Integrering - regjeringen bruker for mye på dumme prosjekter

Slettet bruker
11.12.2019 kl 15:02 311

Superkule Touraj "Tooji" Badeh viser vei. Her er tre enkle punkter det er viktig å huske på når vi tar imot nye landsmenn. Slik integreres nye borgere, og slik minsker vi fremtidig segregering. La oss se på dette som en manual på lik linje med sikkerhetsreglene som presenteres når et fly letter: Integreringen starter med en gang vi er på norsk jord. Det betyr at du som ny i dette landet skal få lov til å vite hva slags kultur og verdier som finnes her. Her er enkle punkter det er viktig å huske på når vi tar imot nye landsmenn. For eksempel:

- Vi roper ikke etter jenter hvis vi er interessert i dem. Det kan for mange oppfattes som skremmende og blir sett på som trakassering.
- Bare fordi jenter er kledd annerledes her, betyr ikke det at de initierer til, eller ønsker, interaksjon.
- Kulturelt så er nordmenn ikke så høylytte (annet enn når de blir fulle). Dermed snakker vi vanligvis med en moderat stemme i det offentlige rom, og det kan fort vekke oppsikt og oppfattes som truende hvis man er høylytt.
- Homofile er ikke forfulgt her. Vi respekterer andres legninger og kjønnsuttrykk. Dette står i likestillings- og diskrimineringsloven.
- Norge er en sekulær stat. Det betyr at vi setter vitenskap og menneskerettigheter foran religion.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/slik-gjør-du-jobben-som-integrerings-minister/ar-AAK0jvl

TUSEN TAKK! DET ER ALT SOM TRENGS! DA ER JEG FORNØYD - forutsatt at BOLIG og NAV-fordelene likestilles regler for nordmenn!

Jeg har aldri, og kommer aldri til å bry meg om hudfarge eller annen bakgrunn. Men jeg hater å bli stalket fordi arabiske menn ikke tar et nei for et nei. Og jeg hater de høylytte gjengene med muslimske ungdommer. Og jeg misliker prangende religiøse plagg og uttrykk. Det er også uakseptabelt at unge nordmenn presses ut av boligmarkedet fordi staten tar alle rimelige boliger til fremmede og gir dem lånetilskudd som avskrives (ikke nedbetales) over 20 år. Like uakseptabelt er det at fremmed har fått bedre velferdsordninger enn nordmenn har.

ALLE MENNESKER I EN STAT SKAL HA LIKE RETTIGHETER OG VÆRE LIKE FOR LOVEN! Bare slik unngår vi hat mellom grupper.
Redigert 11.12.2019 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
triki
11.12.2019 kl 18:54 247

Det har aldri vert tanken at disse fremmende som kommer hit skal/skulle intrigeres. Isåfall hadde det ikke vært gitt særfordeler til disse livet ut, bygging av moskeer i bygd og by, familiegjenforening og norske pass når disse fremende kommer som flyktninger, som er ment som kortvarig opphold fra uroligheter.

Nå kommer en lov/tiltak fra disse som har solgt sjela si, mot hva, vet de selv? At nordmenn skal tie og ikke protestere på at fedrelandet deres ødelegges foran øynene. Denne lov/tiltak skjult som rasisme og bla bla.

Vi får se om det er en krigserklæring mot nordmenn fra myndighetene.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 15:45 276

Viktig innlegg fra deg der, Tesla - vi trenger å minnes på dette igjen og igjen - og våre politikere behøver påminnelser over alt hvor de går!
Slettet bruker
11.12.2019 kl 15:24 292

>Norge er en sekulær stat.

"Kongeriket Norge er et fritt, selvstendigt, udeleligt og uavhændeligt Rike." (Hentet fra http://grunnlovens-vektere.com/html/grlov_3.html)

Kristentroen er dens (grunnlovens) fundament.
Uten bibelen og troen på Jesus Kristus, ingen grunnlov av 1814.
Menneskerettigheter kommer fra Skaperen, ikke fra staten.

"Amerikas grunnlov bygget på følgende prinsipp: Mennesket har fått uendelig verdi og naturlige rettigheter til liv og frihet og til å søke lykken, av Skaperen.
Ikke av Regjeringen eller Staten. Dette får en viktig konsekvens: Det Staten ikke har gitt, kan den ikke ta. Når staten prøver på det, så er dette grunn nummer én til at vi er sterkt kritisk til staten. Vår rett til liv og frihet – er absolutt. Gitt av Gud, ikke av regjeringen. Og enhver abortlov eller eutanasilov er grunnlovsstridig og umulig. Dette standpunkt blir logisk når vi holder fast på frihetens grunnlover."
"Men vi er nødt til å begynne i Amerika, fordi Frihetens grunnlover i moderne tid, begynte der. De begynte med filosofen John Locke. Etter Moses og Jesus, er Lockes tanker kjernen i de ideer som formet vår frie grunnlov på Eidsvoll i 1814. Og John Locke, opplysningsfilosofen, ble lest som ingen andre steder i Amerika. Det bidro til den amerikanske revolusjon som gav Vesten smaken på Frihet."
( Hentet fra https://idag.no/ledere/hvorfor-er-norge-idag-sa-kritisk-til-staten/19.31905 )
Redigert 11.12.2019 kl 15:25 Du må logge inn for å svare