12 kroner.

Torsdag ettermiddag omsettes Q-Free for 6,85 kroner (+0,74 prosent) mens Kitron omsettes for 9,44 kroner (+3,28 prosent).

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/10/24/7466262/sparebank-1-markets-anbefaler-q-free-og-kitron
Redigert 24.10.2019 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
clanz
25.10.2019 kl 00:02 1094

Leverer QFR nye kontrakter på 3-400 mill i q4, så tar kursen av nå. Da blir QFR plutselig ansett som et spennende case igjen.