NAS i juli

Epona
NAS 04.07.2018 kl 08:13 18871

Trafikktallene er ikke særlig spennende, idet det bare blir skuff på skuff? Ingen nye eller gamle friere på gang?
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 09:32 10840

Skuffer de ikke nesten alltid da?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 09:34 10826

fyf er det en plan at emi aksjene skal komme etter Q2 slik at folk ikke før solgt seg ut?!

skulle ha vært på kto mandag!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 09:35 10813

virker sånn
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Staak
04.07.2018 kl 09:39 10788

Har en kontakt i NY som driver stort i fly finans. Jeg spurte om det var noen rykter der borte om NAS. Det han sa var at Rayan air bekreftet til han at de var interessert i deler..Tolk som dere vil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 09:40 10783

Jeg snakket med et grønt romvesen herforleden og han nevnte ikke noe om dette til meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Staak
04.07.2018 kl 09:44 10755

Forskjellen er vel at du hadde røyka noe og jeg snakket med noen..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 09:46 10740

Spørs vel om det menes om NAS faktisk konker. Da er nok Ryanair og mange andre ganske hissige på restene. Tror nok også Ryanair vil ta over langdistansen til Norwegian om de kunne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 10:02 11297

jævla spent på om vi får emi-aksjene før Q2

noen ser ut til å ha ringt artic men de kunne ikke love aksjer på kto idag

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 11:11 11136

Høres ut som amatører
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:49 10921

for en jævla skam og skandale!

sto i prospektet at aksjene skulle komme "on or about 2nd July" det er faen meg 4.juli nå :@

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:51 10904

Er ingen grunn til at dette tar så lang tid. De klarer å få trykket opp og sendt ut emi aksjer til transje 1 under to dager etter emisjonen ble gjennomført, men en lenge planlagt rep emi på langt færre aksjer drøyer i det uendelige.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:54 10830

ja fyfader hvis ikke aksjene kommer i løpet av uken!!

nettløkene burde saksøke tilretteleggerne og kreve erstatning. kursen faller hver dag nå
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:59 10802

Det kan nå være flere grunner til dette. En tanke er at de ønsker å gi lengst mulig cover til den indre sirkel sånn at de får solgt seg ned før Ola Dunk hiver emiaksjene ut på bid i åpningen.

En annen grunn kan være at samtalene med Lufthansa tilspisser seg og de prøver bare å beskytte oss stakkars idioter mot oss selv.

Og nok en grunn kan være at de frykter IAG står klar med pengesekken til å ta imot og kjøpe en enda større del av selskapet billig.

Det er det det er, og den gevinsten du nå påregner per dagens kurs kan du bare glemme da flere hundre tusen vil ligge i åpningsbudet dagen de blir tilgjengelige. Får bare håpe noen tar imot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 15:05 10747

rep-emi er som en "poison pill" så tviler sterkt at det kommer et bud på selskapet for å være ærlig

kunne seff jo shorta antallet nå bare at avgiften er vesentlig høyere og jeg avventer "nyheter" vedr. oppkjøpet

uansett hva folk gjør med aksjene så skulle aksjene vært på kto nå for lengst!

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Ingeniøren7
04.07.2018 kl 15:14 10709

Staak, o’leary sa på presentasjon i mai at de ville ha airbus flåten som nas har i bestilling til sitt niki lauda selskap som ryainair eier 20% av.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 15:49 10643

Om folk får solstikk skal jeg definitivt vurdere å handle, selv om det er noen andre muligheter på børs nå som er helt vanvittige spennende!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
nafa
04.07.2018 kl 17:42 10514

Hva for eksempel ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Epona
05.07.2018 kl 08:08 10217

Buklanding i dag på OSE. Fest setebeltene og rett opp stolsetene. Toalettene er nå stengt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 08:10 10202

https://min.e24.no/trafikkvekst-for-norwegian-i-juni/a/jPAjmA

hvor i helvete er emi-aksjene?!

skittent spill altså
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 08:55 10031

Yield 42 øre, opp 2 øre fra i fjor i juni - Det er knall.
Rask fortsatt lavere enn cask - Driftsresultatet for Q2 blir negativt som fortalt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:40 9895

Yield var vel heller ned 2 øre fra i fjor? Forsåvidt positiv utvikling med tanke på økningen i ASK. Men nå kom man jo fra et veldig lavt nivå i fjor.

Man kan vel ikke sammenligne rask og cask sånn direkte? Ancillary revenues er vel ikke inkludert i rask?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:43 9870

Ned ja, der har du helt rett - Jeg som ikke følger med.

Tilleggsinntektene vet jeg faktisk ikke om inkluderes i rask, du kan nok ha rett der. Norwegian har jo tatt noen tiltak for å øke disse så det kan nok gi et bedre enn ventet resultat. Det burde vel være med i yield? Når man tenker på hva yield faktisk er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Trader'n
05.07.2018 kl 10:03 9785

Så EMI-aksjene kommer ikke i år altså?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Staak
05.07.2018 kl 10:05 9779

Ta deg en grønn røyk til så dukker de nok opp..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 10:50 9687

Hektor: Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, men ser du f.eks. på Q3 rapporten ifjor så var rask på 0,40 og cask på 0,41. På den tiden inkluderte de vel heller ikke avskrivninger i unit cost. Allikevel fikk de et stort overskudd.

Så det er hvertfall flere ting som spiller inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tickerlover
05.07.2018 kl 10:58 9656

Joda, repemi er på vps konto nå (kom idag)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 12:33 9515

endelig aksjene på kto

trenger nå "nyheter" om oppkjøpet :D
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 22:10 9241

Tingen der er at bare 8,2 mrd av de 10 mrd de hadde i inntekt det kvartalet var fra passasjerer. Alt av ancillary er inkludert i RASK.
"Total revenue in the third quarter was NOK 10,074 million (8,331), an increase of 21 %. NOK 8,263 million (6,916) of the revenue in the third quarter was related to passenger revenue. "

Det er fullt mulig at Norwegian kan berge seg i pluss i Q2, men de går ikke i pluss i driftsresultatet - Da mener vi altså selve driften av operasjonen. Det som sendte de i pluss i Q3 2017 var andre "net gains", ikke selve driften i seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 22:13 9228

Jeg har sagt det tidligere, du skal være forsiktig med å være skråsikker på at de ikke klarer å få positiv inntjening på driften.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 08:03 9057

Se på side 13 i kvartalsrapporten.

Passerer revenue: 8263m
Ancillary passerer revenue: 1498m
Other revenue: 312m
Total: 10073m

Men bare for å ha sagt det, jeg tror også de kommer til å gå kraftig i minus fra driften i Q2 medmindre de har klart å redusere kostnadene ekstremt mye. Skummelt mtp. at det er i Q2 og Q3 de skal tjene pengene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 08:15 9032

Der har du rett, de skiller ut alt av tillegg fra passasjer, fra side 13:
"Passenger revenue comprise only ticket revenue, while ancillary passenger revenue is other passenger related revenue such as optional extras."

Og dette inkluderes altså ikke i RASK, selv om andre kilder sier RASK skal bestå av pRASK og aRASK. Greit nok, da vil Q2 ha en litt annen sving enn man kan lese ut fra trafikktallene basert på satsingen Norwegian har på tilleggstjenester, eksempelvis har det kommet ekstra kostnad for plass ved nødutgang o.l.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 08:30 9002

Bjørn Kjos : Det er nå passasjerer, ansatte og aksjonærer skal høste av de investeringer som er gjort. Han kan få sagt det.
Pga at NAS har bommet ift oljeprisen og hedge, tror jeg at Q2 kommer til å ende med et "magaplask".
Spotpris på olje er på ca 77,5 dollar fatet, mens jeg tror Ryanair betaler 59 dollar.
SAS har 90 % av sin olje på hedge.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:05 8927

Får se det som en kjøpsmulighet i etterkant. Spennende å se hvordan salg av emi aksjer påvirker kursbildet i dag, samt reaksjonen etter Q2 neste uke. Selvfølgelig er alltid muligheten for ytterligere nyheter rundt oppkjøp konstant til stede som kan gi en gledelig opptur (igjen). Jeg gidder ikke sitte på risikoen på hva som KAN skje når jeg føler meg sikker på hva som VIL skje, men alle velger nå det de er komfortable med selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tickerlover
06.07.2018 kl 09:08 8924

Etter den søte kløe kommer den sure svie.

Hedgingen er kun en begrenset periode.
Deretter må SAS og andre betale dyrt for sine tørste fly...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Record
06.07.2018 kl 09:15 8889

Dere er for utålmodige , selfølgelig vil de legge press på å få så mange av de nye aksjene til en rimelig pris , så kommer virkeligheten til å slå inn , Q2 trenger ikke bli så bra ,men fremover blir det det :-)
Det er nå det skal høstes av alle investeringene , vent å se :-)

Norge har solgt sin andel i SAS , bare tidspørsmål før tillatelse til å fly over også Sibir foreligger , NAS blir stort også i verdenssammenheng , vi snakker om helt andre priser om noen vil kjøpe NAS , men det greieste er å beholde NAS på norske hender ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Epona
06.07.2018 kl 09:21 8883

Har ikke mottatt mine emi aksjer hos Nordnet enda ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:22 9006

Nordnet var visstnok en god tid forsinket ift andre, av en eller annen grunn. Er nok derfor den fortsatt er over 235, nettløkene har ikke fått sitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:25 8985

LOL du får dem etter Q2 :P

fikk mine igår rundt 12 og solgte kort tid etter :D

skal se an før jeg vurderer inngang igjen men som sagt så blir Q2 blodrødt...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare