WENTWORTH RESOURCES LIMITED : CORPORATE UPDATE

Kingen
WRL 25.06.2018 kl 08:05 44664

WENTWORTH RESOURCES LIMITED : CORPORATE UPDATE

08:00
-------------------
| PRESS RELEASE |
| |
| 25 JUNE 2018 |
-------------------
WENTWORTH RESOURCES LIMITED
(Wentworth or the Company)

Corporate update

Wentworth, the Oslo Stock Exchange (OSE: WRL) and AIM (AIM: WRL) listed
independent, East Africa-focused oil&gas company, provides the following
corporate update.

Chief Executive Officer

Further to the Companys announcement dated 15 January 2018, Mr Eskil Jersing
has today joined Wentworth as Chief Executive Officer. He will be appointed
to the Board with effect from 27 June 2018 at the Companys Annual and
Special Meeting.

Redomicile of the Company

As previously announced, in line with the head office relocation of the
Company from Calgary to London, the re-domicile of the Company to the British
Isles is progressing on schedule. Having considered various options, the
Company is working towards a Continuance of the Company into Jersey,
Channel Islands (the Continuance).

The Continuance is a legal process whereby, following shareholder approval by
way of a special resolution, the Board of the Company will apply to:

* The Registrar of Corporations in Alberta to grant a certificate of
discontinuance; and
* The Jersey Financial Services Commission for their approval of the
Continuance.

Upon such approval:

* The Company will cease to be a company registered in Alberta, Canada and
will be registered in Jersey, Channel Islands;
* Shareholders will continue to hold one share of the Company for each Common
Share currently held. The principal attributes of the share capital of the
Company will be identical, before and after the Continuance, other than
differences in shareholders rights under the new Articles and under Jersey
law as compared to the current articles and Albertan law;
* The Company will adopt a new Memorandum of Association and Articles of
Association (the Articles);
* The Companys shares are expected to continue to be traded on AIM and the
Oslo Børs; (with an Oslo Børs delisting application being submitted shortly
thereafter); and
* All property and rights to which the Company was entitled immediately
before the Continuance will remain the property and rights of the Company
post Continuance and the Company will remain subject to all criminal and
civil liabilities, all contracts, debts and other obligations and all legal
proceedings, to which it was subject immediately before the Continuance.

Full details of the Continuance process and its implications will be provided,
in due course, in a Continuance Circular.

Delisting from Oslo Børs

The intent behind the redomicile is to reduce costs and simplify the Companys
corporate structure. The Board believes the redomicile process will provide a
positive long-term benefit for all of its shareholders and improve the
overall liquidity and risk profile of the stock.

To further this objective, the Company is also seeking to de-list from the
Oslo Børs, which is consistent with the Companys plan to move towards a UK
based corporate governance regime and is in line with the appointment of a UK
based management team. The Company is confident that the AIM market provides
sufficient liquidity and ease of trading for all shareholders.

The Directors are mindful that the Companys members include a number of
non-institutional shareholders located in Norway and it invites shareholders,
in the first instance, to engage with the Companys management should they
have any questions on the aforementioned. Email contact details are set out
at the base of this announcement.

Bob McBean, Executive Chairman, said:

The Company is focused on moving to a simplified corporate structure and
corporate governance regime that will increase liquidity, reduce overheads
and allow the new UK based management team to drive the business forward.
Furthermore, the benefits of being in a similar time zone to our assets and
key partner Maurel et Prom, in addition to London providing a critical centre
for M&A and capital solutions with respect to the African Oil and Gas
industry, are well known. We believe a redomicile to Jersey and, a delisting
from the Oslo Børs will help meet these objectives. We would welcome
engagement with any shareholders to discuss any issues arising from the
proposed changes and, of course, we will seek appropriate shareholder
approval for the proposed changes before they are implemented.
Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
mimer
27.06.2018 kl 01:04 7959

Helt enig, hvilken mail-adresse for selskapet sender dere til?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
27.06.2018 kl 01:58 7938

Josik,

gjelder dette også hvis det kun er 1 aksjonær med 1 aksje som er motstander av å deliste? Dette er jo selvfølgeig satt litt på spissen, men er det ikke noe krav om at en delisting må godkjennes av et bestemt antall, som for eksempel 2/3 dels flertall eller en simpel majoritet (av de som stemmer på en EGF)?

Misforstå meg rett, jeg støtter deg og er med på det, men det er vel også en fare for at mange kommer til å selge seg ut fremover mot EGF, og dermed vil vel kursen falle ennå lavere. De har vel selv skapt en ond sirkel akkurat nå, som kanskje kan gjøre det enkelt/enklere å plukke opp en del aksjer billig(ere). Vil noen kuppe selskapet, har de vel en ypperlig mulighet for å ta over massevis av rimelige aksjer nå fremover.

De har vel skapt en stor usikkerhet over alle de norske aksjene - noe sjakktrekk virker det ikke som om de har gjort. Det virker vel ikke helt gjennomtenkt, når de kommer med meldingen på den måten.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
bokaj70
27.06.2018 kl 06:18 7956

Det er ikke sådan lige at kuppe et selskab. Massivt købspres vil sende kursen i vejret og 5% grænsen skal børs meldes.

Hvis nogle prøver at kuppe WRL vil du kunne sælge dine aktier for 5+ uden problemer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Josik
27.06.2018 kl 06:59 7925


Mailadressen til styreformann Bob McBean er: rpm@wentworthresources.com
Mailadressen til CEO Eskil Jersing er: eskil.jersing@wentworthresources.com
Telefonnummer til Jersing: +44 7717 847623

Ref: hugin.info/136496/R/2200860/853538.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Josik
27.06.2018 kl 07:12 7919

fremogtilbake;

Ingen får tatt over WRL til en billig penge, men mange kan naturligvis få billige WRL-aksjer dersom selgerne ønsker å selge billig.
GF er muligens ikke der man nødvendigvis står sterkest, det vet jeg lite om, men det er veldig viktig å protestere og jo flere jo bedre. Årsaken slik jeg forstår det er at man da står sterkere i neste runde som vil kunne være en norsk rettsal der saken kjøres på bakgrunn av Børslovens § 25.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Spar1
27.06.2018 kl 07:35 7899

Sikkert smart å samle fullmakter for å stå sterkere, og du Josik er kanskje den rette til å ta føring?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
27.06.2018 kl 07:42 7888

177,500 solgt på AIM i går, vesentlig over Oslo kurs.
Jeg er ikke nødvendigvis en støttespiller til et "aksjonæropprør", men ser uansett fordelen av at vi som småaksjonærer organiserer oss. Til sammen har vi fort like mange aksjer som McBean.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
27.06.2018 kl 07:59 7850

Forøvrig er det mange teorier omkring hensikten med å flytte selskapsadresse til Jersey og delisting fra Oslo Børs. Anbefaler de som ikke har vært på XI å ta en titt der...
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Spitzer
27.06.2018 kl 08:13 7838

Har også sendt mail:
I am a private investor. WRL is at the time only a small portion of my portfolio (only 100.000 shares), but I would like to raise my voice against the proposal of delisting the company from Oslo Stock Exchange.
Over the last years most of the trades have been executed on OSE. Moving the company to UK is positive for Norwegian shareholders as the stock then can be traded at OSE without tax (only tax when you take out profit from your share-trader-account). If WRL is delisted from OSE then small investors from Norway will not be able to benefit from tax-free trades in WRL.

Many norwegian private investors does not share your view that trading on AIM provides «ease of trading for all shareholders».
I know many investors who share my view and we will unite if necessary to oppose the delisting proposal.

Best regard
xxx
Private investor
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
27.06.2018 kl 08:15 7832

Vil vi ha mulighet til å handle på aksjesparekonto (tax free) hvis selskapet registreres i Jersey? Og får vi flyttet over allerede anskaffede aksjer til aksjesparekonto?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Spitzer
27.06.2018 kl 08:28 7815

re Oz
Skal ikke være for påståelig, men aksjer som handles på OSE og som er hjemmehørende i EU/EØS skal kunne handles via ASK. Dette vil også gjelde UK selv om etter Brexit.

Den muligheten mister vi dersom selskapet delistes fra OSE.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
gølle
27.06.2018 kl 09:25 7718

jeg stiller meg bak Josik til å ta saken opp med selskapet på en eller annen måte. sitter med ca.330 k. foreløpig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
27.06.2018 kl 09:26 7733

Er det http://www.sustainablecapital.mu/ som snuser på WRL, eller er det Pertamina? Sustainable kapital har vel kun handlet WRL over AIM så langt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
mikkelschmidt
27.06.2018 kl 09:42 7702

Nogen der har et bud på hvad Oslo listingen koster?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2018 kl 09:45 7696

Tillater meg å komme med en kommentar til nyheten om delisting.
Er det så galt?
Historisk har vi en aksje som er vesentlig lavere priset enn den burde være. Selskapet går på skinner akkurat nå og kommer til å gå med store overskudd i 2018. Selskapet har i årevis blitt overhausset, og resultatet er at mange investorer som leser HO samt analytikere og meglere i Norge, åpenbart skyr selskapet som pesten. Nyhetsmeldinger som vil gi rakettfart i kursen til de fleste andre oljemygger, blir tatt i mot med det skuldertrekk. Så vi har å gjøre med et selskap som har dritdårlig rykte, delvis fortjent, men som virkelig har stort potensiale.

Så må man spørre seg om hva som er styrets oppgave og plikter. Min mening er at de ved å gjøre det som er best for selskapet, også gjør det som er best for aksjonærene i det lange løp. Og da snakker jeg ikke om forvirra daytradere. WRL har ikke hatt suksess på Oslo Børs. Og det ser ut som de neppe kommer til å ha det pga det ryktet, haussere og ledelsen har brakt selskapet inn i..

Nå har selskapet vedtatt å flytte til UK. Det sparer penger. I UK finnes det flere investorer, ikke bare hjernedøde og korttenkte forumfjols. Vi vet at lignende selskap på AIM børsen med dårligere resultat og resurser enn WRL, er priset til 3 ganger hva WRL verdsettes til. Dersom WRL delistes, vil to ting skje, det kan fokusere på ett marked, de får en mye større investorbase å forholde seg til, de sparer mange penger og masse arbeide og de kommer meget sannsynligvis til å komme med i ønskebøtta til den anerkjente oljemygg guru Malcy.

Men neida, her snakker folk som ikke har evne til å se lenger enn til nesetippen, «nå må alle lage så mye støy som mulig, faen meg «send 1000 mailer til styreformann og den nye lederen. La dem få litt andre ting å holde på med enn å drive selskapet så godt som råd er.» Erre mulig - hvor korka går det an å bli?

Jeg er ikke inne i WRL for å tjene få noen tusenlapper. Jeg har ikke tenkt å selge i morgen. Jeg er ikke interessert i selskap som visse andre selskaper på børsen får kursutvlikling som en jojo, og deres suksess avhenger av dersomhvisomatte. Jeg er ikke interessert i et selskap som drives av fake news, hvor kjeltringer som boltrer seg med robothandler, luremus selskap der daytradere driver med kjeltringstreker og kompishandler for å pushe opp kursen. Jeg synes faktisk OB er en drittbørs hvor det er åpenbart at slike ulovligheter skjer ukentlig, uten at børsstyret tar et oppgjør med det som skjer.

Jeg tror et selskap som drives godt og hvor selskapet tør ta kloke beslutninger som på sikt gir størst verdi for selskapet, og som sparer penger der de kan, faktisk får rekordoverskudd blant oljemygger på børsen, er helt ok å ha aksjer i.

Men selv om selskapet går på skinner, er det en kjent sak at aksjekurser har en tendens til å få en humpete vei. Jeg mener man må kunne evne å se langsiktig.

Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
mikkelschmidt
27.06.2018 kl 09:58 7676

For mig at se, forudsat at Norge ligner Danmark, burde der være tale om forholdsvis begrænset størrelse af løbende omkostninger. OMX Nasdaq i DK koster omtrent 100.000 DKK i årlige omkostninger ved MCAP på omkring de 500 Mio.

Løbende omkostninger
Et selskab vil også få en række nye løbende omkostninger som konsekvens af
børsnoteringen.
Der er selvfølgelig omkostninger forbundet med at opfylde de forpligtelser,
som et børsnoteret selskab har, se afsnittet "Livet på NASDAQ ". Der er de
omkostninger, som den enkelte virksomhed selv bestemmer til markedsføring,
road shows mv., og så er der de faste omkostninger. Der er tale om en
årlig omkostning, som det første år ligeledes beregnes med udgangspunkt i
selskabets markedsværdi efter første handelsdag.
Beløbet er pt. omkring kr. 80.000 i fast årlig omkostning plus kr. 52 pr. mio.
i markedsværdi i forhold til det antal måneder, som selskabet har været
noteret de første år. For et selskab med en markedsværdi på omkring en
milliard kroner, der bliver noteret 1. juni, giver det en samlet omkostning
på ca. kr. 200.000 første år. Det årlige beløb vil herefter blive beregnet på
baggrund af selskabets markedsværdi den 30. december hvert år.
De årlige løbende omkostninger ved at være noteret på First North er igen
væsentligt lavere, idet de er omkring kr. 65.000.

Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
40something
27.06.2018 kl 10:03 7672

Jeg vil gjeren se hva et mer presist forslag fra en ledelse som vet ulempen for oss i Norge om å bytte handelsplattform innebærer. Ledelsen antyder at likviditeten over AIM er større enn OSE. Hm?
Jeg tror ikke de er klar over fordelen av at nå ved flytt av registrering till EØS gjør skattemessig fordel for osS på OSE. Når de hensynene blir tatt inn så tror jeg vi kan få flere argumenter som skaper tilhørighet, så kan vi reagere på det. Vi ska selvfølgelig sende mailer og uttrykke det vi mener. Hvis ikke ledelsen følger opp så kan vi stille oss sammen og stemme ned av registrering OSE
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
gølle
27.06.2018 kl 10:25 7637

Men er det så at man kan f.eks flytte til DNB eller NORNE så kan man handle på AIM.?
Og er det fortsatt uklart på hva slags liste aksjen vil noteres.?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
PerPutt
27.06.2018 kl 10:34 7618

Jeg forespurte hos DNB. Og der var det ikke noe problem i alle fall. Jeg flytter nok over dit i fall det blir nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
gølle
27.06.2018 kl 11:25 7550

takk per putt. Det er ikke noe problem selv vilke liste de blir handlet på i London ? og vet man I dag at det blir AIM eller ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Spar1
27.06.2018 kl 11:58 7707

Det må stemme - jeg har tidligere handlet i Aminex gjennom DnB og de er på AIM. Så langt eneste gangen jeg har greid å tjene noe penger på investeringer i gass i Tanzania gitt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2018 kl 12:03 7703

det snakkes om dårlig timing på nyhet om delisting, Kanskje det lenge har vært planlagt, fordi jeg tipper at selskapet er lei av det norske markedet og alle mailer fjomsene på HO debattforum sender i tide og utide. Jeg tipper de var klar over at det ville bli dårlig mottatt av norske investorer, men at de timet det rett før de om få dager skal legge frem knall tall. Forhåpentligvis - enda en gang
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Spitzer
27.06.2018 kl 12:19 7660

Har PAS og der er kan jeg i dag handle WRL både på AIM og OSE. Er vil litt høyere kurtasje på utenlandstrader enn handel på OSE.
Enkelt å greit via Webtrader til PAS

For min del handler det mest om muligheten som nå åpnet seg med å flytte WRL over på ASK (kan gjøre det i 2018 uten at det utløser skatt). Dersom jeg om en tid selger med gevinst så betyr det at i stedet for at jeg må betale 30 % av gevinst til staten så kan jeg heller reinvestere disse pengene for ytterligere avkastning.

Denne fordelen går jeg glipp av om de delister fra OSE.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
27.06.2018 kl 12:27 7647

Det er kanskje det viktigste argumentet for å videreføres Oslo Børs. Tipper at WRL ikke er klar over dette forholdet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Mdg1
27.06.2018 kl 12:31 7637

Tenk alt det gode man får ut av skatten du betaler.

Jeg tenker personlig delisting er best for selskapet, men ser jo en del andre er veldig mot dette. Jeg har en langsiktig post på 125k aksjer og tenker ikke å selge disse før 2020 eller før om selskapet blir solgt. Trenger ikke mulighet til å trade WRL, det finnes bedre aksjer for slikt.

Nå har verdensbanken gitt øremerkede midler for at Tanzania skal kunne bygge ut infrastruktur og både industri og kraftverk som startet opp h2 2017 tar imot leveranser. Det er ikke utenkelig at Mnazi kan levere volum på opp mot 200mcf i 2020, så jeg tenker at det beste er å sitte rolig i båten.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
27.06.2018 kl 13:03 7572

(Editert for et par trykkleifer) Til syvende og sist tror jeg det er bedre for et selskap med hovedkvarter i UK, med britisk ledelse og lisenser i Afrika å være listet i UK i stedet for i Norge. LSE er nok bedre enn AIM, men det er en annen sak.

TImingen kunne nok vært bedre, tror det kunne ha blitt mottatt bedre om Jersing hadde vært en tur i Norge først eller presentert noe annet i sammenheng. På den annen side, skal det gjøres, er det like greit å få det gjort med en gang. Det har jo tatt tid å flytte selskapet (registreringsmessig) fra Canada til UK. Mens de holder på med den prosessen, er det vanskelig å dra på seg nye prosjekter (som helt sikkert kommer). I litt mindre grad vil vel det samme gjelde for en delisting.

Likviditet vil komme om man har god nyhetsflow, men det kan kanskje være sunt å få byttet ut litt aksjonærmasse. Eksisterende aksjonærer er vel litt trette av hele selskapet, det ser man jo hele tiden når kursen faller på produksjonøkninger. Samtidig er det sikkert en masse ekstraarbeid om masse småaksjonærer hele tiden henvender seg og vil ha svar. Det er begrenset hva man kan svare til enkeltaksjonærer.

Forøvrig, jeg nevnte at dette kunne være en mulighet for å kuppe selskapet. Et selskap som WRL, med såpass spredt eiersits, har man vel forholdsvis god kontroll over med 20 - 30%, kanskje ennå mindre. I dag har vel McBean og Vitol til sammen rundt 14%, og de kontrollerer jo selskapet i praksis.

Et spørsmål jeg fortsatt ikke har fått svar på - og det er ikke sikkert noen her vet det - er hvor stor andel av aksjene som sitter på norske hender? Et aksjonæropprør fører sjelden noe godt med seg, men er det en betydelig eierandel som er holdt av deltagere på HO eller andre steder i Norge? Er det nok til at "vi" representerer en betydelig aksjepost, kanskje den største, om "vi" organiserte oss?

Til slutt, det er vel klart at det er en ulempe for norske aksjonærer å ikke ha en listing i Oslo. Spørsmålet er vel mer om en delisting i Norge og sterkere fokus på London, med positiv nyhetsflow fremover vil gjøre opp for den ulempen?


Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2018 kl 13:34 7484

frem og tilbake
som alltid et saklig og godt innlegg. :-)

Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
27.06.2018 kl 14:42 7388

Da var AGM ferdig og alt vedtatt. Jersing er nå formelt utnevnt som styremedlem.

http://cws.huginonline.com/W/136496/PR/201806/2201598_5.html

Om noen lurer på hva som ble vedtatt, finnes det i informasjonsdokumentet som ble sendt ut sammen med sakspapirene.

http://hugin.info/136496/R/2195202/850496.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
thief
27.06.2018 kl 18:14 9841

kortsiktige gav fra seg BILLIGE aksjer et par dager,regner med de er ute nå:)Ny sjef på plass,da kan ting skje.Tror dette blir meget fra fremover for wrl.Pengene renner inn og de skal jo brukes på noe,så får vi se hva dette blir!Ser ut som de tar en ryddesjau nå,får å få ned kostnadene og rigge seg til for fremtiden:)Nye produksjonstall til mandag.Da er vi nok over 80mmscf/d igjen og nye MUSD på konto!Er vel mer etterspørsel på vei i disse tider,dagnote med flere.Så er vel ikke lenge før vi runder 90mmscf/D.Kanskje ikke til mandag,men muligens neste oppdatering:)Kursen vil stige bra før 2018 er ferdig,.4-5kr:)!
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Babb
27.06.2018 kl 18:20 9825

Mellomrom etter tegnsetting! Jeg klarer ikke lese innleggene dine : (
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
A. Automat
27.06.2018 kl 18:45 9780

Har vi noen dato for neste selskapspresentasjon?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
LifeTime
27.06.2018 kl 18:55 9758

Jeg spurte om det 23 april og fikk dette svaret samme dag:
"We will look to update our Corporate Presentation at the time of our AGM"
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
40something
27.06.2018 kl 22:00 9609

Tja. Vi har sett disse nedsalgene i flere omganger uten at kursen har karet seg etterpå. De som selger seg ut skaper ikke noe mer enn at vi som er igjen samler opp fler aksjer per hode. Noen har adgang til arbitrage og selger videre på AIM. Men vi ser ingen kursoppgang for de som allerede har, kjøper ikke over siste tekniske sperre. Som sagt virker det som utbytte eller salg er det eneste som kan rukke kursen og skape gevinst for oss gamle. Meget merkelig utvikling i en aksje som har så entydig inntjening nå og i fremtid. Vi får se hvilken tilknytning til våre aksjer vi får i fremtiden. Muligens blir vi eier til aksjer vi ikke kan hverken kjøpe eller selge hvis vi ikke tegner nye abonnement i andre handelsplattformer. Slik er nå det moderne samfunn.
Jeg har kjøpt og eier andeler i wrl fra Norge. I fremtiden så er det slik at skjøte til min eiendom blir overført til et annet land. Jeg hadde aldrig kjøpt wrl hvis det ikke var tilgjengelig via OSE. Så hvis ledelsen ønsker å flytte handlene til et annet land for å imøtekomme potensielle institusjonelle aktører, så må de baske meg holde handelskanaler åpne for oss som faktisk allerede er eiere i wrl. De av dere som syns at delisting er en god strategi som kommer å skape mer likviditet via AIM, må jo også kunne innrømme at man bør opprettholde handelskanaler for de som allerede har sittet som eiere i 7-10 år. Hvorfor kaste alle vedertagne ordninger før man vet at AIM er den store frelsningen? Og hvorfor er de potensielle, eventuelle institusjonelle mer vert enn eierlojaliteten til oss som har holdt lag i mange år. Noen gang så syns jeg at mennesker ikke står opp for kultur og langsiktige verdier. Hvorfor skal man kaste gamle ordninger som et argument for å nekte nye tanker?
Jeg mener at man kan prøve det nye og evaluere, før man sletter det gamle bare for at det ikke har gitt uttelling som forventet. Selskapet leverer. Systemet med handel via børs har svakheter grunnet menneskelig psykologi og trender som ikke svarer til fundamentale analyser om selskapet. Det må finnes en gylden middelvei-prøve det nye uten å slette det gamle. Hva om handlene på AIM hitinntil kun er norske arbitrage? Hvor er da grunnlag for at troen på større likviditet skal komme på AIM? Jo større marked desto mindre blir selskapet.Analyse takk.....
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2018 kl 23:53 9252

Tror det er på tide å si ifra nå.. Hver gang aksjen synes å stabilisere seg klarer ledelsen å ødelegge enten med emisjoner, lite gjennomtenkte meldinger eller som nå at aksjen skal fjernes fra Oslo børs hvor det faktisk er et marked for denne meget sære aksjen...Jeg kommer til å si fra og regner med at hundrevis av private aksjonærer gjør det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2018 kl 09:35 9110

Nå som bl.a. Panoro drar kaniner opp av hatten, hva kan vi vente oss av Wentworth fremover, foruten flytting til UK og potensiell de-listing av Oslo Børs?

- Forlengelse av PSA på Mnazi Bay og unngå risikoen her med myndighetene i Tanzania.
- Hva blir så neste steg i MB? Salg? Exploration?
- Partner på Tembo ?
- Blir det i det hele tatt noe Tembo med uroen i Mosambik som ikke virker å avta?
- Annet.. ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Mdg1
29.06.2018 kl 09:45 9097

Her er noe annet:
100-150 mill i positiv pengeflyt i 2018. MCAP på 500 mill. Trenger vel ikke flere triggere.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Epona
29.06.2018 kl 09:49 9090

Har kastet kortene og tatt tapet i dag etter å ha vært trofast aksjonær i mange år. Prøvde ved det å begrense tapet ved å la være å vente til at selskapet ble delistet på OSE. Akkurat DEN har jeg nemlig vært med på før.

Lykke til videre for dere eksisterende aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.06.2018 kl 09:51 9084

Mdg1, WRL har hatt fått penger på konto hver måned uten unntak i over ett år nå. Hva har skjedd med kursen?

Hva skal/bør pengene brukes til?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare