Photocure - BLC- et paradigmeskifte innen blærekreftbehandling

Merlin
PHO 14.06.2018 kl 13:10 2641

"Operating room examination confirmed carcinoma in situ in 26 of 63 patients (41%), which was detected only with blue light cystoscopy in 9 of the 26"

Av de 26 ble dermed 17 funnet med WLC. Sjansen for de 26 til at CIS ble misset med WLC i forhold til BLC var dermed 9/17=53%. Var jeg pasient ville jeg forlangt BLC. Som påpekt av diverse urologer dreier det seg her ofte om aggressiv overflatekreft. Å få fjernet den 100% tidlig kan bety et paradigmeskifte innen blærekreftbehandlingen. Det er tydeligvis amerikanske urologer, inkl. AUA og Medicare i ferd med å oppdage.

Med 100% fjerning vil pasienten ikke utvikle muskulær, dypere blærekreft med påfølgende fjerning av blæren og mulighet for spredning til andre deler av kroppen. Tatt i betraktning av at blærekreft er den mest kostbare kreftsykdommen å behandle, på grunn av stadig behov for oppfølgning, og pga. stor hyppighet, med over 80.000 nye tilfelle bare i USA hvert år, utgjør BLC en formidabel forbedring.

Ikke bare fjernes 100% av CIS, men man kan også gjøre oppfølgning sjeldnere, siden det tar lenger tid for ny CIS å utvikle seg. At det gjelder en så stor gruppe som 53% som misses av WLC i forhold til BLC sier sitt.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022534717780044
Burobeng
14.06.2018 kl 13:40 2566

Det hvite lyset fant krefta hos 17 av de 26 som hadde. Det er ca 65 prosent. De overså krefta hos 35 prosent.
Merlin
14.06.2018 kl 13:46 2548

Prosentregning er ikke enkelt. Jeg regner i forhold til hvitt lys. Da er det uomtvistelig at 53% flere ble oppdaget med Cysview. OK?
Slettet bruker
14.06.2018 kl 13:49 2538

Tiden jobber for Photocure, og som vi ser stadig oftere blir BL Cysview mer og mer anerkjent og anbefalt av autoriteter på området.
Dette kommer til å gå veien, og interessen for aksjen er allerede økende med økende kurs, men større omsetning mangler fortsatt.
Magmania
14.06.2018 kl 14:31 2449

Oppgangen kommer like selvfølgelig som mat på en restaurant, som bestilt. I henhold til edison sine estimater og kursmål som er godt innenfor rekkevidde, er alt under 30 en spøk. High seas har lettet seg litt og vi kan endelig begynne å få oppgang selvom volumet er litt tynt idag. Når noen kommer og skal ha en større del av kaken blir dette umulig uten å flytte kursen flere kroner. Innsidekjøpet var en god bekreftelse og man ser en tydelig bunn-formasjon. Pho er en klar oppkjøpskandidat, men har for lite oppmerksomhet. Ville sagt det er et godt tidspunkt for majors å by på selskapet, og jeg selger ikke en aksje under 150kr. Når behandlingen de tilbyr vil få frem flere tilfeller vil selvfølgelig flere se på det, ikke bare for at institusjonene skal kutte kostnader men også pasienten vil kreve det. Patenter de har er solid og jeg gleder meg til noen år frem i tid då teknologien kan videreutvikles, men gleder meg mer til det kortsiktige løpet til et eventuelt oppkjøp
Slettet bruker
14.06.2018 kl 14:49 2404

High har ikke solgt på lenge.
Slettet bruker
14.06.2018 kl 14:51 2400

Men det er spennende om den no snur oppover. Det er i så fall på tide.
Merlin
14.06.2018 kl 15:10 2359

Det må jo være svært leit for de 9 som ikke fikk oppdaget kreften med hvitt lys at med bluelight hadde de kunnet vært forskånet for en farlig kreftutvikling. I stedet få høre et par år senere: "Dessverre, vi må nok fjerne din blære. Hadde du vært undersøkt med bluelight hadde du sluppet det."

Kan ikke skjønne at noe bedre salgsargument for Cysview er umulig å oppdrive!