Polight's TLens i ny smartklokke!

Computum
PLT 07.01.2020 kl 15:31 75474

Jeg synes dagens melding fortjener ny tråd. Den andre var jo også blitt lang og treg.


"poLight ASA - Smartwatch launched with advanced autofocus functionality based on poLight TLens
Horten, 7th January 2020 - poLight ASA (OSE: PLT) today announced that its TLens
product is being used in a smartwatch for children launched to market on 7th
January 2020. The OEM is undisclosed.

The watch has two cameras, one main camera used to take pictures which includes
an advanced autofocus (AF) function delivered by poLight, and one camera
integrated in the screen used for face camera without AF.

"This is an important milestone for poLight and we are very proud to be included
in this innovative smartwatch flagship", said Dr. Øyvind Isaksen, the CEO of
poLight."


Redigert 21.01.2021 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
edvin
21.01.2020 kl 11:47 5155

De store øker nok ytterligere, her er det bare å holde på aksjene!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
21.01.2020 kl 11:52 5230

Ordreboken begynner å se bra ut. Det må være rom for litt volum på begge sider. Bud på 20.000 aksjer på 52,50 nå. 10.000 til salgs på 56. Det er bra. Uten muligheter for volum får man ikke store aktører interessert heller.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
edvin
21.01.2020 kl 11:57 5313

Enig, og volumet vil garantert øke fremover når også flere av husene blir oppmerksomme på Polight og nye kursmål sannsynligvis kommer. Prisingen av Polight er fortsatt veldig lav når vi vet hva som er i ferd med å åpne seg her.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.01.2020 kl 12:06 5328

Støtter deg i det synet. Hadde vært hyggelig om sluttkursen endte på over kr 55,- i dag. I så fall vil jeg ikke utelukke at vi snuser på 60-tallet allerede inneværende uke. Lite aksjer og økende interesse er en hyggelig cocktail. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.01.2020 kl 12:52 5218

Sist omsatt for kr 59,-!!
Her går det unna! Hyggelig å se at interessen for poLigfht er økende.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
edvin
21.01.2020 kl 13:05 5177

Vi ser 60 tallet raskere enn jeg hadde trodd, men kasnkje ikke så rart når en tenker seg om med alt som er i emningen. Store poster ble kjøpt i dag oppe på 57,-
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
provence
21.01.2020 kl 14:12 5035

Flott utvikling i dag. Slik jeg ser det, det har vært noen store kvalitetskjøp... følger ikke så nøye med på hva kursen må være til enhver tid .. bare å lene seg tilbake her .. kanskje ta en tur ut i finværet :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
moneymachine
21.01.2020 kl 15:06 4908

Der kom jaggu 60 kr også...tøft!
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
21.01.2020 kl 15:09 4951

Her er en fersk og grundig anmeldelse av klokken, med denne ingressen (oversatt i Google translate):

"Apple har aldri lansert en barneversjon av Apple Watch for å etterlate et gap i barnevaktsmarkedet. Etter flere år med skraping, uansett utførelse, ytelse, innhold eller sikkerhet, blir produktene som lanseres av de eksisterende produsentene mer og mer perfekte. I dag bringer vi Mi Rabbit Children's Learning Watch 4 Pro-opplevelse og ser hvorfor det er et high-end barneklokke."

https://tech.huanqiu.com/article/3wg7obSnINQ
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.01.2020 kl 15:13 4949

Har vært på tur Provence, og det hjalp! Herlige dager folkens!
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Computum
21.01.2020 kl 15:59 4849

Du måtte vel holde på hatten idag, regner jeg med. Friskt vær på vestlandet. :-)

Synes forøvrig at denne tråden er blitt lang og tungvindt, så den bør kanskje få hvile nå?
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
21.01.2020 kl 16:13 4806

Og en tredje review:
Mitu Children's Learning Watch 4Pro er for god, ikke bare høyoppløselig dobbeltkamera, men hjelper også læring

2020-01-18 17:44:30 2 liker 0 favoritter 1 kommentar
Som et viktig produkt i MiTu-serien har MiTu-barneklokke nå iterert til fjerde generasjon, og har til og med en Pro-versjon. MiTu Children's Learning Watch 4Pro er veldig omfattende og støtter full Netcom, high-definition dobbeltkamera, flashbuss, dobbel frekvens GPS-navigasjon, kodebetaling osv. Har i utgangspunktet innfridd de fleste av forventningene mine til barnes telefonklokker.
For å være ærlig, hvis utseendet til MiTu Children's Learning Watch 4Pro ikke forteller deg at det bare er en telefontelefon for barn, kan du tro at det er en smart klokke for voksne. Tatt i betraktning produktets posisjonering og pris, valgte MiTu en estetikk som den for voksne, noe som også viser at dette barneklokken i hovedsak brukes av eldre studenter.

1,78-tommers AMOLED Retina Water Drop Screen (326PPI), 2,5D buet Corning Gorilla 3. generasjons glass, jevn og jevn overgang på kanten av skjermen, skjermdisplayet er bra, og bildet er klart og delikat Uansett er det bedre enn de 1,4-tommers 240x240-oppløsningen. PS: Fabrikken kommer fortsatt med en HD-film som vanlig, men du trenger bare å lime den inn selv. Sammenlignet med mobiltelefoner som ikke en gang har film, blir de vurdert.
Husker at jeg snakket litt om utviklingen av telefontelefoner for barn i fjor.Hvor er nok 2MP-kameraet? Vel, MiTu Children's Learning Watch 4Pro er direkte oppgradert til dobbeltkameraer, med en front-megapiksel på 82 grader vidvinkelobjektiv og et 8-megapikselkamera på siden, som perfekt løser barnas selfie- og fotobbehov. Selvfølgelig, etter min mening, er det viktigste poenget at når du ser på en videosamtale med et barn, vil se på barnet bli tydeligere. Ikke bare det, kameraet til MiTu Children's Learning Watch 4Pro kan også ta bilder og gjenkjenne gjenstander. Hvis du støter på noe du ikke vet, kan du øke kunnskapen din ved å ta et bilde, noe som kan redusere belastningen på foreldre til en viss grad.

Mitu Children's Learning Watch 4Pro er utstyrt med en Qualcomm Snapdragon WEAR2500-prosessor, 1 GB løpeminne + 8 GB lagringsplass, og et klokkesystem basert på Android 8.1s dype tilpasning. Hvis du nøye observerer det, ser det virkelig litt ut som Xiaomi-klokkesystemet, og interaksjonslogikken. I likhet med mobiltelefoner har barn ingen problemer med å komme i gang. Denne gangen er systemet til MiTu Children's Learning Watch 4Pro forhåndsinnstilt med mange ringer, og det er flere alternativer å velge mellom. Det ville være mer perfekt hvis det var tillatt med tilpassede ringer, men jeg kan bare se frem til det.
Det var fremdeles mange 2G-standardtelefonklokker for barn på markedet i fjor, men inn i 2020 foreslår jeg at foreldre fortsatt bør velge de fulle Netcom-standardtelefonklokkene for barn. Det er mer pålitelig. I likhet med vårt urbane område har 2G-signaler ikke blitt funnet på lenge. Først når jeg kommer tilbake til forstedene vil det være et 2G-signal. Problemet er at da jeg kjøpte en barnetelefon og -klokke, så jeg etter trygghet og trygghet. Hvordan kan jeg bruke den uten Internett? Det er ikke nok å støtte full Netcom, men også for å støtte VOLTE HD-stemme. PS: MiTu Children's Learning Watch 4Pro støtter 5G 14-bånd 4G full Netcom, og mobiltelefonkortene til de tre store transportørene kan brukes.

Du vil definitivt vite hvordan læringsfunksjonen til MiDu-barns læringsklokke 4Pro? MiTo Kids Learning Watch 4Pros innebygde applikasjonsbutikk tilbyr en innholdsrik app for læring, som dekker kinesisk, engelsk, matte, sosialt, morsomt, logikk og annet innhold. Så lenge den er installert, kan du lære på klokken, og du kan også fragmentere tiden. Få mest mulig ut av det! Når barn for eksempel er på skolebussen, kan de bruke den innebygde AI English APP for fragmentert læring. Synkroniserte kurs dekker for tiden to trinn, førskole og barneskole. AI English APP støtter intelligent anerkjennelse av barns uttale og poengsum i tid. I tillegg til ordlæring, Moduler som testmodus, feil spørsmålssett og gjennomgangshefte kan også generere rapporter for foreldre for å forstå læringssituasjonen. Jeg tror foreldre med engelsk avskum kan lettes.
Som foreldre verdsetter jeg plasseringen av barneklokker spesielt! MiDu-læringsklokke 4Pro har lagt til et GPS-koordinert posisjonssystem med to frekvenser. Plasseringsnøyaktigheten skal være god. Tross alt er GPS med to frekvenser vanlig i Android-flaggskipstelefoner, og mange tusen yuan-maskiner gjør det ikke. Det er også en mer intim 3 måneders historisk fotavtrykk-forespørsel og SOSO alarmfunksjon, og sikkerhetshensyn vurderes fortsatt.
Ikke se på batterikapasiteten på 920mAh, men MiDu-barnas læringsur 4Pro er ikke stor, ligner på Xiaomi-klokken, magnetisk lading, og kan vare opptil 5 dager.

NFC-funksjonen til Xiaomis mobiltelefon er også registrert på MiTu Children's Learning Watch 4Pro, som støtter bussystemene i mer enn 250 byer over hele landet. Det er litt beklagelig at det ikke er noen innrømmelse for å åpne et busskort for øyeblikket, og i motsetning til noen Xiaomi-mobiltelefoner fravikes kortavgiften på noen områder. Når det gjelder MiPad Children's Learning Watch 4Pros kodebetalingsfunksjon, vil jeg ikke gjenta maskinen!

https://post.smzdm.com/p/av7mz0r7/
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.01.2020 kl 16:14 4823

Hatt bruker jeg ikke, men med godt regntøy så er det dørstokken som er verste hinderet for å komme seg ut. Når man først er kommet ut i været synes jeg det er herlig å gå tur i friskt vær.
Ellers synes det å ha vært friskt på børsen også med poLight på topp på vinnerlisten. Tror vi bare må venne oss til å se den der oppe. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Kraamz
21.01.2020 kl 17:31 4658

Vqr fint i bergen i dag🙂 bare en og annen byge😃
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 14:55 4239

Håper det kommer noe nytt snart.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
edvin
22.01.2020 kl 17:15 4091

Det holder at noen millioner kinesere løper og kjøper :) Så bruker vi andre pengene på flere aksjer... :)

Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
2211
22.01.2020 kl 17:20 4105

Helt riktig nå er det bare å kjøpe før vi har 3 siffer i kursen😉
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.01.2020 kl 17:28 4096

Det vil overraske meg veldig om det kun leveres disse enhetene som er børsmeldt når man tenker på markedet i Kina. Føler meg ganske sikker på at poLight produserer på løpende bånd. Tror heller ikke Plt har plikt til å melde løpende bestillinger, da de første ordrene allerede er børsmeldt. Markedet og aksjonærer er allerede innformert. Vet ikke hvor godt klokken blir markedsført, men det er verdt å merke seg at det er kinesisk nyttårsfeiring til helgen. Ingenting er tilfeldig her. All grunn til å være våken i timen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
22.01.2020 kl 17:44 4046

Jeg har prøvd å si noen ganger her at informasjon som er egnet til å være kursdrivende skal (som hovedregel) børsmeldes umiddelbart. Det er regelen.

I lov om verdipapirhandel § 5-2, 1. ledd heter det:
Utsteder skal uoppfordret og umiddelbart offentliggjøre innsideinformasjon som direkte angår utsteder, jf. § 3-2 første til tredje ledd.

Den innholdsmessige definisjonen av meldepliktig innsideinformasjon finner man altså i § 3-2, 1-3. ledd:
(1) Med innsideinformasjon menes presise opplysninger om de finansielle instrumentene, utstederen av disse eller andre forhold som er egnet til å påvirke kursen på de finansielle instrumentene eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, og som ikke er offentlig tilgjengelig eller allment kjent i markedet.
(2) Med presise opplysninger menes opplysninger som indikerer at en eller flere omstendigheter eller begivenheter har inntruffet eller med rimelig grunn kan ventes å ville inntreffe og som er tilstrekkelig spesifikke for å trekke en slutning om den mulige påvirkningen av disse omstendighetene eller begivenhetene på kursen til de finansielle instrumentene eller de tilknyttede finansielle instrumentene.
(3) Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning.

På nærmere vilkår kan offentliggjøring utsettes, jf. § 5-3:
(1) Utsteder kan utsette offentliggjøring av opplysninger som nevnt i § 5-2 første ledd for ikke å skade sine legitime interesser, forutsatt at allmennheten ikke villedes av utsettelsen og opplysningene behandles konfidensielt, jf. § 3-4.
(2) Legitime interesser som nevnt i første ledd kan typisk relatere seg til:
1. Pågående forhandlinger og tilhørende omstendigheter hvor resultat eller normal gjennomføring må forventes å bli påvirket av offentliggjøring. I særdeleshet der utsteders finansielle situasjon er alvorlig og umiddelbart truet uten at det er besluttet å begjære gjeldsforhandling eller at utsteder er insolvent, kan offentliggjøring utsettes for en begrenset periode, dersom offentliggjøring vil skade eksisterende og potensielle aksjeeiere eller långiveres interesser ved å undergrave utfallet av spesifikke forhandlinger som skal sikre utsteders langsiktige finansielle situasjon.
2. Beslutninger eller kontrakter som krever godkjenning av et annet selskapsorgan for å tre i kraft som følge av utsteders organisering, forutsatt at offentliggjøring av den ikke endelige beslutningen eller kontrakten sammen med opplysning om at endelig godkjenning ennå mangler, vil kunne villede allmennhetens korrekte vurdering av forholdet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
22.01.2020 kl 17:49 4025

En oppfølgingsordre fra Xiaomi vil lett være omfattet av informasjonsplikten i den situasjonen Polight er i dag. Det er mye spekulasjoner og markedet er sultne på nyheter og oppdateringer. Aksjen er ekstremt volatil. Og diskusjonen her på forumet viser at det kan være sprengkraft i en relativt liten oppfølgingsordre.

En oppfølgingsordre nå vil jo være den første ordren etter kommersialiseringen av linsen. Naturligvis må listen for å børsmelde informasjon være lav.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.01.2020 kl 18:54 3906

Det er forøvrig verdt å merke seg at en produksjon på rundt 100 000 enheter i Kina må kunne sies å være latterlig lavt i et slikt marked.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 19:23 3842

Det må komme flere bestillinger, om ikke er. det noe veldig galt her!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.01.2020 kl 19:30 3824

Det er ikke nødvendigvis noe galt. PoLight har mange jern i ilden. Denne klokken kan være den minste brikken i spillet. Derfor blir også Q4 veldig interessant da klokken har vært en milepæl for poLight. Et gjennombrudd etter mange år med hardt arbeid. Nye produkter vil komme framover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Nugatti
22.01.2020 kl 21:31 3679

Når plikter PLT å børsmelde flere ordrer? Er det noen som har spurt CEO om dette. Hva må volum være.

Mistenker at de har fått ordrer som ikke er meldt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 21:38 3659

Enig! De må ha fått flere ordre. Øyvind sier selv at det kommer an på volumet, men angir ikke størrelse. Spurte han forrige uke.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
2211
22.01.2020 kl 22:05 3600

Jeg tror Xiaomi ønsker mest mulig hemmelighold ang. Deres bestillinger av tlens. Det er jo en grund for att polight ikke kunne si hvem som er kunde. Mulig de bestiller litt og litt for å unngå for mye opmerksomhet🤔
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
22.01.2020 kl 22:35 3524

Jeg har redegjort for meldeplikten noen få innlegg opp på denne tråden. Dere synes å ha interesse for emnet, så hvorfor ikke bare lese hvordan regelen er heller enn å spekulere?

Det nytter ikke at Xiaomi bestiller flere små leveranser hvis informasjonen samlet sett er egnet til å være kursdrivende.

Når det handler om første ordre etter kommersialisering av et produkt som det har tatt selskapet mer enn 15 år å få på markedet , og aksjemarkedet er sprekkeferdig etter å få informasjon, da skal det svært lite til før informasjon om en oppfølgingsordre (eller serie av oppfølgingsordre) er meldepliktig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.01.2020 kl 23:31 3444

Det som forundrer meg noe, er at poLight som kan bli et teknologieventyr, fremdeles ikke får oppmerksomhet i finanspressen. Har selskapet gått dem hus forbi, eller har de nok med sin syke mor? Jeg kan huske at Scanship var langt under radaren til analytikerne og meglerhus før selskapet begynte å gå. Da Scanship startet sin himmelferd kom det ut en analyse på at selskapet var verdt 9 kroner. Hele analysen hadde ingen verdi da de åpenbart ikke viste hva de pratet om. Scanship står i dag langt over 30 kroner. Det har vært en suksesshistorie, uten at noen har klart å fange opp hva som faktisk skjedde. Finanspresse har nok med seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 23:38 3495

kan det tenkes at Xiaomi i bestillinger som gjøres, enten store eller små, vel vitende om at konkurrenter følger nøye med og at de synes å være eneste rellle kunde pt, setter betingelse at antall på innkommende ordrer ikke skal opplyses om?
Spørsmålet er hva som skal vektlegges mest, meldeplikt, bekjentgjøring av forretningsavtaler eller forretningshemmeligheter? Hva skjer dersom PLT ikke melder om innkommende ordrer under de betingelsene jeg har nevnt?

edit

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Loepende-forpliktelser-for-boersnoterte-selskaper, Her står det ikke noe konkret om at innkommende ordrer skal rapporteres til børsen- så vidt jeg kan se.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.01.2020 kl 23:51 3471

Markedet har fått beskjed om at meieriet nå leverer melk til Kina. Meieriet kan ikke børsmelde hver liter melk de sender til Kina. Det kan umulig være mer komplisert en det. Meieriet fikk i utgangspunktet ikke lov å si hvem mottakeren av denne melka var, når de børsmeldte leveransene til Xiaomi. Det måtte vi finne ut av selv. Nå hevder noen at de er pliktig å børsmelde hver liter melk de sender. Jeg tviler. Isaksen selv har sagt at det avhenger av størrelsen på ordrer, og det er et vidt begrep. Kina er et stort marked.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
peiiider
23.01.2020 kl 00:08 3462

Drev å tenkte litt på det der ja, størrelsen på markedet.

Om bare 1 av 2.000 av Kinas befolkning kjøper et slikt produkt, så er det ca 750.000 klokker... Nå er vel gjennomsnittlig kjøpekraft i Kina noe ganske annet enn her i landet, men 1/2000 er fortsatt ikke en stor andel. 1/1000 Kinesere blir 1.500.000 klokker...

Om det er realistisk å tenke slik vet jeg ikke, men potensialet er enormt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
23.01.2020 kl 00:46 3436

PoLight er i stand til å produsere millioner av enheter på et øyeblikk om du har satt deg inn i caset. Det er også interessant og fritt tilgjengelig informasjon. Det er noe av dette som gjør at man bør legge merke til poLight og deres teknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Rickjay
23.01.2020 kl 07:03 3358

«Redmi Y4 will come with a top-notch selfie camera and AI modes to offer good front camera photography»

Kan dette vare noe? 🤔
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Rojan
23.01.2020 kl 07:06 3386

Ikke helt utenkelig.
Ser virkelig frem til Q4😀
Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Cumulus
23.01.2020 kl 08:37 3245

Polights gode kunde Xiaomi har mye spennende på gang.

Wearable band-markedet hadde en vekst på 65 prosent i Q3 2019. Xiaomi var verdensledende med sine 12,2 millioner salg i kvartalet. Det innebar en vekst for Xiaomi på 74,4 % year-over-year, noe som gjorde at Xiaomi nådde en markedsandel på 27 % på verdensbasis!

Xiaomi har skilt ut smartphone-satsingen sin i High End-segmentet i det heleide selskapet POCO. Dette for å holde på interessen fra forbrukerne i lavpris- og mellom-segmentet, samtidig som de kan finspisse satsningen på topproduktene. Velkjent grep i mange bransjer.

Xiaomi skal investere 50 milliarder kroner over 5 år på 5G-teknologi og kunstig intelligens. Men en slik strategi er det naturlig å tro at de også ønsker å være i førersetet når det gjelder å ta i bruk ny linseteknologi.

Aksjemarkedet liker Xiaomis offensive strategi. Selskapet har lagt på seg ca. 60 % på Hong Kong børsen siden oktober.!

https://finance.yahoo.com/quote/XIACF?ltr=1

Redigert 21.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare