Slettet bruker
19.12.2019 kl 20:44 5102

For the US/EU, we are projecting a launch in 2025 and 6% peak market share at a price of approximately NOK9,400 per patient at launch. We currently apply a 20% chance of success for the US and EU markets, a significant discount to our typical 60–70% probability of success for a Phase III asset due to the significant unknowns related to timing and the ability of Asieris to finance and execute a clinical development plan. For China, we are projecting a 2023 launch with 3% peak market share and a NOK4,300 price per patient at launch. We apply a 40% probability of success in that region, which continues to be a discount to our typical probability of success due to the uncertainties related to Asieris. It is, however, larger than our probability of success for the US and EU as development is starting in China and hence there are fewer unknowns.

---

Det her er så pessimistisk at jeg må flire.. :)
Slettet bruker
19.12.2019 kl 21:04 5055

Som nevnt, Nano ligger foran i løypa, selv om tipset ditt skulle slå inn for 2022.

Men hva er guidingen og estimert markedsadgang for Cevira? Markedsadgang er ikke det samme som studieslutt. Man må lese av data, søknadsprosess osv. Det holder jo ikke bare å tru.

Også vet vi at slike studier ofte innebærer forsinkelser.
Redigert 19.12.2019 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2019 kl 21:09 5036

"we are projecting a 2023 launch "

Ifølge Nomanden over her er det 2023. Da er Nanos Betalutin en blockbuster allerede :-)

Medisinmannen
19.12.2019 kl 21:34 4963

NANO? De har enda ikke ikke klart å avslutte fase III studiet og planlegger å søke markedsgodkjenning i første halvdel av 2021. Pasientinklusjonen er ikke spesielt imponerende så tror dere fortsatt på dette?

Cevira er klar for fase III og jeg tror Cevira vil være klar for markedet før NANO har noe klart. Spørsmålet er vel om hvor mange emosjoner NANO trenger?
Slettet bruker
19.12.2019 kl 22:21 4878

Som du selv skriver, Nano kommer nok på markedet i 2021. fase 3 gjøres mens de er på markedet.
Hvordan skal Cevira komme på markedet før det. De er jo langt bak. Og har de i det hele tatt noen sites klare? Og hvor mange skal Asieris ha gjennom et fase 3? Og hvor geografisk skal de ha sites, samt hvor mange?
Jeg håper du har rett at Cevira kommer smertefritt gjennom prosessen, men jeg tror alle er tjent med en mer edruelig guiding. Selskapet sier jo selv 2024.(China) 2026(US) .(ref haltopen)

Nano har pivotalt fase2 studie, og Fast Track status.
De blir ferdig med Archer-1 og Paradigme på likt, senest 2h 2020. (innen ett år)
Nano er veldig bestemte på at guidingen skal holde denne gang, og såpass langt ut i studiet, samt alle de nye tiltakene de har gjort for å få dette i havn, så tror jeg faktisk på det. De har faktisk ymtet om at det kan gå raskere enn planlagt. Kanskje tidlig 2H neste år. (men det er nok litt for offensivt)
Og skal man være ærlig så er det vel ikke særskilt for Nano slike forsinkelser. Det er mye som kan skje underveis også for Cevira også. Unødvendig byråkrati er bare en av årsakene som kan bety kraftig utsettelse. Nano har nå de siste årene ansatt folk med spesialkompetanse på søkndasprosseser og CMA - folk som har vært gjennom alle prosessene tidligere. Den siste ansettelsen kommer fra Bayer.
Fast Track gir oss Rolling Review som innebærer at de kan kjøre søknaden forløpende som medfører kortere søknadspossess av FDA (for NDA) etter readout. Vi søker altså markedsadgang senest 1h 2021, men mye kan skje før det da vi er i sluttfasen før markedsadgang. Bud, partner, salg, AA, BTD, Prime? You name it.

Jeg tror at et lodd i Nano kan vise seg å bli verdifult om ett års tid. Jeg har lodd i både Pho og Nano, altså helgardering ;)
Redigert 19.12.2019 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 02:48 4764

Det du henviser til oppe med 2024 og 2026 er siste tidsfrist, er de ikke klar da så må de betale anyway..
Hele studien forventes klar 2022. Men de kan søke markedstillatelse (CTA) på resultat underveis, det er derfor det er innfeldt i kontrakten

Og dette seier kinesiska myndigheter.
Byrået har satt opp en serie kriterier for prioritert gjennomgang for å forkorte tiden til godkjenning av nye medisiner. I følge byråets siste rapport om programmet tar det omtrent 39 dager å behandle en prioritert CTA, 59 dager for en NDA og 81 dager for ANDA. Prioritetsanmeldelse tildeles til:

innovative medisiner som ikke er godkjent andre steder,■
innovative medisiner som vil bli produsert i Kina,

Og vad de begrunner muligheten til suksess er jo på Asieris kompetanse og økonomi ikke på Cevira. Det skriver de ikke om.
Men det virker langsøkt, kan de vise til strålende resultater efter 6 mån, så har de garantert ikke problem med att få tak i penger
Og de vet att det haster, både nær det gjeller konkurrenter og patent. Og de kan få markedstillatelse i USA og EU og innen Fase 3 studien er klar.
Slettet bruker
20.12.2019 kl 03:18 4745

Nei att komme stikkandes med Nano som har produkt som pasienter ikke vil teste fast det er gratis engang. Er vel ikke noe som imponerer på mange. Og spørre om de mangler pasienter til cevira er jo latterlig, de står i kø før att slippe bli operert.
Og det er 550 mil kvinner i Kina over 15 år, og ca 1 - 2 % får cellforendringer, alle behøver ikke behandling. Men det er mer en nok
pasienter, og kommer att brukes i forebyggande syfte og om det ikke blir for dyrt. I steden for regelbunden kontroll.
Redigert 20.12.2019 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.12.2019 kl 07:54 4631

Hvorfor bløffer du? I markedet 2021? Dette er ikke NANO klar over selv. I deres oppdaterte presentasjon står det "Filing" på 2021 og en søknad tar ca. 1 år hvis alt går knirkefritt.

Her er det mye om og men som dere må forholde dere til. Noen velger å ta på seg skylappene og nekter å forholde seg til fakta og den virkelige verden. :)
Slettet bruker
20.12.2019 kl 08:48 4530

Lurer på hvem som bløffer her jeg, Cevira ute på markedet i 2024 tidligst. Du mener inne 2021, tror du må kontakte CEO i Asieris og minne han på å få opp farten.
Som nevnt, Nano har Rolling review og en søknad bør gå fort. Jeg nevnte også AA, som Nano sikter seg inn på.
Slettet bruker
20.12.2019 kl 11:56 4358

Ja må jo bare kommentere Stinke som ikke har en aning om hvordan Cevira fungerer. Før de som lest
fase 2 studien, så vet de att efter 6 mån kan de se resultatet av behandlingen. Even om de følger opp
dem vidare,før att se att det ikke er følgdvirkninger. Men det betyr att de snart har nok data att søke
markedstillatelse.som tar ca en måned att få i Kina. Så tidlig neste år har vi meget gode signaler, om
fase 3 studien kan bli vellykket. Seden blir største problemet att produsere nok cevira.

Mens Stinke klør seg i hodet, og undrer nær Nano kan få noe på markedet.
Computum
20.12.2019 kl 12:00 4341

PCIB har også et produkt som kvalifiserer for AA. (rask godkjenning) Likevel må det gå ca 3 år. Det regnes som raskt i denne sektoren.
Slettet bruker
20.12.2019 kl 12:01 4338

Det var da svært så enkelt og bekymringsløst det var.
Særlig sett i forhold til alle uoverkommelige utfordringer du knytter til cysview.

Men bevares, helt greit for meg om de skulle gå den veien.
Oregon
20.12.2019 kl 14:45 4157

Litt info vedr. Cevira og HPV ( HPV viruset er hovedårsak til utvikling av livmorhalskreft):

Ut fra referanse:

https://hpvcentre.net/statistics/reports/CHN_FS.pdf

Se der Table 6. HPV vaccine introduction HPV vaccination programme - No program
Date of HPV vaccination routine immunization programme start ...

Dvs. ut fra det jeg forstår så er det ikke startet noe HPV vaksinasjonsprogram i Kina ( ennå), men det var jo litt av "problemet" knyttet til Cevira. Markedet var i utgangspunktet enormt, men så ble det utviklet et effektivt vaksinasjonsprogram mot nettopp HPV ( livmorhalskreft):

"Vaksine mot Humant papillomavirus (HPV-vaksine) ble registrert som legemiddel i Norge november 2006. Fra høsten 2009 ble HPV-vaksinen inkludert i barnevaksinasjonsprogrammet der alle jenter i 7. klasse (12 år gamle jenter) får tilbud om gratis vaksine".
Redigert 20.12.2019 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 15:42 4060

Ja er det ikke merkelig men Cevira er en utrolig enkel behandling, du behøver ikke noe som helst
ekstra utstyr.Legen gjør sin undersøkelse og finner ut om pasienten behøver behandling, er så
fallet så tar det 10 min att gjøre den.
Ingen konkurrenter som har terapeutisk verken, og gynekologen taper ikke penger eller påfører
pasienten feilbehandling vid operasjon.Og det samme gjeller i studien, bare att de skall ha noen
placebo med før att gjemføre resultat .

Men virker Cevira som forutsatt, så vil alle ha det. Gynekologer og pasienter og myndigheter
om prisen på behandlingen er overkomlig. Så lykkes studien kommer alle helse cevira
velkommen da det ikke er alternativer.
Redigert 20.12.2019 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 15:54 4031

...cevira var, den gang (mange år og mange kroner siden), årsaken til at jeg kjøpte Photocure. Jeg hadde virkelig tro, ikke minst lot jeg meg overbevise (les: lure) av Hestdal sitt famøse utsagn «en kommende blockbuster»
Resten er historie, aksjene har jeg, og kanskje får han rett. Til slutt.

Knapt noe som het cysview den gang, Hexvix (jada, jeg vet sammenhengen) derimot, hadde vært lenge på markedet, men det var knapt interessant i det hele. Genererte omtrent null inntekter, og siden har det bare fortsatt. Men kanskje det også løsner. Etterhvert.
Slettet bruker
20.12.2019 kl 17:04 3939

Hvor er dommedagsprofeten og bløfferen Rischioso blitt hen?
Photocure skulle jo vært langt ned på 70 tallet nå på vei mot 60 tallet ifølge noen sprudlende innlegg han leverte her for en uke og to siden.

Jeg håper for guds skyld at de få som ikke kjenner til den typen ikke legger til grunn noen verdens ting av det han kommer med ift Photocure.
For det er ikke annet enn svada.
Mest sannsynlig klarte han sikkert kunst stykket å tape penger også på sin entre i PHO. Dette er den samme klovnen som manet oss alle til salg også i fjor på denne tiden.
Kursen er nesten opp 100% siden han kom med sin anbefaling!

Ser ikke ut som han har klart å ovebevise Voldberg som pr mandag inneværende uke hadde e økt til drøye 270k, det meste er nok kjøpt på >80
Redigert 20.12.2019 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
bravi
20.12.2019 kl 20:28 3774

Husker tilbake til 2016-17, da ble det fortatt en evighets due-dilligence med Cevira. Men heldigvis/ dessverre (etter hvordan man ser det) så ble det ikke noen avtaler. I den perioden var Cevira Photocure sitt hovedcase, Hexvix/ Cysview var bare noe småtterier de puslet med i forhold for å sette dette i riktig perspektiv.

Noen som vet hvorfor det ikke ble noen avtale med Cevira den gangen? Kunne det være for at Hestdal hadde så sterk tro på Cevira at han forlangte en for stiv pris? Kan det være at de nå har gitt produktet for billig til Asieris?
Oregon
21.12.2019 kl 00:11 3585

Bravi: Min vurdering: Det er blitt utviklet en vaksine ( HPV vaksine) mot nettopp livmorhalskreft og den har vist seg over tid å være effektiv; ref. det jeg skriver over. Tror nok de som forhandlet om ev. kjøp av Cevira den gangen så at dette ( vaksinen) kunne begrense potensialet og da ikke ville strekke seg i pris.

Årsaker til livmorhalskreft. Livmorhalskreft rammer stort sett bare kvinner som har vært seksuelt aktive. Risikoen for å utvikle livmorhalskreft øker med økende antall sexpartnere. Infeksjon med humant papillomavirus (HPV) har vist seg å være hovedårsaken for utvikling av denne krefttypen .

http://oncolex.no/GYN/Diagnoser/Livmorhals/Bakgrunn/Arsaker

https://photocure.com/products/products-divested-or-out-licensed/cevira/
Redigert 21.12.2019 kl 00:40 Du må logge inn for å svare
riskypick
21.12.2019 kl 08:22 3425

Tror nok lederbyttet i pho samtidig(uten at mange aksjonærer tenkte på det)åpnet for en cevira avtale. Naturlig nok vanskelig for Hestdal å inngå avtale med hans uttalelser om produktpotensialet. Som Ferner Haglund nevnte har det vært fler interessenter,men Asieris var den pho valgte. Markedet er nok der til tross for effektiv vaksine og at vaksinasjonens inntog er godt kjent for både pho og Asieris og reflektert i avtalen pho kunne oppnå for cevira.

Jeg er en av de som tror pho ikke vil klare 2020 guiding,og syns det er vanskelig å vurdere hva som vil skje med kursen når dette går opp for aksjonærer. For min del spiller guidingen ingen rolle,og ikke tør jeg gamble på kursnedgang pga det. Bare å holde på det man har og forsøke ha litt tørt krutt igjen tenker jeg.
Forøvrig synes jeg det er riktig at pho setter inn ressurser på å få opp brukerfrekvens dersom så skulle være årsak til noe lavere skoputsetting. Skjønner godt nye og proffe investors inntog. Vanskelig å finne mer potente børsaktører enn pho.
Burobeng
21.12.2019 kl 08:56 3381

Det overrasker meg at ikke denne prisen har blitt børsmeldt. Dette må da være informasjon av betydning for verdsettelsen av Photocure?
Redigert 21.12.2019 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2019 kl 13:10 3214

Ja om eg leste rett så er 10% av målgruppen jenter 12 - 18 år i 115 land som er vaksinert. Men det er brist
på vaksinen og kan ta opp til 2 år att fremstille ny og 4000 kr før tre ganger om de skall vare sikkre livet ut.
Så att det skall mangle pasient grunnlag før Cevira, er ikke ett problem. Problemet ligger i att produsere
nok Cevira. Lykten tar jo Kina seg av, så det skall nok ordne seg.
Oregon
21.12.2019 kl 16:10 3060

Absolutt; dette har nok Asieris kalkulert inn og ser potensialet.
Medisinmannen
21.12.2019 kl 17:17 2988

Andy, det er mange kjente investorer som nå laster opp med Photocure aksjer. Aksjen er et røverkjøp og nå har gutta forstått det.
focuss
21.12.2019 kl 17:29 2970

riskypick
Om guidingen for 2020 blir nådd eller ikke synes jeg må være vanskelig å mene noe sikkert om. For DS og for oss aksjonærer. Hvordan vil BLFC i surveillance vokse og hvordan vil bruker hyppigheten utvikle seg? Kan ikke være lett for noen å forholde seg til. Her kan DS mene at guidingen vil nåes og ta feil og DS kan mene at guidingen ikke blir nådd, og ta feil. Selv er jeg derfor ikke så veldig opptatt av guidingen og synes slik gjetting når man ikke har en god krystallkule, har liten verdi.
Slettet bruker
21.12.2019 kl 18:17 2915

kreinh skrev Innlegget er slettet
Kursutviklingen den siste tiden på svært høyt volum viser med all tydelighet at markedet viser meglehusene fingern med deres kursmål.
hkirk
21.12.2019 kl 21:29 2743

kreinh skrev Innlegget er slettet
Hvis du mener investeringsøkonom Mads Johannesen så jobber han i Nordnet. Ikke Norne. Han har PCIB på listen sin, men er forøvrig ikke spesielt imponert over mannen.
Computum
21.12.2019 kl 21:46 2724

kreinh skrev Innlegget er slettet
"De viser stadig sin inkompetanse med å ha klovnen Mats til å sette opp en ønskeliste for nyåret"

Hvem er egentlig klovnen?
"Mats" eller kreinh, som ikke vet verken hvordan navnet skrives eller hvilket meglerhus han tilhører?
focuss
21.12.2019 kl 22:53 2644

Hvem klovnen er, er ikke noe de som har fulgt med en stund lurer på hvem er. Klovnen er han som beretter til Finansavisen at PHO er et binært case som driver med kliniske studier. Skal man være invisteringsrådgiver så er det knapt mulig å komme med noe dummere.
Panis
21.12.2019 kl 23:16 2613

Nettopp focuss, det er han som er klovnen og ingen andre.
«Binært case» du liksom, og sånne jobber som aksje analytikere...
kreinh
21.12.2019 kl 23:25 2595

Beklager slurvete innlegg.
Redigert 21.12.2019 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2019 kl 12:54 2179

Her er noe før de som vil lese om Asieris, men trur ikke du skall forvente de som partner til BLC.
https://translate.google.com/translate?hl=no&sl=en&u=https://pharmaboardroom.com/interviews/kevin-pan-ceo-asieris-china/&prev=search