PHO-150+ sykehus i USA jobber nå for pasienter og PHO aksjonærer

focuss
PHO 14.01.2020 kl 12:00 16685

Er det ikke fantastisk, 150+ sykehus og klinikker i USA gir nå bedre kreftbehandling til pasienter med Pho sin teknologi samtidig som at PHO leverer flott vekst i sine inntekter til glede for aksjonærene. Ikke nok med det men eventyret er fortsatt i sin spede begynnelse og vi har best behandling å tilby i et kreftmarked som bare i USA er på 15 milliarder kroner. Pasientene blir stadig mer opplyst om at pasienter som behandles med Photocures metode blir kreftfrie lengre og lever lengre. Dette samtidig som at behandlingen er mindre plagsom for pasientene og til og med rimeligere for samfunnet. Pasientene velger bort sykehus som ikke kan tilby Photocures behandling. Photocurs behandling er støttet i alle guidlines og helsemyndighetene i USA dekker kostnadene ved behandling. Vi bør være i startfasen av et børseventyr av de sjeldne. I USA får 80000 nye mennesker diagnose blærekreft hvert år og 18000 dør av sykdommen. Pasienter som får diagnosen må følges opp livet ut med cystoscopi. Derfor utføres det i USA 1,7 millioner cystoscopier i året og stadig flere av disse cystoscopiene støttes av Photocurs produkt Cysview. Med andre ord, et enormt marked å vokse i.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2020 kl 11:11 2320

HrDuck
Kan trøste deg med at jeg har akkurat samme erfaring med Stinke som deg. Valgte å blokkere ham, men åpnet igjen. Interessant fra et rent psykologisk synspunkt.
bravi
16.01.2020 kl 11:18 2290

focuss, har du en oppfatning av guidingen 20-25 mill i forhold til 16-18 mill?
focuss
16.01.2020 kl 11:19 2282

HrDuck
Tror vi bare må leve med at det er en og annen aksjonær som ikke forstår PHO og tror man kan bli "The Bladder Cancer Company" med å ha en postkasse på prærien.
Etterhvert kan vi begynne å vurdere hvor mye et fult utviklet Photocure Inc kan selges for. En utbygget blærekreft organisasjon som dekker USA går ikke på billigsalg.
focuss
16.01.2020 kl 11:21 2275

Bravi
Jeg har tro på et sted mellom 15 og 40. Uten å ha med Q1 så blir det bare gjetting.
HrDuck
16.01.2020 kl 11:40 2227

Ser det er litt spm om forventet omsetning neste år. Jeg har ingen info som gjør meg mer kvalifisert til å gjette bedre enn noen andre. 16 mill usd er et tall som jeg har fått ved å videreføre samme vekst fra siste to år. Når jeg regner videre på en sånn vekst så finner jeg at aksjen er underpriset. Om de leverer bedre? Helt flott selvsagt. Det er jo dette som ligger i ketsjupeffekten som en del snakker om.
Tror det viktigste spørsmålene mange bør stille seg selv er: Er BLC bra nok til at flere pasienter vil velge det og hvor stor markedsandel vil evt PHO oppnå i USA?

Slettet bruker
16.01.2020 kl 11:42 2219

Klart du har samme erfaring, jeg påpeker alltid når noen ljuger. Men er det bare dere to av alle på forumet her som jeg har har tatt for bevisst å ljuge uten å skamme seg over det. Jeg tror riktignok fokus misforstod, men han ble forklart gjentatte ganger hvorfor ikke en Pressesjef i et biotekselskap ikke kan gi kursdrivende info bare til han uten å informere resten av markedet.

Ellers synes jeg dere alle bør lese siste innlegget til Comp en gang til, og dra tråden over til å handle om Pho.
Redigert 16.01.2020 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 11:43 2213

Må nok vurdere å bruke fryseboksen selv ja. Men greit å observere med egne øyne konsekvensen av å leve i en "post-faktuell verden".
HrDuck
16.01.2020 kl 11:46 2206

Jeg har presentert min sak stinke. Nå kan de som leser her selv se hvem som lyver og ikke. Jeg er helt komfortabel med å overlate den vurderingen til forumet.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 11:57 2182

Hehe, du repeterer det jeg skrev, om at det kan jo alle selv se her inne. Så ja, er meget komfortabel med det selv. Mitt forrige innlegg var til fokuss så hvorfor dette enorme behovet for å repetere deg selv. Kan det være at du har dummet deg ut,....jeg har mine mistanker. Alt handler ikke om deg vet du.

Utstrakt bruk av usakligheter, personangrep og forsøk på å unngå temaet er bare toppen av kaka- i tillegg til pur løgn. Bare å lese tråden selv.

For bare se om du klarer å ta utfordringen til Comp på neste forsøk da, som innebærer høflighet, respekt osv, men jeg har mine tvil. #kverulant
Redigert 16.01.2020 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2020 kl 11:57 2181

Stinke skrev:
"men han ble forklart gjentatte ganger hvorfor ikke en Pressesjef i et biotekselskap ikke kan gi kursdrivende info bare til han uten å informere resten av markedet."
You tell me?? Jeg brukte vel et år på å forklare Nano folk verdipapir loven.

Problemet med å diskutere med deg er at du tillegger folk å ha sagt andre ting enn hva de har sagt . Derfor så fremkommer dine innlegg som om de er fulle av løgn eller at du rett og slett ikke skjønner hva som skrives. Så bruker du dine missforståelser til å forsøke deg på karakterdrap av dine debattanter. Det gjør ikke bare diskusjonen uinteressant men rett og slett frustrerende. Diskusjoner med deg bør unngås da innleggene dine inneholder så mye tull at man vet knapt hvor man skal begynne å svare deg. Bortkastet energi rett og slett.
HrDuck
16.01.2020 kl 12:01 2161

Du ber meg om noe som du ikke leverer selv. For enkelhets skyld setter jeg deg i fryseboksen. Går ikke glipp av noe med det.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 12:11 2139

Det kan bli sånn når man åpenbart lyver.

Når jeg påpeker den åpenbare løgnen, og det gjorde flere andre skribenter også, så ble du ufin. Du som visstnok er aksjonær med bare en liten post i det selskapet du snakker om, hadde plutselig løpende kontakt med pressesjefen der du påstod at info skulle komme i slutten av H1. Jeg skrev til deg at det ikke stemte, slik informasjon kan de ikke gi ut, til enkeltpersoner. Det er ulovlig. Men det var som å tenne ei rakettlunte for en mer fornærma drittunge, med påfølgende usakligheter og personanklager, ikke ulikt språkbruket til ducken som du forsvarer her.

Det var andre skribenter som påpekte til deg at du får sette egoet til side, men du går jo helt i svart når noen korrigerer dine feil.

Spør se på scoopfiner her inne, alle har vel sett den evigvarende kveruleringen mellom dere.
og det at du fortsetter med sutringen i dag forteller egentlig veldig mye on deg, det er at du sitter og gnåler over uovernstemmelser i lang tid, og poster ut pest og kolera på ulike tråder i lang tid med jevne mellomrom etter at diskusjonen var ferdig.

Alt sånt er støy på forumet. Båe du og Ducken har en helt spesiell evne til å dra vekk fokuset fra saken, altså å opptre usaklig. Personangrep er bare et virkemiddelene dere bruker.

Jeg registere også at dere ikke respektert ønsket til de som ønsker seg en saklig, høflig og konstrukt tråd og forum. Kanskje dere skulle tatt en time out fra forumet her, det handler ikke om liv og død, vet dere. Litt frisk luft for eksempel. Verden går videre, selv om dere er tatt med buksene nede. Det blir fort glemt.

Redigert 16.01.2020 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
HrDuck
16.01.2020 kl 12:12 2139

Legger ut denne som jeg postet først i går siden det er litt spørsmål om forventet vekst, markedsandeler osv. Dette er mine kalkulasjoner (jeg har ingen fasit hvordan veksten vil bli). Tar gjerne innspill fra andre på kalkulasjonene. Noen gjør tydeligvis en sak ut av at det er lave forventninger og ironiserer over dette av ulike grunner. Som jeg ser det så bygger dette på en misforstått oppfatning av hva aksjer og prising handler om. Aksjen kan fortsatt være billig selv om man tror på lavere vekst enn hva andre tror på. Det hele bygger på aksjens pris i dag, ikke hva enkeltes forventninger er i dag. Dette sier jeg uten på noen måte å gjøre meg til talsmann for en vekstrate verken over eller under dagens. Innlegget:

Enig i det focuss. Ser du på 2023 regnestykket mitt over så vil det implisitt gi en markedsandel på 2,8% av totalmarkedet i USA (Turbt og surv).

Om vi leker litt med tall så vil (se inputs over) en markedsandel på 10% i 2023 innebære en årlig vekst på 100% fra 2020. Holder vi marginer uendret så havner vi da på en kurs rundt kr 1 100 pr aksje basert på 20x eps i 2023.

Antar vi at veksten ikke vil være 45%, men falle til 30% så får vi en total markedsandel i 2023 på 1,9% og med samme forutsetninger ellers så får vi et kursmål på 73 kroner (basert på 20x eps i 2023).

Merk at alle regnestykkene setter verdien av Cevira til verdi 0 pr aksje.
Redigert 16.01.2020 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 12:14 2135

Deilig, da slipper jeg mer harselering fra deg.
HrDuck
16.01.2020 kl 12:16 2128

Har blokkert deg nå stinke så ser ikke hva du skriver. Utenom det så overlater jeg til forumet å dømme hvem som snakker sant og hvem som ikke gjør det.
HrDuck
16.01.2020 kl 12:19 2118

Limer inn første innlegg om prising også. Det var opprinnelig et svar til Bravi sitt spm om hvordan selskapet kunne være underpriset med en omsetning på 16 mill usd i US for 2020. Innlegget:

16 mill USD i 2020 og fortsatt 45% årlig vekst i US omsetning. Flat utvikling Hex/Cys resten av verden, 10% årlig kostnadsvekst andre kostnader (salg/ admin og lignende), 90% margin på solgte varer i USA (marginen er i realiteten høyere) og Cevira satt til null verdi gir en kurs på 187 basert på 20x resultat i 2023.

Nedside i regnestykket:
- valutakursendringer (Usd/Nok)
- lavere vekst USA (rest av verden satt til uendret omsetning)
- høyere kostnader

Oppside i regnestykket
- Valutakursendring (høyere USD/NOK)
- Høyere omsetningsvekst i USA enn 45%
- Høyere marginer (allerede kalkulert lavere marginer en reelt).
- Nye geografiske markeder for Hex/Cys.
- Cevira
focuss
16.01.2020 kl 12:21 2109

Stinke
Herrgud. Du startet med å skrive at du hadde løpende kontakt med Malene så skriver du at jeg sa jeg hadde løpende kontakt med Malene.Det har jeg aldri skrevet, det er du som skrev det. Jeg spurte henne om når nye archer data kom og hun svarte med å referere til hva Bravo hadde sagt.
Stinke. Å lyve som du gjør er det mest ekstreme jeg har sett. Virker rett og slett sykt.
HrDuck
16.01.2020 kl 12:32 2083

Og bare for gøy siden focuss nevner 15-40 mill... :-)

Havner de på 40 mill usd i 2020 og en fremtidig årlig vekst på 250% så har de nesten 100% markedsandel i 2023. Aksjekursen vil da med en pe på 20 være rundt 12 000 og noe.

Disclaimer til Stinke og evt andre: Det er lite sannsynlig at PHO vil ha 100% markedsandel i US 2023
Scoopfinder
16.01.2020 kl 12:33 2080

En aksje bunner gjerne ut når frustrasjonen er maksimal. Kanskje den iltre kranglingen her er et godt tegn ?
Spettet pleier å si at matematikken vinner til slutt. BLC er akkurat like overlegen nå som på 60 og 102.
HrDuck
16.01.2020 kl 12:39 2059

Tror man på at BLC er overlegent så er dette en no-brainer.

40 mill i omsetning er forresten et litt interessant tall. Det innebærer ca 200 Scope som hvert benyttes en gang daglig (vi antar at det er 200 behandlingsdager i løpet av et år).
Slettet bruker
16.01.2020 kl 12:53 2028

Dette er løgn, jeg har hentet sitatet ditt jeg, du skrev; "Snakket nylig med Marlene og hun sa Archer resultater slutten av H1"

Så igjen slutt å lyv. Og jeg som deg vet at ordet "løpende" er uvesentlige ordet her. (Men jeg kan godt innrømme at det kan være feil uten å ha sjekket det ut, men som sagt det dreier seg ikke om dette ordet.) Det er nettopp slike virkemidler du og ducken bruker som gjør at dere opptrer usaklige og unnviker sakens kjerne, dere bruker andre ord i setninger som ikke vedrører saken og kverulerer rundt det i stedet.
Det korrekte sitatet ditt er altså: "Snakket nylig med Marlene og hun sa Archer resultater slutten av H1".
Det er dette sitatet det er reagert på og slik informasjon fra et seriøst biotekselskap har du ikke fått som eneste aksjonær. Og det har du jo nå selv innrømmet med å henvise til Bravo, selv om vi mangler kilde på det også.
Du sa altså først at resultater skulle komme mot slutten i H1. I senere innlegg modererte du deg og forklarte det med hva Bravo hadde sagt. Det er dette som er sakens kjerne og alle vi som fulgte tråden så at du tok en spansk en. Da startet aggresjonen og en rekke useriøse innlegg. At du derimot ønsker å diskutere videre etter å bli "tatt på fersken" er mildt sagt overraskende.
Når du innrømmer fakta og slutter å ljuge så kan vi gjerne gå videre.

Ja, jeg har løpende kontakt med selskapet jeg er investert i. Ofte er det komplekse saker som man trenger svar på og da må man spørre.

Og der blokkerte jeg Duck, det er noe med det å lese noe som kan være bevisst løgn. Det ser jeg ingen vits i.
Redigert 16.01.2020 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2020 kl 12:54 2028

Hva er det som blir den sterkeste driveren mot vekst?

a) Helsevesenet som mener de i lengden er tjent med å tilby pasientene den beste behandlingen?
b) Pasientenes "awareness"?
c) " fastlegende" som henviser sine pasienter til BLCC sykehus?
d) Forsikringsselskap som kun dekker kostnadene ved poliklinisk surveillance/turbt og ikke innleggelse med full narkose.

Jeg antar alle krefter trekker i samme retning og at sykehusenes prestisje kan lide av å bare tilby gammeldags teknologi og ikke "state of the art" teknologi.

Som DS har sagt flere ganger: "Vi er fortsatt i en veldig tidlig fase" og han mener vi skal ha en betydelig del av dette markedet. Så jeg opplever at han tenker som oss om dette. Og det er selvfølgelig flott at våre tanker støttes av en som sitter midt inne i dette markedet.
focuss
16.01.2020 kl 12:59 2007

Det du siterer er hva jeg skrev og presiserte at hun mente det var det Bravo hadde informert om. Det du imidlertid skrev er at jeg skrøt på meg løpende kontakt. Det var det du som skrøt på deg. Altså din løgn igjen. Sykt.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 13:01 1996

Ja nær flexiscopen vart godkjent i feb 2018, så var de fleste enige om att de skulle bidra med minst like mye som stive scope. Altså 40 mil usd minst til sammen. og de samme var like overbevist på tippetråden 2019. Nå er det ingen av dem som helt sikkert påstår att de klarer guiding, men de hevder fortsatt att det er de som kan og vet alt om selskapet. Og det er ikke mye kvar som tyder på SOC eller 20 % markedsandel. Og til og med Schneider bør jo førstå, att kan ikke Karl Storz selge sine scope selv. Så er ikke BLC en suksess, og man kan jo undre om Golden Key var en spøk. Den har i alle fall ikke fungert hittils.
focuss
16.01.2020 kl 13:04 1984

Stinke
Må bare si at jeg leste bare første linje av innlegget ditt for å komme til den første løgnen. Da gadd jeg ikke lese resten.
Computum
16.01.2020 kl 13:07 1979

Nå er ikke krybben helt tom, men hestene bites likevel.
Det eneste som mangler nå er at rischioso melder seg på banen og sier "hva var det jeg sa".
Så kanskje like godt å gjøre noe mer givende enn å sitte å se på at den formidable gevinsten fra slutten av fjoråret renner ut i sanden.
Det er enda over en måned til Q4 presentasjonen.
HrDuck
16.01.2020 kl 13:07 1975

Tror alle fire punkter bidrar der focuss. Eneste motargument har så langt vært at "det har jo ikke skjedd ennå". Men selv om det tar tid så har det vel så langt blitt investert ca 20 mill usd i Scope og det bare fortsetter så retningen synes klar.
Scoopfinder
16.01.2020 kl 13:12 1963

Pafo, du har hatt rett i at det har tatt mye lenger tid enn de fleste trodde, meg inkludert. Jeg bomma rått på tipset om sluttkurs 2019. Men likevel har PHO gitt en bra avkastning og viser fortsatt sterk vekst i salget av Cysview. I tillegg har vi fått Cevira. Dette sammen med stort potensiale og liten risiko,,,,,ikke så verst det vel ?
Slettet bruker
16.01.2020 kl 13:35 1925

Det er rett men det er jo og noen som har prøvd forklare visse personer hvordan det fungerer i virkeligheten. Og da blir man idiotførklared som ikke førstår att deres versjon er den rette. Men husker de vad de sagt og skrivit, nei knappest. Men det er jo meget flexible folk som endrer mening efter hånd. Jeg har jo lovt minne dem om vad de påstått. Men orker ikke støyen, og det forandrer ikke resultaten.
Slettet bruker
16.01.2020 kl 13:49 1897

Stå på Pafo. At nissene her inne må ty til personangrep sier noe om at du peker på noe vesentlig her inne som ikke ønskes å diskuteres.
Fokuss. Ikke helt uforståelig at du ble taus, slutten på den første setningen har du selv skrevet ;)

Anbefaler innleggene til Oregon og Onuk, kan lime inn et par av de her:

Oregon:
En liten refleksjon fra meg:
Mange på disse PHO trådene er «stormforelsket» i PHO aksjen. Man blir ofte litt blind når man forelsker seg (også i et selskap) og det har jeg lært meg etter mange år i aksjemarkedet at det er litt farlig å forelske seg i en aksje. Merker nok at flere her inne har falt ( pladask) for aksjen og blir fort hånende og småaggresive når noen omtaler PHO på en måte dere ikke liker og da ser man jo heller ingen negative sider. Og det er mulig det er rett, «PHO dama» er knallvakker, har alt som skal til osv. ❤️)

Etter at jeg hadde vært på DNB Healthcare konferansen nå i desember skrev jeg følgende gjengitt under. For det jeg skrev der ble jeg anmeldt ( av moneymachine; flere andre kom med trusler osv.). Nå har jeg ikke aksjer i PHO lenger så derfor henger jeg ikke her inne lenger, men titter innom og synes det er spennende og følge med. Jeg har mange tanker om PHO og ser at haussegjengen også har fått litt å tenke på etter at kursen har vist en fallende tendens den siste tiden.

Onuk:
Får "ekspertene" rett i det de spå som US inntekter for 2020 på mellom 16 - 18 mill dollar og Schneider benytter anledningen å nedjustere den flere år aktuelle guiding til dette nivå, så går ikke kursen opp på det uansett hvor den måtte være. Det føler jeg meg ganske sikkert på.
Alle må tross alt ha i minne at selskapets guiding var basert på kun regide skope. Nå er det noen få fleksi vidunder i bildet, men nedjustering av den aktuelle kursmål vil tvinge seg fram før eller siden. Den så langt presenterte årlige vekst holder rett og slett ikke mål.

Redigert 16.01.2020 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2020 kl 14:05 1865

Pho har 100mill "på bok"
Det er bare tull å sitte med en slik cashbeholdning, og samtidig ikke evne å få opp salget gitt dagens kapasitet på selgerkorpset. Virkelig galskap blir det når de må allokere selgere fra "hunters" til "farmers". Noe som gir ennå mindre ressurser i forhold til å få ut nye scoop. Det er en lei spiral å havne inn i.

Photocure har nå EN ting å tenke på. Cysview/ Hexvix. Fokus må være å få opp salg og markedsandeler før det kommer andre på banen.
Ansett 50 nye selgere, så holder pengene (med dagens cashflow) rundt to år til. Hvis ikke det hjelper, er det bare å strekke armene i været og takke for seg.

Ingen vits å tulle rundt uten resultater, og samtidig ha masse penger i banken. Få pengene aktivert.
Redigert 16.01.2020 kl 14:06 Du må logge inn for å svare