Hunter Group blir en vinner i 2020.
VLCC tankerne, Very Large Cash Carriers vil seile inn vanvittige pengesummer i 2020 og 2021. Ratene som vil oppnås vil sannsynligvis ligge oppunder 100.000 dollar dagen . Med Hunters break even rate på 19.000 dollar vil Hunter tjene vanvittig mye penger. Fredly vil helt sikkert ri på Hunterhesten så lenge ratene er så gode. Utbyttene vil bli svært høye og aksjekursen vil løfte seg.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Hunter leier ut skip til rekordrate
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/29/7478080/hunter-leier-ut-skip-til-rekordrate
"En av tankrederiet Hunters VLCC-er er utleid for 113.000 dollar dagen i en periode på 45 dager. Kontrakten er inngått i regi av pool-selskapet Tankers International. Arne Fredly bekrefter slutningen fredag ettermiddag og sier at raten kan bli 115.000 dollar under visse omstendigheter. Analytikere påpeker at denne inntjeningen ligger over hva de vesentlig større konkurrentene Frontline, Euronav og DHT Holdings har rapportert.
De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/29/7478080/hunter-leier-ut-skip-til-rekordrate
"En av tankrederiet Hunters VLCC-er er utleid for 113.000 dollar dagen i en periode på 45 dager. Kontrakten er inngått i regi av pool-selskapet Tankers International. Arne Fredly bekrefter slutningen fredag ettermiddag og sier at raten kan bli 115.000 dollar under visse omstendigheter. Analytikere påpeker at denne inntjeningen ligger over hva de vesentlig større konkurrentene Frontline, Euronav og DHT Holdings har rapportert.
De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
30.11.2019 kl 16:44
8991
To skrog skulle opprinnelig bli levert Juli 20'. Er disse fremskyndet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Setningen
"De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
som er klipp&lim fra online-artikkelen, anser jeg som en misforståelse/journalistblemme.
Er de 2 skipene som skal være ferdig i juli, LOVET levert i april, er det meldepliktig, og Q3 kom i går. Kan være at verftet MUNTLIG har sagt at de skal prøve å få skipet som skal være ferdig i mai, ferdig i april. Uten skriftlig garanti fra verftet, er det neppe meldepliktig.
"De gjenværende fire VLCC-ene som Hunter har under bygging på Daewoo ventes levert mellom mars og april neste år."
som er klipp&lim fra online-artikkelen, anser jeg som en misforståelse/journalistblemme.
Er de 2 skipene som skal være ferdig i juli, LOVET levert i april, er det meldepliktig, og Q3 kom i går. Kan være at verftet MUNTLIG har sagt at de skal prøve å få skipet som skal være ferdig i mai, ferdig i april. Uten skriftlig garanti fra verftet, er det neppe meldepliktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
To kommer i mars april, de to siste i juni/juli etter planen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
vagabonder
30.11.2019 kl 18:55
8845
Grafen på https://www.huntergroup.no/fleet er trolig feil.
Fra newsweb:
The Company successfully took delivery of Hunter
Atla, ahead of the original delivery schedule, hence
increasing earnings capacity in Q4 by close to 40
days.
Hunter Group ASA - Hunter Atla delivered
Oslo, 24 September 2019
Hunter Saga and Hunter Laga were delivered on 19
October 2019 and 1 November 2019, more than 40
and 80 days ahead of the original delivery schedule,
Fra newsweb:
The Company successfully took delivery of Hunter
Atla, ahead of the original delivery schedule, hence
increasing earnings capacity in Q4 by close to 40
days.
Hunter Group ASA - Hunter Atla delivered
Oslo, 24 September 2019
Hunter Saga and Hunter Laga were delivered on 19
October 2019 and 1 November 2019, more than 40
and 80 days ahead of the original delivery schedule,
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
ruda
30.11.2019 kl 23:40
8642
Dette ble uten tvil en av vinnerne. God jul og godt nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
canarias
01.12.2019 kl 00:32
8578
Vi tror de vil komme før tiden ,det jobbes bra på verftet nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Grafen på https://www.huntergroup.no/fleet er trolig 100% riktig. Også det som står i meldingen:
https://newsweb.oslobors.no/message/490501
Baserer jeg på opprinnelig leveringsplan:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d246cb32758aecab4301893_2018-05-16%20Hunter%20Group%20Investor%20Presentation.pdf side 10
og senere annonseringer om at Hunt har forhandlet seg frem til tidligere levering av ALLE 8 VLCC (inkludert den som ble solgt):
https://newsweb.oslobors.no/message/462711
https://newsweb.oslobors.no/message/484176
https://newsweb.oslobors.no/message/490501
Baserer jeg på opprinnelig leveringsplan:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d246cb32758aecab4301893_2018-05-16%20Hunter%20Group%20Investor%20Presentation.pdf side 10
og senere annonseringer om at Hunt har forhandlet seg frem til tidligere levering av ALLE 8 VLCC (inkludert den som ble solgt):
https://newsweb.oslobors.no/message/462711
https://newsweb.oslobors.no/message/484176
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
vagabonder
01.12.2019 kl 09:05
8353
Jeg skrev om de som var levert.
Feks, når Hunter Saga leveres 19.10 mens i grafen står september så er det feil for meg.
Det riktige for meg er hva som står i meldingene.
Feks, når Hunter Saga leveres 19.10 mens i grafen står september så er det feil for meg.
Det riktige for meg er hva som står i meldingene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
01.12.2019 kl 09:38
8307
Ny i Hunter. Ser Hunter hadde en kurs på rundt 20kr for noen år siden. Er det utenkelig å se disse nivåene igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
eplemost
01.12.2019 kl 10:16
8258
Den kursen har ingenting å gjøre med dagens Hunter. De drev med oljesevice/boring før. Søk etter Badger Explorer - det ligger mange artikler på nettet om hva som skjedde i selskapet før det ble bestemt at de skulle satse på tank.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
01.12.2019 kl 10:22
8248
Takk for svar!
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Det er riktig at Hunt, drev med oljeservice, men kurs kan gå til 20kr, absolutt ikke umulig👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
https://www.huntergroup.no/fleet er en "gammel" graf som angir avtalt/antatt/planlagt levering, IKKE faktisk levering.
"Delivery schedule" = planlagt levering (LeveringsPLAN)
"Delivery schedule" = planlagt levering (LeveringsPLAN)
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Det ville jo vert fint det,men har du noen begrunnelse for hvorfor den evt skal til 20?
Jeg har 100000 stk og tar gjerne 20kr for hver av dem.....;=)
Jeg har 100000 stk og tar gjerne 20kr for hver av dem.....;=)
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Hvis ratene fortsetter oppover er det ingen umulighet for vi kan nærme oss 20kr. Skipene vil stige i verdi med høyere rater.
Har selv en del tusen aksjer her og har veldig trua på Hunt😀👍Hunt kan fort bli en nyttårsrakket !
Har selv en del tusen aksjer her og har veldig trua på Hunt😀👍Hunt kan fort bli en nyttårsrakket !
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
Muggost
01.12.2019 kl 14:21
7990
Shippingbransjens beste analytiker, Joachim Hannisdal, har et target point på kr 8. Jeg synes kr 20 er et godt stykke unna det...
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
canarias
01.12.2019 kl 14:57
7938
Slett ikke usannsynlig at vi skal i både 20 og 50 kroner etter vi er ute av tank,spørs hva Fredly da tar oss med inn i. Hunter er jo ett investeringsselskap og for oss langsiktige og som har vært med Fredly siden starten blir det spennende å se hva vi vil investere i etter tankeventyret
Redigert 21.01.2021 kl 07:01
Du må logge inn for å svare
vagabonder
01.12.2019 kl 15:24
7841
Snakk om å være gammel kverulant, så hvorfor ble grafen nettopp oppdatert?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Bli ikke skuffet om kursen ved morgendagens slutt ligger under 5,-.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Takk, det samme. Hva med å ta et engelskkurs basic grunnkurs for nybegynnere?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Blir jo aldri feil å ta gevinst,men jeg mener at dette var tidlig.Det kommer som kjent flere skip,ratene er gode,så Hunter skal jo tjene mer penger.Men han trenger kanskje pengene til andre prosjekter?
Jeg sitter helt rolig i båten.
Jeg sitter helt rolig i båten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Halvorsen trenger vel penger både til byggingen av gigantvillaen på Bygdøy, og som plaster på sitt STORE tap i Borr drilling.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Risky
02.12.2019 kl 20:53
7005
Tror det er i tidligste laget å ta gevinst. Jeg blir sittende helt i ro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Risky
02.12.2019 kl 21:32
6920
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/02/7478888/fredly-alle-pengene-skal-tilbake-til-aksjonaerene?redirect
Enda mere gobiter😉 Utbytte muligens over nyttår!
Enda mere gobiter😉 Utbytte muligens over nyttår!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Fredly: - Alle pengene skal tilbake til aksjonærene
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/02/7478888/fredly-alle-pengene-skal-tilbake-til-aksjonaerene
Med ratene Hunter har oppnådd så langt kan selskapet betale utbytte fra første kvartal 2020.
«Basert på de inngåtte fraktkontraktene for de tre skipene og antall tilgjengelige skipsdøgn i fjerde kvartal ligger selskapet an til å oppnå en snittinntjening på vel 70.000 dollar pr. skip pr. dag. Det gir en betydelig kontantstrøm ut over break-even-raten.
– Vi kan betale utbytte fra første kvartal om vi vil det. Uansett skal alle pengene tilbake til aksjonærene, sier Arne Fredly til Finansavisen.
– Vi sier ikke at markedet vil holde seg der, men registrerer jo at mange analytikere opererer med rateanslag i området 60.000 og 70.000 dollar for 2020. Vår plan er å returnere kapitalen til aksjonærene i form av utbytte, sier Fredly. Han mener markedet fremover ser bra ut, med moderat flåtevekst for 2020 og mest sannsynlig også for 2021.
– Det gode tankmarkedet har ført til at flere rederier har utsatt montering av scrubbere. Antagelig vil man få en ny topp her på verftene rundt mai neste år, da raffineriene skal ha vedlikehold. Skjer det, kan resultatet fort bli et bra sommermarked med høyere rater enn det som har vært vanlig på denne årstiden før om årene.
– For eksisterende skip har påmontering av scrubbere i mange tilfeller vist seg å koste mer enn beregnet. Store overskridelser, opptil 100 prosent, både på tiden det tar å få gjort jobben og prisen kan føre til færre slike installasjoner, sier Fredly.
Han ser en ytterligere mulig oppside for tankmarkedet i at overflødig høysvovelholdig drivstoff må lagres ombord på skip
– Vi bruker scrubbere kun i åpen sjø og benytter drivstoff som bare inneholder 0,1 prosent svovel i alle havner. Bruk av scrubbere i åpen sjø er helt insignifikant for miljøet. Ph-verdien er uendret og det finnes masse svovel og sulfat i havet fra før, sier Fredly.
– Å fjerne svovelen ombord på skipet når drivstoffet er brent er ganske effektivt. Alternativt må den fjernes på raffineriene, noe det trengs betydelige ressurser for å gjøre. Det er dessuten naivt å tro at slikt avfallsprodukt fra raffineriene ikke vil bli brukt av noen andre.
– Alternativt blir det brent i kraftverksproduksjonen for eksempel i Saudi-Arabia, og da er vi jo like langt, sier Arne Fredly.»
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Det er vel tvangssalg hos Hermandsen etter fadesen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Hvis ratene holder seg På dette nivået i 2020,(som proffene tror/spår) kan Hunt betale
ut ett utbytte på 2 til 3kr. pr. aksje/pr.år👍😀
ut ett utbytte på 2 til 3kr. pr. aksje/pr.år👍😀
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Hvis HUNT med alle 7 VLCC i drift 365 dager i året, i snitt TJENER USD 50.000/dag:
USD 50.000 * 7 * 365 * USD/NOK 9.15 / 575 362 013[aksjer] = NOK 2.03
Med kurs 5 kroner, er det en direkteavkastning på "skarve" 40%. Må vel omtrent være rekord?
USD 50.000 * 7 * 365 * USD/NOK 9.15 / 575 362 013[aksjer] = NOK 2.03
Med kurs 5 kroner, er det en direkteavkastning på "skarve" 40%. Må vel omtrent være rekord?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Alltid fornøyelig å se Reserven skrive
Alltid seriøst
Aldri noe nonsens tull og tøys
Takk for dine mange gode bidrag
Alltid seriøst
Aldri noe nonsens tull og tøys
Takk for dine mange gode bidrag
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
str1ker
03.12.2019 kl 08:55
6354
Du må vell trekke fra break-even kostnader på ca 20.000 USD. Så bli vell mer riktig med:
(50.000-20.000) * 7 * 365* USD / NOK 9.15 / 575 362 013 [askjer] = 1,22 kr pr aksje i utbytte.
I tillegg er det vell ikke helt sannsynlig med 365 operative dager i året?
(50.000-20.000) * 7 * 365* USD / NOK 9.15 / 575 362 013 [askjer] = 1,22 kr pr aksje i utbytte.
I tillegg er det vell ikke helt sannsynlig med 365 operative dager i året?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Nå skriver han jo at de «TJENER» 50.000,- hver dag, så da vil jeg anta at han legger til grunn en snittrate på 70.000,- som ikke er usannsynlig i 2020/2021.
Men jeg er enig i at 365 operative dager i året er litt for optimistisk, men dette er vel først og fremst for å vise hvor heftig utbyttene faktisk kan bli.
Men jeg er enig i at 365 operative dager i året er litt for optimistisk, men dette er vel først og fremst for å vise hvor heftig utbyttene faktisk kan bli.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
ruda
03.12.2019 kl 09:22
6290
Fredly lover at alle pengene skal deles ut til aksjonærene, så dette må jo bli god butikk. Det er bare å laste m som vi får de på billigsalg
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
canarias
03.12.2019 kl 09:42
6261
Utrolig mange som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, vi har gang på gang poengtert verdien med å være med Fredly og senke skuldrene i minst ett år fremover, ingen vi stoler mer på enn Arne og han er superdyktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
canarias
03.12.2019 kl 09:42
6257
Utrolig mange som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, vi har gang på gang poengtert verdien med å være med Fredly og senke skuldrene i minst ett år fremover, ingen vi stoler mer på enn Arne og han er superdyktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
Hunt sier selv at de har snitt rater per nå på 70.000 ergo er det reserven skriver reelt.
Utbytte kan også bli over 2kr. hvis proffene får rett om ratene i 2020👍
Utbytte kan også bli over 2kr. hvis proffene får rett om ratene i 2020👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
str1ker
03.12.2019 kl 10:09
6212
Såklart! Skrev før dagens første kaffe!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
canarias
03.12.2019 kl 10:38
6175
Vi tror snittratene kan bli betydelig høyere neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare