Mr. Milton Twitter nå!!

Slettet bruker
NEL 18.11.2019 kl 18:47 28045

@trevormilton @nikolatrevor sier nå:
Tomorrow, it all changes. I finally get to talk about it. The news everyone has been waiting for. Diesel trucks are obsolete for good. We solved what no one else could. It's time for other OEM's to stop producing diesels immediately. See press tomorrow #emissionsgameover
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
uopplyst
20.11.2019 kl 04:04 3824

Det er ganske merkelig at fallet i går kunne blitt så stort. Jeg kan ikke se at det er grunnlag for dette. NEL er, uavhengig av Nicola, et selskap med uante muligheter. Behovet for produkt og tjenester vil bli enormt. En ren industri, jf, NEL og Yara med fler, er et område hvor NEL vil bli stort og hvor NEL er godt posisjonert.Men bilindustrien er fortsatt like aktuell, jf. uttalelser både fra Løkke og Nicolasjef. Vi har aldri før fått en så klar informasjon fra NEL og Nicola om at det er "business as usual" som gjelder. Det beroliger meg og gjør at jeg blir sittende med mine aksjer og kjøper fler dersom prisen mot formodning skulle gå ned.
Det skal bli spennende å se i dag men jeg tror realitetene og visjonen vil seire. Det er i hydrogen fremtiden ligger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2019 kl 05:03 3771

Hva skjedde med "personbiler er det icing-on-the-cake?". Har kakebunn falt ut?
Sitter dere igjen med luftkake, venteboller og en is som smelter?
IFA
20.11.2019 kl 08:35 3498

Du skriver bla.: …..når det snart produseres vindkraftstrøm til 1/3 del av prisen,.....
Går prisene på vindkraftstrøm ned, så kan hydrogen også produseres billigere. En stor og høyst aktuell utfordring generelt - og i økende grad ved billigere strøm til forbrukerne - er og blir utbygging og oppgradering av nettet.
IFA
20.11.2019 kl 08:38 3464

Repeter informasjon og presentasjoner fra NEL, så finner du fort ut hvor selskapet ser det største potensialet.
OldNick
20.11.2019 kl 08:41 3446

Skal vi tro Forbes-artikkelen, så er Nikola's batteri:

- Ikke standard Li-ione batteri (LiB) med flytende elektrolytt
- Ikke LiB med faststoff-elektrolytt, som flere jobber med.
- Det er en "ny" type kjemi i batteriet, men det anvender Li til ione-transport i batteriet, men bruker altså ikke Ni, Co eller Mn i katoden. Anoden er ikke nevnt, men kan godt være grafitt eller Silisium, eller en blanding (som det jobbes med med Li-ione teknologien).
- Og det er ladbart på samme måte som LiB-teknologien.

Tipper kjemien ikke er "ny" ny, men er noe som det er jobbet med en stund.

Alle varianter av mulige (og umulige) "kjemier" er stort sett kjent, men de fleste kan fungere (kortere eller lengre tid), men har problemer som gjør dem ubrukbare.i massemarkedene.

Nå begynner vel søket på Nikola's akademiske samarbeidspartner(e), dette vil nok resten av batteri-industrien finne ut av ASAP, og om det er kommersiellt realiserbart.

Jeg tror det ikke før jeg ser det, men vi får se.

Hvis potensielle investorer (i Nikola) blir overbevist om at de har et mulig teknologisk gjennombrudd for kommersiell bruk, burde det ikke være noe problem å få reist den kapitalen de trenger for å starte bygging av fabrikker.
Framtia
20.11.2019 kl 09:30 3270

Mange uvitende, med XYZ i spissen, ser ikke lengre enn sin egen nesetipp! Nikola har muligens funnet en løsning på å halvere batteristørrelsen og kostnaden, noe som må være fantastisk! Mer nyttelast/ rekkevidde på truckene er det de strever etter....