Rec-sjefen: Utelukker ikke nedleggelse
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Rec-sjefen-Utelukker-ikke-nedleggelse
Nedturen fortsetter for Rec. Nå utelukker ikke Tore Torvund at Moses Lake-anlegget kan bli lagt ned.
annonse
Artikkel av: John Inge Seljehaug
3. juli 2018 - 08.29
Lest av
1164
REC -5.26%
SISTE
0.72
I ÅR
-44.64%
annonse
REC Silicon meldte mandag at de nedbemanner Moses Lake-anlegget med 40 prosent, og reduserer produksjonen med 25 prosent.
Det sendte aksjen ned 16,59 prosent til øre på Oslo Børs.
- Vi har ikke vært i stand til å komme inn i det kinesiske markedet, og i dette landet ligger 90 prosent av våre kunder, sier Rec-sjefen, ifølge DN.
Nedbemanningen vil påvirke rundt 100 ansatte på tvers av selskapet, og er ifølge meldingen et direkte resultat av den pågående handelskonflikten mellom Kina og USA. Grunnet denne konflikten har selskapet ikke vært i stand til å entre sitt kritiske Kina-marked siden 2014.
Handelskonflikten har ifølge REC Silicon forårsaket gjentatte reduksjoner i USA-virksomheten, og selskapet har nå besluttet å redusere sin produksjon ved Moses Lake til rundt 25 prosent av total produksjonskapasitet. Beslutningen er en respons på den nevnte handelskonflikten og en redusert etterspørsel etter silisium.
- Vi er i en finansiell situasjon som gjør at vi ikke har så stor handlefrihet. Det vi gjør nå er å redusere bemanningen og kostnadene for å tilpasse oss den krevende situasjonen, sier Torvund.
Torvund utelukker ikke at en full nedleggelse av Moses Lake-fabrikken kan bli en utfall.
Børs & finans rectore torvund
Nedturen fortsetter for Rec. Nå utelukker ikke Tore Torvund at Moses Lake-anlegget kan bli lagt ned.
annonse
Artikkel av: John Inge Seljehaug
3. juli 2018 - 08.29
Lest av
1164
REC -5.26%
SISTE
0.72
I ÅR
-44.64%
annonse
REC Silicon meldte mandag at de nedbemanner Moses Lake-anlegget med 40 prosent, og reduserer produksjonen med 25 prosent.
Det sendte aksjen ned 16,59 prosent til øre på Oslo Børs.
- Vi har ikke vært i stand til å komme inn i det kinesiske markedet, og i dette landet ligger 90 prosent av våre kunder, sier Rec-sjefen, ifølge DN.
Nedbemanningen vil påvirke rundt 100 ansatte på tvers av selskapet, og er ifølge meldingen et direkte resultat av den pågående handelskonflikten mellom Kina og USA. Grunnet denne konflikten har selskapet ikke vært i stand til å entre sitt kritiske Kina-marked siden 2014.
Handelskonflikten har ifølge REC Silicon forårsaket gjentatte reduksjoner i USA-virksomheten, og selskapet har nå besluttet å redusere sin produksjon ved Moses Lake til rundt 25 prosent av total produksjonskapasitet. Beslutningen er en respons på den nevnte handelskonflikten og en redusert etterspørsel etter silisium.
- Vi er i en finansiell situasjon som gjør at vi ikke har så stor handlefrihet. Det vi gjør nå er å redusere bemanningen og kostnadene for å tilpasse oss den krevende situasjonen, sier Torvund.
Torvund utelukker ikke at en full nedleggelse av Moses Lake-fabrikken kan bli en utfall.
Børs & finans rectore torvund
Redigert 21.01.2021 kl 08:28
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
AntonBerg
03.07.2018 kl 14:28
3455
@trading
Om du har 1 mill på konto i friske penger og er totalt blank i REC, så er det høy risiko nå som presset er kraftig nedover.
Jeg har aksjer som uansett ikke selger i intervallet 0,00-1,00. Jeg er villig til å tape alt med den potten jeg har.
Men skal du spytte inn friske 1 mill så må det være en fornuftig beslutning. Du kan selvfølgelig gamble på at du kjøper på 0,70 og kan selge på høyere kurser, hvilket det er sannsynlighet for i fremtiden. Det kommer an på hva slags horisont du har. Men samtidig må du tåle å sitte igjennom stormen. Nå skreller vi av både 2Q18 og 3Q18 for ML. Vi snakker høyt om nedleggelse av ML. Skal du satse 1 mill må du tåle slike diskusjoner.
Om du har 1 mill på konto i friske penger og er totalt blank i REC, så er det høy risiko nå som presset er kraftig nedover.
Jeg har aksjer som uansett ikke selger i intervallet 0,00-1,00. Jeg er villig til å tape alt med den potten jeg har.
Men skal du spytte inn friske 1 mill så må det være en fornuftig beslutning. Du kan selvfølgelig gamble på at du kjøper på 0,70 og kan selge på høyere kurser, hvilket det er sannsynlighet for i fremtiden. Det kommer an på hva slags horisont du har. Men samtidig må du tåle å sitte igjennom stormen. Nå skreller vi av både 2Q18 og 3Q18 for ML. Vi snakker høyt om nedleggelse av ML. Skal du satse 1 mill må du tåle slike diskusjoner.
With every decimal the shorters are gaining downwards, they increase the likelihood of a bid.
Accumulate and hold on to your shares. Force the shorters to go even more aggressive to recover their short!
Accumulate and hold on to your shares. Force the shorters to go even more aggressive to recover their short!
spanjolen
03.07.2018 kl 14:33
3427
Har vært offshore og kun hatt long posisjonen inne, ser det var feil strategi. Men å komme inn og se på utviklingen nå er skremmende.. høyt volum på nedadgående trend.. Her hopper mann og mus av skuta ser det ut til..
Når ledelsen så går ut og sier at nedleggelse av ML er en løsning så er skifte retten neste trappetrinn ned.. jaja. Tror jeg kjøper i morgen:-)
Når ledelsen så går ut og sier at nedleggelse av ML er en løsning så er skifte retten neste trappetrinn ned.. jaja. Tror jeg kjøper i morgen:-)
The shorters are trying to trigger as many force-sells as possible at these levels.
Accumulate and hold on to your shares! Time is on our side!
Accumulate and hold on to your shares! Time is on our side!
One thing I find peculiar is that JUM despite all the misery, is quite calm and never comments on what he loses of his investment. Cause he knows he is not losing anything!
Sofia: Jeg tror JUM senere kommer til selge seg ytterligere ned og det tror jeg er bra for REC som aksje. JUM må på grunn av sitt volum trolig selge til et eller annet fond eller en av de større aksjeeierne i REC nå.
Jeg tror om et år så er JUM helt ute av REC. Men kort, helt kort er mitt target likt som Pareto dvs 0,80 øre.
Jeg tror om et år så er JUM helt ute av REC. Men kort, helt kort er mitt target likt som Pareto dvs 0,80 øre.
JUM is such a calculating SOB.
Imagine, he goes out to media with shutdown scenarios in the wake of layoffs! The very next day! Achieved the effect he wanted even without shutting down ML!
Cynical rat!
Imagine, he goes out to media with shutdown scenarios in the wake of layoffs! The very next day! Achieved the effect he wanted even without shutting down ML!
Cynical rat!
The shorters are now beating the dead horse. They know it too. How will they now clean up the mess they created is the next question.
Looks like many have bought in when the shorters attacked earlier this morning.
Tsk tsk tsk: RSI is 14.xx !
Looks like many have bought in when the shorters attacked earlier this morning.
Tsk tsk tsk: RSI is 14.xx !
Redigert 03.07.2018 kl 15:06
Just a curiosity:
Total number of shares: 2 500 000 000
Total number of shareholders: 2500
Each shareholder with 1 mill REC
I say we are many enough and can afford it!
Total number of shares: 2 500 000 000
Total number of shareholders: 2500
Each shareholder with 1 mill REC
I say we are many enough and can afford it!
Redigert 03.07.2018 kl 15:26
rischioso
03.07.2018 kl 15:43
3191
AB har tidligere sagt når kursen lå rundt krona at han ikke ville selge under, men jeg har ikke sett i ettertid etter denne duppen at han har sakt det samme. Det er nå 35% opp til AB sitt (gamle) snitt på rundt 94 øre - kan aldri tenke meg at han har blitt med ned hele veien uten å foreta seg noe som helst - men akkurat det er det bare AB selv som vet...:)
bokaj70
03.07.2018 kl 17:48
3076
AB siger så meget. Det er ret uinteressant. Svært altid at have ret og samtidigt være den største fiasko på Forum.
TT har nu købt på 300.000 stk. på 0,70 NOK. Vi kan nok se frem til en herlig volatil periode i aktien.
TT har nu købt på 300.000 stk. på 0,70 NOK. Vi kan nok se frem til en herlig volatil periode i aktien.
AntonBerg
03.07.2018 kl 22:39
2902
Jeg har ikke solgt aksjer under krona. Nyt ferien nå. Hilsen Spania
-
«
- 1
- 2 »