Photocure: Når kommer budet?
Photocure går nå fra å være cash negativ til cash positiv. Da er mulighetene for oppkjøp langt større. DS har også flere ganger informert om hvor godt Asieris og Photocure står til hverandre. Jeg anbefaler andre aksjonærer å høre på dette samtidig som de er klar når det skjer. Det er ikke snakk om hvis, men når.
Cevira: Det mest åpenbare for alle er lisensavtalen for Cevira. Photocure har sikret seg muligheten for store inntekter i fremtiden også fra å produsere selve lysenheten.
NMIBC: Asieris sitt blærekreftprodukt. En kombiterapi med BCG. Asieris satser globalt og trenger en organisasjon i USA innen NMIBC. Photocure passer perfekt med en etablert salgsorganisasjon innen NMIBC. Skal Asieris utlisensiere produktet sitt eller stå på egne ben i USA?
Det blir spennende fremover, men jeg tror 2020 er siste år som Photocureaksjonær da selskapet blir kjøpt opp. Det er alt for mange faktorer som tilsier at det blir en realitet.
Cevira: Det mest åpenbare for alle er lisensavtalen for Cevira. Photocure har sikret seg muligheten for store inntekter i fremtiden også fra å produsere selve lysenheten.
NMIBC: Asieris sitt blærekreftprodukt. En kombiterapi med BCG. Asieris satser globalt og trenger en organisasjon i USA innen NMIBC. Photocure passer perfekt med en etablert salgsorganisasjon innen NMIBC. Skal Asieris utlisensiere produktet sitt eller stå på egne ben i USA?
Det blir spennende fremover, men jeg tror 2020 er siste år som Photocureaksjonær da selskapet blir kjøpt opp. Det er alt for mange faktorer som tilsier at det blir en realitet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
26.11.2019 kl 09:31
3170
Merkelig at aksjonærene selger så billig. Det er åpenbart at noen virkelig har satt seg et mål om å hamstre aksjer.
MM, det er slik jeg også tolker handlemønsteret. Fryktelig mange poster på 50, 50, 50, 750, 750 og noen poster på 900. Slik har det vært i noen dager nå og det kan lite tolkes som noe annet enn at en/flere aktører skal ha aksjer uten at kurs skal gå for mye.
Oregon
26.11.2019 kl 10:31
3006
Studiet fra Danmark: "Use of flexible Blue Light Cystoscopy at the first follow-up after TURBT* reduced the risk of tumor recurrence by 33% compared to white light alone. Randomized controlled multi-center study with 699 bladder cancer patients presented at Danish Urological Society meeting" mener jeg er et viktig studium og kan bidra til å snu den litt negative trenden som har vært i Danmark/Norden de siste årene.
Jeg påpekte selv tidlig i 2018 at det kunne komme en negativ utvikling i kvartalene fremover i Danmark (og Norden) da basert på en Dr. grads studie i Danmark som nærmest likestilte PDD med konkurrenten NBI ( Narrow Band Imaging). Materiale (pasienter) til den studien ble innhentet også i fra de andre Nordiske land så jeg skjønte tidlig at dette ville influere på omfanget og bruken av Hexvix i Norden.
Doktoravhandlingen fra august 2018:
https://www.goldjournal.net/article/S0090-4295(16)30905-0/abstract
Jeg advarte mot denne studien og mente at den kunne få implikasjoner for salget i Norden. Men haussegjengen her inne med Focuss i spissen latterliggjorde studien. Og så har det i ettertid vist seg at korrigert for prisstigning så har salget nettopp i Norden etter den publikasjonen vært noe nedadgående. Og på hver kvartalspresentasjon så har Dahl om Norden stotret noe om at innkjøpene kvartalene før muligens har vært høye osv.
Litt artig er det jo nå at haussegjengen løper over seg av begeistring for den siste publikasjonen, mens det jeg påpekte sist var useriøst og lite hold i. Men legg merke til at jeg nå skriver om den siste publikasjonen som er referert over her:
"er et viktig studium og KAN bidra til å snu den litt negative trenden som har vært i Danmark/Norden de siste årene".
Jeg påpekte selv tidlig i 2018 at det kunne komme en negativ utvikling i kvartalene fremover i Danmark (og Norden) da basert på en Dr. grads studie i Danmark som nærmest likestilte PDD med konkurrenten NBI ( Narrow Band Imaging). Materiale (pasienter) til den studien ble innhentet også i fra de andre Nordiske land så jeg skjønte tidlig at dette ville influere på omfanget og bruken av Hexvix i Norden.
Doktoravhandlingen fra august 2018:
https://www.goldjournal.net/article/S0090-4295(16)30905-0/abstract
Jeg advarte mot denne studien og mente at den kunne få implikasjoner for salget i Norden. Men haussegjengen her inne med Focuss i spissen latterliggjorde studien. Og så har det i ettertid vist seg at korrigert for prisstigning så har salget nettopp i Norden etter den publikasjonen vært noe nedadgående. Og på hver kvartalspresentasjon så har Dahl om Norden stotret noe om at innkjøpene kvartalene før muligens har vært høye osv.
Litt artig er det jo nå at haussegjengen løper over seg av begeistring for den siste publikasjonen, mens det jeg påpekte sist var useriøst og lite hold i. Men legg merke til at jeg nå skriver om den siste publikasjonen som er referert over her:
"er et viktig studium og KAN bidra til å snu den litt negative trenden som har vært i Danmark/Norden de siste årene".
Redigert 26.11.2019 kl 10:35
focuss
26.11.2019 kl 10:40
2974
En sammenlikning av børsverdi:
PHO: 1,4 milliarder
Kahoot: 7,4 milliarder
NEL: 9,9 milliarder
Kahoot og Nel er ikke i nærheten av overskudd men prises kun på forventninger. NB: Har litt aksjer i Kahoot
PHO: 1,4 milliarder
Kahoot: 7,4 milliarder
NEL: 9,9 milliarder
Kahoot og Nel er ikke i nærheten av overskudd men prises kun på forventninger. NB: Har litt aksjer i Kahoot
Medisinmannen
26.11.2019 kl 10:46
2941
Vi snakker om et lite studie som undersøker de "enkle" forhold. Dvs. sensitivitet og spesifisitet og at man på 171 pasienter ikke fant noen store forskjeller. Blålys var her marginalt bedre enn NBI.
Når man ser på de større undersøkelsene der både NMI og blålys er sammenlignet med hvitt lys så gjør blålys det langt bedre. Det som virkelig skiller er dokumentasjon på tid til tilbakefall og redusert progresjon. Det er derfor blålys har en langt bedre standard i guidelines i USA. Det er også dette som virkelig betyr noe.
Hvorfor tror du blålys har 70-80% markedsandel i Danmark? Fordi NMI er bedre Tvert i mot.
Når man ser på de større undersøkelsene der både NMI og blålys er sammenlignet med hvitt lys så gjør blålys det langt bedre. Det som virkelig skiller er dokumentasjon på tid til tilbakefall og redusert progresjon. Det er derfor blålys har en langt bedre standard i guidelines i USA. Det er også dette som virkelig betyr noe.
Hvorfor tror du blålys har 70-80% markedsandel i Danmark? Fordi NMI er bedre Tvert i mot.
focuss
26.11.2019 kl 10:47
2935
Oregon
Studentens sammenlikning med NBI og det nye studiet fra Danmark har da ingenting med hverandre og gjøre. Det som er viktig for aksjonærer er at AUA gir BLCC Grade B og NBI har Grade C. Videre er BLCC i sterk vekst i USA
Studentens sammenlikning med NBI og det nye studiet fra Danmark har da ingenting med hverandre og gjøre. Det som er viktig for aksjonærer er at AUA gir BLCC Grade B og NBI har Grade C. Videre er BLCC i sterk vekst i USA
Oregon
26.11.2019 kl 10:57
2893
Les det jeg skriver: Jeg mente at det studiet som ble gjort av en urolog i samarbeid med ledende urologer forøvrig i Norden:
Ditte Drejer
Sami Béjic
Recep Oezeke
Anna Munk Nielsen
Søren Høyer
Truls Erik Bjerklund Johansen
Gitte W. Lamc
Jørgen Bjerggaard Jensen
og som resulterte i et dr. gradsarbeide ( det er ikke et studentarbeid Focuss) kunne påvirke salget i NORDEN i kvartalene fremover. Og slik ble det..
Og nå er jeg positiv til den siste publikasjonen referert over..
Ditte Drejer
Sami Béjic
Recep Oezeke
Anna Munk Nielsen
Søren Høyer
Truls Erik Bjerklund Johansen
Gitte W. Lamc
Jørgen Bjerggaard Jensen
og som resulterte i et dr. gradsarbeide ( det er ikke et studentarbeid Focuss) kunne påvirke salget i NORDEN i kvartalene fremover. Og slik ble det..
Og nå er jeg positiv til den siste publikasjonen referert over..
Redigert 26.11.2019 kl 11:30
focuss
26.11.2019 kl 11:00
2880
Oregon
Hvordan vet du at studiet har påvirket salget i Danmark? Har bruken av NBI økt?
Hvordan vet du at studiet har påvirket salget i Danmark? Har bruken av NBI økt?
Oregon
26.11.2019 kl 11:11
2822
Recep Oezeke jobber ved Oslo universitetssykehus og er en av medforfatterne. Det urologiske miljøet i Danmark ble påvirket av dette dr.grads arbeidet.
Redigert 26.11.2019 kl 11:30
kreinh
26.11.2019 kl 11:15
2828
Det som skjer med handelen i dag er å lure robotene. Poster på 50 aksjer selges og robotene følger med nedover på salgsiden. Men før robotene får " justert" seg igjen kjøpes postene... Profft..
focuss
26.11.2019 kl 11:25
2783
Det har vært god utvikling på rekord volumer mange dager på rad og man kan spekulere i årsaken?
1) Er det rett og slett flere som har satt seg inn i selskapet?
2) Er det Q3 resultat og børsmeldinger i etterkant?
3) Er det en eller flere som vil ha store andeler før det tar helt av?
4) Er det ulik informasjon i markedet med tanke på hva Q4 vil bringe?
5) Er det ulik informasjon i markedet om utvikling i Asia?
1) Er det rett og slett flere som har satt seg inn i selskapet?
2) Er det Q3 resultat og børsmeldinger i etterkant?
3) Er det en eller flere som vil ha store andeler før det tar helt av?
4) Er det ulik informasjon i markedet med tanke på hva Q4 vil bringe?
5) Er det ulik informasjon i markedet om utvikling i Asia?
Medisinmannen skrev Jeg tror vi får flagging i morgen eller torsdag.
MM,
Hva forventer du?
Ny aktør inn da regner jeg med.
Hva forventer du?
Ny aktør inn da regner jeg med.
focuss
26.11.2019 kl 12:01
2670
Det er vel rett og slett ingen motstand nivåer igjen på oversiden nå.
focuss,
Spennende dager hvertfall, uten tvil.
1) Ja, det tror jeg definitivt. fb gruppen har økt med tett på 100 medlemmer siste 5 dager. Selvsagt er flere av dem allerede eksisterende PHO aksjonærer, men langt fra alle. Tror ikke svaret ligger her, selv om det nok har bidratt.
2) Det var utvilsomt positivt med rekord i utplasseringer og melding i etterkant, men tror ikke dette heller er den direkte årsaken.
3) Her tror jeg hovedsvaret ligger. Enten en eller flere nye aktører som kjøper seg inn(amerikanere/kinesere) eller eksisterende større aksjonærer som akkumulerer.
4) Tror jeg ikke
5) Har ikke vært kotyme for dette i mine 17-18 mnd som aksjonær i PHO hvertfall.
PS! DS har snart 100% urealisert på de første 15 k han kjøpte 2 uker etter sin inntreden i november i fjor.
Spennende dager hvertfall, uten tvil.
1) Ja, det tror jeg definitivt. fb gruppen har økt med tett på 100 medlemmer siste 5 dager. Selvsagt er flere av dem allerede eksisterende PHO aksjonærer, men langt fra alle. Tror ikke svaret ligger her, selv om det nok har bidratt.
2) Det var utvilsomt positivt med rekord i utplasseringer og melding i etterkant, men tror ikke dette heller er den direkte årsaken.
3) Her tror jeg hovedsvaret ligger. Enten en eller flere nye aktører som kjøper seg inn(amerikanere/kinesere) eller eksisterende større aksjonærer som akkumulerer.
4) Tror jeg ikke
5) Har ikke vært kotyme for dette i mine 17-18 mnd som aksjonær i PHO hvertfall.
PS! DS har snart 100% urealisert på de første 15 k han kjøpte 2 uker etter sin inntreden i november i fjor.
Redigert 26.11.2019 kl 12:15
Det er ingen som nevner Investtech-. effekten? LOL
I det selskapet er det aksje-professorer, investeringsjefer osv
I det selskapet er det aksje-professorer, investeringsjefer osv
Redigert 26.11.2019 kl 12:23
Hehe, den glemte vi visst:)
Det jeg håper nå er at større investorer fra US eller Kina har tatt tak og skjønt potensialet og utviklingen
Det jeg håper nå er at større investorer fra US eller Kina har tatt tak og skjønt potensialet og utviklingen
Londonmannen
26.11.2019 kl 12:21
2591
Jeg tror også at den siste tids oppgang skyldes at en eller flere større aktører har fått PHO inn på radaren. Ikke umulig at avtalen ifm Cevira har bidratt til at interesser i Kina har fått ferten av store penger.
Men uansett årsak så er det hyggelig å se at iss som har hatt tro på det fundamentale får rett. 2020 kan bli et meeeget heftig år for oss PHO-aksjonærer.
Men uansett årsak så er det hyggelig å se at iss som har hatt tro på det fundamentale får rett. 2020 kan bli et meeeget heftig år for oss PHO-aksjonærer.
Fortsetter dette kjøret ut dagen vi anslagsvis 6-8% av aksjene ha skiftet eier siste tre dager, helt spesielt, men fantastisk kjekt.
riskypick
26.11.2019 kl 12:27
4493
Det er nye fjes på vei inn i aksjen. Kanskje noen investormiljøer som har fattet interesse. Klart mengden drar også. Det er mange nye små. Jeg tror ikke vi får flagging.
Tror det er norske investorer fortsatt. For tidlig med us investors.
Tror det er norske investorer fortsatt. For tidlig med us investors.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28
Londonmannen
26.11.2019 kl 12:29
4496
Kjekt, ja, men jeg skjønner ikke meg på dem som selger PHO aksjer. Skulle jo tro at dem hadde satt seg inn i PHO før de ble aksjeeiere og da burde de evne å se den fenomenale oppsiden til PHO. Vi har såvidt startet på noe som kan bli tidenes aksjerakett på OSE. ;-))
riskypick
26.11.2019 kl 12:32
4463
Londonmannen
Det kan du forsåvidt si,men kan nok være noen som satset «skjorta» på 20- eller 30-tallet som naturlig nok gevinstsikrer litt nå. Det hadde jeg også gjort.
Det er positivt at det hele tiden kommer selgere inn på høyere nivå. Kursen tar ikke helt av. Pent og pyntelig opp bare.
Det kan du forsåvidt si,men kan nok være noen som satset «skjorta» på 20- eller 30-tallet som naturlig nok gevinstsikrer litt nå. Det hadde jeg også gjort.
Det er positivt at det hele tiden kommer selgere inn på høyere nivå. Kursen tar ikke helt av. Pent og pyntelig opp bare.
focuss
26.11.2019 kl 12:35
4449
Tror vi ser 100 før vi ser 1% markedsandel i USA og 200 lenge før vi ser 2% markedsandel.
Medisinmannen
26.11.2019 kl 12:40
4401
riskypick, jeg satset skjorta på 20 og 30 tallet, men ser absolutt ingen grunn til å selge en eneste aksje nå når salgsveksten øker og kostnadene har stabilisert seg på dagens nivå. Dagens organisasjon har kapasitet til å håndtere mange ganger dagens salg.
kreinh
26.11.2019 kl 12:51
4339
God omsetning, for å være PCIB. Noen som selger PHO for å gå over dit før tallene? Tror fallet kan bli stort i PCIB i morgen...
Håper ikke jeg tråkker på noen ømme tær...
Håper ikke jeg tråkker på noen ømme tær...
riskypick
26.11.2019 kl 12:53
4348
Betryggende å høre Mm!
Forøvrig kan det se ut som noen pho aksjonærer bytter beite til medistim som har løftet seg etter kl 12 siste to dager. Bare spekulasjoner selvfølgelig.
Mine regnestykker sier at det er for tidlig.
Edit
Det tror jeg du har rett i kreinh. Det er nok noen pho investors som vrir litt over til annet biotec
Forøvrig kan det se ut som noen pho aksjonærer bytter beite til medistim som har løftet seg etter kl 12 siste to dager. Bare spekulasjoner selvfølgelig.
Mine regnestykker sier at det er for tidlig.
Edit
Det tror jeg du har rett i kreinh. Det er nok noen pho investors som vrir litt over til annet biotec
Uforståelig dersom noen selger pho fo å gå over til andre biotek selskaper.
Frisk kapital inn i de andre kan jeg til nøds skjønne
Frisk kapital inn i de andre kan jeg til nøds skjønne
riskypick
26.11.2019 kl 13:03
4532
For svorne pho belivers,selvsagt Andy. Det er uforståelig.
Det vi virkelig ser denne uka er at pho manifesterer plassen som alfa biotec aksjen på ose. Veldig positivt! Jeg regner med Schneider og co leverer varene fremover.
Det vi virkelig ser denne uka er at pho manifesterer plassen som alfa biotec aksjen på ose. Veldig positivt! Jeg regner med Schneider og co leverer varene fremover.
Scoopfinder
26.11.2019 kl 13:39
4415
"pho manifesterer plassen som alfa biotec aksjen på ose"
Noen velger mora, andre velger dattera, jeg tar begge :-)
Nå har de omtrent lik market cap
Noen velger mora, andre velger dattera, jeg tar begge :-)
Nå har de omtrent lik market cap
Noen som har sette Q4 allerede? :) Det kan de være glade for at de ikke har. Trenden i Q3 var ikke lovende akkurat
Tror de må se litt på kvartalene over et visst tidsrom så ser de kanskje at q4 kan bli helt greit
Ja, helt greit blir det sikkert, i beste PHO stil
Jeg konkluderer med at vi ender i pluss idag og kursen stiger på et noe høyere volum enn det som har vært normalen den siste tiden :)
Sydney
26.11.2019 kl 14:48
4122
Omsetter for 40 millioner på stigende kurser. Det må jo være noen som ønsker kjøpe seg opp og ikke selge seg ned. Det er jo rein logikk. Så hvem vet. Kanskje noen store faktisk vil inn.
Mental Mania
26.11.2019 kl 15:02
4059
Mistenker at mange traderposter har blitt parkert på perrongen de siste dagene.
ja, håper dette er en lærepenge til traderne. Tipper vi får samme scenario i Nano etter hvert.
Bryter Pho 70.- allerede i dag? TA-ekspertene sier det er lite motstand oppover.
Bryter Pho 70.- allerede i dag? TA-ekspertene sier det er lite motstand oppover.
Krosta
26.11.2019 kl 15:10
4018
Tipper det er flere traderposter på toget enn på perrongen.
Andobackman
26.11.2019 kl 15:12
3997
Jepp, men dette kommer til å bli humpete fremover. Er egentlig ingen ny informasjon på plass. Jeg er oppriktig redd for at det kommer en shortposisjon til syne snart.
(Jeg solgte meg ut på 66)
(Jeg solgte meg ut på 66)
Ikke ny info?
- På Q3 fikk vi vite om flere mulige partnere i Asia, sør-Amerika osv
- På Q3, som normalt er det dårligste kvartalet fikk vi historisk høyt utplassering av scoop
- Forskjellen på inntekter i Q3 2018 til i år er formidabel og økende.
- Ny randomisert studie som verifiserer den terapeutiske effekten
Vi er, slik jeg ser det kun i startfasen for en reprising. Vi har så vidt luktet litt på det amerikanske markedet, nå er det på tide å ta jafs :-) (metafor)
- På Q3 fikk vi vite om flere mulige partnere i Asia, sør-Amerika osv
- På Q3, som normalt er det dårligste kvartalet fikk vi historisk høyt utplassering av scoop
- Forskjellen på inntekter i Q3 2018 til i år er formidabel og økende.
- Ny randomisert studie som verifiserer den terapeutiske effekten
Vi er, slik jeg ser det kun i startfasen for en reprising. Vi har så vidt luktet litt på det amerikanske markedet, nå er det på tide å ta jafs :-) (metafor)
Andobackman
26.11.2019 kl 15:22
3938
Ja, jøss.
Scoopfinder
26.11.2019 kl 15:23
3931
7,7% opp og over 40 mill i omsetning. Nå er det amerikanere på vei inn,
Hold på hatten folkens :-)
Hold på hatten folkens :-)
Andobackman skrev Ja, jøss.
Ja jøss :-)
og ikke nok med det. Vi kan forvente bulk-innkjøp av scoop til sykehus-kjeder. Dette informerte de også om på Q3..
og ikke nok med det. Vi kan forvente bulk-innkjøp av scoop til sykehus-kjeder. Dette informerte de også om på Q3..
Ja eg har alltid trudd cevira skulle gi den her utvikkligen med tiden. Men det virker tidligt enda.
Men Edison er vel så godt som perfekt i sin vurdering nå, så det kanskje ikke er så dumt att betale
dem. Men vi får nyte det så lenge det varer. Og vi får vel svar vad som skjer med tiden..
Men Edison er vel så godt som perfekt i sin vurdering nå, så det kanskje ikke er så dumt att betale
dem. Men vi får nyte det så lenge det varer. Og vi får vel svar vad som skjer med tiden..
Må jo være litt glad du også nå Pafo? Finnes verre aksjer å sitte i.
Scoopfinder
26.11.2019 kl 15:31
3871
HAHA Pafo, årsaken til oppgangen i dag er selvsagt at DS sparka Bellete :-)
Andobackman skrev Ja, jøss.
Også kan vi jo tillegge at vi så vidt har startet på surveilence markedet som er 4 ganger større enn turb.
Do the math :-)
Do the math :-)
Slettet brukerskrev Må jo være litt glad du også nå Pafo? Finnes verre aksjer å sitte i.
Klart det , det er ikke ofte man har sånne her uker. Og det ser ikke ut att stoppe.
Uhyre spennende nå. Sprenger vel snart indikatorne for overkjøpt. Voldsom omsetning. Får vi en liten korreksjon i morgen for etternølerne?
Scoopfinder
26.11.2019 kl 15:38
3806
Håper det er lenge til Radforsk ødelegger moroa med å selge seg ned. Det er fortsatt mange som ikke skjønner at "det er det de skal gjøre" og at det ikke er et negativt signal.