Flystyrten Tidligere melding om motortrøbbel trekkes
Hvor lenge går det før det blir offisielt meldt at flyet ble skutt ned ?
Ingen unormal hendelse til flyet var i 8000 fot
Plutselig all kommunikasjon brutt
Finnes det noen rakett forsker her som kan si noe vetug om at det ikke ble skutt ned
Tenk at dette publiseres faktisk hos Dagbladet av alle
https://www.dagbladet.no/nyheter/trekker-tilbake-melding-om-motorfeil/72005274
Ingen unormal hendelse til flyet var i 8000 fot
Plutselig all kommunikasjon brutt
Finnes det noen rakett forsker her som kan si noe vetug om at det ikke ble skutt ned
Tenk at dette publiseres faktisk hos Dagbladet av alle
https://www.dagbladet.no/nyheter/trekker-tilbake-melding-om-motorfeil/72005274
Redigert 20.01.2021 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
08.01.2020 kl 12:30
2805
Utrolig mange "Svenskene" og "Canadierne" på dette flyet ? Er dette et nytt ferie sted ?
Redigert 08.01.2020 kl 13:21
Iranske myndigheter opplyser at de ikke vil utlevere de svarte boksene fra flyet. Man kunne jo tenke seg at de fløy inn i en rakett på vei til Irak, men skulle tro at disse sendes fra baser nærmere grensen ?
undrende
08.01.2020 kl 13:23
2651
Fløy over Iran hele veien fra Doha på søndag, deretter kaspiske hav, mulig flik av Ukraina, Russland og Arlanda. Tenkte jo en tanke på utrenskningen av NK i terrorregimet Iran da vi fløy over. Var for øvrig over grensa i Kuwait på fredag. Der var det ingen som løfta et øyebryn over raketten til Trump (kom vel inn over Volgograd når jeg tenker meg om etter kaspiske, så nord-øst Ukraina) man har jo en nedskytning øst i Ukraina i bakhodet
Redigert 08.01.2020 kl 13:29
drekkapilsen
08.01.2020 kl 13:28
2633
Her har nok Iran klart å skyte ned flyet ved en feil. Nå er det på tide å roe seg der nede
Jeg komenterte for mange år siden, hvorfor de la om flyrutene til å gå langs grensen til Irak og Iran. Dette var for å øke sikkerheten til flyene etter nedskytningen i baltikum som vi husker. Jeg vet ikke jeg?.. Ville følt meg tryggere ved å fly over der, enn Iran akkurat nå...
undrende
08.01.2020 kl 13:39
2564
Qatar Airways har vel som følge av Qatar konflikt med naboland i gulfen noen flere begrensninger på valg av ruter også skulle jeg tro
Altså, dette har ikke noe med ruten til det Ukrainske selskapet å gjøre, men Qatar flyr der, eller som på tur ned litt lengre vest i grenseområdet mot Irak. Mulig de trakk lenger øst i helgen p.g.a urolighetene i Irak?
Altså, dette har ikke noe med ruten til det Ukrainske selskapet å gjøre, men Qatar flyr der, eller som på tur ned litt lengre vest i grenseområdet mot Irak. Mulig de trakk lenger øst i helgen p.g.a urolighetene i Irak?
Redigert 08.01.2020 kl 13:44
Da jeg hørte motortrøbbel, tenkte jeg: "nei, dette tror jeg rett og slett ikke på". Det for mange tilfeldigheter som spiller inn.
undrende
08.01.2020 kl 13:48
2512
Ja, ja, MSM vil jo også gi all skyld til Trump om dette er en nedskyting.
Bredsiden er for lengst lagt inn uten tanke på Obamas utallige droneangrep på fotsoldater hvert 20 minutt i 8 år (hvilket ikke hjalp stort kan man vel si)
Bredsiden er for lengst lagt inn uten tanke på Obamas utallige droneangrep på fotsoldater hvert 20 minutt i 8 år (hvilket ikke hjalp stort kan man vel si)
Fluefiskeren
08.01.2020 kl 13:50
2498
Grensen mellom Iran og Irak er jo i hvertfall et sted det ikke er trygt å fly slik jeg ser det.
Helt korrekt Flua
Tviler på at noen har kontroll på milits som opererer flere steder både i og utenfor Iran
Dersom disse er utstyrt med varmesøkende raketter så tenker jeg svaret er å finne i en slik gruppe
Trump er gal og noe uberegnelig
Prestestyret med militser er stein gal og helt uberegnelig
Tviler på at noen har kontroll på milits som opererer flere steder både i og utenfor Iran
Dersom disse er utstyrt med varmesøkende raketter så tenker jeg svaret er å finne i en slik gruppe
Trump er gal og noe uberegnelig
Prestestyret med militser er stein gal og helt uberegnelig
Redigert 08.01.2020 kl 13:56
omans
10.01.2020 kl 08:17
2105
Kjedelig med slike konflikter, man kan bare være glad man slipper være en del av det. Det er tragisk for alle berørte.
Men noe impact på verdensøkonomien har det neppe.
Iran sliter nå.
Men noe impact på verdensøkonomien har det neppe.
Iran sliter nå.
omans
10.01.2020 kl 08:25
2090
https://www.thedailybeast.com/ukraine-plane-crash-result-of-hit-by-iranian-missile-us-suspects
De er avslørt som totalt uansvarlige kløner.
Først dør et ti-talls personer i gravfølget til generalen pga de har samlet for mange personer i et trangt område, så fomler noen med farlige våpen slik at 180 uskyldige sivile dør.
De er avslørt som totalt uansvarlige kløner.
Først dør et ti-talls personer i gravfølget til generalen pga de har samlet for mange personer i et trangt område, så fomler noen med farlige våpen slik at 180 uskyldige sivile dør.
selskapet Boeing har blod på hendene. erstatningskravene kommer til å bli enorme
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/01/10/7487706/boeing-sendte-interne-737-max-dokumenter-til-kongressen
"flyet designet av klovner og regulert av aper" hahaha
tror det er konvolutt under bordet som har gjort susen her :)
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/01/10/7487706/boeing-sendte-interne-737-max-dokumenter-til-kongressen
"flyet designet av klovner og regulert av aper" hahaha
tror det er konvolutt under bordet som har gjort susen her :)
Redigert 10.01.2020 kl 08:52
Den «svarte boksen» fra det ukrainske flyet som styrtet i Iran skal åpnes på fredag, opplyser det statlige iranske nyhetsbyrået Irna.
NRK Publisert i dag kl. 05:03
Iran innrømmer nedskyting
Iran innrømmer at de ved et uhell skjøt ned det ukrainske passasjerflyet som styrtet i Teheran onsdag, melder Sky News. 176 mennesker omkom i styrten.
https://www.nrk.no/urix/iran-innrommer-nedskyting-1.14855602
Iran innrømmer nedskyting
Iran innrømmer at de ved et uhell skjøt ned det ukrainske passasjerflyet som styrtet i Teheran onsdag, melder Sky News. 176 mennesker omkom i styrten.
https://www.nrk.no/urix/iran-innrommer-nedskyting-1.14855602
Samme karen sto jo så seint som i går å blånektet for nedskytingen
Når nå hatet mot Trump er løyet litt , så tenker jeg dette får masse betydning for intern uro hos disse ekstreme folkene som styrer der
Når nå hatet mot Trump er løyet litt , så tenker jeg dette får masse betydning for intern uro hos disse ekstreme folkene som styrer der
Redigert 11.01.2020 kl 12:39
omans
11.01.2020 kl 16:09
1742
Hendelsesforløpet er som antatt. Stressede soldater i psykisk ustabil tilstand pga situasjonen. De sendte jo rakketter inn i Irak denne dagen, og kunne tro det var noe som kom i retur. Så sitter avtrekker knappen løst når de ikke har noe fungerende system som indikerer sikre objekter.
Det er grunn til å stille spørsmålstegn med hvorfor flyselskaper hadde flygninger til og fra Teheran akkurat da, når situasjonen var som aller mest anspent, nervøs og farlig.
Det er grunn til å stille spørsmålstegn med hvorfor flyselskaper hadde flygninger til og fra Teheran akkurat da, når situasjonen var som aller mest anspent, nervøs og farlig.
Mr Fox
11.01.2020 kl 17:35
1713
Hjelper ikke akkurat at "noen" (USA?) jammet kommunikasjonslinjene til Iranerne slik at soldaten som fyrte av raketten kanskje hadde så lite som 10 sekunder på å finne ut hva han måtte gjøre.
iranske myndigheter prøvde først gjennom å nekte å utlevere boksene i flyet deretter tok de bort alt av flydeler der hvor flyet hadde falt ned og etterpå kjørte de over området med bulldåsere som å gjevne ut alle spor. FOR ET JÆVLA STYRESETT SOM KONA TIL DENNE FRP FYREN STØTTER.
NÅ I ETTERTID SIER DE AT DET VAR EN SOLDAT SOM SKJØT DET NED, FØKKERS FOLK. FØKKERS RELIGION SOM GJØR FOLK KLIN GALE.
OGSÅÅÅ ETTERPÅ SKYLDER DE PÅ USA AT DET VAR DERES FEIL. FY FAEN FOR ET STYRESETT. MEN SLIK ER ISLAM. FOLK SLUTTER Å TENKE AKKURAT SOM NASISMEN.
NÅ I ETTERTID SIER DE AT DET VAR EN SOLDAT SOM SKJØT DET NED, FØKKERS FOLK. FØKKERS RELIGION SOM GJØR FOLK KLIN GALE.
OGSÅÅÅ ETTERPÅ SKYLDER DE PÅ USA AT DET VAR DERES FEIL. FY FAEN FOR ET STYRESETT. MEN SLIK ER ISLAM. FOLK SLUTTER Å TENKE AKKURAT SOM NASISMEN.
Aftenposten, VG og TV2 slettet alle kommentarer som antydet at flyet ble skutt ned , dette gjorde de helt til i går
Mens både Dagbladet og NRK helt fra begynnelsen antydet at det kunne vert skutt ned
I TV2 forstår jeg dette grunnet hu gale Solbrekken styrer mye av det som formidles , men ikke de 2 andre
Mens både Dagbladet og NRK helt fra begynnelsen antydet at det kunne vert skutt ned
I TV2 forstår jeg dette grunnet hu gale Solbrekken styrer mye av det som formidles , men ikke de 2 andre
Yuri_Milner
11.01.2020 kl 18:12
1672
Irans styresmakter er en fullstendig håpløs gjeng. At dette går an er helt sinnsykt, og at de videre skylder på Trump er nesten komisk.
De har jobbet knallhardt siste tiden med å dekke over det som skjedde ved å fjerne deler å jevne jorden i området. Så nå når sannheten har kommet frem skal de «straffe de som er skyldige». Snakk om ansvarsfraskrivelse. Her skal de finne en stakkars soldat som har vært på vaktpost og straffe vedkommende for å blidgjøre media.
De har jobbet knallhardt siste tiden med å dekke over det som skjedde ved å fjerne deler å jevne jorden i området. Så nå når sannheten har kommet frem skal de «straffe de som er skyldige». Snakk om ansvarsfraskrivelse. Her skal de finne en stakkars soldat som har vært på vaktpost og straffe vedkommende for å blidgjøre media.
omans
11.01.2020 kl 19:28
1638
Jeg tror Iran styresmakter var i en form for panikktilstand eller rådville ifm at de nektet for nedskyting først.
At det er et regime er en sak, men her hadde de gjort en alvorlig tabbe med fatale konsekvenser midt oppe i hevaksjonen og død over Amerika. De ville tape ansikt totalt om det kom ut, men etter hvert ble det uunngåelig å ikke innrømme. De kan si at om ikke Trump hadde drept generalen ville det ikke skjedd, men det ville heller ikke skjedd dersom regimet og generalen hadde vært mindre truende og med blod på hendene, farlig for andre uskyldige.
Regimet drepte for ikke lenge siden 1000-1500 av sitt eget folk som demonstrerte mot prestestyret, sies det.
Nå demonstreres det igjen mot myndighetene etter nedskyting og uskyldige drept.
Hvor dette skal ende er ikke godt å si, kanskje er det starten på slutten for det totalitære prestestyret og reformer kan komme. Jeg tror denne fatale nedskytingen har gått litt inn på de.
At det er et regime er en sak, men her hadde de gjort en alvorlig tabbe med fatale konsekvenser midt oppe i hevaksjonen og død over Amerika. De ville tape ansikt totalt om det kom ut, men etter hvert ble det uunngåelig å ikke innrømme. De kan si at om ikke Trump hadde drept generalen ville det ikke skjedd, men det ville heller ikke skjedd dersom regimet og generalen hadde vært mindre truende og med blod på hendene, farlig for andre uskyldige.
Regimet drepte for ikke lenge siden 1000-1500 av sitt eget folk som demonstrerte mot prestestyret, sies det.
Nå demonstreres det igjen mot myndighetene etter nedskyting og uskyldige drept.
Hvor dette skal ende er ikke godt å si, kanskje er det starten på slutten for det totalitære prestestyret og reformer kan komme. Jeg tror denne fatale nedskytingen har gått litt inn på de.
Redigert 11.01.2020 kl 19:37
For 4 år siden tok Putin sine milits grupper ned et Malaysia fly med nær 300 mennesker ombord i Øst Ukraina
De nekter den dag i dag på dette selv om bevisene er overveldende
Selv hvor gale disse prestene er, så er altså Russland enda hakket verre moralsk og etisk
De nekter den dag i dag på dette selv om bevisene er overveldende
Selv hvor gale disse prestene er, så er altså Russland enda hakket verre moralsk og etisk
Redigert 11.01.2020 kl 21:37
Yuri_Milner
12.01.2020 kl 08:23
1485
Ampre demonstrasjoner i Iran: – Død over diktatoren!
Demonstranter krever at Irans øverste leder Ayathoalla Ali Khamenei går av etter at Iran erkjenner å ha skutt det ukrainske passasjerflyet som førte til at 176 personer mistet livet.
Hentet fra:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLr0QE/ampre-demonstrasjoner-i-iran-doed-over-diktatoren
Demonstranter krever at Irans øverste leder Ayathoalla Ali Khamenei går av etter at Iran erkjenner å ha skutt det ukrainske passasjerflyet som førte til at 176 personer mistet livet.
Hentet fra:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLr0QE/ampre-demonstrasjoner-i-iran-doed-over-diktatoren