PLT - kurskollaps i vente?

Slettet bruker
PLT 29.10.2019 kl 14:46 7605

Det er mange illevarslende tegn som tyder på at aksjekursen kan kollapse i løpet av kort tid. Haussingen er et tydelig uttrykk for desperasjon og engstelse hos de som er inne og sell off kan komme når som helst. Vi har sett tidligere i dag at større poster dumpes. Flere kan det bli.

Hausserne vil predike kjøp og hold, ikke selg, ikke bruk stop loss, mens de selv sitter med fingeren på salgsknappen.

Det slår aldri feil. Ellevill haussing følges uten unntak av kursfall.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 17:42 2580

haha ja, eller kanskje en utvidet timeout på lukket avdeling.
Slettet bruker
30.10.2019 kl 18:23 2530

Tipper salgsknappen har vært i bruk hos de som har hausset som verst. De vil ikke at andre skal selge, for det kan jo forstyrre moroa. De vil heller at naive småsparere gaper opp og tar det som kommer fra de kyniske hausserne. Det er et grisete spill.
Redigert 30.10.2019 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Nukjørvi
30.10.2019 kl 19:01 2493

Okey, jeg kan si at jeg kjøpte meg en liten post i dag til 34 kroner per aksje. Teknisk så har vi faktisk en mulig nedtur i vente ned mot 23 kroner. Noe lavere enn det er lite sannsynlig. Teknisk analyse har ingenting å si for investorer som planlegger å sitte en stund. Det sier bare noe om stemningen i markedet akkurat nå. Jeg synns 34 kroner var en god pris å kjøpe meg inn på men den kan selvfølgelig gå enda lavere imorra.
Slettet bruker
30.10.2019 kl 19:03 2481

Tipper vi skal med rakett opp til 40,- det har skjedd hver gang de siste ukene vi har nærma oss 30,- neppe tilfeldig ;)
Londonmannen
30.10.2019 kl 19:36 2417

Vet ikke hvilke roterom du sitter når du klekker ut alle fantasiene dine, men jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har vært i nærheten av salgsknappen. Og hvorfor skulle jeg det? Nedturen vi har sett de siste dagene er rett nok utløst av meldingen som kom fredag og som ble fulgt opp med en artikkel i FA mandag. Jeg skjønner at en del investorer er skvetne og finner det sikrest å selge. Det må de da få lov til. Nervøsitet er aldri bra verken for psyken eller nattesøvnen. Og ut fra nedturen de siste tre dagene kan ingen nekte for at å selge seg ut på 40-tallet fremstår som smart.

Men nå har ikke jeg investert i poLight for å ta ut gevinst verken denne uken, i november eller 2019. Jeg har tro på at TLens vil bli en suksess. Men TTT og oppturen i poLight vil virkelig starte når de får sin første designwin. Noe som høyst sannsynlig skjer innen 5-7 uker.

Men en svale gjør ingen sommer. Og som aksjonær i poLight må man nødvendigvis tåle brutale opp og nedturer kursmessig. Disse vil ikke slutte selv etter første designwin, men kursen vil da etablere seg på et betydelig høyere nivå.

Så jeg sitter stille og med hvilepuls. Men har du ikke det og tror på all skremselspropagandaen fra baissekorpset, ja da er det jo bare å trykke på salgsknappen og komme seg ut av poLight. Vanskeligere er det ikke. Så tenker jeg at også nattesøvnen blir bedre. Noe jeg unner alle mennesker.

Ha en fredfull og god natt!
User1
30.10.2019 kl 19:37 2413

Tipper den heller kommer til å falle videre ned mot på 20 tallet igjen. Allerede gått flere hundre prosent , samtidig som det har kommet en negativ nyhet om kansellerte ordre. Ser ikke hvorfor denne skal gå opp nå uten noen ny melding fra selskapet
Slettet bruker
30.10.2019 kl 21:42 2295

Enig det du skriver! Husker du hva som skjedde sist gang det kom melding om bestilling? Da gikk raketten fra lavt 20,- til godt over 30,- tallet før helga, for så å stige videre mandagen etter til 43,- Det er dette som skjer ved neste bestilling. Kanskje det blir design-win. Bestillinger til scanner, kanskje bestillinger til klokkeprosjekt 2, mobiler osv. Da kan fort balle på seg. Da hjelper det ikke å komme med skremselspropaganda, men det er dessverre svært effektivt når utålmodige sjeler sitter på vent!
Redigert 30.10.2019 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.10.2019 kl 21:50 2271

Hvordan er du å tippe? Du sier kursen har gått flere hundre prosent. Ja fra et drastisk bunnivå på kr 7,-. Men dersom du tar utgangspunkt i IPO kursen så har kursen sunket med over 30%. CEO har opsjoner med strike pris på kr 112,50.

Aksjen har nå falt de siste tre dagene basert på at de mister en kunde som kansellerte TLens da hele prosjektet skulle termineres. Altså ikke pga TLens og poLight sin teknologi men pga eksterne årsaker.

Vi vet også at en designwin på smartklokkene kan bli meldt innen 5-7 uker.

Å tippe at kursen skal ned til kr 20,- er greit nok det, men jeg frykter at du tar feil. Time will show. ;-))
Båtbyggern
30.10.2019 kl 22:04 2237

Vi vet også at melding om designwin kansje ikke kommer. Time will show.

Jeg sitter litt for godt lastet og håper på gode meldinger, men det kan ta sin tid. Syntes også volumet er litt lite for å være en annerkjent produsent, uten noen erfaring om typisk kvanta. Håper på melding om designwin og lansering 2020. Da blir det snakk om kvanta og eksponering - som kan føre til flere ordre, gitt at produktet/linsen holder mål.

Som nevnt i q3 - ordre på scanner vil dekke store kostnader og de har nok likviditet til å føre bare salg en god stund. Langsiktig er det bra, men inngangsbiletten min ble litt dyr.
Slettet bruker
30.10.2019 kl 22:29 2187

Bruker du kun tipping som verktøy når du investerer? Er det ikke bedre med Lotto? Du gjør som de andre som ønsker å påvirke kursen negativt, hiver det på så fort det er noe som kan vinkles negativt. Man trenger ikke være rakettforsker for å se at kursen går ned nå om dagene. At det blir langvarig er heller tvilsomt slik jeg ser det basert på rapporter som veier mer opp for min vurdering. Ikke all skremselspropaganda her inne.
Redigert 30.10.2019 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.10.2019 kl 22:35 2170

Isaksen sa det rimelig klart selv på Q3 presentasjonen at smartklokkeprodusenten hadde kjøpt langt flere TLens enn hva han hadde behov for til PVT. Så sannsynligheten er størst for at der kommer en melding om designwin før Jul 2019. I praksis vil den trolig være offentlig senest innen 5-7 uker, trolig tidligere. Men ikke noe er 100% før meldingen kommer. Men dersom man skal handle ut fra 100% sikkerhet i aksjemarkedet får man neppe store gevinstene med seg. Det er tross alt risiko som betaler seg i aksjemarkedet. Men man må være bevisst at risikoen er der og satse deretter. Samt vite at man står ene og alene om sine investeringer i aksjemarkedet. Detter ingen annen sitt ansvar enn ditt eget dersom det går åt skogen. Slik er der bare.
Båtbyggern
30.10.2019 kl 23:09 2117

Raske sirkus salgstall smartklokker 2018
Apple watch ca 20 millioner
Samsung watch ca 4 millioner
Android 12 millioner
Andre 8 millioner

100' linser blekner iforhold til salgstallene. Kansje de tester supplychain, forventer ca 80-100' klokker pr måned? Da burde ny ordre komme snart. Om supply chain testes, klarer de ikke produsere med god kvalitet vil kunden muligens gå til konkurrenten. Får vi designwin, gjenstår tilbakemelding fra markedet. Dersom kameraet er dårlig, blir det lett å skylde på ny teknologi(linsen).

Jeg ser større oppside enn nedside og blir nok sittende til jeg har fått sett utfallet.
rockpus
30.10.2019 kl 23:24 2093

Selv om meldingen om kansellering av mobilsamarbeid viste seg å ikke ha noe med kvaliteten på linsen å gjøre, viste det seg likevel at denne meldingen trigget en større bevissthet blant aksjonærer og marked. En bevissthet om hvor sårbar en slik aksje er og hvor farlig det er å kjøpe seg inn etter at kursen har steget voldsomt på kort tid.
Første dagen benyttet mange seg av det de trodde var et kortsiktig kursfall som følge av en overreaksjon. Dagen etter begynte så et mer konsekvent kursfall da disse tradere innså at aksjen faktisk har mistet sitt mer kortsiktige momentum. Den febrilske haussingen fra rosgun virket i tillegg motsatt av hans hensikt
Det vi kort og godt ser nå, er hvor mye psykologi som spiller inn. Den videre utvikling avhenger mye av hvor lang tid det tar før en eventuell forløsende melding om kontrakt kommer.
Slettet bruker
31.10.2019 kl 15:45 1950

I minus nok endag. Ser ut til at flere og flere innser at det må substans til nå for å forsvare oppgangen fra kr 7-8 til dagens kurs?
Fallhøyden er stor.
Slettet bruker
31.10.2019 kl 15:52 1940

Dere kommer inn hver gang når kursen går ned. Ønsker gjerne litt oppfølging av dere ved disse oppgangene også 😂😂😂
FunHouseComp
31.10.2019 kl 17:12 1893

Jeg skjønner ikke at du gidder... Leker smart og deilig inne på HO. Få deg et liv.
focuss
31.10.2019 kl 19:14 1790

analytikerens
Det går også an å mene at det kreves substans for å forklare nedgangen fra IPO kurs 50. Den substansen som har tilkommet etter IPO skal telle positivt og det er ingen substans i at det skal telle negativt. Mye nærmere markedet nå enn for et år siden.
Slettet bruker
31.10.2019 kl 19:40 1753

Du snakket noe om minus nok en dag? Hvordan vil du forsvare dine utsagn med pluss?
Billyjojimbob
31.10.2019 kl 20:11 1724

Bare til å slappe av,det er stress nok til alle,swinger fortsatt fint.
Londonmannen
31.10.2019 kl 21:14 1664

Jeg skjønner at du kan bli litt overivrig når det synes å gå mot en negativ dag. Men min erfaring er at man bør vente til sluttsignalet har gått. I dag bommet du. Men at den snudde i dag var egentlig ikke så veldig overaskende sett ut fra erfaring med andre aksjer som har startet et fall på informasjon markedet gjerne legger mer negativt i enn det det virkelig er.

Jeg er enig med focuss om at det fundamentale i dag er langt bedre stilt enn det som var tilfelle høsten 2018 da IPO kursen var satt til kr 50,-. At fallet fra fredag i tillegg skyldes en misforståelse i markedet om at det var TLens til poLight som var problemet, begynner vel også å gå opp for markedsaktørene. I tillegg bør aktører som er interessert i poLight vite at det høyst sannsynlig kommer melding om designwin når tid som helst, og senest innen 5-7 uker. Når den treffer markedet vil vi få en helt annen reaksjon enn det vi har fått hittil når disse småordrende i høst er meddelt markedet. Glad jeg sitter på innsiden. Har dog en begrenset andel av min investerte kapital i poLight, men nok til at det skulle bli en hyggelig papirgevinst frem mot Jul 2019.