Nå begynner vi på ny bulk tråd,gutter og damer.
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,65% TIL USD 19.390/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,65 prosent til 19.390 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,65 prosent til 19.390 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 07:39
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 12:21
6197
Star Bulk er opp nesten 3% på OSE ser jeg. Og Golden er fortsatt i pluss???? Bør ikke dette sende Golden i minus da? Ulogisk....
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Walker
19.11.2019 kl 12:46
6146
Ikke tenk på det. Skal nok stenge i rødt. -,-
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Det har med noens agenda å gjør, så den presses ned og burde ha vært mye høyere nå. Det er ingen kjent stor short, så det tenker jeg er for å presse ut de utolmodige og belånte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 13:19
6072
Her står det mer om spreaden. Så svaret etter dagens spread er nok rundt $8-9.000/d i forskjell med og uten scrubber, Da vil jeg tro det er mange eldre caper som skal seile med kraftig tap fremover, om ratene holder seg under $20.000/d fremover.
https://www.freightwaves.com/news/platts-debuts-parallel-imo-2020-ship-indices-and-spread-is-huge
https://www.freightwaves.com/news/platts-debuts-parallel-imo-2020-ship-indices-and-spread-is-huge
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.11.2019 kl 13:28
6040
Så det bør da føre til skraping av de skipene som er så gamle at investeringen ikke lønner seg og samtidig at flere velger å installere scrubbere slik at flere skip blir tatt ut av drift?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 13:39
6014
Tja, vi får se. Redere viser ofte stor vilje til å seile med tap over lange perioder. Men denne gangen blir det litt som EU-kontroll på bil. Man kjører helt til siste frist for kontroll, og skroter bilen fordi det vil påløpe store kostnader å få den godkjent.
Så mitt tips er at før 1. mars (da starter kontrollen) så vil vi få mer skraping enn vanlig, og da spesielt på store skip. (Men jeg har tatt feil mange ganger før.......)
Så mitt tips er at før 1. mars (da starter kontrollen) så vil vi få mer skraping enn vanlig, og da spesielt på store skip. (Men jeg har tatt feil mange ganger før.......)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 14:01
5960
Og lagrene av både malm og stål synker videre i China.....
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2019/11/MMi-Daily-Iron-Ore-Report-for-November-19th-2019b.pdf
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2019/11/MMi-Daily-Iron-Ore-Report-for-November-19th-2019b.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
skywalker2019
19.11.2019 kl 14:11
5917
Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax up ~2%
Capesize down ~2%
Panamax up ~2%
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 15:01
5820
Nok en dag der Golden Ocean triumferer som den dårligste shippingaksjen på OSE.(Men det har blitt en vane nå i år).
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Samtidig som det er umulig å få Nordnett til å forstå at man har overført penger og vil handle, det var aldri noe problem med Netfonds. Nordnet har kun feil melding på mail, send ossmelding eller svar på melding.Men det blir slutt fra nyttår, da er jeg ferdig med svenske dritt megleren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 15:42
5749
Star Bulk (som er et shipping bulk selskap) er opp 5.88% på OSE. Golden Ocean er NED 1,59%. God jul til Fredriksen og Vartdal :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Walker
19.11.2019 kl 15:59
5724
Starter opp 2% ender ned 2%. Er jo ingen som orker dette i lengden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 16:02
5715
Nå er det visst noe som våkner ja: "IMO 2020: prices point to significant advantage for scrubber-fitted ships." (Dessverre bak betalingsmur).
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Helt utrolig nå vi vet hva de tjener, men nå kan de vare bli der til Nordnet klarer å registrere mine penger, så nå er jeg passe forxxxxxæææxxx på det jæxxxx selskapet. Får bare håpe kursen er lav til i morgen og at de har evnet å registrere pengene MINE..
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.11.2019 kl 16:05
5742
Fredriksen gikk ut for en stund siden og sa at kursen i gogl var for lav. Men han kjøper ikke en eneste aksje. Han kunne jo vist oss at han mener det!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.11.2019 kl 16:06
5768
Han kjøpte vel på rundt 45.- tidligere i år?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Volf
19.11.2019 kl 16:31
5728
Baltic index down for fourth straight session on lower capesize rates
Innkommet 19.11.2019 15:40
Nov 19 (Reuters) - The Baltic Exchange's main sea freight
index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk
commodities, extended losses to a fourth straight session on
Tuesday on tepid demand for capesize vessels.
* The Baltic index , which reflects rates for
capesize,
panamax and supramax vessels, fell 34 points, or 2.5%, to 1,304,
its lowest since June 25.
* The capesize index dropped 60 points, or 2.3%, to
2,543
points.
* Average daily earnings for capesizes, which typically
transport
170,000-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal,
decreased by $816 to $19,814.
* China has started an investigation into the production
capacity
of its steel mills on increasing worries about the rapid output
growth this year, a circular showed, putting mild pressure on
Chinese iron ore futures earlier on Tuesday.
* The panamax index rose 4 points to 1,116 points,
snapping a 25-session long losing streak -- its biggest in more
than 9 months.
* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry
coal
or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes,
increased by $38 to $8,962.
* The supramax index shed 7 points to 716.
(Reporting by Nakul Iyer in Bengaluru)
((nakul.iyer@thomsonreuters.com; Within U.S. +1 646 223 8780,
Outside U.S. +91 80 6749 0417; Reuters Messaging: nakul
.iyer.thomsonreuters.com@reuters.net))
© Thomson Reuters. Click for restrictions
Innkommet 19.11.2019 15:40
Nov 19 (Reuters) - The Baltic Exchange's main sea freight
index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk
commodities, extended losses to a fourth straight session on
Tuesday on tepid demand for capesize vessels.
* The Baltic index , which reflects rates for
capesize,
panamax and supramax vessels, fell 34 points, or 2.5%, to 1,304,
its lowest since June 25.
* The capesize index dropped 60 points, or 2.3%, to
2,543
points.
* Average daily earnings for capesizes, which typically
transport
170,000-180,000 tonne cargoes such as iron ore and coal,
decreased by $816 to $19,814.
* China has started an investigation into the production
capacity
of its steel mills on increasing worries about the rapid output
growth this year, a circular showed, putting mild pressure on
Chinese iron ore futures earlier on Tuesday.
* The panamax index rose 4 points to 1,116 points,
snapping a 25-session long losing streak -- its biggest in more
than 9 months.
* Average daily earnings for panamaxes, which usually carry
coal
or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes,
increased by $38 to $8,962.
* The supramax index shed 7 points to 716.
(Reporting by Nakul Iyer in Bengaluru)
((nakul.iyer@thomsonreuters.com; Within U.S. +1 646 223 8780,
Outside U.S. +91 80 6749 0417; Reuters Messaging: nakul
.iyer.thomsonreuters.com@reuters.net))
© Thomson Reuters. Click for restrictions
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Urealisert
19.11.2019 kl 21:41
5458
Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan være interessert i å selge aksjer til denne kursen. Må jo være en forventning om dårligere tider. Etter å ha lagt bak oss en perfekt storm med handelskrig og Vale, vi skal vel ikke tilbake til slike rater eller?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Walker
20.11.2019 kl 11:03
5150
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 13 capesize-spotslutninger tirsdag, der samtlige er for jernmalm.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet tolv reiser til Kina, der fire går fra Australia, fire går fra Brasil, en går fra Malaysia, en går fra Canada, en går fra Vest-Afrika og en går fra Sør-Afrika.
Videre ble det sluttet en reise fra USA-gulfen til Nederland.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet tolv reiser til Kina, der fire går fra Australia, fire går fra Brasil, en går fra Malaysia, en går fra Canada, en går fra Vest-Afrika og en går fra Sør-Afrika.
Videre ble det sluttet en reise fra USA-gulfen til Nederland.
LK finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
De har penger nok til å tjene på både oppgang og nedgang.
Men alle har vel sett at omsetningen er laber på disse nivåene, så mange selgere er det ikke. Samtidig er det tydeligvis mange som nå er redde for hvor kursen lander, eller forsøker andre aksjer.
Selv har jeg ikke solgt, men kjøpt flere nå i dag. Nå betaler vi jo ikke mere enn skrap verdi på skipene.
Men alle har vel sett at omsetningen er laber på disse nivåene, så mange selgere er det ikke. Samtidig er det tydeligvis mange som nå er redde for hvor kursen lander, eller forsøker andre aksjer.
Selv har jeg ikke solgt, men kjøpt flere nå i dag. Nå betaler vi jo ikke mere enn skrap verdi på skipene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Ratene lar vente på seg i dag, noen som har fått de?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Da kom de, ikke noe oppløftende...
...
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -6,1% TIL USD 18.606/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 6,10 prosent til 18.606 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
...
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -6,1% TIL USD 18.606/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 6,10 prosent til 18.606 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Kan bli spennede: https://splash247.com/newbuild-orders-plunge-40-in-2019/
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
21.11.2019 kl 12:05
4228
Mye behov for kull fremover i Kina, tilsvarer hele EU sitt behov.
https://www.ft.com/content/c1feee40-0add-11ea-b2d6-9bf4d1957a67?segmentid=acee4131-99c2-09d3-a635-873e61754ec6
https://www.ft.com/content/c1feee40-0add-11ea-b2d6-9bf4d1957a67?segmentid=acee4131-99c2-09d3-a635-873e61754ec6
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Volf
21.11.2019 kl 12:46
4132
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,4% TIL USD 18.350/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,4 prosent til 18.350 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,4 prosent til 18.350 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Bulle1974
21.11.2019 kl 13:49
3996
Q3. Tall som forventet, men er det meg som er i svime, når jeg ikke finner noe om utbytte for kvartalet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Mollen
21.11.2019 kl 13:50
4029
15 Cent pr aksje for Q3
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Bulle1974
21.11.2019 kl 13:53
4023
Takk. Det var 5 mindre enn jeg hadde håpet på. Forøvrig en rapport jeg fikk litt dårlig magefølelse av. Birgitte har jo virket stødig som fjell, og jeg ble litt tatt på sengen av oppsigelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
KJEPET
21.11.2019 kl 14:35
3932
Ser at Star Bulk ser ut til å åpne opp rundt 7% etter resultatfremleggelsen med en yield på 1,7% for kvartalet.
Golden Ocean åpnet ned etter resultatfremleggelsen med en yield på 4,8%.
Ikke akkurat enkelt å forstå for en arm taxisjåfør :-)
Golden Ocean åpnet ned etter resultatfremleggelsen med en yield på 4,8%.
Ikke akkurat enkelt å forstå for en arm taxisjåfør :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
laser
21.11.2019 kl 14:39
3926
Ja stødig finansielt, men hun finner ikke veien til media. Hun er ikke den som - slik jeg har oppfattet henne - liker å eksponere seg og derved selskapet. Hun er nok mer privat og der kommer hun til kort. Dette er et marked preget av sterke personligheter ønsker å brennemerke markedet med sine initialer og mål. Der oppfatter jeg nok Vartdal som mer reservert og i en oppgangsperiode blir dette krevende for henne og selskapet. Jeg tenker dette nok er en prosess der også JF uttalte frustrasjon i sommer om lave kurser som hindrer selskapet i å bruke aksjen i forbindelse med ekspansjon og fornyelse. Tror dette er riktig for selskapet og henne. Ellers er jo resultatet over concensus, men svakt under Artic’s forhåpning - de tror jo kursen skal opp med bakgrunn i dette. Jeg tror det ligger flere gode nyheter fremover. Cashmessig ligger det utlegg som kommer tilbake dette kvartalet, de har gjort avsetninger på derivater knyttet til utviklingen i $kursen som kan komme til gode og vi ser nok en forsinket implementering av rateoppgangen. Tror også at det moderate utbyttet skjuler litt krutt til aksjegjenkjøpsprogrammet. Og endelig - for hver måned som går uten særlig økning i bestilling av nye skip - vil øke rate presset betydelig fremover. Gamle skip vil bli presset ut - fin oversikt om dette i rapporten. Ikke uten grunn at de vier dette så mye oppmerksomhet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
21.11.2019 kl 14:40
3937
Kommer det noen kursdrivende nyheter kl 1500? er det da de skal ha presentasjon? Noen guidinger?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
RedSandberg
21.11.2019 kl 15:59
3758
Noen som kan linke innholdet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Samtidig så blir den kjørt ned, men har fremdeles trua og kjøpt mere på 50. Men den handelen i dag kan man lure på, men blir litt slitsomt å se alt det andre som går til topps.
Oppi USA og i D, I Norge
Skjønn det de som kan.
Oppi USA og i D, I Norge
Skjønn det de som kan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
RedSandberg
21.11.2019 kl 16:03
3773
Ja hva skjer med kursen egentlig? Er jo helt vanvittig å se på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Ja merkelige greier, alt annet ville reagert positivt på dagens tall og ikke er det noen short heller, kan jo være noen på under 0,5 men alikevel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:00
Du må logge inn for å svare
Tøff
21.11.2019 kl 16:19
4088
Ratene er jo ikke så bra lenger. Panamax har jo fallt under cash break even. Cape har jo også svekket seg. Dette må nok snu før vi får en positiv utvikling.
Redigert 21.01.2021 kl 02:00
Du må logge inn for å svare
RedSandberg
21.11.2019 kl 16:22
4070
Burde ikke dette gjelde Star Bulk da også? Hvorfor er det enormt positiv utvikling der på dårligere resultat og utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 02:00
Du må logge inn for å svare
Cape har svekket seg litt etter oppgange som var, men de andre har økt og da er det ikke så galt. Samtidig må vi høre på ledelsen og de mener det ser bra ut og de tjener penger.
Så her er det andre krefter i spill og jeg har god tid.
Så her er det andre krefter i spill og jeg har god tid.
Redigert 21.01.2021 kl 02:00
Du må logge inn for å svare
Tøff
21.11.2019 kl 17:22
4014
Ja du har helt rett. SBLK går over 7%, GOGL bare rundt 1,5% i USA. En mulighet i GOGL er shorting og sanking av aksjer. Det sitter folk med mye markedsmakt når det gjelder shorting, uten at de behøver være over 0,5% i registeret. Det er graden av aktivitet det kommer an på. Dette må da være en forklaring blant flere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:00
Du må logge inn for å svare