Gogl 2020

Kbkristi
GOGL 03.01.2020 kl 10:03 22852

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om ti capesize-spotslutninger torsdag, der syv er for jernmalm og tre er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet ni reiser til Kina, der syv går fra Australia, en går fra Storbritannia og en går fra Brasil.
Det ble også sluttet en reise fra Canada til Frankrike.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
ruda
07.01.2020 kl 16:01 6704

Satser på HUNT og ADSC i stedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
baltuz
07.01.2020 kl 16:13 6681

selv om et er for sent så ville det naturlige være å benytte den tiden med lave rater / båter ved kai til å installere scrubbere omgående ,men det e kanskje ikke så fort gjort?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
baltuz
07.01.2020 kl 16:18 6672

Golden mangler vel også ny direktør. hva tenker dere om det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.01.2020 kl 16:22 6668

Ja, da må etterspørselen øke såpass at det blir rift om skip uten scrubbere også. Men i år kommer 112 nye capes, noe som vil gjøre det tyngere for spikerkandidatene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.01.2020 kl 16:22 6665

Ca. 6 mnd ventetid på scrubbere nå.... skal man være med på leken må man følge med.... nyttet ikke å sove i timen.....
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
eriksu2
07.01.2020 kl 17:12 6611

Ser i tank har vi også en av de største spillerne Euronav som ikke har montert en eneste scrubber, men har ikke hørt at Gogl har sikret fuel som Euronav har gjort. Noen som vet noe om dette? Om scrubber er den beste løsningen er vell litt tidlig å si? Kunne tenkt meg litt mere news fra Golden angående dette.. men må vell vente til Q4 presentasjon for å høre noe..
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
baltuz
07.01.2020 kl 17:45 6573

JF sover sjelden i timen og han har visst om scruberer lenge. Hva kan være årsaken til at de ikke har investert? Selskapets leder sa også nylig opp og selskapet har midlertidig leder
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.01.2020 kl 20:53 6411

Tja, Vartdal sier GOGL og SB slutter reiser fra samme pool. Se litt på kursutviklingen de siste 6 mnd, og siste året GOGL vs Star Bulk. GOGL er kraftig NED i begge periodene og Star Bulk er kraftig OPP. Hva som er rett bestemmes av markedet, og de er krystallklare på hvilket selskap som er med på notene.........

Her er hva JF mener om scrubbere https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2018/08/john-fredriksen-bare-tull.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
baltuz
07.01.2020 kl 21:34 6383


Vardal slutter og er fornøyd med jobben hun har gjort i flg denne artikkelen i FA fra November.

"– Det er nå i en solid finansiell posisjon og leverer sitt beste kvartalsresultat siden 2013, samtidig som det er godt forberedt i forkant av IMO 2020, sier hun i en børsmelding torsdag morgen."

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/21/7475009/ringstad-vartdal-slutter-i-golden-ocean-min-avgjorelse
------------------------------------

Det har snart gått 2 mnd og ingen ny leder på plass . hva foregår i kullissene lurer jeg på. Det er noe mere enn bare scrubbere som er årsak til svak krus ift SB iverfall ,men kan undres hva som er strategien i forhold til scrubber/rensing . I tank går Frontline så det suser og de har installert flere scrubbere der tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.01.2020 kl 22:03 6373

Fredriksen er jo kjent for å ta sjanser, men her han antagelig satset på feil hest. Det er jo lett å se på Marin Trafific hvor skipene er. Ligger de fleste skip i bøyene framover, så sier det seg selv hvordan dette går.
Q4 sluttet for såvidt bra, med snitt rate på $ 22.186. Må ta et forbehold her, da vi ikke fikk noen oppdatering i løpet av julen.
Q1 begynner med sjokk, med snitt cape fram til i dag på $ 10.402. Hvordan dette regnes på inngåtte kontrakter som er opphengt i BDI / BCI blir spennende.
Vartdal sa BCI ble beregnet ut ifra en 2010 cape på spesifikke ruter.
Med egne rater på scrubbercapes, så gir jo dette ikke noen mening lenger.
Men markedet har som regel rett.
Sluttkurs US GOGL + 0,37%, SBLK + 5,00 %.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
laser
08.01.2020 kl 12:10 6093

Tenker vi nå ser bunnen på BCI
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Volf
08.01.2020 kl 12:40 5990

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -0,02% TIL USD 9.020/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 0,02 prosent til 9.020 pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2020 kl 14:04 5936

Ja, tyder på at bunn endelig er nådd!
...
Freight futures am update
Capesize up ~11%
Panamax up ~3%
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
laser
08.01.2020 kl 16:58 5805

Digg - ser bra ut. Skal de ha råstoff i mars må de starte nå - nyttår eller ikke!
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
09.01.2020 kl 08:53 5444

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 17 capesize-spotslutninger onsdag, der 14 er for jernmalm og tre er for kull.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet 15 spotreiser til Kina, der åtte går fra Australia, fem går fra Brasil og to går fra Storbritannia.
Videre ble det sluttet en reise fra Norge til Tyskland, og en reise fra Sør-Afrika til India.
Ellers ble det sluttet fire timecharter-reiser.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
09.01.2020 kl 10:06 5326

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra + 10,94 / -3,40 / -4,44 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
kakarlss
09.01.2020 kl 12:05 5184

Cap +2% til 9199$
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
kakarlss
09.01.2020 kl 12:07 5168

cap +2% til 9199$
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
09.01.2020 kl 14:08 4993

Det er 2 forskjellige indekser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Volf
10.01.2020 kl 15:50 4641

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +0,3% TIL 774 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 0,26 prosent til 774 poeng, ifølge The Baltic Exchange fredag.

Baltic Dry +0,3%
Capesize +2,6%
Panamax -2,2%
Handysize -3,2%
Supramax -2,0%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
10.01.20 774 9.438 5.603 5.386 6.267
09.01.20 772 9.199 5.727 5.564 6.392
08.01.20 773 9.020 5.887 5.709 6.519
07.01.20 791 9.022 6.273 5.839 6.723
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.01.2020 kl 16:05 4615

Ser at interessen rundt Gogl er helt fraværende (ikke så merkelig kanskje.....). God helg uansett om du følger med eller ei :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Bulle1974
10.01.2020 kl 19:58 4473

Interessen er nok der, men det er nok ikke like festlig å ytres om selskapet når det butter litt imot. Er selv, for en gangs skyld, helt ute av gogl, men følger selskapet med argusøyne hver bidige dag, forhåpentligvis litt klokere etter januar 2019. Var fortvilende å bli med i dragsuget på veien ned mot førti blank, og avkastningen viste 35 røde prosent. Har en hypotese om at mønsteret vil bli å se igjen i år, og sitter klar med kroner til å hoppe ombord igjen ved en eventuell kurs på lav førti. En ting er imidlertid sikkert; livet blir betydelig mindre kjedelig om man har aksjer i gogl.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.01.2020 kl 10:04 4086

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra + 2,54 / -4,06 / -1,93 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Volf
13.01.2020 kl 12:09 3933

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,2% TIL USD 9.322/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,2 prosent til 9.322 pr dag, ifølge The Baltic Exchange mandag.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
14.01.2020 kl 07:42 3603

Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om ni capesize-spotslutninger mandag, der samtlige er for jernmalm.
I tillegg ble det sluttet en periodeslutning for det 2010-bygde skipet "Bulk Mexico" for en periode på mellom 4-6 måneder til en rate på 10.100 dollar pr dag.
Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.
Det ble sluttet ni spotreiser til Kina, der fire går fra Australia, tre går fra Vest-Afrika og to går fra Brasil.
Ellers ble det gjort to slutninger på skip som er på timecharter.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
14.01.2020 kl 10:30 3451

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -6,42 / -6,33 / -6,70 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Volf
14.01.2020 kl 12:09 3338

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -0,7% TIL USD 9.255/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 0,7 prosent til 9.255 pr dag, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
14.01.2020 kl 15:23 3483

Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 0,3 prosent til 763 poeng, ifølge The Baltic Exchange tirsdag.
Baltic Dry -0,3%
Capesize -0,7%
Panamax +1,2%
Handysize -1,7%
Supramax -0,5%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
14.01.20 763 9.255 5.563 5.144 6.190
Volf
15.01.2020 kl 12:25 7123

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -2,6% TIL USD 9.011/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 2,64 prosent til 9.011 pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
laser
15.01.2020 kl 13:40 6983

Gogl må rendyrke IR strategien sin. I høst er penger brukt litt på investeringer i Swiss og Trafigura, litt på tilbakekjøp av aksjer, litt på utbytte og litt er holdt som cash. Tilbakekjøpsprogrammet virker benyttet uten mål og mening. Utbyttet har overrasket positivt - deri ligger det også en usikkerhet som markedet ikke liker - hvilket mål har de for utbytte kontra tilbakekjøpsprogrammet for aksjer og i fjor tilbakekjøp av konvertible obligasjoner. Aksjemarkedet i USA er sterk bl.a fordi renten er lav og utsikten enda lavere renter i år og gunstig bedriftsbeskatning. Det gjør utbytteaksjer gunstige - særlig utbytteaksjer med god yield. Gogl burde kunne posisjonere seg der - gitt at de rendyrker profilen sin. De regnskapsmessige tiltakene for å øke utbyttet ble gjort av generalforsamlingen for et par år siden. Nå er det opp til selskapet å fokusere og rendyrke profilen. Håper ny CEO er bevisst dette.
Kbkristi
16.01.2020 kl 10:56 6700

Skulle det ha interesse for noen, så er :
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -11,93 / +6,59 / -3,97 %
jørn
16.01.2020 kl 11:17 6654

Takk
Mollen
16.01.2020 kl 11:40 6591

Noen som vet hvor mange aksjer GOGL eier i Scorpio Bulkers ? Invisteringen i Singapore Marine utgjør pt 19,5 mill USD. I tillegg er det gitt et lån på 10,7 mill USD, altså totalt er det trukket 30,2 mill USD på likviditeten i forbindelse med denne investeringen. I tillegg har selskapet brukt rundt 7 mill USD på tilbakekjøp av aksjer. Det betyr ca 37 mill USD eller 330 mill NOK som heller kunne vært utbetalt i utbytte.
Redigert 16.01.2020 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
kakarlss
16.01.2020 kl 12:05 6538

Cap -2,3$ til 8801$ i dag
Kbkristi
23.01.2020 kl 10:33 6093

Ja, nå begynner kursmålet å nærme seg. Har selv et på kr 36. Bulk taper penger all mass om dagen, så jeg har ikke skjønt at kursen har holdt opp mot 48.
Men hvorfor skal man satse penger i bulk?
Først må de tjene penger., og så må rederiet være rustet for framtiden. Ingenting av dette er realiteter for Gogl.
Så jeg er ikke sikker på om kr 36 er et bra innsteg heller?

Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities nedgraderer anbefalingen på Golden Ocean Group til selg fra tidligere kjøp, og setter et kursmål på 38 kroner pr aksje fra tidligere 56 kroner.
Det fremgår av en oppdatering torsdag.
Selv om etterspørselssiden er bekymrende, skriver meglerhuset, vil tørrlastmarkedet først og fremst lide av ytterligere nybygg og en økning i flåteproduktiviteten i år.
"Selv om det er farlig å nedgradere shippingaksjer når ratene ligger på driftskostnadene (opex), bør 2020 bli et ytterligere år uten noen ordentlige inntjeninger for Golden Ocean", skriver meglerhuset.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Kbkristi
23.01.2020 kl 10:44 6052

Ikke mye trøst idag heller.
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra -8,74 / -3,18 / -2,06 %
Redigert 23.01.2020 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
23.01.2020 kl 11:00 6006

Snitt cape så langt i Q1 inntil i går, ligger på 8.982.
Vi alle vet jo at inntjening bør ligge over $13.800.
Vi har ikke hørt noe fra selskapet, så regner med at dette blir dritt!
Alt alt skal bli business as usual, som Kjepet sier om 14 dager, gjenstår å se.
Er selv veldig spent på ratebilde scrubber / no scrubber.
KJEPET
23.01.2020 kl 11:12 5957

Det er grusomt når det står på.

Men husk: GOGL har noen "floor"-kontrakter (som ligger rundt BE), i tillegg tjener de 20-25% mer i snitt enn BDI. I går ble det sluttet 6 reiser i fra Brazil. Det tilsvarer ca. 18 reiser fra Australia i forhold til tonnmile. Pr. nå står båtene på rekke og rad og venter på oppdrag. Det tar litt tid å få slanket den køen. Brazil har vel også en gruve stengt ned om dagen for måling av en dam. Men skrapingen MÅ opp utover våren. Rederne med gamle caper vil tape penger i lang tid nå, men de kvitter seg aldri med skutene får det er tvingende nødvendig.
Slettet bruker
23.01.2020 kl 12:27 5778

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -14,2% TIL USD 5.071/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 14,2 prosent til 5.071 pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
PSI- Investor
23.01.2020 kl 13:07 5656

Med rate på 5000 er det ikke rare trøsten i 25% mer heller
Egentlig vurderte jeg å kjøpe meg inn igjen i løpet av kinesisk nyttår- uken, men det har jeg hvertfall akkurat nå ikke noe lyst til nesten uansett kurs.
De sparer sikkert litt på å ikke ha en daglig leder, men hu som hadde jobben må jo ha hatt noe å fylle dagene med skulle man tro.
Kbkristi
23.01.2020 kl 13:30 5587

Ja, synd det skulle gå motsatt vei. Men sånn er livet. Gogl taper jo megakroner nå.
Tøff
23.01.2020 kl 14:13 5491

BDI ned til 576 poeng i dag.
Tøff
23.01.2020 kl 14:22 5464

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
23.01.20 576 5.071 5.089 4.626 6.002

Capesize lavere enn Panamax
Bulle1974
23.01.2020 kl 21:40 5156

Inngang igjen i dag, og endte dagen i dundrende minus. (Begynner å lure på om det er selvskading jeg holder på med). Er forøvrig ikke nevneverdig bekymret, da det ikke kommer som en overraskelse om vi bryter ned gjennom førti. Utpå vårparten blir vi igjen minnet på at det er på tide å komme seg inn i tørrbulk. Tålmodighet er stikkordet. Hverken kull, malm eller korn kan ta buss eller tog over havene. Behovet for transport vil alltid være tilstede.
Pilteri
23.01.2020 kl 22:52 5050

Hvis halve Kina dævver i influensa så blir gogl enda billigere.
Bulle1974
24.01.2020 kl 00:10 4976

Jo, hvis 700.000.000 små kinesere stryker med, da har vi et dårlig case...
Tøff
24.01.2020 kl 12:12 4734

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 5,9 prosent til 4.772 pr dag, ifølge The Baltic Exchange fredag.
Tøff
24.01.2020 kl 14:30 4520

Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 3,3 prosent til 557 poeng, ifølge The Baltic Exchange fredag.
Baltic Dry -3,3%
Capesize -5,9%
Panamax -4,1%
Handysize -2,3%
Supramax -0,4%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
24.01.20 557 4.772 4.880 4.520 5.976