NAS i juli

Epona
NAS 04.07.2018 kl 08:13 18942

Trafikktallene er ikke særlig spennende, idet det bare blir skuff på skuff? Ingen nye eller gamle friere på gang?
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2018 kl 08:43 7747

Ser nå Westby i SB1M mener dette ikke var en "game changer" og at Norwegian vil slite med kapitalkravet senere i år. Nå var det vel senest i går det ble omtalt at de vurderer salg av hele 140 maskiner så ser egentlig ikke hvordan det skal være mulig å komme i fare for å bryte kapitalkravet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Epona
12.07.2018 kl 20:25 8041

Positiv overraskelse i dag, men gikk vel mindre enn en skulle tro. Ligger det noe og ulmer som kan føre til et bud, sånn innom kort?
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 11:01 8536

Man kunne vel aldri hedge oljeprisen fram i tid på 28 dollar. Var vel kun med levering et par måneder fram i tid at oljeprisen falt til det nivået.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Trader'n
06.07.2018 kl 10:45 8570

Tenk om de hadde hegda oljeprisen på 28 for 10 år fremover.
Husker de skrev hvorfor de bare hedga 20% eller noe... prisen kunne falle videre, så de ville ikke sitte igjen med svarteper... haha
28 dollar nå virker som en søt drøm nå... 28!!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 10:25 8596

Det hadde ikke vært dumt om NAS hadde hatt ansatte med oljekompetanse. Det er vesentlig i flybransjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
tickerlover
06.07.2018 kl 09:49 8648

Nettopp, hedging er ikke veldig langt fram i tid.
Og tørste fly har de fortsatt... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 09:31 8707

Tickerlover ! Ryanair har vel frem til mars 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:25 9029

LOL du får dem etter Q2 :P

fikk mine igår rundt 12 og solgte kort tid etter :D

skal se an før jeg vurderer inngang igjen men som sagt så blir Q2 blodrødt...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:22 9050

Nordnet var visstnok en god tid forsinket ift andre, av en eller annen grunn. Er nok derfor den fortsatt er over 235, nettløkene har ikke fått sitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Epona
06.07.2018 kl 09:21 8927

Har ikke mottatt mine emi aksjer hos Nordnet enda ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Record
06.07.2018 kl 09:15 8933

Dere er for utålmodige , selfølgelig vil de legge press på å få så mange av de nye aksjene til en rimelig pris , så kommer virkeligheten til å slå inn , Q2 trenger ikke bli så bra ,men fremover blir det det :-)
Det er nå det skal høstes av alle investeringene , vent å se :-)

Norge har solgt sin andel i SAS , bare tidspørsmål før tillatelse til å fly over også Sibir foreligger , NAS blir stort også i verdenssammenheng , vi snakker om helt andre priser om noen vil kjøpe NAS , men det greieste er å beholde NAS på norske hender ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tickerlover
06.07.2018 kl 09:08 8968

Etter den søte kløe kommer den sure svie.

Hedgingen er kun en begrenset periode.
Deretter må SAS og andre betale dyrt for sine tørste fly...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:05 8971

Får se det som en kjøpsmulighet i etterkant. Spennende å se hvordan salg av emi aksjer påvirker kursbildet i dag, samt reaksjonen etter Q2 neste uke. Selvfølgelig er alltid muligheten for ytterligere nyheter rundt oppkjøp konstant til stede som kan gi en gledelig opptur (igjen). Jeg gidder ikke sitte på risikoen på hva som KAN skje når jeg føler meg sikker på hva som VIL skje, men alle velger nå det de er komfortable med selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 08:30 9046

Bjørn Kjos : Det er nå passasjerer, ansatte og aksjonærer skal høste av de investeringer som er gjort. Han kan få sagt det.
Pga at NAS har bommet ift oljeprisen og hedge, tror jeg at Q2 kommer til å ende med et "magaplask".
Spotpris på olje er på ca 77,5 dollar fatet, mens jeg tror Ryanair betaler 59 dollar.
SAS har 90 % av sin olje på hedge.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 08:15 9076

Der har du rett, de skiller ut alt av tillegg fra passasjer, fra side 13:
"Passenger revenue comprise only ticket revenue, while ancillary passenger revenue is other passenger related revenue such as optional extras."

Og dette inkluderes altså ikke i RASK, selv om andre kilder sier RASK skal bestå av pRASK og aRASK. Greit nok, da vil Q2 ha en litt annen sving enn man kan lese ut fra trafikktallene basert på satsingen Norwegian har på tilleggstjenester, eksempelvis har det kommet ekstra kostnad for plass ved nødutgang o.l.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 08:03 9101

Se på side 13 i kvartalsrapporten.

Passerer revenue: 8263m
Ancillary passerer revenue: 1498m
Other revenue: 312m
Total: 10073m

Men bare for å ha sagt det, jeg tror også de kommer til å gå kraftig i minus fra driften i Q2 medmindre de har klart å redusere kostnadene ekstremt mye. Skummelt mtp. at det er i Q2 og Q3 de skal tjene pengene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 22:13 9272

Jeg har sagt det tidligere, du skal være forsiktig med å være skråsikker på at de ikke klarer å få positiv inntjening på driften.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 22:10 9285

Tingen der er at bare 8,2 mrd av de 10 mrd de hadde i inntekt det kvartalet var fra passasjerer. Alt av ancillary er inkludert i RASK.
"Total revenue in the third quarter was NOK 10,074 million (8,331), an increase of 21 %. NOK 8,263 million (6,916) of the revenue in the third quarter was related to passenger revenue. "

Det er fullt mulig at Norwegian kan berge seg i pluss i Q2, men de går ikke i pluss i driftsresultatet - Da mener vi altså selve driften av operasjonen. Det som sendte de i pluss i Q3 2017 var andre "net gains", ikke selve driften i seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 12:33 9559

endelig aksjene på kto

trenger nå "nyheter" om oppkjøpet :D
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
tickerlover
05.07.2018 kl 10:58 9700

Joda, repemi er på vps konto nå (kom idag)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 10:50 9731

Hektor: Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, men ser du f.eks. på Q3 rapporten ifjor så var rask på 0,40 og cask på 0,41. På den tiden inkluderte de vel heller ikke avskrivninger i unit cost. Allikevel fikk de et stort overskudd.

Så det er hvertfall flere ting som spiller inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Staak
05.07.2018 kl 10:05 9823

Ta deg en grønn røyk til så dukker de nok opp..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Trader'n
05.07.2018 kl 10:03 9829

Så EMI-aksjene kommer ikke i år altså?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:43 9914

Ned ja, der har du helt rett - Jeg som ikke følger med.

Tilleggsinntektene vet jeg faktisk ikke om inkluderes i rask, du kan nok ha rett der. Norwegian har jo tatt noen tiltak for å øke disse så det kan nok gi et bedre enn ventet resultat. Det burde vel være med i yield? Når man tenker på hva yield faktisk er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:40 9939

Yield var vel heller ned 2 øre fra i fjor? Forsåvidt positiv utvikling med tanke på økningen i ASK. Men nå kom man jo fra et veldig lavt nivå i fjor.

Man kan vel ikke sammenligne rask og cask sånn direkte? Ancillary revenues er vel ikke inkludert i rask?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 08:55 10075

Yield 42 øre, opp 2 øre fra i fjor i juni - Det er knall.
Rask fortsatt lavere enn cask - Driftsresultatet for Q2 blir negativt som fortalt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 08:10 10246

https://min.e24.no/trafikkvekst-for-norwegian-i-juni/a/jPAjmA

hvor i helvete er emi-aksjene?!

skittent spill altså
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Epona
05.07.2018 kl 08:08 10261

Buklanding i dag på OSE. Fest setebeltene og rett opp stolsetene. Toalettene er nå stengt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 15:49 10687

Om folk får solstikk skal jeg definitivt vurdere å handle, selv om det er noen andre muligheter på børs nå som er helt vanvittige spennende!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Ingeniøren7
04.07.2018 kl 15:14 10753

Staak, o’leary sa på presentasjon i mai at de ville ha airbus flåten som nas har i bestilling til sitt niki lauda selskap som ryainair eier 20% av.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 15:05 10791

rep-emi er som en "poison pill" så tviler sterkt at det kommer et bud på selskapet for å være ærlig

kunne seff jo shorta antallet nå bare at avgiften er vesentlig høyere og jeg avventer "nyheter" vedr. oppkjøpet

uansett hva folk gjør med aksjene så skulle aksjene vært på kto nå for lengst!

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:59 10846

Det kan nå være flere grunner til dette. En tanke er at de ønsker å gi lengst mulig cover til den indre sirkel sånn at de får solgt seg ned før Ola Dunk hiver emiaksjene ut på bid i åpningen.

En annen grunn kan være at samtalene med Lufthansa tilspisser seg og de prøver bare å beskytte oss stakkars idioter mot oss selv.

Og nok en grunn kan være at de frykter IAG står klar med pengesekken til å ta imot og kjøpe en enda større del av selskapet billig.

Det er det det er, og den gevinsten du nå påregner per dagens kurs kan du bare glemme da flere hundre tusen vil ligge i åpningsbudet dagen de blir tilgjengelige. Får bare håpe noen tar imot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:54 10874

ja fyfader hvis ikke aksjene kommer i løpet av uken!!

nettløkene burde saksøke tilretteleggerne og kreve erstatning. kursen faller hver dag nå
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:51 10948

Er ingen grunn til at dette tar så lang tid. De klarer å få trykket opp og sendt ut emi aksjer til transje 1 under to dager etter emisjonen ble gjennomført, men en lenge planlagt rep emi på langt færre aksjer drøyer i det uendelige.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 14:49 10965

for en jævla skam og skandale!

sto i prospektet at aksjene skulle komme "on or about 2nd July" det er faen meg 4.juli nå :@

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 10:02 11341

jævla spent på om vi får emi-aksjene før Q2

noen ser ut til å ha ringt artic men de kunne ikke love aksjer på kto idag

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare