Nå begynner vi på ny bulk tråd,gutter og damer.
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,65% TIL USD 19.390/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,65 prosent til 19.390 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,65 prosent til 19.390 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 07:39
Du må logge inn for å svare
Volf
17.12.2019 kl 12:20
4231
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 2,9 prosent til 16.566 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
LK finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
Får håpe dette er bunnen og at ratene nå er i ferd med å snu opp igjen :-) Vi må jo snart også se positiv effekt av handelsavtalen og rater mtp. transport USA - Kina, ikke minst landbruksprodukter og soya bønnene?
...,,,
Freight futures am update
Capesize flat
Panamax down ~3%
...,,,
Freight futures am update
Capesize flat
Panamax down ~3%
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
bjooern
17.12.2019 kl 15:01
3966
Noe på gang her nå snur jo kraftig opp!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
ruda
17.12.2019 kl 15:08
3973
Nå tror jeg vi er på vei til et etterlengtet løft
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
Kanskje kommer melding nå snart om vår nye CEO som skal løfte oss ril nye høyder!
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
bjooern
17.12.2019 kl 16:10
4162
Blir nok styrt flatt idag også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
Andypandy1
17.12.2019 kl 16:17
4149
Det er tidlig kinesisk nyttår i år, så jeg tviler på det blir fantastiske rater før det er overstått. Hadde ikke blitt overrasket om det blir firesifrede rater før det snur. Men GOGL korrelerer jo ikke med rater lengre, så la oss heller håpe Trump får hjerteinfarkt eller blir enda mer senil slik at handelskrigen tar slutt😋
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
bjooern
17.12.2019 kl 16:20
4143
bjooern skrev Blir nok styrt flatt idag også.
Skal du handle gogl så er du garantert å få den 49,50 før stengetid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
ole
17.12.2019 kl 18:46
3996
Hvilken effekt vil dette ha tro?
https://www.tradewindsnews.com/insight/low-sulphur-fuel-prices-soar-in-singapore/2-1-724588
https://www.tradewindsnews.com/insight/low-sulphur-fuel-prices-soar-in-singapore/2-1-724588
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
KJEPET
17.12.2019 kl 20:19
3907
Effekten vil bli enorm. Nå vil de gamle tantene uten scrubbere som seiler i spot, tape penger som aldri før. Det tynes nå til siste dråpe før vi vil se en massiv skraping av gammel tonnasje. Men kontrollene begynner ikke før 1. mars, så rederne skal som vanlig holde på helt til den siste timen. Men med kinesisk nyttår tidlig på året, og med ratene nivåene vi har nå, så skal vi kanskje se litt fart i skraping ganske snart.
Redigert 21.01.2021 kl 00:36
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
18.12.2019 kl 09:16
6510
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om syv capesize-spotslutninger tirsdag, der seks er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet seks spotreiser til Kina, der tre går fra Brasil, to går fra Australia og en går fra Storbritannia.
Videre ble det sluttet en reise fra Canada til Sør-Korea.
Ellers ble det sluttet tre timecharters.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet seks spotreiser til Kina, der tre går fra Brasil, to går fra Australia og en går fra Storbritannia.
Videre ble det sluttet en reise fra Canada til Sør-Korea.
Ellers ble det sluttet tre timecharters.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
PSI- Investor
18.12.2019 kl 09:41
6456
I dag skulle utbyttet komme? Har ikke fått det enda hvertfall, men det kommer vel.
Bra det er noe å glede seg over!
Bra det er noe å glede seg over!
Kbkristi
18.12.2019 kl 10:07
6381
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -5,58 / -3,49 / -3,06 %
Hei igjen. Da var jeg tilbake i GOGL, synes det var bra nå. Ratene har gått voldsomt ned og om det går som det pleier, så er det tid for litt oppgang igjen. Noen som har litt trua som meg ? Uansett ha en god dag.
Walker
18.12.2019 kl 12:10
6196
Da har vi snart cape-ratene under cash break even, og snittratene er presses ytterligere ned..
Sånn det ser ut nå, så har ikke fase 1 av handelavtalen gjort noe særlig utslag. Er vel for mye usikkerhet knyttet til imo2020 at ingen tør å ta i bulk, forsåvidt ikke så lurt heller tror jeg.. dessverre
Sånn det ser ut nå, så har ikke fase 1 av handelavtalen gjort noe særlig utslag. Er vel for mye usikkerhet knyttet til imo2020 at ingen tør å ta i bulk, forsåvidt ikke så lurt heller tror jeg.. dessverre
Kbkristi
18.12.2019 kl 12:31
6127
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 5,3 prosent til 15.695 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
bjooern
18.12.2019 kl 15:15
5877
Kursen ligger flatt og ratene detter lenger og lenger ned.
Virker som om det er en solid sperre på 49 nok.
Virker som om det er en solid sperre på 49 nok.
Kbkristi
19.12.2019 kl 07:27
5588
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om syv capesize-spotslutninger onsdag, der seks er for jernmalm og en er for kull. I tillegg ble det sluttet en periodeslutning for det 2010-bygde skipet "Erato", men ytterligere detaljer oppgis ikke.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet syv spotreiser til Kina, der seks går fra Australia og en går fra Brasil.
Ellers ble det sluttet fem timecharters.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet syv spotreiser til Kina, der seks går fra Australia og en går fra Brasil.
Ellers ble det sluttet fem timecharters.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Kbkristi
19.12.2019 kl 07:34
5576
Kan ta med gårdagens BDI i samme slengen.
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 4,7 prosent til 1.221 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
Baltic Dry -4,7%
Capesize -5,3%
Panamax -5,7%
Handysize -0,3%
Supramax -2,1%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 4,7 prosent til 1.221 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.
Baltic Dry -4,7%
Capesize -5,3%
Panamax -5,7%
Handysize -0,3%
Supramax -2,1%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Kbkristi
19.12.2019 kl 07:40
5554
Baltic index drops to near 6-month low on weaker vessel demand
in Dry Bulk Market,International Shipping News 19/12/2019
The Baltic Exchange’s main sea freight index declined for an 11th consecutive session on Wednesday, and nearly touched a six-month low, pressured by falling rates across all vessel segments.
The Baltic index, which tracks rates for capesize, panamax and supramax vessels that ferry dry bulk commodities, slipped 60 points, or 4.7%, to 1,221, its lowest level since June 21.
The capesize index fell 137 points, or 6.1%, to 2,103, its lowest level since June 20.
Average daily earnings for capesizes, which typically transport 170,000-180,000 tonne cargoes including iron ore and coal, dropped $871 to $15,695.
The panamax index was down 81 points, or 5.7%, at 1,340, marking its biggest percentage fall in over ten months.
Average daily earnings for panamaxes, which usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes, decreased $653 to $10,730.
The supramax index fell 17 points to 785.
Source: Reuters (Reporting by Anjishnu Mondal in Bengaluru; Editing by Amy Caren Daniel)
in Dry Bulk Market,International Shipping News 19/12/2019
The Baltic Exchange’s main sea freight index declined for an 11th consecutive session on Wednesday, and nearly touched a six-month low, pressured by falling rates across all vessel segments.
The Baltic index, which tracks rates for capesize, panamax and supramax vessels that ferry dry bulk commodities, slipped 60 points, or 4.7%, to 1,221, its lowest level since June 21.
The capesize index fell 137 points, or 6.1%, to 2,103, its lowest level since June 20.
Average daily earnings for capesizes, which typically transport 170,000-180,000 tonne cargoes including iron ore and coal, dropped $871 to $15,695.
The panamax index was down 81 points, or 5.7%, at 1,340, marking its biggest percentage fall in over ten months.
Average daily earnings for panamaxes, which usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 tonnes to 70,000 tonnes, decreased $653 to $10,730.
The supramax index fell 17 points to 785.
Source: Reuters (Reporting by Anjishnu Mondal in Bengaluru; Editing by Amy Caren Daniel)
Ratta
19.12.2019 kl 08:33
5466
Samme her, flex også, men hvorfor så høy dollarkurs? Den ligger vel å vaker rundt 9 blank.
Flex var ca. 9 blank og de kom på kontoen samtidig.
Flex var ca. 9 blank og de kom på kontoen samtidig.
Redigert 19.12.2019 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.12.2019 kl 08:40
5444
Jeg rakk å bruke opp utbyttet allerede i går...
Det står at ratene synker som følge av lav etterspørsel, men det er da ikke færre slutninger enn vanlig?
Det står at ratene synker som følge av lav etterspørsel, men det er da ikke færre slutninger enn vanlig?
Kbkristi
19.12.2019 kl 09:15
5376
Gogl sikrer vel dollarkursen den dag de går ex div. 29 november var kursen rundt 9,20.
KJEPET
19.12.2019 kl 09:24
5345
Star Bulk følger selvsagt opp den kraftige oppgangen i US fra i går. Golden hang selvsagt ikke med, og åpner til og med lavere enn sluttkursen i US i går. Årets taper innen shipping fornekter seg ikke.
Nå har SB kursen passert det dobbelte av GOGL. Billung har parkert JF innen bulk......
Nå har SB kursen passert det dobbelte av GOGL. Billung har parkert JF innen bulk......
Ling
19.12.2019 kl 09:28
5330
Det er bra at kursen er lav ut året for da blir det mindre formueskatt. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Kbkristi
19.12.2019 kl 10:03
5251
Hvem slo av lyset?
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -11,60 / -8,15 / -4,19 %
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -11,60 / -8,15 / -4,19 %
bjooern
19.12.2019 kl 10:50
5156
Ser jo ikke ut som kursen påvirkes av ratene om dagen.
Ligger jo konstant mellom 49-51 i hele des.
Skulle vel egentlig liggi på 44 nå.
Men det er vel en del som tenker langsiktig.
Ligger jo konstant mellom 49-51 i hele des.
Skulle vel egentlig liggi på 44 nå.
Men det er vel en del som tenker langsiktig.
laser
19.12.2019 kl 11:15
5093
Tenker dette er kortvarig kombo av store eldre VLOC som sikrer seg siste ordrer - er nedbetalt og dagens priser representerer solide overskudd såfremt de klarer å levere før IMO 2020 håndheves og forestående jul og kinesisk nyttår med sesongmessig svekkelse. Blir nok også påvirket av handelskrigen USA-Kina der partene ennå ikke har underskrevet Fase 1 og der Kina nok drar på formalisering for å se om de klarer å dra nytte av presset Trump er under.
Men alt dette er sesongvariasjon. Ganske sikkert kommer Fase 1 avtalen til å bli underskrevet med økt handel og sjøtransport som konsekvens. Vi vet at IMO 2020 håndheves fra mars. Vi vet at bunkersprisene heves for standardbunkers og det kan bli vanskelige leveringsforhold for bunkers noe som nyttiggjør Trafigura-avtalen Gogl og Frontline har inngått. Vi vet at Kina er avhengig av kull og at råvarebeholdningen av jernmalm er lavere enn på lenge. Kinesisk jernmalm er sterkt forurenset så for å redusere forurensningen må høyverdig malm importeres. Det er ikke noe valg - luftforurensningen i Kina er til tider kritisk høy. Samtidig må produksjonen gå for å dekke behovene i forbindelse med infrastruktur og bygge Kina som økonomisk stormakt. Reduserer de veksten for mye kommer kostnadsproblemene selv til dem.
Gogl handles med solid rabatt i forhold til bokførte verdier. Mener at ved inngangen til 2019 så lå bokførte verdier på noe over 90/aksjen og særlig i lys av andre halvår er denne forsterket. Gogl har en snittalder på Capesize på 5,8 år og en burnrate 13800 dollar, er langsiktig finansiert til gunstige rente og avdragsvilkår.
Ser oftere og oftere at kursen lander høyere i USA enn Norge og at Norge justerer kursen ned. Per i dag representerer Gogl svært god avkastning i form av utbytte i forhold til pris. Med Trump ved roret kommer amerikanske renter til å være lave lenge for å drive økonomien. Dette vil gjøre gode utbytteaksjer attraktive. Info innhentet av Yahoo fra analytikere beregner snitt overskudd per aksje 2020 for Gogl til Usd 1,11, høyeste til usd 2,01/ lavest 0,54. Mao rikelig utbytterom uansett.
Med ny CEO som er litt selgende, bevisst strategi på bruk av overskuddet og balanserte rater vil det komme en ketchup- effekt kursmessig.
Men alt dette er sesongvariasjon. Ganske sikkert kommer Fase 1 avtalen til å bli underskrevet med økt handel og sjøtransport som konsekvens. Vi vet at IMO 2020 håndheves fra mars. Vi vet at bunkersprisene heves for standardbunkers og det kan bli vanskelige leveringsforhold for bunkers noe som nyttiggjør Trafigura-avtalen Gogl og Frontline har inngått. Vi vet at Kina er avhengig av kull og at råvarebeholdningen av jernmalm er lavere enn på lenge. Kinesisk jernmalm er sterkt forurenset så for å redusere forurensningen må høyverdig malm importeres. Det er ikke noe valg - luftforurensningen i Kina er til tider kritisk høy. Samtidig må produksjonen gå for å dekke behovene i forbindelse med infrastruktur og bygge Kina som økonomisk stormakt. Reduserer de veksten for mye kommer kostnadsproblemene selv til dem.
Gogl handles med solid rabatt i forhold til bokførte verdier. Mener at ved inngangen til 2019 så lå bokførte verdier på noe over 90/aksjen og særlig i lys av andre halvår er denne forsterket. Gogl har en snittalder på Capesize på 5,8 år og en burnrate 13800 dollar, er langsiktig finansiert til gunstige rente og avdragsvilkår.
Ser oftere og oftere at kursen lander høyere i USA enn Norge og at Norge justerer kursen ned. Per i dag representerer Gogl svært god avkastning i form av utbytte i forhold til pris. Med Trump ved roret kommer amerikanske renter til å være lave lenge for å drive økonomien. Dette vil gjøre gode utbytteaksjer attraktive. Info innhentet av Yahoo fra analytikere beregner snitt overskudd per aksje 2020 for Gogl til Usd 1,11, høyeste til usd 2,01/ lavest 0,54. Mao rikelig utbytterom uansett.
Med ny CEO som er litt selgende, bevisst strategi på bruk av overskuddet og balanserte rater vil det komme en ketchup- effekt kursmessig.
Redigert 19.12.2019 kl 11:18
Du må logge inn for å svare
Ser greit ut dette. Når lille meg klarer å stå for 13 % av omsetningen, så er det ikke særlig stor salgsvilje.
Fullstendig kollaps, og det før Kinesisk nyttår i januar...
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -7,1% TIL USD 14.575/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 7,1 prosent til 14.575 pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -7,1% TIL USD 14.575/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 7,1 prosent til 14.575 pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
bjooern
19.12.2019 kl 12:34
4908
Som sagt tidligere ratene har ingen innvirkning om dagen.
Innvestorene (proffene) i motsetning til oss amatører ser litt lenger frem enn kinesisk nyttår.
Innvestorene (proffene) i motsetning til oss amatører ser litt lenger frem enn kinesisk nyttår.
Jackpot99
19.12.2019 kl 12:47
4867
utbytte på bok i dag. ble noen nye GOGL aksjer for disse pengene , og snittet ned enda litt til.
Kbkristi
19.12.2019 kl 17:09
4559
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 5,7 prosent til 1.151 poeng, ifølge The Baltic Exchange torsdag.
Baltic Dry -5,7%
Capesize -7,1%
Panamax -5,6%
Handysize -0,7%
Supramax -2,5%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Baltic Dry -5,7%
Capesize -7,1%
Panamax -5,6%
Handysize -0,7%
Supramax -2,5%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
laser
19.12.2019 kl 18:16
4464
Ikke uventet, men sterk åpning i USA. Kan se ut som USA nå drar aksjen
KJEPET
19.12.2019 kl 18:36
4427
US har dratt aksjen i hele år. Hadde OSE stengt 15:30 i år, og GOGL kun hadde vært notert på OSE hadde kursen stått i -32.- i dag.
Holder seg sykt godt ihht. ratefallet i det siste.
laser
19.12.2019 kl 19:43
4343
Mer riktig å si at den de senere månedene har vært sprøtt lavt priset ......og er det fremdeles.
Ser også at Vartdal begynner i Statkraft - mao har hun søkt seg aktivt mot annet arbeid. Noe er på gang......
Ser også at Vartdal begynner i Statkraft - mao har hun søkt seg aktivt mot annet arbeid. Noe er på gang......
KJEPET
19.12.2019 kl 22:13
4197
Siste året er SB OPP nøyaktig 40%. GOGL er NED 6% i samme periode. Når kommer budet fra SB på GOGL som vil gjøre ydmykelsen total for JF?
Kbkristi
20.12.2019 kl 07:15
3959
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om fem capesize-spotslutninger torsdag, der fire er for jernmalm og en er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet tre spotreiser til Kina, der en går fra Brasil, en går fra Australia og en går fra Sør-Afrika.
Videre ble det sluttet en reise fra Canada til Japan og en reise fra Indonesia til India.
Ellers ble det sluttet en timecharter.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet tre spotreiser til Kina, der en går fra Brasil, en går fra Australia og en går fra Sør-Afrika.
Videre ble det sluttet en reise fra Canada til Japan og en reise fra Indonesia til India.
Ellers ble det sluttet en timecharter.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Kbkristi
20.12.2019 kl 10:03
3786
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -9,45 / -4,06 / -2,22 %
Kbkristi
20.12.2019 kl 12:26
3597
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 0,85 prosent til 14.451 pr dag, ifølge The Baltic Exchange fredag.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70